Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla tuntuu olevan vähän päinvastaista, ummetusta ei siis ole vaan melkein joka vessakäynnillä tulee myös ”iso hätä”. :think005 Normaalistikin mulla on kyllä vilkkaamman puoleinen suolisto, mutta että näin vilkas.

Oletko Nessa huomannut että joku tietty ruoka/raaka-aine aiheuttaisi ummetusta, vai onko tilanne sama ihan syömisistä riippumatta? Juothan tarpeeksi? :)

Olispa mullakin noin :smug: Mutta siis samaa syön nyt kun ennenkin ja vettä juon vielä enemmän, just jos se auttaisi siihen, plus syön paljon kuituja. Ja nyt kun 247 pahoinvointikin mennyt ohi niin saanut kuntosali ja ryhmäliikuntatunnit taas arkeen mukaan, joten uskoisi että nuo auttaisi jo mutta ei :banghead: Itselläni vielä suolistosairaus, niin tällaiset ummetukset ei ole yhtään tuttuja juttuja vaan just päinvastaisia ongelmia ollut, niin kyllä ihmetyttää. Saa nyt toivoa, että ei ole synnytykseen asti tämä ongelma :rolleyes:

Olispa mullakin noin :smug: Mutta siis samaa syön nyt kun ennenkin ja vettä juon vielä enemmän, just jos se auttaisi siihen, plus syön paljon kuituja. Ja nyt kun 247 pahoinvointikin mennyt ohi niin saanut kuntosali ja ryhmäliikuntatunnit taas arkeen mukaan, joten uskoisi että nuo auttaisi jo mutta ei :banghead: Itselläni vielä suolistosairaus, niin tällaiset ummetukset ei ole yhtään tuttuja juttuja vaan just päinvastaisia ongelmia ollut, niin kyllä ihmetyttää. Saa nyt toivoa, että ei ole synnytykseen asti tämä ongelma :rolleyes:

Jossain vinkattiin, että kannattaa laittaa kuivattuja luumuja likoamaan vesilasiin yöksi, ja juoda se sitten aamulla. Oon saanut sen käsityksen, että ruuansulatus hidastuu selvästi raskauden aikana, joten ummetus on ihan normaalia vaikka toki ikävää :)

Jossain vinkattiin, että kannattaa laittaa kuivattuja luumuja likoamaan vesilasiin yöksi, ja juoda se sitten aamulla. Oon saanut sen käsityksen, että ruuansulatus hidastuu selvästi raskauden aikana, joten ummetus on ihan normaalia vaikka toki ikävää :)

Hei kiitos että muistutit tuosta luumuvesilasi- jutusta, olen lukenut saman! Eli sitä kokeilen seuraavaksi :) Ja se on totta, että normaaliahan tämä vaan on, joten kai pitää vaan tottua tähän pallo-oloon jo nyt:wink

Mulla ei vielä turvotusta oo kun rv5 tässä vasta mennäänki. Oon muutenki plus size nii tuskin näkyis vaikka oiski. :rolleyes: Toisaalta haluaisin jo sen vauvamasun mutta kiva näin helpompi piilotella. Ellei se karsea pahoinvointi sitte astu kuvaan. Sillon ei kyllä piilotella yhtään mitään. :shifty:

Anteeksi väärään lasketun ajan ketjuun haahuilen. :joyful:

Muokattu viimeksi:
Onko muita kohtalontovereita jotka kärsii aivan kamalasta raskaudenajan ummetuksesta? :anyone Ikinä ollut tällainen ongelma ennen, ja olo on niin pallo ja turvonnut varmaan juuri tämän takia. Kaikki keinot kokeiltu, mutta en enää keksi mitä asialle voisi tehdä. Apteekista ostanut Pegorion nimistä jauhetta, mutta se auttoi hyvin sen 5 päivää ja nyt taas samoissa ongelmissa ollaan :banghead:

Joo ihan normaaliahan tää vaan on että ummetus puskee päälle raskauden aikana, niin ärsyttävää kuin se onkin... :eek: Mulla ainakin viimeksi kesti about koko raskauden, eikä kyllä helpottanut ihan heti synnytyksen jälkeenkään. Kaikkein inhottavinta just se ilmapallofiilis.

