Raskaudesta kertominen

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Kenelle olette kertoneet raskaudesta heti alkumetreillä? Milloin aiotte julkistaa raskauden maailmalle? Entä töissä?

Viimeksi ehdimme kertoa muutamalle sukulaiselle, mutta menikin kesken siinä alussa. Nyt emme ole kertoneet kuin tuleville kummitädeille ja mummolle.

Esikoisen raskaudessa jouduin kertomaan töissä jo rv 6-7, pelkään että nyt olisi sama edessä. 20 kg painavat laatikot ovat muutenkin haastavia nostaa, nyt seuraan on liittynyt selkä- ja vatsakipu niitä nostellessa. Lisäksi kassalla saa vain nieleskellä oksennusta ja meinaan nukahtaa kesken työpäivän. Olen vuoroesimiehenä ruokakaupassa.
 
Me ollaan tätä myös pohdittu ette kenelle ja milloin kerrotaan. Ei tahtoisi luoda liikaa toivoa vanhemmalle väelle lapsenlapsista pelkkien kahden viivan perusteella, kun ei vielä tiedä yhtään miten käy :,)
 
Olen hehkuttanut raskaudesta ainoastaan täällä foorumilla ja miehelle tietysti.
En tiedä vielä milloin/kuinka tutuille kerrotaan. Varmaan ensin lapsille nt ultran jälkeen ja muut saa sitten huomata asian, kun vatsa kasvaa tai lapset paljastaa asian. Jos jollain on hauskoja tapoja paljastaa vihjailevasti asia sukulaisille, vinkkejä otetaan vastaan.
 
Miehelle ja täällä. Ultraan ooteltu joka kerta ja varsinkin nyt kun on jo paaaaaljon höpötteleviä lapsia!
 
Olen hehkuttanut raskaudesta ainoastaan täällä foorumilla ja miehelle tietysti.
En tiedä vielä milloin/kuinka tutuille kerrotaan. Varmaan ensin lapsille nt ultran jälkeen ja muut saa sitten huomata asian, kun vatsa kasvaa tai lapset paljastaa asian. Jos jollain on hauskoja tapoja paljastaa vihjailevasti asia sukulaisille, vinkkejä otetaan vastaan.
Lapsille paidat "Isoveli/Isosisko"-painatuksilla tai ultrakuva kortin väliin?
 
Miehelle kerroin heti ja parhaalle kaverille kans samana päivänä. Muille tuskin paljastetaan hetkeen.
 
Me kerrottiin tuleville kummeille, isovanhemmille ja läheisimmille ystäville. Töissä asiaa en aio paljastaa ennen nt-ultraa ja mieluiten vielä reippaasti sen yli saa mennä siellä kertominen. Onneksi jäin nyt lomille joten mahdolliset lisääntyvät oireet eivät töissä paljasta tilaani :smiley-angelic006
 
Olen kertonut ystävälle ja äidille. On vaan niin ihanaa, kun on joku jolle saa puhua. Ja kun tiedän, että mahdollisen keskenmenon myötä taas mieli menisi niin matalaksi, että kuitenkin pitäisi kertoa.
 
Miehen lisäks tietää, miehen molemmat siskot sekä mun kaks ystävää. Aattelin et jos sais mummoilta ja papoilta salattua nyt ainakin ekaan neuvola känytiin asti, et tietää ees et siel joku kasvaa. Tosin äidille saatan ehkä kertoa jo aiemmin :)
 
Niille joiden kanssa olisin valmis suremaan mahdollista keskenmenoa oon kertonut. Eli muutamat kaverit saanu kuulla. Paljastetaan sukulaisille npultran jälkeen ja facebookkiin muille rakenneultran jälkeen. Haaveilen kuvasta jossa on maha, esikoinen best bro paidan kanssa ja foliopallo missä lukee baby. En myönnä siis tänään tälläistä palloa jo ostaneeni viikon 5+0 kunniaksi
 
Itse olen kertonut kahdelle ystävälle, omalle mummolleni ja miehelle tietysti + täällä. On pakko saada puhua jollekin tästä raskaudesta, kun pelottaa meneekö kesken tai saadaanko jälleen nt-ultrasta huonoja uutisia (lapsivesipunktio esikoisen aikana koettu, onneksi oli terve lapsi :Heartred) niin en halua kertoa ennen kuin on varmuus, että kaikki on hyvin. Otan vinkkejä vastaan, miten saa pidettyä salassa, kun osuu kummitytön nimiäiset ja reissu sukulaisiin nyt alkuraskauden aikaan :p
 
Minun ja miehen lisäksi tietää mun äiti ja kaks hyvää ystävää. Lopuille läheisille kerrotaan varmaan nt-ultran jälkeen jos sinne asti päästään ja kaikki on hyvin.
Töissä kerron vasta mahdollisimman myöhään.
 
Miehen lisäksi tietää yksi ystäväni, joka on itsekin raskaana. Muille sitten vähitellen nt-ultran jälkeen.
 
Lapsille paidat "Isoveli/Isosisko"-painatuksilla tai ultrakuva kortin väliin?

Toi paita juttu on meillä käytetty jo, kun kakkosta odotin. Eikä ne edes tajunnu kattoo paitaa tarkemmin.:facepalm: Meni vähän mönkään, ku täyty ite sanoo, että katos mitä paidassa lukee.:hilarious:
 
Miehen lisäksi tietää mun sisko ja pari läheistä ystävää. Vanhemmille kerrotaan ekan ultran jälkeen ja muut saa varmaan tietää kun alkavat arvailemaan
 
Kahdelle hyvälle ystävälleni ja kahdelle mammakaverille :hilarious:
Muille ultran jälkeen.
 
Toi paita juttu on meillä käytetty jo, kun kakkosta odotin. Eikä ne edes tajunnu kattoo paitaa tarkemmin.:facepalm: Meni vähän mönkään, ku täyty ite sanoo, että katos mitä paidassa lukee.:hilarious:
Okei, sitten varmaan sekin että itselläsi olisi paita tekstillä "Baby on board" menisi ohi :grin
 
Mä oon himoinnut ebaysta sellaista taimi raskauspaitaa. Pieni taimi kasvaa raskausmahan kohdalla ja kastelukannusta kaadetaan vettä päälle. :p Mutta enhän sillä mitään tekisi, kun äidille olen jo kertonut, isä on kuollut ja muut sukulaiset kaukana.:meh:
 
Takaisin
Top