Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuhru alkoi. Ei oikeestaan edes harmita, kiva kun tulee selvyys tilanteeseen ja luteaalikin on taas melko lailla normaali raskautta ajatellen :)

Meillä mä kans käyn joskus tulevaisuudes nipsaasemas piuhat poikki, mies ei suostu eikä mua haittaa tehdä sitä. Mutta mulla on vielä matkaa ku haluan ne pari lasta ainaki vielä :D

Zeni pahoittelut, onneksi jotain positiivistaki!

Mä vuodan taas kyllä sitte nii runsaasti että nyt aletaan olla sillä tasolla ku ennen kierukkaa. Ehkä olis raskautumisen kannalta hyvä, harmi vaan ku ei onnistu :(

Äippä, voihan ne tavallisetkin klipsut irrota, mutta eivät aiheuta niin pahoja ongelmia mitä essure aiheuttanut. Essuressa tungetaan sellaiset spiraalinmuotoiset metallihärpäkkeet munajohtimiin ja munajohtimet kasvaa umpeen niiltä kohdilta, essure on peruuttamaton toimenpide. Klipsuilla taas puristetaan ulkoisesti munajohdin tukkoon ja sen voi purkaa :)

Tuo on helppo operaatio sinänsä polttaa tai klipseillä laittaessa. (Näin Mä ymmärsin ) ja toipuminen on nopeeta. :) kunhan ei tuu tikkien kans ongelmia. ;) itellä lähti eilen viimine. Tikki ulos kehosta kun oli sulanu/katkennut ja en saanu päästä kiinni et olis voinu vetää pois. :D

Meidän tuo 3v10kk kysy: ”äiti miks sul on kaks napaa”
Yritin nauramatta sanoo et se toinen on haava arpi:D

Warheart, en halua enää mitään purkuja!!!! Sinäänsä olis ihan sama vaikka ottasivat kaikki vauvan teko vehkeet pois, mut en vaan haluis hormoneja syödä vuosi kymmeniä...
jos lähtee miettimään siltä kannalta että miehen kaa erottais ja uuden puolison jostain löytäisin (saati semmosta haluisin) niin onhan tässä sille lapsia:D vaikka ei yhteisiä olekaan... ikä kuitenkin alkaa pikkuhiljaa painamaan päälle muutenkin:p

M-inski ihana pikkunen siellä<3

Se siitä viikon lomailun aiheuttamasta ikävän tuomasta myöntymyksestä. Isimies palasi kotiin jo tänään, koska huvila kohteessa oli homeessa ja mies astmaatikko.. No, hyvä sinänsä että tuli kotiin, mutta tiiän että nyt asiasta tuskin puhutaankaan. Aion kyllä yrittää vielä sinnikkäästi, kun jäi sellainen fiilis että se vois suostua :)

Metsätähti on se helppoa viidenkin kanssa mutta entä sitten kuuden:D

Warheart mulle toi lääkäri sano että jos sterin haluaa perua niin sit se olis yksityisen hedelmällisyys hoidot... mahtais olla suolaisen hintaista:/

Huomenna tulis sit mun äiskä tänne... sit olis 100 varmaa että mies pääsee matkaan synnärille ;)

Äippä toivotaan että nyt alkais tapahtua :D

Mä taas keksin että kannattais sittekki tehdä se lapsi koulun aikana. Jos nyt täs raskautuis, ja pääsisin kouluun, voin kuitenkin alottaa koulun ja käydä niin kauan ku pystyn, pienellä rahalla mut säästöillä pärjäis, sit jäisin äitiyslomalle ja saisin taas isompaa rahaa, sitä sais säästöönki, ja jos sais edes jotain kursseja tehtyä sillä välin, sit taas olis rahaa käydä koulu loppuun ja sit alkais palkallinen harjottelu. Tämä pitäis vielä miehelle perustella :D

Tähän asti kestin ja nega testattu. Tänään kp 33/?. Katotaan mihin asti kierto venähtää, jos menkkoja ei näy loppuviikosta, niin varmaan sit testattava uudestaan. Oloja ei kyllä oo kumpaankaan suuntaan:)

Muokattu viimeksi:
Huh täällähän ollaan aktiivisia, hieman kesti plärätä about 10 sivua tekstiä :D
Ei ole itse ehtinyt tänne juuri kurkkimaan saati kirjoittamaan koulujen alkamisen jälkeen.
Kaikki ollaan vuorollaan oltu kipeitä blääh.
Äippä x5 tsemppiä viimeisille päiville, kohta se pieni poika sieltä saapuu tähän maailmaan <3 Joko siellä on kovasti nimiä mietitty?
Kaikille kuumeilijoille plussapuhuria ja miesten lämmittelyihin tsempit <3
Ja muutoinkin tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin, niitä meillä suurperheellisillä riittää.

