Pelot ja huolet

Joo löytyi eli yli 25v rv 24-28 joutuu. Jos kuuluu riskiryhmään ni joutuu kahesti, eka ois rv 12-16.
 
Mä pelkään keskenmenoa, yhden kokenu vuonna -07. Ja sairastin valtiomotukoksen -16 joten sen uusiutuminen raskauden aikana pelottaa hirveesti. Kerroin tästä neuvolaan ni tekevät lähetteen äippäpolille ja mua seurataan tarkemmin. Myös sokerirasitus ahdistaa, siihenhän joutuu nykyään kaikki :depressed:
Tuo on niin yök. Minä siihen joudun joka raskaudessa 2 kertaa, kun on sukurasitetta. Ikinä ei oo arvoissa ollu mitään sanomista. Äippäpoli seurantaan pääsen myös taas verenpaineiden takia, ne kohoaa lopouraskauksissa taivaisiin ilman myrkytystä, mut siitä se on hyvä että joka kerta ultrataan. Meillä ei neuvolassa sellasta ole.
 
Mua stressaa (tietysti kaiken sen lisäksi mitä voi tapahtua) se, että tän raskauden aikana kun joutuu ramppaamaan työajalla ties missä. Haaveilen että olisi vuorotyö. Mutta kun töissä on oltava klo 8.30-15 enkä voi kesken päivän lähteä "piipahtamaan" terveyskeskuksessa kun töistä sinne kestää suuntaansa 45 min. Eli se tarkoittaa jo usemman tunnin poissaoloa. Kysyinki neuvolatädiltä että käykö muut odottavat äidit töissä, ei mulla ole mahdollista lähteä töistä kesken päivän. Niin johan alkoi löytyä klo 16 aikaa. :grin miten ihmiset järkkää tälläiset jutut. Ei viittis valesaikkupäiviä pidellä.
 
Joo löytyi eli yli 25v rv 24-28 joutuu. Jos kuuluu riskiryhmään ni joutuu kahesti, eka ois rv 12-16.

Voi ei! :yuck: Toivottavasti joutuu VAAN kerran, kaks ois liikaa.

Mua stressaa (tietysti kaiken sen lisäksi mitä voi tapahtua) se, että tän raskauden aikana kun joutuu ramppaamaan työajalla ties missä. Haaveilen että olisi vuorotyö. Mutta kun töissä on oltava klo 8.30-15 enkä voi kesken päivän lähteä "piipahtamaan" terveyskeskuksessa kun töistä sinne kestää suuntaansa 45 min. Eli se tarkoittaa jo usemman tunnin poissaoloa. Kysyinki neuvolatädiltä että käykö muut odottavat äidit töissä, ei mulla ole mahdollista lähteä töistä kesken päivän. Niin johan alkoi löytyä klo 16 aikaa. :grin miten ihmiset järkkää tälläiset jutut. Ei viittis valesaikkupäiviä pidellä.

Itsellä on vuorotyö, joten aamupäivästä onnistuu helposti, jos vaan vapaa saattuu olemaan. Olen kyllä unelmoinut päivätyöstä. Lasten kanssa se on paljon helpompaa, mutta mitäs olen sellaisella alalla. Onneksi sentään omalla työpaikalla ei ole yövuoroja.
 
Nyyti: mä toivon kans että yhellä kerralla selviäis.
 
Mulla pelottaa kaikki mahdolliset verikokeet yms. missä neula, mulla on erittäin paha neulakammo. Viime raskaudessa ei tarvinnut käydä sokerirasituksessa kun kerroin peloistani, saa nähdä miten nyt.
 
Pelkään mäki neuloja paljon, siitäki huolimatta että mulla on kolme tatuointia. Mua jännittää sikana synnytys ja sektio. Yhtään odota innolla katetria ja spinaalinlaittoa.
 
Mulla kans neulakammo ja esikoisesta jouduin käymään sokerirasituksessa kaks kertaa, ihan kauheeta oli, muutenki olin joku neulatyyny melkein koko raskauden ajan kun koko ajan piti joitain kokeita ottaa:arghh:
 
Mulla myös seurattiin vasta-aineita edellisessä raskaudessa aika usein ja luultavasti nytkin tutkitaan tarkkaan, kun viimeksi niitä löytyi. Kummasti siihen tökkimiseen vaan sitten tottui vaikka mullakin on neulaällötys. Kun vaan jaksoin ajatella että tää tehdään vauvan takia, niin se helpotti aika paljon.
 
