Maaliskuun höpinät

Eilen soitin neuvolaan ja varasin 1v neuvolan tuolle pienelle mönkerölle. Hyvä ettei itku tullut ku neuvolatätikin ihmetteli että joko se on sen aika. :confused: Miun pieni esikoiseni!

Mutta se onkin heti ensi kuun ekalla viikolla. Edellisellä viikolla nt-ultraan, ja seuraavalla viikolla taasen itsellä toinen neuvolakäynti. Ja ens viikolla pitää käydä labrassa. Eli kivasti tässä reilu kuukausi rytmittyy sillai että melkein joka viikko jotain mitä odottaa. :) Ja sitten pitäisi vielä johonkin väliin suunnitella yksivuotisbileet!
 
Eilen kävin tosiaan iltapäivällä ultrassa toistamiseen pienen verenvuodon takia, jotta saan mielenrauhan. Kaikki oli tosi hyvin, vastasi 9+3, eli päivää isompaa kuin oletus. Oli kyllä niin ihana nähdä pieni, kun hän näytti jo ihan vauvalta ultrassa, eikä sellaiselta pötkylältä enää :Heartred
 
Tänään käyty seulontaverikokeissa. Huh mitä hommaa neulakammoiselle :wtf: 5 putkea ottivat talteen ja nyt sitten odotellaan tuloksia.
 
Tänään käyty seulontaverikokeissa. Huh mitä hommaa neulakammoiselle :wtf: 5 putkea ottivat talteen ja nyt sitten odotellaan tuloksia.

Mä kävin eilen ja mun mielestä multa ei otettu ku neljä :bored: vai laskinkohan väärin :hilarious:

Sattu kyllä niin pirusti ku vissiin törkkäs vielä neulan jotenki hassusti:hungover:
 
Mä kävin eilen ja mun mielestä multa ei otettu ku neljä :bored: vai laskinkohan väärin :hilarious:

Sattu kyllä niin pirusti ku vissiin törkkäs vielä neulan jotenki hassusti:hungover:
Multa otettiin 5, koska otettiin myös sappi- ja maksa-arvot. Sattu kyllä :shifty:
 
Eilen kävin tosiaan iltapäivällä ultrassa toistamiseen pienen verenvuodon takia, jotta saan mielenrauhan. Kaikki oli tosi hyvin, vastasi 9+3, eli päivää isompaa kuin oletus. Oli kyllä niin ihana nähdä pieni, kun hän näytti jo ihan vauvalta ultrassa, eikä sellaiselta pötkylältä enää :Heartred


Onko millaista vuotoa ollut? Säikähdin tänään pahan päiväisesti, kun ekaa kertaa raskausaikana tuli pientä vuotoa. Ja jatkuu edelleen. Vielä olisi reilu viikko nt-ultraan.
 
Mulla tuli kans eilen aamusti herättyä veristä vuotoa, mikä kyllä loppu päivän mittaa. Itse tässä kanssa miettiny et pitäiskö mennä käymään ultrassa, mutta saa nähä ottavatko kunnalliselle. Sen verran tiukka tilanne, et ei olis varaa laittaa yksityiseen :arghh: Tänään 6+3
 
Tänne olikin tullut paljon viestejä. Kommentoin ny kaikkea mitä muistan tässä samassa viestissä.

Samaa mieltä muiden kanssa että kaikki tunteet kulkee täälläkin mukana, ehkä vielä vahvemmin kun onkin tulossa kaksoset. Innostuttaa, hirvittää ja surettaa esikoisen ja kaksosten puolesta. No onneksi tässä on aikaa sopeutua vielä asiaan, uskon et lähempänä laskettua kaikilla on tasaisempi mieli tulevasta :Heartred

Mä oon nyt tän päivän miettiny kaksosten kanssa just sitä et miten ihmeessä kaikki kaupassa käynnit ja esikoisen päiväkotiin viemiset menee tai nukkumiset ja imetykset. Huhhuh, on tässä vähän sulateltavaa, vaikka ihanaa onkin.

Toivottavasti teidän kellä vuotoa on ollu, huoli osoittautuu turhaksi.
 
Oi Arri, teillekin tulossa kaksoset! Mulla ihan samanlaiset fiilikset, arjen suunnittelu vaatiikin vähän enemmän miettimistä. Ja auto on ihan kysymysmerkki, sillä nykyisessä on kyllä kahdet isofixit mutta kun esikoinenkin (4v) täytyisi saada mahtumaan sinne..
Välillä iskee lievä pakokauhu että voi ei jos ne valvovatkin yöt vuorotellen, mutta välillä sitten taas syvä rauha että ei tässä mitään, kyllä siitä selvittään.

Monikkoperheiden sivuilla on muun muassa materiaalia mutta järjestävät kai ihan ympäri Suomen(?) valmennustilaisuuksiakin.
 
Moikka! Mulla ollut tässä vähän väliä kirjoittelun suhteen. Päivät menee töissä selviytymisessä ja kotona nukkumisessa. Ihan järkky väsymys edelleen! Jospa tää kohta alkais jo helpottaan, tätähän on ollut siis jo alusta asti ja tänään menkkojen mukaan 9+6.

