Himot ja ällötykset

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Huomaatko himoitsevasi ruokia, joista et normaalisti välitä tai tekeekö mielesi omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.

Ja jos sinua mietityttää, onko jokin mieliteon kohde turvallinen raskausaikana, tästä artikkelista pääset tarkistamaan, mikä kaikki olikaan kiellettyä tai vältettävää odotusaikana.
 
Mun rupes heti tekemään hirveesti mieli ruisleipää, jossa metvurstia ja tomaattia päällä :D En oo siis vuosiin syöny metvurstia, joten tää tuli ihan puskista. Söinkin sit yhden leivän, mut ruisleipä ei sovi mun vatsalle, tuli maha kipeäksi joten ei enempää ruisleipää mulle :D. Lähes kaikki ruoat etoo, mut merisuolalla maustettuja maissikakkuja oon popsinu. Suolainen siis maistuu, makea ällöttää.
 
Kaikki oksettaa. Koko ajan nälkä olo, mutta mikään ei maistu. Oksettaa, yökkäilen ilmaa jatkuvasti.
Voi saakeli, tätä taas seuraavat monta viikkoa..... positiivisuuteni kadoksissa :sad001
 
Vaikea sanoa mitkä himot ja ällötykset johtuu kuumista päivistä ja mikä raskaudesta. Ei ole tehnyt mieli syödä tai juoda mitään muuta kuin vettä. Vaikka ulkona on nyt ollut viileämpää sisällä on kuin saunassa. Tai sitten hormonit jyllää että olen muuten vaan hikinen :smiley-ashamed004
 
Mulle maistuu kaikki epäterveellinen. Lihapiirakka, hampparit, ranut, vaalea leipä.. No myös hedelmät. Kaikki tosin yököttää jo ajatuksena mutta nämä vähiten.
 
Halleluja primperan ja suonen sisäinen tiputus. Söin eilen pitkästä aikaa suht normaalisti ja voin paremmin kun pitkään aikaan
 
Pähkinät oksettaa. Oli pakko siirtää suolapähkinät paksuun minigrip pussiin ja pois tosta yhdestä kaapista keittiössä :D Aina kauhee ällötys kun ruokaa tehdessä sen kaapin avas.
 
Halleluja primperan ja suonen sisäinen tiputus. Söin eilen pitkästä aikaa suht normaalisti ja voin paremmin kun pitkään aikaan
Mitä kautta pääsit tiputukseen asti? Kuulostaa kauhealta!
 
Makea ällöttää. Suolainen menee hyvin alas. Uusia perunoita ja aurajuustoa lähinnä himoinnut, piti sitten keitellä aurasta kastiketta, kun ei sitä semmoisenaan saa syödä :happy:. Potut söin ihan voilla, suolalla ja piffillä.
 
Mitä kautta pääsit tiputukseen asti? Kuulostaa kauhealta!

Ainakin meillä päivystyksessä välillä tulee rajusta pahoinvoinnista kärsiviä hakemaan vauhtia tipasta. Kaikille aika suoraan laitetaan nestettä ja lääkärin arvion mukaan pahoinvointilääkettä. Varmaan jostain naistenpolin kauttakin pääsee, mutta ainakin päivystykseen hakeutumalla.
 
Täällä ällöttää lähes kaikki... ainoa mikä maistuu on appelsiinimehu. Äsken haettiin esikoisen kanssa mansikoita, josko ne maistuis myös. Tosi samankaltaisia oireita kyllä tässäkin raskaudessa, muuten oon aina ollut todella perso kaikille herkuille mutta nyt raskaana ei tule kuuloonkaan. Mielummin jotain raikasta ja suht terveellistä jos sitäkään :grin
 
Ei ole himoja eikä mikään ällötä . Ei ollut esikoisenkaan aikaan. Toki kaikkea kiellettyä tekis mieli, rakastan lakuja!
 
Ei täälläkään erityisiä himoja tai ällötyksiä. Ei ollut suurempia aiemmissakaan paitsi ekassa paistetun rasvan käry ällötti
 
Ei myöskään täällä himoja tai ällöjä.. Tosin niitä kerkeää vielä tulla myöhemmin, muistaakseni ällötyksiä tuli edellisessä enempi puolen välin jälkeen.. Ekasta en muista että olis ollut mitään, ei tainnut olla kumpaan.
 
Itse rakastan suklaata ja ennen raskautta söin sitä usein, jopa päivittäin. Nyt ei tee yhtään mieli, ei siis yhtään, jopa ällöttää ajatuskin suklaan syömisestä.
Ihan super outoa tällaiselle suklaan rakastajalle o_O
 
Normaalisti juon kokista melkein joka päivä, se loppui kuin seinään ja nyt himoitsen appelsiinimehua. (Sama aikaisemmissa raskauksissa). Kaikki raikas menee, jääkaappikylmät kurkku, tomaatti, viinirypäleet ja mansikat. Ja mäkkärin tuplajuustohampparit. :shy: kokemuksesta veikkaan, että kohta iskee hullu hiilarihimo, eli kaurapuuroa ja valkoista leipää. En siis yleensä syö puuroa, normaalisti syömäni aamiaismurot taas eivät uppoa nyt lainkaan. :yuck:
 
Ei himotuksia mutta olen huomannut että pienen määrän suolaa syöminen tekee usein ihan hetkeksi paremman olon. En tiedä mutta liittyisikö samoihin asioihin kuin suolaisten himo joillakin?
 
Takaisin
Top