Raskaus ja vuorotyö

Maanantaina olis aika lääkärille. On taas pari päivää supistellu töissä eikä lepokaa meinannu auttaa. Eile olin iltavuorossa ja supisteli 19-21, välil teki jo kipeetäkin et piti pysähtyy puhaltelee :sad001 luultavasti jään jo töistä pois, riippuu tietty mitä mieltä lääkäri on. Mut alkaa häiritsee jo työntekoa ku pitää huilata vähä välii. Tänää oli myös alaselkä tosi kipee et kävelyki oli hankalaa :grin on varmaa hauskan näköstä ku vaapun töissä ku mikäki pingviini :grin

Kerro sit miten kävi! Mäkin seurailen tilannetta mitenhän tässä käy, kun lyhyidenkin työpäivien jälkeen on supistellut selvästi enemmän kuin lomalla. Tiheimmillään on supistellut vajaan vartin välein, välissä laantunut ja taas jatkunut. Paineen tunne vaikeuttaa kävelemistä tosissaan, vaikka ei nää kivut vielä lähelläkään mitään synnytyskipuja ole. En oikein tiedä miten vakavasti tää homma pitäisi ottaa.
 
Se tässä vähän hankalaa onkin kun ei tiiä mikä on vielä normaalia supistelua ku tiiän et noit suppareita kuuluu raskauteen mut onko normaalia et niitä on päivittäin, monta kertaa :confused: mut aattelin et parempi käyä lääkäris sit kysymässä mielipidettä. Kotioloissa ei juurikaan supista, ihan pari kertaa vaa jos oon rehkiny jotai mut tuol töissä se alkaa melkein heti jo ku pääsen työmaalle. Siel on viel jatkuva stressi päällä kun on yksi asukkaista aggressiivinen et saa pelätä millo kynsii kädet verille tai puristaa mustelmille jos se ei saa tahtoaan läpi :confused: ja on paljon siirtoja/nostoja mitkä käy selkään.. mut katsotaan mitä mieltä lääkäri on :)
 
Se tässä vähän hankalaa onkin kun ei tiiä mikä on vielä normaalia supistelua ku tiiän et noit suppareita kuuluu raskauteen mut onko normaalia et niitä on päivittäin, monta kertaa :confused: mut aattelin et parempi käyä lääkäris sit kysymässä mielipidettä. Kotioloissa ei juurikaan supista, ihan pari kertaa vaa jos oon rehkiny jotai mut tuol töissä se alkaa melkein heti jo ku pääsen työmaalle. Siel on viel jatkuva stressi päällä kun on yksi asukkaista aggressiivinen et saa pelätä millo kynsii kädet verille tai puristaa mustelmille jos se ei saa tahtoaan läpi :confused: ja on paljon siirtoja/nostoja mitkä käy selkään.. mut katsotaan mitä mieltä lääkäri on :)

Uskoisin että on ihan normaalia että on päivittäin ja monesti, mulla ainakin oli esikoista odottaessa. Mutta kai kivut, säännöllisyys, pitkä kesto, paineen tunne yms. on sit taas sitä ”ei voi tietää” osastoa et on hyvä varmistella! Sun työkin kuulostaa sellaiselta et hyvä jutella lääkärin kanssa. Mua häiritsee kun on ollut sellasia tuikkimisia myös nyt, kuin joki tökkäis neulalla kohdunsuulle. Onko muilla ollut jo nyt? Nääkin oli viimeksi vasta ihan loppuraskaudesta ja silloin jo alkoihin kohdunsuulla tapahtua. Mut onko tää nyt vaan erilaista tokassa raskaudessa vai voiko siellä tapahtua jotain mitä ei pitäis... Luulis et tokassa raskaudessa on helpompi tietää mikä kuuluu asiaan, mut ihan yhtä pihalla tässä on.
 
Saikulle jäin pariks viikkoo. Mut lääkäri veikkas että saikku jatkuu loppuun asti ku työ on tosiaan fyysisesti raskasta
 
Takaisin
Top