IVF/ICSI kokemuksia

Nyt mietityttää että voiko joku näistä rakkuloista puhjeta ennen maanantaita vaikka tuo synarela on jarruna?

Mulla ei ole kokemusta Synarelasta, mutta Cetrotiden kohdalla kyselin samaa ivf-hoitajalta, kun 1,5vrk ennen punktiota (ja jo muutama tunti irrotuspiikin jälkeen) heräsin oviskipuun. Sanoivat, että jarrujen pitäisi estää munasoluja karkaamasta, ja että kuuluukin alkaa ovistuntemukset. Mutta en oikein tiedä, miten kauan munasolu hengaa puhjenneessa follissa ennen liikkeelle lähtö o_O Olin itse kipujen perusteella sitä mieltä, että 2-3 follia olisi puhjennut jo yli vuorokauden ennen punktiota, ja punktiossa kolmessa follissa ei ollut munasolua. Mutta toisaalta eihän niissä kaikissa muutenkaan ole. Sori, tästä ei ollut nyt kauheesti apua. Mutta mulle siis sanottiin, että jarru (Cetrotide) estää munasolujen karkaamisen.
 
Aislinn, mulla oli myös synarela jarruna ja ihan selkeät puhkeamistuntemukset alkoi punktiopäivän aamuna. Follien tarkkaa määrää punktiossa en muista, mutta kaikissa ei kyllä munasolua ollut, niitä saatiin vain neljä. Mutta kuten Catlady tuossa sanoi, ei kaikissa folleissa solua ole muutenkaan, joten tiedä sitten puhkesiko niitä oikeasti vai johtuiko kivut jostain muusta. Luulisi kyllä että ne jarrulääkkeet jotain tekee, eikai niitä huvikseenkaan määrätä. Toivottavasti saat hyvin soluja punktiossa.
 
Mirumaru pahoitteluni negasta. :sad001

Omaa napaa punktiosta, saaliiksi vain 6 kun loput oli jääneet pieneksi eli ei se nyt kauhean hyvä tulos ollut. Ja vain 4 munasolua saatiin. Mutta muutoin päivä meni ihan hyvin, toimenpide hermostutti sitten lopulta enemmän kuin viimeksi mutta kipujen kanssa selvisi kuitenkin hyvin. :)
 
Mirumaru pahoitteluni negasta. :sad001

Omaa napaa punktiosta, saaliiksi vain 6 kun loput oli jääneet pieneksi eli ei se nyt kauhean hyvä tulos ollut. Ja vain 4 munasolua saatiin. Mutta muutoin päivä meni ihan hyvin, toimenpide hermostutti sitten lopulta enemmän kuin viimeksi mutta kipujen kanssa selvisi kuitenkin hyvin. :)

Olinkin juuri tulossa kyselemään, että miten kävi. Neljä on kuitenkin enemmän kuin ei mitään. Toivotaan, että hedelmöittyvät ja jakautuvat nätisti! :cat: Laita lisätietoja, kun tiedät, miten solujen kehitys etenee!
 
Heips, seurannut tätä foorumia jo vähän aikaa. Liitynpäs mukaan keskusteluun nyt.

Ensimmäinen ivf hoito nyt käynnissä, punktio oli 3.6, siirto 6.3, ja tämä odotus kyllä on rankkaa

Mutta meille meni onneksi paljon hyviä alkioita pakkaseen joten jos ei tällä kertaa tärppää niin löytyy materiaalia (tämä se mantra jolla koitan pitää itseäni positiivisessa mielentilassa)

Onko muille säilynyt noi punktion jälkeiset kivut vielä viikkoa myöhemmin? Vihloavaa alavatsa kipu joka ilmestyy yhtä nopeasti kuin lähteekin?
 
Heips, seurannut tätä foorumia jo vähän aikaa. Liitynpäs mukaan keskusteluun nyt.

Ensimmäinen ivf hoito nyt käynnissä, punktio oli 3.6, siirto 6.3, ja tämä odotus kyllä on rankkaa

Mutta meille meni onneksi paljon hyviä alkioita pakkaseen joten jos ei tällä kertaa tärppää niin löytyy materiaalia (tämä se mantra jolla koitan pitää itseäni positiivisessa mielentilassa)

Onko muille säilynyt noi punktion jälkeiset kivut vielä viikkoa myöhemmin? Vihloavaa alavatsa kipu joka ilmestyy yhtä nopeasti kuin lähteekin?

Mulla oli punktion jälkeen loppukierto pientä jomotusta/nipistelyä, mutta kaikki isommat kivut ja vihlaisut loppui jo toisena päivänä punktio jälkeen.
Muoks: Luulen, että omalla kohdallani jomotus saattoi johtua siitä, että punktiopäivä olisi luomukierrossa ollut jo kp 14/24 ja siirtopäivä 17/24. Punktiokierron kesto oli lopulta 30 pvää, tiputtelu alkoi lutinuksesta huolimatta kp 29 ja vuoto heti lutinuksen loputtua.
 