Onko teillä ollu ruokahaluttomuutta? Mulla on hirveän vaikea saada syötyä mitään. Ihan pieniä määriä saa pari kertaa päivässä syötyä. Kaikki rasvanen ja epäterveellinen ruoka oksettaa ja kotiruokaki tökkii pahasti. Hedelmät, marjat ja salaatti menee, mut paljon ei kerralla tosiaan saa syötyä. Paitsi karkkia voisin syödä vaikka kilon kerralla o_O:grin

Huomenna seulontaverikokeisiin ja ens viikolla nt-ultraan. En muista enää yhtään että miten tuon verikokeen yhteydessä jätettävä pissanäyte, kauanko sen pitikään olla virtsarakossa? T. Yöllä vessassa ravaava:nailbiting:
 
Huomenna seulontaverikokeisiin ja ens viikolla nt-ultraan. En muista enää yhtään että miten tuon verikokeen yhteydessä jätettävä pissanäyte, kauanko sen pitikään olla virtsarakossa? T. Yöllä vessassa ravaava:nailbiting:

Mulle sano terkka että neljä tuntia. Ens viikolla itsellä edessä sama, aamuyöstä jalat ristissä kärvistely. :wtf:
 
Huomenna seulontaverikokeisiin ja ens viikolla nt-ultraan. En muista enää yhtään että miten tuon verikokeen yhteydessä jätettävä pissanäyte, kauanko sen pitikään olla virtsarakossa? T. Yöllä vessassa ravaava:nailbiting:

Ööö.. mikä multa on menny ohi.. mä kävin maanantaina noissa verikokeissa, mutta ei mun pitäny mitää pissanäytettä jättää :eek: ensi viikon perjantaina on sitten NT- ultra..
 
Mulla on ollu nyt olon puolesta pari helpompaa päivää, ei oo juuri etonu. Maha sen sijaan on melkosen turvoksissa, tukala olo etenki iltaa kohti varsinkin jos töissä normihousuilla. Tänään 9+6.

Me lähetään reissuun viikonloppuna, ihanaa päästä lomaileen vaik syömiset vähän jännittääkin. Eiköhän ne kuitenki ihan suju.

Mä oon menossa kans huomenna verikokeisiin mut mistään virtsanäytteistä ei kyl ollu puhetta. Ja töiden jälkeen vasta meen muutenkin. Sit parin viikon päästä vihdoin nt-ultra!
 
Ööö.. mikä multa on menny ohi.. mä kävin maanantaina noissa verikokeissa, mutta ei mun pitäny mitää pissanäytettä jättää :eek: ensi viikon perjantaina on sitten NT- ultra..

Mulle se terkka höpötti että ekan neuvolakäynnin yhteydessä jätetty pissanäyte korvais tuon toisen putkilon (kotiin annettiin 2kpl putkiloita) muttei muista kumpi se oli nii käski ottaa näytteet molempiin putkiloihin:grin en muista mitä kaikkea siitä pissasta katottiin mut oisko ollu sukupuolitauteja ja esim virtsatulehdus josta puhu että yleistä raskaana ollessa:scratch
 
Mulla on ollu nyt olon puolesta pari helpompaa päivää, ei oo juuri etonu. Maha sen sijaan on melkosen turvoksissa, tukala olo etenki iltaa kohti varsinkin jos töissä normihousuilla. Tänään 9+6.=QUOTE]

Piti ihan tarkistaa tuolta listasta et millon sulla on la ku muistelin että 3.10 ei ollu kuin yksi mun lisäksi (mulla kans tänään 9+6). Onko sulla ultrassa siirtyny la päivällä aiemmas? Mä en oo vielä käyny että saa nähdä miten käyo_O
 
En mäkään oikein pysynyt terkan kanssa kärryillä, käsitin että verikokeesta riskiseula mutta myös ne sukupuolitaudit ja perusverenkuva. Ja virtsasta proteiinit (ja kai ne tsekkaa raskaushormonin koska voisihan kuka tahansa vaan aloittaa tän prosessin). Noita proteiinejahan ne on seuranneet neuvolassa aiemminkin mutten nyt ymmärtänyt että riittääkö toi yksi näyte vai tehdäänkö silti myös jatkossa itse liuskatestinä. Tykkäsin liuskatestistä sillä silloin pystyi käydä aina tarkistaa miten usein itse halusi vrt labralähete. Kun proteiinit koholla esim yhdessä korkean verenpaineen kanssa voi indikoida raskausmyrkytystä ja kai ne jotain muutakin osoittaa..
Niin vielä, ei tarvinnut antaa molempia samana päivänä, kertoi että ainakin pk-seudulla voi hakea virtsaa varten näytteenottokamat kotiin ja viedä sit vaan näytteen labraan.
 
Laitoin listaan neuvolan la:n mukaan, mut oon sit ite kuitenki laskenu varhaisultran mukaan ku sillä noi mun appitki nyt menee. Omat laskut ois ollu vielä päivää edellä eli toi semmonen keskiarvo joka toivottavasti sit tarkentuu seuraavassa ultrassa :grin vaikka luultavasti neuvola pitää omansa jos heittoa niin vähän, mut sillä laskulla ois siittiöt eläny 5 päivää o_O

Mulla testattiin virtsa liuskatestillä ekalla neuvolakäynnillä ja ilmeisesti testataan sit seuraavallaki käynnillä, joka on lääkärikäynti huhtikuun puolivälissä. Eli ehkä se sit korvaa ton seulan yhteydessä otettavan virtsatestin. Eikä siinäkää tarvii tunteja pidätellä, näin ymmärsin. Myöhemmin tänää näkee sit et pyytääkö labrassa muuta, mut en aio kyllä pidätellä vaan meen vaan verikokeeseen kun mielestäni vielä erikseen kysyin että onko ne vaan verikokeet.
 
Takaisin
Top