Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla oireina etovaa oloa aina silloin tällöin ja hirvee nälkä koko ajan. Alavatsasta nippailee, varsinkin jos tekee äkkinäisiä liikkeitä. Rinnat hieman kipeät ja niitä kutittaa. :D Sitten aamuntorkkuna ihmisenä olen alkanut heräileen tosi aikaisin.

Ai niin, mullakin ollut iho todella hyvässä kunnossa. Yleensä pukkaa jotain näppyä.

Täällä etova olo alkanut helpottamaan. Jotain hyvää tekis koko ajan mieli... Valkovuoto holvaa, joka paikka täynnä finnejä, otan "salaa" nokkiini kaikesta ja haluaisin nukkua koko ajan. :smiley-ashamed004

Huhuh, vaikka sanoin jossain aikaisemmin, että verenvuoto on mulle raskausoire muiden joukossa, koska kahdessa aiemmassakin on sitä ollut, niin äsken meinasin kyllä pyörtyä, kun kävin vessassa ja pikkareissa oli kirkasta verta. Pyyhkäisin ja lisää verta, meinasin kiljua, mutta pidättelin, koska mies ja lapset viereisessä huoneessa... Aiemmin ollut rusehtavaa ja vasta myöhemmin kirkkaita hulahduksia. Otin sitten ihan käsipeilin ja tiirailin alakertaa ja mikä helpotus! Mulla oli joku karmea nirhauma siinä häpyhuulen kohdalla ja siitä tuli verta. Mutta ai että se säikäytti :eek: mistä lie tullut, ehkä pyöräilystä, koska pyöräilen paljon :wideyed: edelleen mietin, et alkaakohan mulla se ruskea tuhruvuoto vielä, kun sitä oli kahdella ekallakin kerralla, jolloin kaikki meni kuitenkin hyvin..muista oireista: lämpöä 37 ja sen huomaa, kalisen ja välillä sitten jostain syystä tuleekin melkein kuuma, tissit aristaa välillä enemmän, välillä vähemmän, lievää etovaa oloa, aikaisemmin vk 8-10 tainneet olla karseimmat, nippailuja ja erikoisia alavatsatuntemuksia on myös jonkinverran :rolleyes:

Täällä etova olo alkanut helpottamaan. Jotain hyvää tekis koko ajan mieli... Valkovuoto holvaa, joka paikka täynnä finnejä, otan "salaa" nokkiini kaikesta ja haluaisin nukkua koko ajan. :smiley-ashamed004

Ja mulla kans nyt 2 pv helpompaa noiden olojen kanssa... Ja finnit! Löytyy.. Viimeksi katosivat keskiraskaudessa ja sen jälkeen iho on ollut parempi kuin koskaan.. Sitä odotellessa. .

Mullakin on muuten välillä lämpö yllättävänkin korkealla, jopa 37,5. Samoin finnejä löytyy. Etova olo on taas hävinnyt pariksi päiväksi, ei sillä että kaipaisin, mutta siihen jo ehti tottua, niin nyt sitä sitten välillä miettii, että onko kaikki hyvin. :rolleyes:

Rinnat ovat kipeämmät kuin alussa ja aikaisemmissa raskauksissa, ihan heräsin yöllä, kun olivat jääneet jotenkin puristuksiin, ja sattui. laughing7

Mulle iski kaamea väsy viimeaikoina.
Ensioire plussasta oli ihme vollotus jostain aivan kummallisesta syystä :D.
Nipistyksiä on ollut myös jonkin verran.

Rinnat ei oo ollu yhtään kipeet, mutta nännit on aika herkät. Ja hitsi että oon jäässä! Ihan sairaan kylmä ollu koko päivän.. Ja väsymys..

Mä nyt jo pidän tätä mun henkilökohtaisena marinaketjuna, suokaa anteeksi. :shy:

Mut tänään! Sattuu! Alavatsa on tosi kipeä. Ei nyt hälyttävästi, mutta yllättävästi. Ja päätä särkee. Ja närästää! Mua ei yleensä närästä, nyt saa vähän väliä nieleskellä sappea.

