----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on myös raskauskilot istuneet sitkeästi kropassa. Painon nousu kahden viimeisen kohdalla ollut noin 10kg. Kuopus on täysimetetty puoleen vuoteen ja kiloakaan en menettänyt. Muiden kohdalla en myöskään päässyt laihtumaan. Nyt kun kuopus täyttää viisi olen onnistunut karistamaan lähes 20 kg.

Minulla nuorena lähti raskauskilot vuodessa, vaikka niitä tuli runsaasti, nyt ei ole lähtenyt kolmessakaan vuodessa, vaikka imetin pidempään kuin aiemmin.

Taitaa tulla yksilöllistä tämä painonhallintakin. Joillain paino ei edes nouse raskausaikana, jotkut jättävät kilot jo synnytyssairaalaan ja joillakin imetys laihduttaa. Minä en kuulu näihin. Mutta mieluummin on hiukan ylipainoa ja huonot vatsalihakset kuin ilman lasta. Onhan tässä loppuelämä aikaa harjoitella painonhallintaa ja kehittää lihaksia.

Noniin, viime viikkoon mahtui sitten monenlaisia käänteitä. Pohjalta on lähdetty uuteen nousuun, mutta kyllä mä tällä hetkellä olen vähän sellainen kävelevä aikapommi. Hermot kireällä ja herkillä mennään.

Kävin viime viikolla jo yksityisellä lapsettomuusklinikalla. Halusin, että toteavat ultralla km ja samlla tehdään suunnitelma hoidosta diagnostiikalla, jos siihen rahat saadaan revittyä. Totesin, että pakko toimia nopeasti, että saadaan hoitosuunnitelma ennen klinikan kesätaukoa, jotta hoidon voisi aloittaa heti elokuussa. Työkuviot ovat tosi haastavat syksyllä ja punktiokierron poissaolojen ym järjestely silloin aiheuttaisi hirveetä stressiä. Ei myöskään järkeä siirtää hoitoa vasta vuodenvaihteen jälkeen, mikä olisi toinen mahdollisuus.

Ilmoitin sit Tayssiin, että nyt on km todennettu ultralla (risoi edelleen, että eivät voineet sitä seurantaverikoetta antaa, kun eivät uskoneet, että kaikki ei ole kunnossa). Jonkun ajan päästä sieltä soitti lääkäri perään, että tarjoavat meille viel yhden hoidon heti kun mahdollista. Tämä oli todella yllättävä veto.

Tein siinä puhelimessa pikaisen päätöksen, että otetaan vielä toinen julkisen tarjoama hoito. Jos tää km-tilanne menee hyvin, niin aloitetaan stimulaatio heti seuraavasta kierrosta. Meillä ei missään tapauksessa olisi mahdollisuutta kuin yhteen yksityisen hoitoon. Nyt jää se kortti käytettäväksi vielä tämän toisen julkisen hoidon jälkeen, jos tarvis.

Minulla taas esikoisen raskaudessa lähti raskausaikana 7 kg ihan huomaamatta, ja synnärille jäi toiset 7 kg. Missään vaiheessa raskautta en edes yrittänyt laihduttaa, eikä siinä raskaudessa ollut pahoinvointiakaan. Tässä raskaudessa tipahti alussa pahoinvoinnin takia 6 kg, nyt ne ovat pikkuhiljaa tulleet takaisin (koska jos en syö tai syön vain terveellisesti, tulee pahoinvointi takaisin), mutta vaaka siis näyttää nyt samaa kuin tullessani raskaaksi jouluna. Synnärille epäilemättä jää taas se sama 7 kg kuin esikoisestakin.

Raskaana ei välttämättä tule lisäkiloja yhtään, niitä voi pikemminkin lähteä. Ruokahalu on hormonaalista, ja raskaana hormonit toimivat eri tavalla kuin normaalisti. Yhdellä tulee raskaana kaikenlaisia ruokahimoja mitä normaalisti ei ole, minulla taas raskaana kaikki normaalin elämän ruokahimot hävisivät. Muistan esikoista odottaessa, kuinka oudolta se tuntui, kun otti palan todella hyvää kakkua, söi sen, ja huomasi, ettei enää tee mieli toista palaa. Ikinä aikaisemmin en muista kokeneeni tuollaista, vaan on tehnyt mieli lisää ja lisää, kunnes joko kakku loppuu, vatsaan ei mahdu enempää tai kohteliaisuuden vuoksi ei voi ottaa kuin sen yhden palan ja sitten ei ole muuta voinut ajatellakaan. Jänniä nämä hormonit. Tuo vain vakuutti minut siitä, että ylipainossakin olisi oleellisempaa saada hormonitoiminta kuntoon, koska kun ei ole ruokahimoja, paino putoaa ihan huomaamatta ja yrittämättä, ja vastaavasti kun ruokahimoja on, on painon tippuminen todella kovan työn ja tuskan takana.

Tsemppiä hippunen!

Kannattaa tosiaan ottaa toinenkin hoito julkiselta, kun sen kerran saa, ja säästää rahaa siihen viimeiseen yritykseen yksityisellä, jos nyt ei julkiselta tärppää.

