Pitääpä käydä ehkä kirjastossa mutka sitten ku kerkiää ja käydä tarkastamassa niitä ottobre lehtiä (ja hankkimassa uusi kirjastokortti.. minne lie sen edellisen olen laittanut :facepalm:). Jujunastakaan en ollu aiemmin kuullut niin googlailin jo niitä :happy:. Kiitoksia ehdotuksista! :gen053
Hellittäisi tämä kiirus :shifty: niin pääsisi valikoimaan ja piirteleen kaavoja :grin
 
Mä syön sanani! Meinaan sittenkin kokeilla bodyjen tekoa :D Lauantaina on ompelukurssipäivä ja hokasin, että mulla on hirveesti pienehköjä kangaspaloja. Just sopivia 50 cm bodyyn. Ja koska tarvitsen sen kokoisia kietaisubodeja, mulla on neppareita ja PaaPiin kaavakirja, niin... eihän tässä muuta vaihtoehtoa ole kuin alkaa ompelemaan! :happy119
 
Jos mulla olisi saumuri ja ylimääräisiä trikootilkkuja niin surauttelisin ilman muuta menemään ja katsoisin että mitä sitä aikaan saisi. :grin Mutta koska ei ole niin tyydyn ihan vaan tuon ykkösen nukkuessa tikuttelemaan jotain pientä ja kivaa! Tällä hetkellä työn alla itselle kauluri, kantohommia varten koska eihän pientä liinassa tai repussa kantaessa voi oikein mitään muhkeita kaulahuiveja pitää kun toinen sitten tukehtuu niihin... Jos oikein innostun niin teen samaan settiin sopivat pipot molemmille, ja löysin ns kantosukkienkin ohjeen jostain.
 
Mä syön sanani! Meinaan sittenkin kokeilla bodyjen tekoa :D Lauantaina on ompelukurssipäivä ja hokasin, että mulla on hirveesti pienehköjä kangaspaloja. Just sopivia 50 cm bodyyn. Ja koska tarvitsen sen kokoisia kietaisubodeja, mulla on neppareita ja PaaPiin kaavakirja, niin... eihän tässä muuta vaihtoehtoa ole kuin alkaa ompelemaan! :happy119

Joo nuo bodyt on ihan tosi käteviä siitä, että niihin voi käyttää kaikki jämäkankaat. Tai ainakin osan niistä, meinaan niitä on vähän kertynyt... :happy8
 
Olettekos kaikki päässet jo toteutus vaiheeseen? Minulla on edelleen se ensimmäinen peitto vaiheessa mutta olen jo suunnitellut toistakin :rolleyes: (kokeilin hieman semmosta helpohkoa virkkauskuviota joka tuntui niin kivalta että voisinkin siitäkin pikku peiton tekaista).. Ekaan peittoon olisi jo tarpeeksi paloja valmiina mutta en ole osannut päättää järjestystä vaikka palasia on vain kahta erillaista mallia :hilarious::shy:
 
Olettekos kaikki päässet jo toteutus vaiheeseen? Minulla on edelleen se ensimmäinen peitto vaiheessa mutta olen jo suunnitellut toistakin :rolleyes: (kokeilin hieman semmosta helpohkoa virkkauskuviota joka tuntui niin kivalta että voisinkin siitäkin pikku peiton tekaista).. Ekaan peittoon olisi jo tarpeeksi paloja valmiina mutta en ole osannut päättää järjestystä vaikka palasia on vain kahta erillaista mallia :hilarious::shy:

En ole edes aloittanut suunnittelua. Inspis puuttuu kokonaan. Villapaitaa tässä neulon mummille, jos vaikka jouluksi valmistuisi. En ole koskaan villapaitaa tehnyt aikaisemmin.
 
En ole edes aloittanut suunnittelua. Inspis puuttuu kokonaan. Villapaitaa tässä neulon mummille, jos vaikka jouluksi valmistuisi. En ole koskaan villapaitaa tehnyt aikaisemmin.

