Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Minun suosikkini on vanhakaupunki ja vallihauta, tosin keväällä se on kauniimpi, mutta kelpaa muulloinkin. Vanhassakaupungissa on muutama mielenkiintoinen museo, saattaa olla edes vähän viileämpää kuin ulkona.Kp8. Tänäänkin varmaan retkeillään jonnekin, ehkä länsirannikolle. Huomenna sitten varmaan vielä vanhaan kaupunkiin![]()
Ihanaa lomaa on täällä myös, taapero viihtyy valtavasti

Jos näkyy testissä, niin ei voi sanoa, ettei haittaa.Joo ei se viini vielä tuossa vaiheessa mitään tee!
Mä käsitin, että yhteinen verenkierto tulee vasta myöhemmin. Että kun moni testaa vasta kun menkat myöhässä niin ei sitä edeltävä juominen vaikuta?Jos näkyy testissä, niin ei voi sanoa, ettei haittaa.
Tossa vaiheessa alkio on vielä täysin irrallaan äidin verenkierrosta, joten kerta-annoksena lasi tai kaksi ei ole suureksi vaaraksi. Pullo tai pari taas saattaa olla vaaraksi paitsi alkiolle, myös äidin huomiselle hyvinvoinnille.Jos näkyy testissä, niin ei voi sanoa, ettei haittaa.
Ei osata sanoa tarkkaa päivää, milloin alkoholista on haittaa eikä tarkkaa määrää, jonka voisi turvallisesti juoda.
Omalla kohdallani en uskaltaisi ottaa minkäänlaista riskiä, sillä keskenmenon tullen sitä yleensä syyttää itseään oli syytä tai ei. Syyllisyys on suurempi, jos on tehnyt jotain riskialtista.
Mutta mitäpä siitä. Jokainen valitsee itse.
"Tutkimuksissa ei ole voitu määritellä ehdotonta turvarajaa raskaudenaikaiselle alkoholinkäytölle. Tavoite on siis alkoholin käytön lopettaminen kokonaan ennen raskautta. Täysraittius on ainoa turvallinen vaihtoehto."
Ihan provosointia koko juttu. ”Sain raskaustestistä plussan jota oon tässä oottanu vuoden ja upottanu hoitoihin tonneittain rahaa, joten nyt kun tärppäsi niin lähdenpä juomaan punaviiniä!” Jep jep. Niinpä niin. Juupa juu.
Minulle maksimiannos ilman yritystä on puoli lasia viiniä. Kiinnittymispunkku tietenkin paljon vähemmän, olisikohan ollut neljäsosa-annos.Tuli mieleen, että jos esim silleen normaalisti humaltuvalle se lasi pari kiinnitymisen aikana ok niin miten kun mä olen huonopäinen ja humallun kyllä selkeästi kahdesta lasista. Olisiko mulla annos sitten ennemmin puoli lasia? Vai onko merkkaava vaan se määrä ei kroppa? Tajuaako kukaan mitä ajan takaa?