Laskettu aika tammikuussa 2020

En viittis soittaa neuvolaan kun siellä on edelleen sijainen josta mulle jäi kuva ettei tiedä mistään kun viimeksi käytiin =/ siksi ajattelin täällä kysellä, jos jollain olis kokemuksia tästä.

Mie soittaisin suoraan lääkäriin (päivystyksee) ja kysyisin sieltä ? o_O
 
Nyt kun hiki-inferno (vai minkä nimen ne iltapäivälehdet tälle hellejaksolle keksivätkään) piinaa Suomea, oletko käynyt luonnon vesissä uimassa? Minä olen koko (alku)raskauden ajan ollut arka menemään uimaan (halliin tai järveen), eikä saunaakaan ole tehnyt niin mieli. Nyt alkaa olla aika lämmin, että uiminen houkuttaisi, mutta samalla ajatus kaikista vedessä olevista pöpöistä mietityttää. Toki ihan kuin niitä pöpöjä ei olisi samalla tavalla jossain muuallakin! :bag:
 
Nyt kun hiki-inferno (vai minkä nimen ne iltapäivälehdet tälle hellejaksolle keksivätkään) piinaa Suomea, oletko käynyt luonnon vesissä uimassa? Minä olen koko (alku)raskauden ajan ollut arka menemään uimaan (halliin tai järveen), eikä saunaakaan ole tehnyt niin mieli. Nyt alkaa olla aika lämmin, että uiminen houkuttaisi, mutta samalla ajatus kaikista vedessä olevista pöpöistä mietityttää. Toki ihan kuin niitä pöpöjä ei olisi samalla tavalla jossain muuallakin! :bag:
Kyllä olen käynyt uimassa, en jaksa arastella, on liian kuuma! :woot:
 
Anteeks mut nyt mie en ymmärrä , miks uimista tai saunomista pitäs välttää ? o_O Kyl mie oon noitte asioitte suhtee eläny aivan normaalisti :)
 
Limatulppa estää kyllä bakteerien menon kohtuun. Muutenhan niitä tulis seksissäkin sinne ja vois saada jonkun tulehduksen.
Aivan turhaa pelätä uimista tai saunomista :smiley-bounce012
 
Luonnonvesissä voi hyvin uida jos vesi on puhdasta, eikä sinilevää tms. esiinny. https://www.vauva.fi/artikkeli/raskaus/uiminen_raskauden_aikana

Saunominen neuvolan mukaan kohtuudella ja oman fiiliksen mukaan, kovat lämpötilavaihtelut voi aiheuttaa supisteluja.

Mulla on muuten ollut normaalit kesäpuuhat saunoineen ja uimisineen, mutta mökkipaljuilut on jätetty väliin. Sain siitä viime kesänä hiivan oireita ja nyt en halua samaa. :wtf:
 
Anteeks mut nyt mie en ymmärrä , miks uimista tai saunomista pitäs välttää ? o_O Kyl mie oon noitte asioitte suhtee eläny aivan normaalisti :)

Mulla on lapsettomuustausta ja oon siksi huolissaan asioista, joista ei oikeasti tarvitsisi olla. Eli minä en ole pystynyt elämään ihan normaalia elämää, vaan olen enemmän tai vähemmän ollut epäuskoinen ajatuksesta, että todella voisin elävät vauvat syliin saada.
Mutta ehkä tosiaan olen tällä palstalla ainoa tämmöinen ”hermoheikko” :shy:
 
Mulla on lapsettomuustausta ja oon siksi huolissaan asioista, joista ei oikeasti tarvitsisi olla. Eli minä en ole pystynyt elämään ihan normaalia elämää, vaan olen enemmän tai vähemmän ollut epäuskoinen ajatuksesta, että todella voisin elävät vauvat syliin saada.
Mutta ehkä tosiaan olen tällä palstalla ainoa tämmöinen ”hermoheikko” :shy:
Et ole ainoa :) mulla sama tausta ja olen ylivarovainen myöskin. Just tota uimista luonnonvesissä kans miettiny mut en oo ehtiny vielä selvitellä onko siinä jotain riskejä.
 
