----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos, tämä lohdutti.:smiley-angelic003 Ettei siis olisikaan välttämättä lopullista. Stressiä on kyllä ollut ihan riittävästi elämässä, niin periaattessa voisi sieltäkin johtua, vaikkei ennen olekaan tapahtunut.
Minulla on ollut pääosin pitkä epäsäännöllinen kierto ihan nuoresta asti 40-90+, mutta ensimmäinen todella lyhyiden kiertojen kausi oli 40-41-vuotiaana, iltatähden yritys alkoi 42- vuotiaana ja yritysaikana kierrot olivat jotakuinkin kuukauden mittaisia, ei kuitenkaan mitään kellontarkkaa edes muutaman päivän tarkkuudella. Synnytin 45-vuotiaana ja imetyksen jälkeen oli taas lyhyet kierrot. Gynekologilla olen nyt viimeisten vuotojen aikana käynyt useamman kerran ja aina on todettu, ettei ainakaan vaihdevuosia ole tulossa ja munasarjat ovat virkeät.

Oon ihan puhki hotellissa ja en tainnut ymmärtää mitään lukemastani, kun olitte monta sivua kirjoittaneet.:dead:

Tulin vaan kertomaan, että kyllähän se eilinen oli ihan menkat, eikä mitään tiputtelun alkua. Mutta siis se mitä tulin teille kertomaan, niin mulla on KOLMANNET menkat tässä kuussa!:arghh: Tälleen about 15pv syklillä ehtii paljon.:hungover:
Tajusin myös, että olen tässä porukassa kai nuorimmasta päästä (?) ja ainut jolla on mummotauti. (Esivaihdevuosien aiheuttama kiertojen lyhentyminen) Voittajaolo:smiley-ashamed004
Komppaan muita, et ole vielä mummomatkalla vaan menossa on joku muu häikkä. Perimenopaussissa kierto lyhenee muutamalla päivällä muutamiksi vuosiksi, ja alkaa sitten pidentyä ennen varsinaisia vaihdevuosia. Mulla on lyhentynyt 28:sta 26:een, joten sillä tiellä ollaan - ja tässäkin tapauksessa 4-5 vuotta on ainakin armonaikaa ennen kuin menopaussi uhkaa. :)

Kp24/28-32. Viime kierto oli tämän pituinen. Saas nähdä, miten nyt käy.

Tänään siivotaan koulun lähiympäristöä ja mä lähden siivoamaan 3km:n päähän yhden luokan kanssa. Hyvä juttu tällainen, vaikka taatusti osa oppilaista urputtaa :grin

En kyllä minäkään usko esivaihtareihin. Eikös kierto ensin lyhene vain joitain päiviä ja sitten taas pitene. Paljonko sulla on ikää? Kaikkiin kummallisiin vuotoihin välillä joutuu törmäämään. Minä jopa raskaana. Selittämättömäksi nekin jäi.

38v olen. Nämä kiertojen lyhenemiset alkoivat sen viime syksyn tuulimunan jälkeen, niin olisikohan sekin voinut vaikuttaa. Tähän mennessä ovat siis juuri olleet sellaisia joitain päiviä lyhyempiä, kunnes nyt ovat menneet ihan mahdottomaksi.

38v olen. Nämä kiertojen lyhenemiset alkoivat sen viime syksyn tuulimunan jälkeen, niin olisikohan sekin voinut vaikuttaa. Tähän mennessä ovat siis juuri olleet sellaisia joitain päiviä lyhyempiä, kunnes nyt ovat menneet ihan mahdottomaksi.
Tuulimuna voi kyllä vaikuttaa, mulla lokakuisen kkm:n jäljiltä tuli mukaan loppukierron tiputtelu, joka "parhaimmillaan" alkoi jo dpo 3.

Multa on varmaan mennyt ohi, mutta saitko lääkärikäynnilläsi lähetteitä hormonikokeisiin...?

Onko lääkäristä ollut apua vai oletko vielä käynyt? Minulla se ensimmäinen lyhyiden kiertojen kausi oli aika varmasti stressistä, sinä aikana oli todella hankala kausi elämässä eikä kroppa muutenkaan ollut terve. Tämä toinen kausi oli varmasti totuttelua, kun imetys loppui. Hormonitoiminta on ihmeellistä!

Tuulimuna voi kyllä vaikuttaa, mulla lokakuisen kkm:n jäljiltä tuli mukaan loppukierron tiputtelu, joka "parhaimmillaan" alkoi jo dpo 3.

Multa on varmaan mennyt ohi, mutta saitko lääkärikäynnilläsi lähetteitä hormonikokeisiin...?
Pelkästään sen progesteronin loppukierrossa kp24 paikkeilla, mutta eipä sinne nyt sitten tarvinnutkaan mennä, kun jäi taas tynkäkierroksi.

Onko lääkäristä ollut apua vai oletko vielä käynyt? Minulla se ensimmäinen lyhyiden kiertojen kausi oli aika varmasti stressistä, sinä aikana oli todella hankala kausi elämässä eikä kroppa muutenkaan ollut terve. Tämä toinen kausi oli varmasti totuttelua, kun imetys loppui. Hormonitoiminta on ihmeellistä!
Vielä en ole, mutta maanantaina aloitan ekalla Letrolla.:)
Kannatti illalla avautua täällä, kun nyt saa ihan eri mielin aloittaa uuden päivän. Ehkä on vielä toivoa.:rolleyes:

Muoks. luin että lääkkeistä ja siihen vastasin.:hilarious:
Mutta joo, lääkäriltä sain ne nyt ensimmäiseksi apukeinoksi.

Tähti, onnea inssiin! Toivottavasti ultrassa näkyy liipaisimella oleva munarakkula! :chicken:

Kiitokset Motto78!:Heartpink

Kohta jo säntäänkin, ruuhkat ja vielä töihinkin. Alin on aamun testi, lasken plussaksi!:p
20190531_090113.jpg

Ultra kohta kertoo lisää.
Kp12

Mulla oli km vuonna 17 ja sen jälkeen noin vuoden verran oli vain muutamia päiviä kuussa, ettei vuotoja tullut. Mulla syyksi paljastui polyyppi. Poiston jälkeen loppui.

Takaisin