Himot ja ällötykset

Mun on tehny mieli muutaman päivän kookosta. Tänään söin kanaa kermakookos kastikkeessa, söin koko kastikkeen. :hilarious::hilarious:
 
Himoitsen kaiken maailman hedelmiä. Lihatuotteet vähän ällöttää, varsinkin kaikki leivänpäällisleikkeleet.
 
Ylipäätään kaikki ruoka (ja karkit...), erityismainintana appelsiinit
 
Mullakin melonit menis vaiks kokoajan. Raikkaat muutenkin, kun pahoinvointia. Jotenkin ne helpottaa vähän.
 
Mulla on tehnyt mieli jo monta päivää hornetteja, joten niitähän piti nyt saada! :D
 
Mehijää muuten auttaa hyvin mulla pahoinvointiin. Sellainen itsetehty. Nytkin heräsin ihan järkkyyn oloon ja tulin imeskelee sitä. Helpottaa onneks ja pääsee jatkamaan nukkumista.
 
Himoja ei vielä oo tullut, lähinnä ruokavalintoja määrittää se, mikä sillä hetkellä etoo vähiten. Jääkaappikylmänä mandariinit ja pussipiltit/smoothiet on olleet nyt hyviä. Sitten täysjyväleivän palat ilman voita tai muita päällisiä.

Hanavesi ällöttää, sitä juon nyt pääosin jääkylmänä ja lisään mukaan vähän sitruunamehua.

Eniten mua ällöttää tomaatit, paprika ja kikherneet, hyi!
 
Ei mitään pahoja ällötyksiä, mutta ei oo yhtään tehnyt mieli karkkia tai roskaruokaa. Karkki on ollut mulle vähän ongelma aiemmin, joten hyvä vaan että se jäänyt pois.

Mulle käy välillä niin, että nään esim jonkun ruokaohjeen tai joku syö jotain ja mun on pakko saada sitä itekin. Viime viikolla esim yks työkaveri söi salaattia jossa oli savulohta mukana. Munhan oli pakko lähtee töitten jälkeen ostaam savulohta ja seuraavana päivänä oli mullakin eväänä. Kerran törmäsin lehdessä lasagnen reseptiin ja oli pakko tehdä seuraavana päivänä :laughing002 Tuntuu että näitä tapahtuu useemman kerran viikossa. Toisaalta hyvä niin ei oo tarvinnut hirveesti pohtia mitä ruokaa tekee.
 
Ei mitään pahoja ällötyksiä, mutta ei oo yhtään tehnyt mieli karkkia tai roskaruokaa. Karkki on ollut mulle vähän ongelma aiemmin, joten hyvä vaan että se jäänyt pois.

Mulle käy välillä niin, että nään esim jonkun ruokaohjeen tai joku syö jotain ja mun on pakko saada sitä itekin. Viime viikolla esim yks työkaveri söi salaattia jossa oli savulohta mukana. Munhan oli pakko lähtee töitten jälkeen ostaam savulohta ja seuraavana päivänä oli mullakin eväänä. Kerran törmäsin lehdessä lasagnen reseptiin ja oli pakko tehdä seuraavana päivänä :laughing002 Tuntuu että näitä tapahtuu useemman kerran viikossa. Toisaalta hyvä niin ei oo tarvinnut hirveesti pohtia mitä ruokaa tekee.
Mulle kanssa käy juuri noin niinku sullekki, että kopion muiden ruokalistat herkästi, ku alkaa vaa mieli tekemää samaa evästä. :D
 
Ihan hirveesti tekee mieli kaikkea, mutta sitten kun haen, niin en edes halua syödä sitä. :banghead::banghead::banghead:

Turhauttavaa ja ärsyttävää :'D
Tämä on tuttua. Varsinkin kaikki ylimääränen, niinkun vaikka suklaa. Hirveä himo ja sitten kun sitä olis nenän edessä niin ällöttää ja ei jaksakaan syödä.

Ruokaa menisi säännöllisesti pieniä annoksia kyllä :happy119
 
Mihin aikaan muuten on normaalisti ensimmäinen lääkärikäynti? Mulle ei neuvolassa puhuttu mitään lääkäristä, mutta nyt oon monesta lähteestä lukenut, että eka käynti olis jo joskus 12. viikon tienoilla.
 
Mihin aikaan muuten on normaalisti ensimmäinen lääkärikäynti? Mulle ei neuvolassa puhuttu mitään lääkäristä, mutta nyt oon monesta lähteestä lukenut, että eka käynti olis jo joskus 12. viikon tienoilla.

Mun on muistaakseni vasta joskus 17 viikolla. Sitä ennen yksi terkkarilla käynti. Nuo liittyy toisiinsa mutta eivät meillä osuneet samaan päivään. En tosin ole esikoisen odottaja, en muista onko silloin jotain enemmän.
 
Mun on hirveesti tehnyt mieli keittoruokia, varsinkin kanakeitto himottaa tällä hetkellä kovin.
 
Mihin aikaan muuten on normaalisti ensimmäinen lääkärikäynti? Mulle ei neuvolassa puhuttu mitään lääkäristä, mutta nyt oon monesta lähteestä lukenut, että eka käynti olis jo joskus 12. viikon tienoilla.

Mulla ei ole vielä varattu mutta edeltävässä raskaudessa oli viikolla 18. En tiedä vaikuttaako se että olin uudelleensynnyttäjä, en yhtään muista koska esikoisesta oli.
 
Harmikseni huomasin että iltapäivällä puhkeavaan huonovointisuuteen tehoaa parhaiten pikaruoka! :confused005 Hesen juustohampparit, soijatortillat ja kaupan vihis-vihannespiirakat on tällä hetkellä best. Pitää toivoa että oksettava olo väistyy pian niin ei tarvii vihiksillä elää. Muuten voi painoa kertyä turhankin paljon :smiley-ashamed004

Söin lisäksi kuningatartuutin pari päivää sitten ja se vaniljajäätelö oli kyllä tajunnanräjäyttävää! Yleensä en vaniljasta välitä.
 
Samanlainen ruokavalio täälläkin. Suolaista ja rasvaista pystyy syömään (paitsi pizza oksettaa) ja karkit on yhtäkkiä alkanu maistua tosi hyville. Paino ei onneksi silti ole noussut, kun niin pieniä määriä saa päivän aikana syötyä. Mikä oli kyllä ylläri koska oon vetänyt myös mehua, välipalakeksejä ja muuta sokerista mitä en yleensä syö, ja lähinnä maannut paikallani. Toivottavasti tästä kohta olotila normalisoituu ettei näillä elintavoilla tarvitse jatkaa! Nyt oon päättänyt vaan selvitä hengissä tästä pahoinvointikaudesta enkä stressaa syömisiä liikaa, koska ruoka on niin vaikea ja vastenmielinen asia nyt muutenkin ja hermot koetuksella.
 
Mulla tulee yhtäkkiä himoja johonki ruokaan. Toissailtana söin iltapalaksi limelohta ja couscousia, fetapastaa ja hedelmäsalaattia :D
 
Tuli pienimuotoinen ällötys kun somessa tuli vastaan mainos jostain linssijuustosipsistä tms. Hyi :wtf:
 
Mun on tehny hirveästi mieli sushia. Mikä tällä hetkellä oksettaa on kaikki ruoka jossa on curry-maustetta :depressed:
 
Takaisin
Top