Muokattu viimeksi:
Oletko varma, ettei ollut kiinnittymisvihlaisu?

No kun näitä on tullut päivittäin tuon punktion jälkeen, ei mitään isompia kipuja mutta pysäyttää kyllä (koska yleensä tulee jos nousen ylös tai kävelen tms) kestää muutaman sekunnin ja sit ohi

tosin saisi kyllä olla kiinnittymisvihlaisu ♥️
 
Pidän peukut pystyssä! Minulla keräyksen jälkeen vihlonnat loppuivat parissa päivässä (turvotus ja epämukava ahtaus jatkuivat kyllä melkein pari viikkoa), mutta sitten pari kuukautta myöhemmin pakastealkiosiirrossa tuli kyllä selkeät kiinnittymisvihlonnat, juuri silloin dpo7.
 
Lara, mulla meni punktio ok ja toipuminenkin niin, että pääsin töihin nopeasti ja kävin hitailla kävelylenkeilläkin. Muistan kuitenkin, että vielä viikko punktion jälkeen iltaisin/öisin kiristi alavatsaa, ihan kuin olisi supistanut tai jotain. Se tuntui todella ällöttävältä (alkoi jotenkin oksettaakin) vaikkei sinällään ollut superkivuliasta. Epämiellyttävää vaan. Silloin mietin, toipuuko punktiosta ikinä, mutta sitten sekin olotila vaan meni ohi ja unohtui.
 
Olinkin juuri tulossa kyselemään, että miten kävi. Neljä on kuitenkin enemmän kuin ei mitään. Toivotaan, että hedelmöittyvät ja jakautuvat nätisti! :cat: Laita lisätietoja, kun tiedät, miten solujen kehitys etenee!

Kiitos ihanasta viestistä! Tämä päivä jännätään soittavatko sieltä että game over vai jatkuuko jännitysnäytelmä huomiseen, siirtoaika ois huomenna klo.14. Viimeksihän meillä siis ne hedelmöittyivät mutta sitten jakaantumisessa tuli ongelmia, suuri todennäköisyys että näin käy nytkin. No ei auta kun jännittää. :D Kerron kyllä heti miten käy!

Mulla ei viime punktion jälkeen pahemmin kipuja ollut, tottakai semmoinen olo ettei tehnyt juurikaan mieli urheilla. Nyt sitten taas kun eilen se punktio oli on tänään alavatsa tosi arka ja myös vihlaisukipuja on ajoittain.
 
Lara, mulla oli vihlaisuja, turvotusta ja pahoinvointia punktion jälkeen ainakin pari viikkoa. Erityisesti kun käänsin sängyssä kylkeä tai pinnistin ylös tuolilta tai välillä ihan istuessakin vihloi. Välillä jopa niin kovin, että pysähdin ihmettelemään. Nopeesti meni tuli ja meni. Ne jäivät kokonaan veks lopulta, mutta ei ne kivoja ollut. Tsemppiä piinapäiviin ja toivottavasti tyypillä on kova ote ja hyvät jarrusukat :)
 
Lara, mulla oli vihlaisuja, turvotusta ja pahoinvointia punktion jälkeen ainakin pari viikkoa. Erityisesti kun käänsin sängyssä kylkeä tai pinnistin ylös tuolilta tai välillä ihan istuessakin vihloi. Välillä jopa niin kovin, että pysähdin ihmettelemään. Nopeesti meni tuli ja meni. Ne jäivät kokonaan veks lopulta, mutta ei ne kivoja ollut. Tsemppiä piinapäiviin ja toivottavasti tyypillä on kova ote ja hyvät jarrusukat :)

Kiitos kaikille vastauksista ♥️ helpottaa nyt kun kuulee että on muillakin ollut samankaltaisia kokemuksia, ei tarvi näistä siis murehtia
 
Onko teille ohjeistettu jotain petihommista PAS-kierrossa? Ja koskahan luget aloitetaan? Jotenkin en enää edes muista helmikuulta, että milloin ne punktiokierrossa aloitettiin..
 
Onko teille ohjeistettu jotain petihommista PAS-kierrossa? Ja koskahan luget aloitetaan? Jotenkin en enää edes muista helmikuulta, että milloin ne punktiokierrossa aloitettiin..