Toi vedessä liotettu luumu tosiaan on hyvä, ja mulla on Visiblin nyt taas päivittäin käytössä. Mieluummin ennaltaehkäisee ku vetää sitten jälkikäteen jotain siihen jo olemassa olevaan vaivaan. Mulle lääkäri kirjoitti reseptin Visibliniin kesällä jälkitarkastuksessa niin sain isomman paketin vähän halvemmalla apteekista. Mallasuutetta taas oon käyttänyt muksulle jos on maha kovalla, ja toimii ainakin sille! Ajattelin itekin testata kun seuraavan kerran on oikein tukala olo. Se ei ns laiskista suolta niin voi aika huoletta käyttää.

Joo ihan normaaliahan tää vaan on että ummetus puskee päälle raskauden aikana, niin ärsyttävää kuin se onkin... :eek: Mulla ainakin viimeksi kesti about koko raskauden, eikä kyllä helpottanut ihan heti synnytyksen jälkeenkään. Kaikkein inhottavinta just se ilmapallofiilis.

Toi vedessä liotettu luumu tosiaan on hyvä, ja mulla on Visiblin nyt taas päivittäin käytössä. Mieluummin ennaltaehkäisee ku vetää sitten jälkikäteen jotain siihen jo olemassa olevaan vaivaan. Mulle lääkäri kirjoitti reseptin Visibliniin kesällä jälkitarkastuksessa niin sain isomman paketin vähän halvemmalla apteekista. Mallasuutetta taas oon käyttänyt muksulle jos on maha kovalla, ja toimii ainakin sille! Ajattelin itekin testata kun seuraavan kerran on oikein tukala olo. Se ei ns laiskista suolta niin voi aika huoletta käyttää.

Voi ei siis koko raskauden ajan kesti ummetus, tuo on just mun painajainen :arghh: Joo juuri tuo ilmapallofiilis on inhottavaa ja sitten se että on todella epämukava olo koko ajan :depressed:

Eilen laitoin kuivattuja luumuja veteen likoamaan ja join tänään aamulla sen litkun (pystyin vain syömään kolme niistä liotuista luumuista, jessus meinasin oksentaa jo siitä koostumuksesta :grin). Ehkä voisin myös kokeilla tuota mallasuutetta tai Visibliniä, olen tällä hetkellä melko desperaado nimittäin.

Minä olen syönyt ihan suoriltaan niitä luumuja ilman liotteluja. Sekin auttaa :)

Voi ei siis koko raskauden ajan kesti ummetus, tuo on just mun painajainen :arghh: Joo juuri tuo ilmapallofiilis on inhottavaa ja sitten se että on todella epämukava olo koko ajan :depressed:

Eilen laitoin kuivattuja luumuja veteen likoamaan ja join tänään aamulla sen litkun (pystyin vain syömään kolme niistä liotuista luumuista, jessus meinasin oksentaa jo siitä koostumuksesta :grin). Ehkä voisin myös kokeilla tuota mallasuutetta tai Visibliniä, olen tällä hetkellä melko desperaado nimittäin.

No ei nyt siis koko raskautta ollut tilanne varsinaisesti päällä, mutta kyllä se vaivasi ihan alusta loppuun, jos ei muistanut koko ajan vähän ennaltaehkäistä ongelmaa niin iski stoppi. Se ilmapallofiilis oli enemmän tai vähemmän koko ajan. Koko raskauden olin kyllä harvinaisen tietoinen siitä että ruoka ottaa tuplaten aikaa kulkea elimistön läpi... Eikä asiaa tietty auttanut se että olin niin romuna että liikkuminen oli ihan liian vähäistä, lenkitkin oli sellaista hidasta lyllertämistä. :sour: Yritin silloinkin jo tuota Visibliniä ottaa säännöllisesti, ja kyllä se helpotti ainakin jossain määrin. Kunhan vaan muisti ottaa säännöllisesti ja juoda tarpeeksi varsinkin silloin kun sitä käytti! Mallasuutteeseen tutustuin tosiaan vasta tuon lapsen siirryttyä kiinteisiin, niin en ite vielä oo testannut mutta jääkaapissa taitaa sitä vielä olla niin kaivelen senkin kyllä käyttöön jossain kohtaa. Mieluummin tosiaan käytän noita ku jotain lääkkeitä.

Mä yritän tällä kertaa välttää tuota ummetusta. Sen ansiosta sain viimeksi kiusalliset pukamat... Ei kiitos enää uudestaan!

