Kesäkuisten mammat! <3

Täällä 7+0 menossa ja alkoi kirkas punainen vuoto tunti sitten. Onneksi pääsin lähtemään koulusta just kätevästi, ku vuoto alkoi tauolla.

Huolestuttaa ja ärsyttää että tähän liittyy niin paljon epävarmuutta ja henkistä tuskaa. Haluan tämän lapsen elävänä mun syliin, en mitään sentin kokoista veristä nyyttiä. :(

Istun bussissa ja itkettää. Tiedän että tämä voi olla normaalia ja on ennenkin selvinnyt vauva tällaisesta. Nyt haluan vaa kotiin ja kokeilen etsiä sykkeitä, vaikka on todennäköisempää että niitä ei näin aikaisin kuulu.

Maanantaina ultrassa kaikki oli hyvin ja pienellä vahva syke.

Voi tätä ihmisen elämää.

En löytänyt sykettä, vuoto jatkuu. Ei kipuja.

Aikaisintaan su sais ultraan ajan, plaah.

Tänään lapsilla juhla päiväkodissa ja tulee sukulaisiakin sinne. Hyvä että saa ajatuksia muualle, mut ei oo kovin juhlafiilis. Huomenna olisi eka neuvola...

Mäkään en ole löytänyt sykettä, viimeksi eilen etsin. Siitä en vielä huolissaan olisi, kumpa olisi vain harmitonta vuotoa! Voimia iltaan ja tulevaan<3

• Tykkään
Reaktiot: Eea
Kiitos BellaMama :) ihana päästä ulkoilmaan..

Eea päivystykseen vaan, jos vuoto jatkuu! Kovasti tsemppiä <3

1,5h aikana ei ollut tullut siteeseen asti, vain pyyhittäessä.

Vähän sellaista paineen tunnetta on, mut kaikenlaistahan tässä on ollu muutenkin. Toivon todella että saan yön nukkua rauhassa, koska olen todella väsynyt ja oon ollut tänään huono vointinen muutenkin ja oksenttanut.

Hyvää yötä kaikille! Muistetaan iloita elämästä ja näistä pienistä meidän sisällä :)

Olin tän 3 päivää niin onneni kukkuloilla, ku ultrassa kaikki oli ollut hyvin, en stressannut raskautta ollenkaan. Just tänää luennolla ajattelin et oon niin onnellinen..

Toivotaan Eea että on jotain harmitonta vaan!

Mulla loppui eilen kuin seinään rinta/nänni arkuus ja pahoinvointikin lieventyi selkeästi. Ei mulla tissit missään vaiheessa kovin kipeät edes ollut, nännit lähinnä vähän arat ja suuretuneet mut nyt ei yhtään mitään. Ihan tunnottomat ja lössykät. Hirveä huoli iski että mitä tää meinaa ja onko kaikki enää hyvin [emoji24] Tänään ois 8+4.

Kyselin neuvolasta et onko mahdollista ultrata tänään käynnillä ja pyysi perumaan neuvola-ajan ja menemään terveyskeskukseen. Siellä sit lääkäri tekee sisätutkimuksen ja päättää et lähettääkö ultraan.

Lamaannuin tuosta ku piti perua neuvola ja nyt makaan vaan sängyssä ja on niin surullinen ja voimaton olo. Pelottaa mennä sisätutkimukseen kun muutenki vuotaa ja pelottaa että se ärsyttää vielä lisää paikkoja.

Ei myöskään mitää varmuutta että ultraan pääsisin tuon kautta. Voi huoh. Yksityiselle sais ylihuomiselle ajan..

Tuli ihan puskista tuo et tää odotettu neuvola piti perua :(

Toivotaan Eea että on jotain harmitonta vaan!

Mulla loppui eilen kuin seinään rinta/nänni arkuus ja pahoinvointikin lieventyi selkeästi. Ei mulla tissit missään vaiheessa kovin kipeät edes ollut, nännit lähinnä vähän arat ja suuretuneet mut nyt ei yhtään mitään. Ihan tunnottomat ja lössykät. Hirveä huoli iski että mitä tää meinaa ja onko kaikki enää hyvin [emoji24] Tänään ois 8+4.

Minulla ei aiemmassa raskaudessa rinnat juuri reagoineet, eivätkä nytkään. Aiemmin ja tässä nykyisessä on myös ollut alkuraskaudessa tosi "oireettomia" päiviä, montakin yhteen putkeen. Viimeksi kaikki kuitenkin meni hyvin ja sen pohjalta luotan siihen että nytkin menee. Vaikka totta kai epäilyksen ajatukset aina nousee mielenpäälle kun näitä oireettomia jaksoja on.

Meillä oli tänään ensimmäinen neuvola :)

Jäi kyllä hyvä mieli, kun vaimonkin otti huomioon kaikessa ja mittaukset suoritettiin myös hänelle (verenpaine, paino, pituus, hemoglobiini) :D

Suostui jopa heidän surkealla ultralla katsomaan, että kaikki on hyvin ruskeasta vuodosta huolimatta. Ja niin sielä pieni jo parissa viikossa kasvanut hurjasti. Syke oli hyvin havaittavissa :)

Eea olipas kurjaa kohtelua neuvolasta :( päivystykseen vain.

Täällä kanssa oireet vaihtelee, nyt ollut enempi vatsa kipeä.

• Tykkään
Reaktiot: Eea
Päätin etten mee päivystykseen, en jaksa mennä. Yritän nyt keskittyä tähän hetkeen. Liian iso riski olis ollu mennä sinne, jonottaa ja kuulla, että ei tarvetta ultrata ja mee kotiin.

Sunnuntaille nyt sit mahdollisesti varaan ultra-ajan yksityiselle.

Eea kyllähän ne päivystyksessä tietysti ultraa, jos on ollut vuotoa.

Tk päivystyksessä ei ole ultraa. Lähetteellä sit sairaalaan, jos lääkäri olisi päättänyt niin. Toki meen sit vklp suoraan sairaalan päivystykseen jos tilanne sitä vaatii.

Kyllähän sä ilman lähetettä pääset sairaalan päivystykseen, kun tk-päivystys on kiinni ja jos sulla on akuutti tilanne.

Takaisin