aukiolotutkimuksen jälkeen raskaaksi?

Tosiaan olisi kiva kuulla näistä kokemuksista. Itsellä on tuo tutkimus pian edessä ja lukemani perusteella tutkimuksella saattaisi olla myönteinen vaikutus raskautumiseen.
 
Eipä ollut apua, virtaus oli hyvä, joten munatorvissa ei ole vikaa.
Vika löytyy siitä enne ovuloi luonnollisesti kovinkaan usein..
 
Nostelen tätä vanhaa ketjua, itsellä oli tässä kierrossa aukkari ja ois mielenkiintoista tietää moniko on plussannut pian aukkarin jälkeen :grin

Edit: En raskautunut kyseisestä aukkarikierrosta, mutta plussa tuli sitä seuraavasta kierrosta :) 1,5 vuotta siihen menikin ennenkuin eka plussa testiin saatiin :Heartred
 
Muokattu viimeksi:
Nostelen tätä myös, kun tuli luettua ennen aukkariin menoa. Tulin myös raskaaksi aukkaria seuraavasta kierrosta. Takana kahden vuoden yritys ilman plussia. Aukkarissa todettiin munatorvien olevan auki ja virtaus oli hyvä, mutta ehkä tutkimuksella jotain vaikutusta oli kuitenkin
 
Miten tää tutkimus siihen sitten pääsääntöisesti auttaisi?

Ilmeisesti se voi vähän "puhdistaa" paikkoja, vaikka mitään isompaa tukosta ei olisikaan. Joskus se on niin pienestä kiinni. Minullekim lääkäri sanoi, että aukkarin jälkeen parina seuraavana kuukautena saattaa olla helpompi raskautua, jos mitään muuta vikaa ei ole tiedossa.

Ei ole siis hoitotoimenpide.
 
Minä tulin raskaaksi aukkarikierrosta. Oltiin yritetty 1v8kk, toinen kierto jossa oli Letrozol ja pregnyl käytössä. Ei ollut tukoksia ja vuosin verta aika pitkään aukkarin jälkeen. Ajattelin ettei millään voi siitä kierrosta tärpätä vuodon vuoksi, mutta plussa tuli. Tyttö täyttää nyt la 1v :Heartpink
 
Mulle tuo oli perus toimenpide, joka kuului osaksi hoitosuunnitelmaa. Aukiolotutkimus tehtiin mulle kyllä joskus 2v. Sitten ja todettiin, että kaikki kunnossa. Siitä sitten alkoi erilaiset lääkkeiden yms. Testailut.
Mulle toimi vasta pistoshoidot, joiden avulla saatiin aikaan vihdoin ovulaatio. Nyt plussattu alkuviikosta kolmannesta ovulaatiokierrosta :Heartred
(Tuota ennen en ole ovuloinut ollenkaan)

Tuo on hyvä tutkimus etsimään ”vikaa” tai toteamaan munatorvet auki ja sitä kautta täsmentämään just oikeaa hoitosuunnitelmaa :)
 
Mulle tehtiin marraskuussa aukiolotutkimus ja todettiin, että kaikki on siltä osin kunnossa. Mulla on todettu ovulaatiohäiriö, eli ovulaatiota ei tuu ku satunnaisesti (viime vuonna ei ainakaan viitenä kuukautena). Noooh, kaikki tähdet oli oikeassa asennossa, sillä heti aukiolotutkimuksen jälkeen tärppäs ja nyt toivotaan, että kaikki menee hyvin loppuun asti.

Eli en tiedä mikä taika tai stressin poisto tms. tuli tuon tutkimuksen jälkeen, mutta raskaana ollaan. :)
 
Mä myös raskauduin heti aukkarin jälkeen, parin vuoden ehkäsemättömyyden jälkeen :)
Mitään tukoksia tms ei ollut, ja joka muutenkin oli heikoissa ovulaatioissa, mutta silloin osui kaikki tähdet kohdalleen.
 
Täällä myös yksi heti aukiolotutkimuksen jälkeen raskautunut :) (poika nyt 2 kk). Mitään tukoksia ei ollut mullakaan ja siis muutenkin oli kaikki mallillaan, yritystä kesti vajaa puoli vuotta.
 
Meidän vauva sai alkunsa aukiolotutkimusta seuraavasta kierrosta. :Heartred Oltiin yritetty 2 vuotta ennen sitä. Meillä edes ei saatu tarkastettua molempia puolia, koska jostain syystä toinen (jonka avonaisuutta ei siis nähty) oli niin kipeä ettei tutkimusta voitu jatkaa. Olen ihan kateellisena lukenut sitä miten useilla tuo tutkimus ei ole sattunut yhtään. Itse koin synnytyksen repeämineen vähemmän kivuliaana kuin aukkarin. Mutta oli vaivan arvoinen... luulen, että jotain sieltä täytyi huuhtoutua pois, koska meillä ei edes tullut tuota helpotusta siitä että oltaisiin saatu tietää asioiden olevan kunnossa.
 
Itse raskauduin samasta kierrosta heti aukiolotutkimuksen jälkeen. Taustalla 25kk yrittäminen ja selittämätön lapsettomuus. Neljä kiertoa söin letrozolia, joka oli siis myös tässä kyseisessä kierrossa käytössä. Nyt eletään rv 7+5, toivotaan että vauva saadaan tästä syliin asti.
 
Olen ymmärtänyt, että aukiolotutkimus sattuu (normaali ”ronklimista” lukuun ottamatta) vain niissä tapauksissa, kun johtimissa on tukoksia. Varmasti siis sieltä jotain irronnut jos on ollut todella kivuliasta :) mulla ei tuntunut melkein yhtään, yhden pienen nippaisun ajan muistaakseni ja sitten olikin jo ohi.
 
Kävin ite nyt tällä viikolla aukiolotutkimuksessa. Ei ollut kipeä, muuta ku ihan alussa ja vähän semmosta ns. menkkamaista jomotusta tuli. Joten ei nyt mitään huolestuttavaa kipua. Auki olivat niin komiasti, että lääkäri joutu oikein ihmettelemään et missä se keittosuola liikkuu, mut meni niin hyvin, etti ongelmaa.
 
Mulla oli tutkimus eilen. Virtaus toimi ja kipeää otti. Mulla vaan toinen tuuba jäljellä. Sairastan endometrioosia ja IVF on edessä ellei nyt sattuisi tärppäämään aukkarin takia nyt tästä kierrosta.
Illalla peitto heilui ja sen jälkeen niin jäätävä kylki- ja hartiapistos ettei mitään rajaa. Koko päivän oli pistänyt mutta tuo oli tosi kovaa kipua. Meni onneksi nopeasti ohi.
 
Nostan tätä.. Onko uusia kokemuksia? Ja voidaankohan inssi tehdä samaan kiertoon aukkarin kanssa? Ollaan menossa yksityiselle nyt polin kesätauolla ja aloin miettiä voisko aukkarin tehdä samalla.
 
Aukkari tehtiin mulle ainakin tiettyyn kierron aikaan (muistaakseni muutamaa päivää ennen ovista) joten samalla käynnillä tuskin voidaan tehdä..
 
Takaisin
Top