Itseä ärsyttää tällä hetkellä se että meidän perhe asuu vuokrakämpässä ja on nyt tullut aika selväksi että asuntolainaa ei tulla koskaan saamaan joten unelmat omasta kodista ja pihasta voidaan unohtaa :(
Meillä ei luottotiedoissa mitään häiriöitä ja molemmilla vakiduunit mutta liian pienet tulot kun lapsia näin paljon.
Mä en oikeesti käsitä miten pankit laskee niin sairaan isoiksi ne summat mitä yksi lapsi tarvitsee per kuukausi :O
Joo siis vähän masentaa, jälkiviisaana voi aina miettiä että joo ois pitäny ensin ostaa talo ja sitten vasta perustaa perhe mutta mitä se enää auttaa, näillä korteilla pelataan mitkä kädessä on. Jotenkin silti masentaa ihan äärettömästi, ehkä tää syksy ja pimeys vaikuttaa osaltaan mielialaan en tiedä.

Omassa raskaudessa menossa rv25 ja koen vointini tosi hyväksi, jopa niin että unohdan välillä olevani raskaana :D Mistä olen siis todella kiitollinen, kun tiedän monien kärsivän kovista kivuista jo varhaisilla viikoilla.
Meille tulossa poika jälleen, eli nyt ois sitten ukkovalta meillä, 3poikaa ja 2tyttöä.

Mamamio onko teillä säästöjä? Ja jos vaan pystytte säästämään niin tehkää niin. Näkeehän pankkikin sitten että raha ei ole teille ongelma :wink
Mun mies lähetti pankkiin laina hakemuksen vaikkei kovinkaan tosissaa. Kunhan katsoo onko mahdollista saada lainaa. On ollut 4kk vakityössä. Mä en vaan kovin innostu vaikka sais 100 000e lainan, kun talo jonka sillä hintaa saa olisi keskinkertainen.. o_O mies haluaisi muuttaa isänsä taloon, mutta siinä on 3 makkaria ja mun mielestä niitä pitäisi olla ihan vähintään 4 :pmeille makkari, miehelle tietokone huone, ja lapsille 2 makkaria. Mutta en usko että saatais edes lainaa vaikka mies hyvin pystyiskin lyhentämään, ja laski että vaikka jäisi työttömäksi niin saisi sen minimi summan lyhennettyä kuussa.

Metsätähti, miehelle siis työpaikka maksaa kerran vuodessa tollasen ulkomaanreissun, tekevät siellä 5päivää töitä ja 2 vapaata. Sit ne käy kotimaan reissuilla ja muutenkin työsuhde-etuja löytyy pitkä lista, niin pomo maksoi sille Uberin kentälle, ja uuden lipun kotiin. Että omaa rahaa ei mennyt yhtään. :)

Mamaminion, mä en saa itse lainaa ennen kuin mun velkatakaus on ohi, mut mies otti yksin 250k ja sillä rakennetaan. Tuntuu itsestä kurjalta että en pysty osallistumaan siihen vielä, mutta minkäs sille voi.

Ainoa neuvo on että sinnikkäästi säästämään, onko teillä enää mahdollisuutta avata ASP tiliä? Jos ei, niin pankkiin aika ja puhumaan säästämisestä ja tavoitteeksi oma talo. :) toki en tiedä missä päin asutte, mutta jos on valmis muuttaa pois keskustasta niin oman talon voi saada. Ja se että jos osaa rakentaa niin alle 150k saa okt:n jos vaan tosiaan osaa tehä :)

Ja muistakaa käydä kaikki pankit läpi, joku pankki lainaa joku ei. Meillä on laina pienestä pankista "isolla" marginaalilla, mutta saatiin kuitenkin laina.