Mulla on Naikkarilta tämmönen pas-ohje Lugeista:
"Lääkereseptit ovat ohessa tai olet saanut ne jo aikaisemmin. Ensimmäinen lääkekierto: kierron ensimmäisenä vuotopäivänä aloitetaan Progynova®-tabletit ohjeen mukaisesti, yleensä 2mg tabletti kolmesti vuorokaudessa. Poliklinikalla tehdään ultraäänitutkimus kierron 10. – 12. päivä kohdun limakalvon riittävän paksuuntumisen varmistamiseksi. Keltarauhashormonilääkityksen aloittamisesta sekä alkion sulatus- ja siirtopäivästä soitetaan sinulle samana tai seuraavana päivänä. Keltarauhashormonina on yleisimmin Lugesteron®200mg tai Lutinus®100mg, joka laitetaan emättimeen kolme kertaa vuorokaudessa, esim. aamulla heti herättyä, kerran iltapäivällä ja illalla ennen nukkumaanmenoa. Lääkitystä ei saa keskeyttää ennen kuin siitä on erikseen sovittu. Jos raskaus alkaa, lääkehoito jatkuu koko alkuraskauden ajan, raskausviikolle 10 saakka. Raskaustesti tehdään kotona virtsasta 14 vuorokauden kuluttua alkionsiirrosta. Kun pakastetun alkion siirtoja tehdään peräkkäisissä kierroissa, aloitetaan lääkitys ohjeen mukaan seuraavissa kierroissa vasta kolmantena vuotopäivänä. Ns. välikierron jälkeen lääkitys aloitetaan ohjeen mukaan aina kierron ensimmäisenä vuotopäivänä. Vain siirtokelpoiset alkiot siirretään kohtuun. Jos siirrettävää ei ole pakastuksen ja sulatuksen jälkeen, sovitaan jatkoista puhelimitse. "

Petihommista ei ollut tuossa ohjetta, mutta jostain olin lukevinani, että kondomia pitäis käyttää? o_O
 
Hei vaan!
Beisla oliki kyselly piina päivien kuulumisia, kävin lukemassa, mutta on ollu (onneks) niin työntäyteisiä nää viikot että en oo ehtiny kirjottelemaan..
Tosiaan 27.5 miulta kerättiin 16 munasolua, joista 15 oli kypsiä ja YKSI hedelmöittyi..se siirrettiin 29.5. Piina päivät meni aika hujahtamalla ohi..keräyksen jälkeen tuli tissit kipeeks, mut seki kipu loppu viime viikon loppu puolella..eikä juuri muita tuntemuksia ollukkaan.. Eilinen päivä oli ihan kauhee, kurkku oli illalla kipee kun koko päivän pidättelin itkua.. Päivällä tihrustin miehellekki että sen testin kun teen niin joudun märehtimään sit koko päivän yksin kun hän on aamusta iltaan saakka töissä:sad001 Luget lopetin siis ohjeen mukaan maanantai iltana ja eilen tiistaina illasta alko tuhruumaan veren sekaista vuotoa.. Ilta menikin sit itkiessä kuinka paskoja myö ollaan ja kuin säälittävä paska minä itse olen kun edes toivoin että tästä vois jotain hyvääkin seurata..
Laitoin aamulla kellon soimaan sen veran aikasemmin että ehdin testin tekemään ja negatiivisen tuloksen isännällekkin näyttämään ennen kun se töihin rientää..
Niimpä tein testin ja jätin sen yksin vessaan.. viiden minuutin päästä annoin periksi ja päätin mennä katsomaan kuinka siinä taas lukee "ei raskaana":shifty:

Vaan siinä lukikin "raskaana 1-2":wideyed:

Olin kai eilen tuhlannu aikaani asian märehtimiseen että ei tuntunu yhtään että mitään itkua tulis vaikka se nega sieltä tuliskin, mut ton tuloksen jälkeen aloin itkemään ja tärisin kauttaaltaan :D Sainpahan isännänkin sanattomaksi kun tikun kanssa itkien menin talliin ja työnsin tikun nenän eteen.. Hää tottakai miun reaktiosta luuli negaa:woot:

En vaan voi uskoa tätä vielä todeksi..että ensimmäisellä kerralla vois tärpätä ja että siitä yhdestä ainokaisesta sitkeestä sissistä riitti voimia vielä jatkaa:Heartbigred
 
Onnea Komitar! :Heartpink
Pahoittelut Mirumarulle :sad001

Catlady, en tosiaan oo mitään ehkäsyjä käyttäny jos jotain vakituisempaa juttua ollu hoitojen aikana..:grin Puolittaisen luomukaksosen mahdollisuus ois lähinnä vain teoreettinen, ja jos siinä se ajatus on, että sperma vois aiheuttaa ylimääräsiä supisteluja, mikä vois haitata kiinnittymistä, niin toisaalta oon lukenu että joillain juuri seksi on auttanu ja sitä on suositeltu. Että kuka näistä selvän ottaa..

Mulle siirretty eilen viimeinen alkio ja pakkanen tyhjä. Oli säilyny täysin ja huippulaatusena, 4AA 6pv blasto. Limakalvokin oli hyvärakenteinen yli 10mm. Illalla vielä laitoin gonapeptylin. Tukena terolut, nyt ekaa kertaa lugen sijaan.. aah, välttyypä siltä sotkulta. Odotukset nyt varmaan ihan liian korkeella, mutta sunnuntaina se jo selviää, mihin suuntaan tää on menossa.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top