Mulla on lapsettomuustausta ja oon siksi huolissaan asioista, joista ei oikeasti tarvitsisi olla. Eli minä en ole pystynyt elämään ihan normaalia elämää, vaan olen enemmän tai vähemmän ollut epäuskoinen ajatuksesta, että todella voisin elävät vauvat syliin saada.
Mutta ehkä tosiaan olen tällä palstalla ainoa tämmöinen ”hermoheikko” :shy:

En pahalla tarkoittanutkaan asiaa kummastella. :angelic: I
 
Mulla on lapsettomuustausta ja oon siksi huolissaan asioista, joista ei oikeasti tarvitsisi olla. Eli minä en ole pystynyt elämään ihan normaalia elämää, vaan olen enemmän tai vähemmän ollut epäuskoinen ajatuksesta, että todella voisin elävät vauvat syliin saada.
Mutta ehkä tosiaan olen tällä palstalla ainoa tämmöinen ”hermoheikko” :shy:
Mulla oli ekan kanssa samaa, en uskaltanut edes nurnikkoa ajaa! Mutta nyt oon yrittänyt elellä mahdollisimman normaalisti, voinnin mukaan. :Heartred
 
Vauva on liikkunut normaalisti joten uskon kaiken olevan kunnossa. Lisäksi luin, että virta kulkee yleensä ihoa pitkin. Ei viitti ressata, eri asia jos ei tuntuis liikkeitä enää =)

Minä oon käynyt lammessa uimassa normaalisti, saunomista olen välttänyt rytmihäiriöiden ja huimauksen takia. Sauna jotenkin lisää sitä, pelottaa että taju lähtee :hilarious:
 
Mulla on lapsettomuustausta ja oon siksi huolissaan asioista, joista ei oikeasti tarvitsisi olla. Eli minä en ole pystynyt elämään ihan normaalia elämää, vaan olen enemmän tai vähemmän ollut epäuskoinen ajatuksesta, että todella voisin elävät vauvat syliin saada.
Mutta ehkä tosiaan olen tällä palstalla ainoa tämmöinen ”hermoheikko” :shy:

Täällä myös yksi hermoheikko monien keskenmenojen takia. Mustakin tuntuu yhä epätodelliselta ajatus että tästä todella vielä vauva syliin tulee. Säryt, vuodot ym myös pitäneet varpaillaan. Oon itse järkeillyt niin, että jos jokin epäilyttää, jätän väliin, sanoi muut mitä tahansa. Mulle ei ole iso uhraus olla uimatta järvessä tänä kesänä, jos koen sen riskinä. Mieluummin teen asiat niin, että se vähäinen mielenrauha, jonka toisinaan saavuttaa, säilyisi.
 
Mä itseasiassa eilen kävin ekaa kertaa tänä kesänä järvessä uimassa. Ja just mietittiin kylpyläreissua enskuulle. Näinköhän onnistuisi. Ois kiva jotain miehen kanssa tehdä, ja kun hää sen mulle synttärilahjaksi antaisi. Toinen vaihtoehto risteily :hilarious:
 
Mulla ei taas käynyt mielessäkään, ettei luonnon vesissä saisi uida :grin Mutta äitini muistaakseni käski viimeksi tarkistamaan, saako vai eikö. Ja annettiin lupa, en vaan yhtään muista minne asti.

Vaikuttaa ainakin vielä siltä, että mulla ei ole raskaushepatoosia :cat: alat oli 13, sappihappo ei ollut vielä tullut. En sitten tiedä, mitä tää jalkojen kutina on mutta onneksi tää on ihan kestettävissä. Hieman häiritsi kun jalkapohjaa alkoi kutittaa autoa ajaessa :hilarious: Tai no, pitää ne sappihapotkin odottaa mutta mulla on jotenkin sellainen mielikuva, että alat nousee yleensä ensin...
 
