Nimi vauvalle

Uusperhesatu

Asioista perillä oleva
Onko teillä jo nimi valmiina tulokasta varten? Alkuvaiheessa ei toki vielä tiedä, onko tulossa tyttö vai poika, mutta onko teillä nimiehdokkaat molemmille sukupuolille? Entä onko vauvalle ns. työnimeä?

Nimikoneestamme saattaa olla apua nimen mietinnässä. :)
 
Ehdotin miehelleni muutama tyttönimi, tuli aika selvä reaktio ettei ollut samaa mieltä. Sitten kun tulemme raskaaksi aion pitää nimeämisillan, jolloin laitetaan 10 nimeä hattuun ja katsotaan osuuko joku niistä. Tämä toki sen jälkeen että olemme saaneet arvion sukupuolesta :) Mun ehdotukset tulevat jatkamaan samaa linjaa kuin meidän perheessä, eli ei ihan tavallisia Matteja ja Tarjoja :D
 
Mulla on ollu jo vuosia nimet lapsilleni! :D
Työnimeä ei vielä ole. Esikoisestakin työnimi kehkeytyä vasta viimesinä kuukausina.
 
Meillä nimet mietitty jo valmiiksi..mutta. Tuo ukkokulta on semmonen takinkääntäjä välillä et 9kk päästä kun otan puheeksi niin saattaa olla ettei käykkään:hilarious:
 
Pojalle mulla olisi jo tiedossa nimi, mutta harmi kun asiasta pitää neuvotella myös miehen kanssa :wink Ehdotin sitä nimeä jo esikoiselle, mutta mies ei lämmennyt silloin. Nyt jos tulee poika, niin toivon, että mies suostuu, koska itse en pysty kuvittelemaan poikaani minkään muun nimisenä! :grin Tytön nimiä pitäisi sitten selata ja miettiä nimilistoista, jos meille tyttö tulee.

Me ei haluta mitään kaikkein suosituimpia nimiä, mutta ei myöskään mitään liian erikoista. Esikoisella on tavallinen, mutta kuitenkin sen verran harvinainen nimi, että tuskin tulee saman nimisiä luokalle.
 
Pojalle olisi nimi mietittynä (miehen mielipidettä en kylläkään ole kysynyt) mutta tytölle ei vielä mielessä oikein mitään.. Lapsilla nimipäiväkalenterista löytyvät nimet, ei mitään liian erikoisia haluta.
 
Esikoisella on melko harvinainen nimi ja toiselle pojalle tahtoisin nimeks Jaro, joka on myös vielä harvinainen. mutta miehelle siitä tulee mieleen pelkästään jalkapallojoukkue, joten se ei oikein oo lämmenny Jarolle :sour: tytön nimestä ei kyllä oo tietookaan. :eek:
 
Ei mitään hajua nimistä :D
Ehkä sitten vasta alkaa mietintä kun on rakenneultra käyty jos sinne asti päästään..
 
Meillä on molemmilla hyvin perinteiset nimet.
 
Meijän lapsesta tulee nimetön, koska meillä on niin eri nimimaku :grin Oon pyöritellyt nimiä tyyliin ala-asteelta lähtien, joten on mulle tärkeä juttu. En vaan pysty suostumaan johonkin "ihan kivaan" vaan nimen täytyy olla täydellinen. Etunimen siis, muilla nimillä ei niin väliä.

Vaimo tykkää tavallisista ja perus suomalaisista. Mä tykkään raikkaista ja persoonallisista, en kuitenkaan liian erikoisista tai väännetyistä.

Pojalle olis toka ja kolmas nimi jo valmiina, mutta etunimeä ei se raukka varmaan saa. Tyttö jää täysin nimettömäksi.
 
Onneks tässä on vielä aikaa pyöritellä nimivaihtoehtoja! Ristiäiset/ nimiäiset kun on vasta kun lapsi on reilu 1 kk-2 kk ikänen!

Tuli mieleen et nyt kun oon yksin kotona jos kaivais jo kalenterin esille ja pohtis nimiä!
 
Minulla on ns. varma nimi pojalle ja ihana ehdotus myös tytölle. Mies on antanut pojan nimelle siunauksensa, mutta tytön nimestä tarpeen tullen varmaan vielä keskustellaan :D
 
Tänään istuin työpalaverissa ihan muuta ajatellen ja yhtäkkiä kuulin (pääni sisällä) sellaisen kertojaäänen: "... ja hänen nimeksi tulee Sonja". Vähän ikävää olla tottelematta, mutta samalla tykkäisin myös tässä vaiheessa vielä miettiä muita vaihtoehtoja :D
 
Ei oo vielä mitään tietoa, ehtiihän tuota miettimään:)
 
Meillä kans tytölle nimi jo valmiina (on ollu miehellä mielessä jo vuosikaudet), pojan nimeä paljon vaikeampi miettiä, kun en haluaisi mitään ihan perinteistä insinööri-nimeä, ja jotain kaunista, eli ei mitään, missä on paljon kovia konsonantteja, mutta ei kuitenkaan mitään liian erikoista :D Ja sitten tietenkin se että ei voi antaa kenenkään lähipiiriläisen tai muiden nimiä. Ja tämän lisäksi vielä pitää löytää sellainen mikä voidaan molemmat hyväksyä. Toivon että se putkahtaa joku kaunis päivä selkeänä mieleen.
 
Takaisin
Top