Mä yritän tällä kertaa välttää tuota ummetusta. Sen ansiosta sain viimeksi kiusalliset pukamat... Ei kiitos enää uudestaan!

Joo sama juttu. Pukamat räjähti synnytyksessä vielä niin isoks että jopa lääkärillä nousi kulmat kun ne näki. :rolleyes: Nyt meen isolle hädälle vasta kun on jo melkein housussa, meni miten kauan meni, jotta ei tarttee pinnistellä, kun siitä se viimeeks lähi pahenemaan kun väkisin yritti.

Moikka sisaret! Mulla ensimmäinen odotus kyseessä ja oon ihan häkeltynyt siitä, että oireet ovat ihan olemattomat. Kävin rv 7+1 ultrassa ja kaikki oli silloin hyvin. Nyt vähän jännittää ensi tiistain ultra. Silloin jo 13+2. Onko muita joilla ei oireita, mutta ultrassa kaikki hyvin?

Moikka sisaret! Mulla ensimmäinen odotus kyseessä ja oon ihan häkeltynyt siitä, että oireet ovat ihan olemattomat. Kävin rv 7+1 ultrassa ja kaikki oli silloin hyvin. Nyt vähän jännittää ensi tiistain ultra. Silloin jo 13+2. Onko muita joilla ei oireita, mutta ultrassa kaikki hyvin?

Musta tuntuu, että 3/4 mun ystävistä alkuraskaus on täysin oireeton joten no stress. Koita nauttia :)

Oon nauttinutkin pääsääntöisesti, mutta aina välillä se karmiva ajatus vaanii päässä. :) mitkä ovat muuten ne niskaturvotus riskirajat?

Hep, täällä! Ainoa oire mikä on jo ennen testiä ollut ja jatkuu edelleen on se, että rinnat ovat kipeät. Ei särje, mutta koskettaessa kipeät.
Muuten tässä onkin välillä pohdittu onko edes raskaana, mutta juuri maanantaina ultrassa 7+4 se todettiin ☺️

Pahoinvointia nyt ei kukaan varmaankaan halua, mutta tavallaan oireista tietäisi edes paremmin olevansa raskaana.

Viimeksi eilen illalla oksentaneena ja parhaillaankin todella pahoinvoivana ja aivan jäätävän väsyneenä ja paikat kolottaen sanoisin että jos ei oireita ole niin NAUTTIKAA hyvät ihmiset! :joyful: Jokainen raskaus on erilainen, ja oireettomuushan on ihan yhtä normaalia kuin jäätävät oireetkin, tai mitä tahansa siltä väliltä. Nyt 11+2.

Mulla etova olo jatkuu ja väsymys, järjetön nälkä on vähän helpottanut. Etova olokin on välillä päiviä poissa. Ja tissit on ollut enemmän ja vähemmän arat koko ajan, jo ennen plussaa. Nännit välillä todella arat, jos on tullu kylmä niin ottanu oikeen kipeetä kun ne osuu rintsikoihin :wideyed:
Alkuraskaudessa oli jotain mahan vihlontoja ja menkkakipuja mut pitkään ei oo ollu mitään. Tänään on sit tosta niinku häpyluuta vihlonu.. toivottavasti kaikki hyvin, ylihuomenna nähdään ultrassa. Varhaisultrassa 7+2 oli kaikki hyvin.
Tänään siis 11+5-11+6.

Hämmentää myös, kun mahaa ei juuri tunne vieläkään. Tossa välissä oli melkonen turvotus, mut nyt seki on vähän laskenu. Välillä tuntuu semmonen kova pallo mahassa/kohdussa jos istuu kireillä housulla, mut ei koko aikaa. Yritin makuulla tunnistellakin ja ettiä kohtua, mut en ehkä oikein löytäny, häpyluu on ehkä vielä edessä. Miten teillä muilla?

Mulla nyt 12+2. Aluksi olivat rinnat aivan törkeen kipeät ja vatsa kun ilmapallo. Ne kuitenkin hävisivät just ennen varhaisultraa. Väsymystä ja palelua on toki ollut, mutta en laske niitä :D vatsasta... olen viela nukkunut vatsallaan eika mahassa juuri tunnu mitaan.. mutta vahan on vatsa kasvanut :)

Takaisin