Neulakammo ei käy mun raskauksien kanssa yhteen. Esikoisen aikana piti jo päästä eroon siitä kammosta, kun jouduin raskaudenpuoli välistä pistämään itseeni Klexanea, tukostaipumuksen vuoksi. Kuopuksen kanssa vasta onneksi synnytyksen jälkeen vasta. Toivottavasti joudun tässäkin raskaudessa vasta synnytyksen jälkeen.
 
Neulakammo ei käy mun raskauksien kanssa yhteen. Esikoisen aikana piti jo päästä eroon siitä kammosta, kun jouduin raskaudenpuoli välistä pistämään itseeni Klexanea, tukostaipumuksen vuoksi. Kuopuksen kanssa vasta onneksi synnytyksen jälkeen vasta. Toivottavasti joudun tässäkin raskaudessa vasta synnytyksen jälkeen.

Ah, klexanea mä oon kans pistäny tukoksen takia. Ny joudun tarkempaan syyniin raskauden aikana ku ei saatu selville mikä sen aikanaan aiheutti.
 
Itse en onneksi pelkää neuvoja kun on joutunut lapsettomuushoitojen aikana päivittäin pistelemään lääkkeitä.Sokerirasitukseen joudun menemään heti alku viikoilla kun on suku rasite.
 
Onko joillain ollut wc pyyhkieässä venyvää valkeaa valkovuotoa? Onkohan normaalia?Pelottaa.
 
Apuva, ollaan reissussa isommalla porukalla ja alkoi verinen vuoto. Pikkuressi! Huomiseksi sain kotimatkalle ajan yksityiselle ultraan. Onneksi ei oo hirveästi kipuja. Pitäkää peukut pystyssä! Jouduin siskolle paljastaan, että hän voi huomenna katsoa lapsia, että päästään matkan varrella pysähtymään isompaan kaupunkiin tilannetsekkaukseen.
 
Apuva, ollaan reissussa isommalla porukalla ja alkoi verinen vuoto. Pikkuressi! Huomiseksi sain kotimatkalle ajan yksityiselle ultraan. Onneksi ei oo hirveästi kipuja. Pitäkää peukut pystyssä! Jouduin siskolle paljastaan, että hän voi huomenna katsoa lapsia, että päästään matkan varrella pysähtymään isompaan kaupunkiin tilannetsekkaukseen.

Tsemppiä, toivotaan että kaikki on hyvin!:Heartred
 
Monelta sulla Iines on se ultra? Toivotaan parasta!

Mä en osaa pelätä, oon niin asennoitunut siihen, että keskenhän tämä menee. Jostain tilastoista luin, että joka kuudes todettu raskaus keskeytyy ja tämä olisi mulle se kuudes. Jos tämä nyt sattuu kuitenkin menemään hyvin, niin vain synnytys jännittää. Edellinen kesti 39min, ja toivoisin ettei tämä olisi ihan yhtä nopea. Oli ihan hilkulla että kerettiin edes sairaalaan.
 
Zeni, mulla ollut kokoajan vähän sama ajatus, kesken menee kuitenkin, ja välillä havahdun siihen, että miksi mä en muka voisi kuulua siihen onnistuneeseen prosenttiin, ja mitä jos mä oikeasti saan vauvan! Ja mut täyttää sellainen jännitys ja ilo. Kunnes taas kohta ajattelen, että kesken se menee :grin yhtä vuoristorataa nää pelot ja fiilikset..

Iines, tule kertomaan ultrakuulumiset :Heartred
 
Esikoisen (synt. -11) aikaan en pelännyt mitää oikeestaan.
Tämä raskaus vähän mietityttää kun kesäkuussa viimeksi tein positiivisen testin, kerkesin käydä pari kertaa ultrassa ja kaikki hyvin ym mut sitten lääkärillä käynti ja totesi keskeytyneeksi keskenmenoksi.. ja ei mitää oireita keskenmenon suhteen. Kotona lääkkeellinen tyhjennys... joten pelottaa että tämäki menee kesken. :sad001
Varhaisultra on ens kuun alussa. Vähä aikaa siis pitäs malttaa olla ressaamatta ja miettimättä ja jossittelematta ennenkuin tietää mikä tuolla masussa on tilanne. Toivottavasti pysyy pieni matkassa :Heartred
 
Kiitos teille mukana elämisestä! Mulla pitäis vielä reilu pari tuntia jaksaa jännittää. Huonolta valitettavasti näyttää, kun vuoto ei oo rauhoittunut.
 
Takaisin
Top