Seuraa raskautta kännykältä käsin kätevällä sovelluksella

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Onnea odotukseesi!

Vau.fi Odotus
on juuri sinun raskauteesi tahdistettu odotusapplikaatio. Se kertoo kaiken siitä, mitä katseeltasi piilossa tapahtuu: saat joka päivä tietoa vauvasi kehitysvaiheesta ja oman kehosi muutoksista.

kuvakollaasiapp.jpg


Applikaatiota voi käyttää myöhemmin myös lapsesi kehityksen seuraamiseen, hedelmällisten päivien ennustamiseen, ihanien valokuvien muokkaamiseen ja jopa synnytyssupistusten laskemiseen!

Pääset kirjautumaan sovellukseen samalla tunnuksella, millä tänne foorumille ja Vaukirjan sivuille. Sinun ei siis tarvitse luoda sinne uutta tiliä. :)

Lue lisää applikaatiosta tästä artikkelistamme.

Ja lataa ilmaiseksi:

Tästä AppStoreen
Tästä Google Playhin

Usein kysytty kysymys:

Kuinka lisään raskauden?


1. Mene asetuksiin (hammasrattaan kuva).

2. Jos olet merkannut itsesi yrittäjäksi, poista yritys status. Jos latasit tämän vasta plussattuasi siirry suoraan kohtaan kolme.

3. Valitse "Lisää" tekstin alta kohta "Raskaana"

4. Valitse valikosta, jossa näkyy pelkkiä viivoja, haluatko että raskaus lasketaan kierron ensimmäisen päivän vai hedelmöityspäivän perusteella vai tiedätkö jo lasketun ajan.

5. Aseta edellä valitsemasi päivämäärä tekstin "Edellisten kuukautisten ensimmäinen päivä" alle. (Joo, se teksti hämää. Odotamme että näitä työstävä tekisi asialle jotain).

6. Jos valitsit edellä ensimmäisen kiertopäivän aseta vielä kierron pituus.

7. Valitse vielä "Valmis". Nyt sinun pitäisi päästä seuraamaan raskauttasi viikko viikolta. :)
 
Mielestäni applikaatiota voisi kehittää. Minulle tuotti päänvaivaa lisätä sinne raskaus. Koska etsin kohtaa raskaus, en ymmärtänyt lisätä raskautta kohdasta Lisää lapsi! No joo lapsi se tulee olemaan jossain vaiheessa, mutta raskaus tulisi siellä olla mielestäni erikseen. Ja muutenkin sovelluksesta en ole osannut saada kaikkea mahdollista irti.. Parasta on raskausviikkojen edetessä melkein joka päivälle jotain uutta infoa.
 
Kiitos palautteesta Odotettu26. :) Olen kanssasi samaa mieltä tuosta että raskauden lisääminen on tehty liian vaikeaksi. (Jos poistaa ensin yritys-statuksen löytyy myös raskauden lisäys suoraan.) Asiasta on annett palautetta sovelluksen kehittäjille ja siihen on tulossa korjausta, mutta en valitettavasti tiedä millä aikavälillä. :sad001
 
Latasin sovelluksen melkeinpä heti kun sain tietää olevani raskaana. Itse olen tyytyväinen sovellukseen ja mukava seurata päivä päivältä raskauden etenemistä
 
Kävin juuri ensimmäisessä neuvolassa ja siellä selvisi että olenkin vasta raskausviikolla 8. vaikka vau.fi appin mukaan olisin jo 10. :facepalm: Sama laskettuaika näissä kuitenkin on. En nyt tiedä pitäisikö ottaa toinen sovellus, koska eihän tämä nyt seuraa yhtää tämän hetkistä tilannetta..
 
Kävin juuri ensimmäisessä neuvolassa ja siellä selvisi että olenkin vasta raskausviikolla 8. vaikka vau.fi appin mukaan olisin jo 10. :facepalm: Sama laskettuaika näissä kuitenkin on. En nyt tiedä pitäisikö ottaa toinen sovellus, koska eihän tämä nyt seuraa yhtää tämän hetkistä tilannetta..


Siehän voit itse muokata sovelluksessa lasketun ajan nyt sitten siihen minkä antoivat neuvolassa. :).
 
Siehän voit itse muokata sovelluksessa lasketun ajan nyt sitten siihen minkä antoivat neuvolassa. :).
Joo, mutta kun laskettuaika tosiaan aivan sama ja samasta päivämäärästä lähtee laskuri..Ilmeisesti vain joku eri laskutapa sitten.

Edit. Kävin nyt kuitenkin päivittämässä tiedot vielä kerran niin nyt vaihtui oikeaan aikaan :)
 
Tuli ladattua heti omaan ja mieheni puhelimeen. Hän on välillä työreissulla ja ajattelin et hänenkin kiva lukee mitä tapahtuu. Hän myös sanoo tutkivansa sitä :)
 
Alkuun olin tyytyväinen sovellukseen, mutta nyt tulee melko tylsiä päivityksiä sieltä. Hyvin ajankohtaisia ja paikkaansa pitäviä mutta silti odotan joka aamu jotain spessumpaa sieltä.
 
