Millaisia raskausoireita sinulla on?

Pahin pahoinvointi hellitti viime viikolla eli rv10. Heinäkuun alku meni huonossa olossa ja päikkäreitä vetäen (onneksi taapero nukkuu vielä päikkärit). Olen oksentanut vain kolme kertaa, kun viime raskaudessa en kyennyt edes sohvalta ylös! Meillä oli nt-ultrakin jo, ja siellä oli kaikki kunnossa. Tosi erilaisia voi siis olla peräkkäiset raskaudet.
 
Mulla viime yönä yhtäkkiä iski tosi kova vatsakipu ja pelkäsin jo pahinta. Mut oli näköjään vaan niin paljon ilmaa pyörimässä mahassa kun alkoi sitten helpottamaan kun sai ilmat pois. Onko teillä ollu ilmavaivoja paljon?? Mulla nyt tuntuu et saa koko ajan päästellä ja helposti sitten turvottaa ja tulee maha kipeäksi :facepalm: muuten on pahoinvointi kans nyt helpottanu mut rinnat on turvonnut ja tosi arat ollu. Pissalla kans saa rampata monta kertaa yössä. Nyt on rv 11+4 menossa nii tähän aikaan on muissakin raskauksissa helpottanut oireet.
 
Mulla tänään ollut enemmän alavatsakipuja.. Ja tuntuu että muut ehkä oireen vähentyneet, vaikka edelleen pahoinvointia ja nenä tukossa (eli samat mitä ollut kokoajan) . Jotenkin sitä vaan ajattelee pahinta, ultraan aikaa vielä reilu kaksi viikkoa :sad001 Mietin tässä jo kuumeisesti pitäiskö mennä jonnekin yksityiselle varuilta niin sais tietää miten menee vai meneekö ollenkaan..
 
Nyt 11+0 ja kokoaikainen etova olo sekä väsymys alkaa helpottamaan. Yötkin saa jo lähes nukkua heräämättä.

Mitään makeeta ei kamalasti tee mieli syödä, mikä on ihan hyvä kun ajatellaan mahdollista raskausdiabetesta joka esikoisen odotusaikanakin puhkes.

Turvottaa ja näytän ihan valaalta, lähes kaikki vanhat housut ahdistaa. Onneks on lämmin niin voi olla mekko päällä. :happy:
 
Vieläkin väsyttää hulluna 24/7, päätä särkee lähes päivittäin, pinna palaa herkästi, ei tee mieli mitään syötävää ja sitten tulee huono olo. Itkettää ja kiukuttaa usein.
 
Vieläkin väsyttää hulluna 24/7, päätä särkee lähes päivittäin, pinna palaa herkästi, ei tee mieli mitään syötävää ja sitten tulee huono olo. Itkettää ja kiukuttaa usein.

Mulla kans tuota päänsärkyä nyt ollu monta päivää putkeen ja pinna kyllä palaa liiankin helposti..
 
Muut oireet ovat selvästi helpottaneet, mutta väsymys ei. Edelleen meinaan nukahtaa joka ilta sohvalle esikoisen saatuani nukkumaan eikä normaalisti hyvinkin riittävät kahdeksan tunnin yöunet meinaa riittää millään. Toki herään kerran tai kaksi edelleen yöllä vessaan, joten ihan yhtäjaksoista uneni ei ole.
Mutta ihanaa on se, että ällötys on väistynyt ja olo alkaa olla jo lähes normaali :wink
 
Väsymys, unettomuus, pahoinvointi, vatsan turvotus, selkäkivut, vatsakivut, rintojen turvotus ja arkuus, tiheä pissatus, ärtyisyys.. Piereskelevä muumi -vaihe ei ole sentään vielä alkanut.
 
Eksyin lukeen tätä alun ketjua ja melkeen haikeus iskee, että kohta tää on jo ohi :grin Vaikka vielä reilu 3kk jäljellä raskautta ja sitten saa vihdoin tavata pienen :Heartred
 
26+1 ja nyt viikon ajan yöunet on menneet aivan häneksi:bored:
Yön aikana tulee monen monta kertaa herättyä kauheaan närästykseen, johon tulee napattua Rennie ja juotua maitoa joka sitten taas kusettaa tunnin-parin päästä. Jatkuvasti saa olla pomppimassa ylös vaikka kuinka väsyttäisi ja levätäkin pitäisi ehtiä:dontknow
 
26+1 ja nyt viikon ajan yöunet on menneet aivan häneksi:bored:
Yön aikana tulee monen monta kertaa herättyä kauheaan närästykseen, johon tulee napattua Rennie ja juotua maitoa joka sitten taas kusettaa tunnin-parin päästä. Jatkuvasti saa olla pomppimassa ylös vaikka kuinka väsyttäisi ja levätäkin pitäisi ehtiä:dontknow

Mulla nyt rv 25+3 ja olin viime viikon saikulla kun olin jo kuukauden heräillyt öisin ja tilanne ehti mennä niinkin "pahaksi", että lopulta menin akuuttivastaanottoon aamulla heti 8, kun olin jälleen kerran herännyt jo 5 enkä sen jälkeen nukkunut. Itkuhan siellä tuli kun olin jo niin uupunut :grumpy:. Nyt seurailen tilannetta, mutta edelleen tulee herättyä öisin 3-5 maissa ja pari tuntia siinä valvottua - sit kun alkaa vihdoin väsyttää uudelleen ja sais unta niin herätyskello soi töihin, jippii. Nyt on vaan onneksi saanut univelat jotenkin kuitattua, josko sitä sillä taas jonkun aikaa pärjäis :angelic:

Onko muilla perheessä koiria? Meidän pikkukoira on jo yli 9v. mummeli, joka ollut meidän ainoa "vauva" tähän asti. Se saa nukkua sängyssä ja onkin tähän asti aina nukkunut minun jalkapäässä, mutta viimeaikoina olen yhyttänyt sen useamman kerran meidän välistä eli se änkeää/hiipii yön aikana minun ja miehen keskelle - liekkö alkaa aavistamaan mitä tulevaisuudessa tulossa. Myöskin rapsutuksia kerjää ihan kyltymättömästi molemmilta :happy:

Maha kasvanut vihdoin niin isoksi, että enää ei saa vaatteilla piilotettua. Sen myötä myös liitoskivut tullut mukaan kuvioihin :inpain: - oisko kellään vinkkejä niiden helpotukseen? :shy:
 
Takaisin
Top