Mulla on kaamean flunssa jälkimainingit vielä päällä, siksi marisuttaa erityisesti. :arghh::wink

Sointu-Helmiina, saa "marista", jos siltä tuntuu! Tuntuuko toi kipu olevan nimenomaan kohdussa vai enemmän suolistossa, vai osaatko paikantaa sen tarkemmin?

Mullekin ilmaantui eilen ei-niin-mukava uusi oire: menkkamaiset jomottelut :confused: Alkoivat iltapäivällä ja tuntuivat vielä nukkumaan mennessä, mutta herätessä ei enää. Toivottavasti pysyykin poissa nyt!

Sointu-Helmiina, saa "marista", jos siltä tuntuu! Tuntuuko toi kipu olevan nimenomaan kohdussa vai enemmän suolistossa, vai osaatko paikantaa sen tarkemmin?

Kiitos! :happy:

Kohtuun paikantaisin, ja just vertautuu koviin menkkakipuihin. Nyt maatessa on vähän hellittänyt tasaiseksi jomotukseksi, välillä tulee kovia vihlaisuja. Pistin pitkäkseni, kun kerran mahdollisuus on, menköön osaksi flunssan piikkiin.

Sointu-Helmiina, toivotaan että sielläkin on kyse harmittomista jomotteluista!

Täällä pahoinvointi vain yltyy! Tänään tuli aamupalat pönttöön.
Mitään ei oikein tee mieli syödä! Kaikki etoo:grumpy:!
Ja kuuma/kylmä! Kokoajan saa lisätä ja ottaa pois vaatetta :smiley-ashamed008
Mutta vitsit että olen onnellinen kuitenkin näistä runsaista tuntemuksista!

Niiin.. ja mielialat heittelee lähes kokoajan. Eilen loukkaannuin miehelle todella mitättömästä ja naurettavasta asiasta. Noh.. hän toi töistä tullessaan kukkia ja suklaata ❤️

Mua on vähä jännittäny, ku ei oo oikein kunnon oireita tai aistimuksia vielä tullu. Huomenna kyllä tulee vasta 5+0 täyteen, että ei varmaan näin alussa tarvikkaa olla kummempia. Tänään ihan ujosti jomotteli mahaa, mutta seki meni sitte ohi. Toki oon onnellinen ettei pahoinvointia vielä ainakaa oo. :D En muista yhtään missä vaiheessa edellisessä raskaudessa alko kunnon oireet..

Eepu, mulla ei kolmessa edellisessä raskaudessa tuntunut juuri mitään ennen kuudetta viikkoa, ja silloinkin muistaakseni vaan yhdestä alkoi hajuherkkyys ja jatkuva pahoinvointi. Ensimmäinen raskaus oli lähes oireeton, pahoinvointia ei yhtään. Että on kyllä ihan normaalia, vaikka ei mitään tuntuisi.

Voinkin lisätä omiin oireisiini hajuaistin herkkyyden:arghh: Mies avasi keittiössä marjasiiderin ja mä haistoin sen hetio_O samoin valitettavasti kamalat ilmavaivat ovat liittyneet seuraamme:depressed:

Täällä nännit kipeytynyt, rinnat jo aika valtavat normaalin verraten (oon pieni rintanen), turvottaa, tekee mieli koko ajan syödä, mutta kerralla ei voi syödä liikaa. Ummettaa!! Naama kukkii, väsyttää ja hankalaa nukkua.

Nyt odottelen, alkaako jossain kohtaa pahoinvointia. Toivottavasti ei. Melko pienet ja siedettävät oireet on nyt :happy: 4+4

Nyt rv. 7 alkoi oireilut taas alun jälkeen näkyvimmiksi.
On nälkä, muttei sitten kuitenkaan maistu. Etovaa oloa, muttei oksetusta. Väsymys ja alavatsan nippailut.
Ensin odotin, että tulisi oireita niin tuntis olevansa enemmän raskaana. Mut nyt kun on, nii olisin sittenkin ollut tyytyväinen ilman... mikä ristiriita

Ai nii! Ja hönttimäinen olo, unohtelen juttuja. Rinnat turvonnut, muttei enää oikeastaan kipeät.

Takaisin