Mä itseasiassa eilen kävin ekaa kertaa tänä kesänä järvessä uimassa. Ja just mietittiin kylpyläreissua enskuulle. Näinköhän onnistuisi. Ois kiva jotain miehen kanssa tehdä, ja kun hää sen mulle synttärilahjaksi antaisi. Toinen vaihtoehto risteily :hilarious:

Myö käytii risteilyllä muutama viikko sitte, jos meette sinne , ni ei kannata mennä sit laivan buffaa syömään :grin meinaa myöhän mentii ja ehän mie sieltä sit oikeestaan saanu syyä mittää :sad010 Lastenpöydästä bataattiranuja ja lihapullia :grin:grin
 
Myö käytii risteilyllä muutama viikko sitte, jos meette sinne , ni ei kannata mennä sit laivan buffaa syömään :grin meinaa myöhän mentii ja ehän mie sieltä sit oikeestaan saanu syyä mittää :sad010 Lastenpöydästä bataattiranuja ja lihapullia :grin:grin
Voi ei!! Buffetti on meillä kans aina ollut se syy mennä laivalle, pääsee possuilemaan :p pikkasen ehkä harmittais jos mitään ei sit pystyisikään syömään!
 
En pahalla tarkoittanutkaan asiaa kummastella. :angelic: I

En tietenkään ajatellutkaan, että kukaan täällä toisia haluaisi loukata tai pahalla mitään kyselisi. Ollaan vaan minulle niin aralla alueella, että halusin selventää tätä ehkä kummalta kuulostavaa juttua. Ehkä pitää itsekin miettiä, mitä omia outoja ”pelkojaan” täällä palstalla jakaa, kun ollaan kuitenkin kaikki niin erilaisissa tilanteissa! En minäkään aina muista ajatella, että muut eivät ehkä juuri tällaisten asioiden kanssa paini!
 
Täällä myös yksi hermoheikko monien keskenmenojen takia. Mustakin tuntuu yhä epätodelliselta ajatus että tästä todella vielä vauva syliin tulee. Säryt, vuodot ym myös pitäneet varpaillaan. Oon itse järkeillyt niin, että jos jokin epäilyttää, jätän väliin, sanoi muut mitä tahansa. Mulle ei ole iso uhraus olla uimatta järvessä tänä kesänä, jos koen sen riskinä. Mieluummin teen asiat niin, että se vähäinen mielenrauha, jonka toisinaan saavuttaa, säilyisi.

Tutulta kuulosta! Aika pieniltä nämä uhraukset tuntuvat, jos sillä itselle sitä mielenrauhaa saa. Ja mitä enemmän asiaa mietin, esimerkiksi uimisen väliin jättäminen ei ole yhtään huono juttu, eikä edes miltään uhraukselta varsinaisesti tunnu! :happy:
 
Luonnonvesissä voi hyvin uida jos vesi on puhdasta, eikä sinilevää tms. esiinny. https://www.vauva.fi/artikkeli/raskaus/uiminen_raskauden_aikana

Saunominen neuvolan mukaan kohtuudella ja oman fiiliksen mukaan, kovat lämpötilavaihtelut voi aiheuttaa supisteluja.

Mulla on muuten ollut normaalit kesäpuuhat saunoineen ja uimisineen, mutta mökkipaljuilut on jätetty väliin. Sain siitä viime kesänä hiivan oireita ja nyt en halua samaa. :wtf:
Niinhän ne neuvolassa voi sannoo :D
Meillä esikoinen saunonut 2vk vanhasta vaikka alle vuosikasta ei saa neuvolan mukaan viedä saunaan. Ei se siellä kyllä edelleenkään kovia löylyjä ota mut viihtyy. Ite otan taas kovat löylyt sillo ku käyn saunassa, laskee mulla verenpainetta niin ei oo ongelma jos ei oo huono nesteytys :)
 
Niinhän ne neuvolassa voi sannoo :D
Meillä esikoinen saunonut 2vk vanhasta vaikka alle vuosikasta ei saa neuvolan mukaan viedä saunaan. Ei se siellä kyllä edelleenkään kovia löylyjä ota mut viihtyy. Ite otan taas kovat löylyt sillo ku käyn saunassa, laskee mulla verenpainetta niin ei oo ongelma jos ei oo huono nesteytys :)
No mutta toihan menee just niin kuin pitääkin - oman fiiliksen mukaan. Mulla taas pitkät kovat löylyt aiheuttaa nyt huonoa oloa, joten ne jää väliin. :)
 
Takaisin
Top