Alkuun olin tyytyväinen sovellukseen, mutta nyt tulee melko tylsiä päivityksiä sieltä. Hyvin ajankohtaisia ja paikkaansa pitäviä mutta silti odotan joka aamu jotain spessumpaa sieltä.

Kiitos palautteesta. Laitan sen eteenpäin toimitukseen, missä teksteistä vastataan. :) Ikävää että ne on tylsiä.
 
Sovelluksessa on virheellistä tietoa ja sanoisin jopa haitallista väärää tietoa.

15+6:
"Raskausaikana voi käydä hammaslääkärissä tavalliseen tapaan. Röntgen-kokeita on kuitenkin hyvä välttää, joten mainitse raskaudesta hammaslääkärillesi."

Röntgenkuvien säteilyannos on pienempi kuin taustasäteilyn lentäessä Helsingistä Lontooseen ja säteilymäärä ei riitä ilmassakaan kulkemaan kuin max 2 m matkan putkesta. Sikiölle ei ole hammasröntgenistä haittaa. Hoidossa tarvittavat kuvat otetaan ihan normaalisti. Ei raskaana olevia kielletä säteilyn vuoksi lentämästäkään... Tai oleskelemasta 1. kerroksessa, jossa paikoin maaperän säteily on suurempi kuin korkeammissa kerroksissa.
 
Eipä ottanu hammaslääkäri multa kuvia kun kerroin et oon raskaana. Se on kuulemma heidän suositus. Sit vaan paikattiin reiät.
 
Eipä ottanu hammaslääkäri multa kuvia kun kerroin et oon raskaana. Se on kuulemma heidän suositus. Sit vaan paikattiin reiät.

En ota kantaa onko sinulta ollut tarpeen ottaa kuvia, jos on vaikka melko tuoreet kuvat olleet käytössä tai olet siistisuinen, eikä kuvia ole ollut tarpeen muuten ottaa. Tai jos vaikka joka toinen hammas puuttuu tai raot hampaiden välissä ovat isot luonnostaan ja välit näkyvät ilman kuviakin hyvin, eikä ole olettamusta epäillä, että hampaiden juurissa, kiinnityskudoksissa tai viisaudenhampaissa olisi kuvaamisen tarvetta. Valitettavasti kuvia jätetään joskus ottamatta, koska ammattilaisillakin saattaa olla virheellinen käsitys asiasta. Virheellisen tiedon levittäminen ei auta asiaan ja niin kuin edellä mainitsin, väärästä tiedosta ja sen levittämisestä voi olla jopa haittaa lapsen ja äidin terveydelle. Alla täysin luotettava lähde. Olen kuullut, että joissain paikoissa odottavalle äidille laitetaan vatsan peittävä lyijyliivi lyijykaulurin sijaan kuvauksen ajaksi lähinnä psykologisista syistä, mutta niin kuin tuossa stukin tiedotteessa mainitaankin, lyijyliivinkään käyttö ei ole perusteltua.

https://www.stuk.fi/-/hammasrontgenkuvausta-ei-pida-valttaa-raskauden-vuoksi
 
Sovelluksessa on virheellistä tietoa ja sanoisin jopa haitallista väärää tietoa.

15+6:
"Raskausaikana voi käydä hammaslääkärissä tavalliseen tapaan. Röntgen-kokeita on kuitenkin hyvä välttää, joten mainitse raskaudesta hammaslääkärillesi."

Röntgenkuvien säteilyannos on pienempi kuin taustasäteilyn lentäessä Helsingistä Lontooseen ja säteilymäärä ei riitä ilmassakaan kulkemaan kuin max 2 m matkan putkesta. Sikiölle ei ole hammasröntgenistä haittaa. Hoidossa tarvittavat kuvat otetaan ihan normaalisti. Ei raskaana olevia kielletä säteilyn vuoksi lentämästäkään... Tai oleskelemasta 1. kerroksessa, jossa paikoin maaperän säteily on suurempi kuin korkeammissa kerroksissa.

Kiitos palautteesta Vilmis. :) Toimitan sen eteenpäin toimitukseen.

Toimituksesta vastattiin (koskien Odotettu26:n palautetta, mutta pätee yleisesti) että nämä sovelluksen tekstit tullaan tulevaisuudessa tarkistamaan ja osa varmasti kirjoitetaan uudelleen. :)
 
Mulla on tää sama sovellus kans mut tykkään enemmän sellaisesta kuin raskaus+ ja se on jokapäiväisessä käytössäni
 
Takaisin
Top