Mutta hienoa kun kokeilet uutta :) ehkäpä se siitä pikkuhiljaa valmistuu. Itsekkin katselin semmoisen puuvillaisen paidan teko ohjetta youtubesta ja mietin uskaltaisiko yrittää... näytti kyllä ihan helpolta ja tykkään kun videolta näkee kaikki tekovaiheet :)

Suosittelen muuten kaikille että jos käsityöhommat kiinnostelee mutta jos ehkä omaa taitoa ei ehkä vielä ole niin googlailkaapa viedoita youtubesta. Ainakin itse olen tykännyt virkkausohjeista juuri kun kaikki tekovaiheet ja koukun liikkeet näkyy ja sitten vielä tekijä selittää samalla. En oikein osaa "lukea" niitä paperiohjeita mutta nuiden videoiden avulla on tullu onnistumisia :happy:
 
Mutta hienoa kun kokeilet uutta :) ehkäpä se siitä pikkuhiljaa valmistuu. Itsekkin katselin semmoisen puuvillaisen paidan teko ohjetta youtubesta ja mietin uskaltaisiko yrittää... näytti kyllä ihan helpolta ja tykkään kun videolta näkee kaikki tekovaiheet :)

Suosittelen muuten kaikille että jos käsityöhommat kiinnostelee mutta jos ehkä omaa taitoa ei ehkä vielä ole niin googlailkaapa viedoita youtubesta. Ainakin itse olen tykännyt virkkausohjeista juuri kun kaikki tekovaiheet ja koukun liikkeet näkyy ja sitten vielä tekijä selittää samalla. En oikein osaa "lukea" niitä paperiohjeita mutta nuiden videoiden avulla on tullu onnistumisia :happy:

Noi videot on joo hyviä jos malttaa katsoa niitä. :hilarious: Mulla on sen verran osaamista itselläkin että yleensä ehtii palaa päreet ennen ku pääsee videolla itse asiaan. :bored: Joskus jotain uusia, vaikeampia tekniikoita katon videolta ja kyllä ne aina avaa asian ihan eri tavalla, mutta noin kokonaisten ohjeiden puolesta kyllä luen ihan niitä kirjallisia versioita, tai jos sattuu olemaan kaavioita niin käytän niitä. Sikäli kätevää kun sekä neulon että virkkaa suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi niin voi aika laajalla skaalalla etsiä ohjeita netistä. Kummipojalle helistimen oon jopa virkannut tanskankielisestä ohjeesta ja ihan siitä norsun näköinen tuli kuten pitikin. :grin

Mulla toi oma kauluri ihan loppusuoralla, oli tarkoitus sen jälkeen tehdä ns kantosukat kevääksi tuolle ykköselle, mutta luulen vähän että mahan kanssa kantaminen taitaa jäädä, niin täytyy miettiä mitä sitä sitten ottaisi työn alle...
 
Noi videot on joo hyviä jos malttaa katsoa niitä. :hilarious: Mulla on sen verran osaamista itselläkin että yleensä ehtii palaa päreet ennen ku pääsee videolla itse asiaan. :bored: Joskus jotain uusia, vaikeampia tekniikoita katon videolta ja kyllä ne aina avaa asian ihan eri tavalla, mutta noin kokonaisten ohjeiden puolesta kyllä luen ihan niitä kirjallisia versioita, tai jos sattuu olemaan kaavioita niin käytän niitä. Sikäli kätevää kun sekä neulon että virkkaa suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi niin voi aika laajalla skaalalla etsiä ohjeita netistä. Kummipojalle helistimen oon jopa virkannut tanskankielisestä ohjeesta ja ihan siitä norsun näköinen tuli kuten pitikin. :grin

:hilarious: Itse kelailen videoita vielä taaksepäin :hilarious:
 
Vielä on suunnitteluasteella muut paitsi oma collogetunika valmistui tällä viikolla :)

Hyvän näköne paita :) Onko muuten leggarit omaa tekoa vai kaupasta?