Me ollaan just säästämässä omaa varten, näillä vuokralla vaan melkoistanhommaa! Asutaan kolmiossa ja tonni menee nyt vuokraan vesineen, kyllä sillä jo omaa lyhentäisi ja makselisi juoksevia kuluja... Meinattiin just maksimissaan 100000e lainaa, mieluummin toki vähemmän ja sillä ostettaisiin vanha iso talo maalta. Iso osa taloista jätetty mätänemään ja sellaista ei tietenkään voida ostaa. Sit osa on remontoitu pilalle halvalla laminaatilla, laitettu sähköistä lattialämmitystä, puukiuas vaihdettu sähköiseen ja muuta sellaista paskaa. Haluttais sellainen peruskuntoinen iso talo, josta löytyisi puuliesi, leivinuuni ja puusauna, pihassa mielellään joko iso autotalli/halli tai vanha navetta. Välillä noita helmiä putkahtelee, mut ne on sit mennyt nenän edestä. Jospa se joskus onni kävisi ja se oma löytyisi, mulla leviää pää kaupungissa :(

Joo siis helsingissä asutaan ja työt täällä. Toki voitais muuttaa esim kirkkonummelle tai johonkin mistä julkisilla pääsee helposti liikkumaan. Yksi auto meiltä löytyy.
Hitto kun vakkaripaikat löytyiskin helposti jostain pienestä pitäjästä niin halvemmalla pääsis :(
Vois toki itse rakentaa mutta täälläpäin tontitkin maksaa iha sairaasti.
Siis tuota just mietin että mistä säästetään kun joudutaan maksaa yli tonni vuokraa?!
Useimmiten monet lyhentää lainaa pienemmällä summalla kuukaudessa.
Siis ajattelen omalla järjellä että jos meillä on hyvin varaa maksaa vuokraa yli tonni ja pärjätään ihan fine, niin miksei saada lainaa kun ihan yhtä voitais lyhentää sitä se tonni kuussa kun ei ole sitä vuokraa maksettavana... I just dont get it :(

Juuri tuo. Meidän asumiskulut oli yli tonnin kolmiossa, kun ostettiin sitten iso omakotitalo. Lainaan menee 600e/kk. Toki muita kuluja (öljy, sähkö jne) on sen verran, että tonniin päästään siinäkin, mutta...

Mekon yritettiin reilu vuosi sitten saada lisää lainaa, mutta ei onnistu tällä lapsimäärällä. Ei oltais saatu enää edes sitä mikä saatiin 7 vuotta sitten tätä nykyistä varten. Pankki laskee ihan järjettömät summat mitä vaikka yksi aikuinenkin tarvitsee pakollisten menojen jälkeen käyttöönsä! Olikohan se jotain 500€:n luokkaa mitä aikuinen käyttää itseensä kuussa, ja tossa summassa ei ole vakuutuksia, ruokaa, auton kuluja, vaatteita jne, eli käytännössä huvituksiin. Mä oon tainnut käyttää kymmenessä vuodessa yhteensä 500€... lapsiin laskettiin muistaakseni n. 300€. Pitäs olla meidänkin perheellä melkoset tulot että voitas nää elättää! Eiku hetkinen, mehän elätetään ja murto-osalla pankin laskemasta summasta!

Tämä asumisjuttu on hankala. Meillä rivitaloneliö, oma, olin pätkätöis ja mies vakityös, nii oltais saatu 170t meidän omista pankeista mutta vieraasta ei mitää. Otettiin kuitenki vähemmän lainaa ku oli halvempi, maksetaan lainoineen ja yhtiövastikkeineen ja vesi+sähkö+netti semmonen 1000e/kk, asutaan joen rannas vielä, pienemmäs kaupungis. Meinattiin lähteä rakentamaan vuosi sitte, 140m2 talopaketti puolivalmiina, tontti ja maatyöt ja kaikki nii laskettiin että 220t olis menny rahaa. Ei käyty ikinä edes pankis kysymäs lainaa ku tyssäs muihin juttuihin rakentaminen. Nyt ollaan täs nii kauan ainaki kunnes valmistun jos kouluun pääsen, koska ei oo järkeä lähteä vuokralle muualle.

Takaisin