Aikataulullisesti saattaa tuo suunnitelma toimia paremmin, koska vaikka alkiodiagnostiikka on loistojuttu, se pidentää prosessia paljon. Minulla oli viime vuoden elokuussa suunnittelukäynti, syyskuussa aloitin piikitykset, lokakuun puolella oli keräys, ja sitten jäätiin odottamaan alkiodiagnostiikan tuloksia. Odottelun aikana seuraava kierto (eli lokakuun loppupuolella alkanut kierto) ehti jo alkaa, joten siitä tuli pakosti välikierto, ja vasta marraskuun lopussa alkaneeseen kiertoon sain lääkkeellisen PASsin. Ja joulukuun puolessa välissä plussasin. Koko syksyhän tuohon yhteen yritykseen meni. Toisaalta alkiodiagnostiikan takia ei tarvittu kuin yksi ainoa PAS, koska ne sairaat alkiot saatiin pois kuvioista.

Muokattu viimeksi:
Tuosta DHEA:sta vielä, kysyin siitä tältä yksityisen klinikan lääkäriltä, että kannattaisiko mun syödä sitä tässä välissä, voisiko vaikuttaa positiivisesti munasolujen laatuun? Vaikka toki niin lyhyt aika, ettei sen puolesta ehdi hirveästi vaikuttaa.

Lääkäri vastasi, että DHEA:sta ei ole selkeitä tutkimustuloksia, että vaikuttaisi munasolujen laatuun. Määrään voi vaikuttaa positiivisesti. Oli sitä mieltä, että koska mulla ollut hyvä munasoluvaste, ei siitä ole hyötyä mulle.

Onko sulla Miumau ollut millainen munasoluvaste? Jännä, että sinä sait Tayssista DHEA vähän niin kuin varuiksi (ymmärtääkseni), ”ettei siitä ainakaan haittaa ole, mut jospa ois hyötyä”. Ja mä en saanut sitä yksityiseltä. Vaikka yleensä on selkeesti toisinpäin. Julkisella ei meinaa millään saada mitään extraa.

Tayssista eivät myöskään suostuneet antamaan klexanea tähän raskauteen, vaikka edelliseen oli yksityinen sen määrännyt. Samoin nyt tämä yksityisen klinikan lääkäri sanoi, että ehdottomasti, jos raskaus vielä alkaa, niin Klexane mukaan. Siitä ei ole haittaa (koska mulla ei ole mitään vuototaipumysta), mutta voi olla merkittävä hyöty.

Kiitos Suski, ja totta, että diagnostiikkaan menee aikaa. Mutta toisaalta sitä ei silloin kulu hukkaan turhien siirtojen kanssa.

Eniten julkisen hoidossa edellisen hoidon perusteella pelottaa se, että (huonolaatuisia?) alkioita tulee taas paljon ja tuloksettomia (lääkkeellisiä)siirtoja tahkotaan seuraavat puoli vuotta. Jospa ne suostuisivat viljelemään nyt useamman alkion 5-päiväiseksi (jos tietysti kaikki muu siihen saakka on mennyt niin hyvin), niin karsiutuisi huonolaatuisia pois jo ennen siirtoja. Nythän kaikki hedelmöittyneet siirrettiin, paitsi yksi joka ei selvinnyt sulatuksesta. Pakastetut olivat kaikki muut 3-4-päiväisiä, ainoastaan tämä viimeinen oli 5-päiväinen.

Eilinen

Liitteet

• sketch-1561993106995.png
    sketch-1561993106995.png
    265.8 KB · Katsottu: 190
Missä kierron vaiheessa ihmiset nyt yleisesti on? Täällä tylsähkö kp8 ja vahvin ovistesti ikinä eilen klo 18. Ei silti plussa. Varmuudeksi pöyhittiin lakanat.

Peppipupu :) Plussa sulle tähän kiertoon:cheers

Matkalla (luomu) inssiin, kp16......

Voi Peppipupun perhosta, se aina niin surkeata katseltavaa, kun toinen pelkää tosissansa. Hyvä jos vierihoito auttaa. :Heartred
Meilläkin edellinen koira pelkäsi ukkosta, ilotulitusta jne ihan hirveesti. Siinä ei edes kainalo auttanut piti kaivautua sängyn tai sohvan alle perimmäiseen nurkkaukseen.

Vastavirranakka, heti kun tukilääkkeet lopetin, alkoi vuotaa itsekseen. Yhden päivän tuli lähes solkenaan, sen jälkeen tosi niukasti. Toivottavasti tyhjenee nyt kunnolla. Vaikka ei sinne varmaan mitään voi jäädä, kun ei siellä kerran enää muuta näkynytkään, kuin paksu limakalvo ja vähän verta.

Tähdelle onnea matkaan inssiin!

Voi Peppipupun perhosta, se aina niin surkeata katseltavaa, kun toinen pelkää tosissansa. Hyvä jos vierihoito auttaa. :Heartred
Meilläkin edellinen koira pelkäsi ukkosta, ilotulitusta jne ihan hirveesti. Siinä ei edes kainalo auttanut piti kaivautua sängyn tai sohvan alle perimmäiseen nurkkaukseen.

Vastavirranakka, heti kun tukilääkkeet lopetin, alkoi vuotaa itsekseen. Yhden päivän tuli lähes solkenaan, sen jälkeen tosi niukasti. Toivottavasti tyhjenee nyt kunnolla. Vaikka ei sinne varmaan mitään voi jäädä, kun ei siellä kerran enää muuta näkynytkään, kuin paksu limakalvo ja vähän verta.

Tähdelle onnea matkaan inssiin!

Hippuselle hyvää onnea matkaan uuteen yritykseen!!:cheers

Takaisin