Ajattelen että "harjoittelen" vauvan vaatteilla ja jos sitä sitte uskaltuis tekeen itelleenkin jotain.. :shy:

Onkos kukaan muuten tehny legginssejä itelleen/aikuiskokoa? Onkos helppoa?:pompus:
 
Onkos kukaan muuten tehny legginssejä itelleen/aikuiskokoa? Onkos helppoa?:pompus:

Minä olen tehnyt yhdellä Ottobre Woman -lehden kaavalla, jota vähän muokkasin itselle sopivammaksi vielä. Ihan helppoa on, suosittelen kokeilemaan :)
 
Hyvän näköne paita :) Onko muuten leggarit omaa tekoa vai kaupasta?

Ajattelen että "harjoittelen" vauvan vaatteilla ja jos sitä sitte uskaltuis tekeen itelleenkin jotain.. :shy:

Onkos kukaan muuten tehny legginssejä itelleen/aikuiskokoa? Onkos helppoa?:pompus:
Kiitos!

Leggarit on kaupan, mut oon tehny kahdet Noshin ilmaiskaavalla. Yhtä helppo/vaikea kuin lapselle, pidemmät saumat vaan. Suosittelen kokeilemaan!
 
En oo vielä mitään aloittanut. Haluan eka tietää onko tulossa tyttö vai poika, ku tytölle tykkään tehdä kaikkea hempeää ja pojalle olis ihana tehdä kaikkea harmaata ja mustaa. Vielä pitää rakenneultraa odotella...
 
Yhdet pienet tossukat on nyt tehtynä :joyful:
Piti kyllä tuskailla näiden kanssa ja purkaakin useampaan kertaan että sain kaksi suurinpiirtein samanlaista ja kokoista :smiley-ashamed004 Mutta lopulta tuli ihan hienot :happy:
Katoin ohjeen youtubesta mutta muokkasin kyl sitä vähän. Käyttämäni video oli myös hiukan kökkö ja siitä puuttui välivaihetietoja :shifty: mut onneksi lopulta onnistui :happy:
 
Oon tosi huono käsitöissä mutta nyt sain ensimmäisen sukan väsättyä pikkuiselle saikulla tekemisen puutteessa. Eihän se kovin hieno ole mutta ainakin on ite tehty ja jos lämmittäis kuitenkin :laughing001 Lankana baby merino.
 

Liitteet

  • IMG_20190529_141823.jpg
    IMG_20190529_141823.jpg
    15.9 KB · Katsottu: 16
Mulla nyt työn alla omat syyssukat, vauvapeitto ja pienen kastemekko. Tässä kastemekon takahelma muutaman illan telkkariseuraneulonnan jälkeen :happy093
Aika hurja rupeama edessä, mutta joustamattoman puuvillalangan neulominen ei ole onneksi lainkaan niin vaikeaa, kun oletin.
 

Liitteet

  • 1559142287600-1917800224.jpg
    1559142287600-1917800224.jpg
    68.2 KB · Katsottu: 19
Mulla nyt työn alla omat syyssukat, vauvapeitto ja pienen kastemekko. Tässä kastemekon takahelma muutaman illan telkkariseuraneulonnan jälkeen :happy093
Aika hurja rupeama edessä, mutta joustamattoman puuvillalangan neulominen ei ole onneksi lainkaan niin vaikeaa, kun oletin.
Tosi siistiä jälkeä! Ihana kastemekko tulossa! :Heartred:Heartred

Mä voisin laittaa kuvan mun kesken olevasta vauvan peitosta, ei ole lainkaan noin tasaista vaan vähän miten sattuu (pitsineulos). Mut uskon et kunhan blokkaan niin kyl se sit siistiytyy.

Mä aion neuloa meidän vauvan lisäksi sukuun piakkoin syntyvälle toisellekin vauvalle. Oon aikoinut neuloa molemmille kaksi vauvanpeittoa (ehkä vähän tyhmän kunnianhimoista), sukat ja myssyn ja ehkä jopa villatakin. Oon ostanut jo aika paljon lankojakin näihin projekteihin, mut vielä tää toteutus uupuu. Nyt siis ekasta peitosta 3/4 valmiina ja yksi sukka. :grin Olisi ihana osata ommellakin, mut en tiedä jaksanko opetella, kun neulomiseen menee ihan riittävästi aikaa.
 
Takaisin
Top