Hempuliini
Sanaisen arkkunsa ammentaja
Tervetuloa uusille...oon ollu nyt vähän hiljanen kun eipä täs oo mitään tapahtunu. Ovis on ens viikonloppu puolel (yleensä) nyt vaa hetki kerrallaan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Milloin sulla oli 11? Se on kyllä oikeasti alhainen. Mulla oli 16 ja aloitin rautaukuurin. Nyt kuukauden jälkeen tuntuu ehkä jo paremmalta. Mulla hb ollut koko kevään ajan jotain 130, mutta joskus aikaisemmin, ollut yli 140, joka varmaan olis se mun normaalitaso, jos raudat olis kohdillaan.Mul oli ferrit 11 ja lääkäri oli sillei et ihan hyvä on et en tarvii minkäänlaista kuuria! Oon nyt vetäny rauta mehua kuitenkin. Mul oli siis väsymystä ja huimausta ja ei kuulma tarvii! Joku puskari siel ollu töis.
Mul oli ferrit 11 ja lääkäri oli sillei et ihan hyvä on et en tarvii minkäänlaista kuuria! Oon nyt vetäny rauta mehua kuitenkin. Mul oli siis väsymystä ja huimausta ja ei kuulma tarvii! Joku puskari siel ollu töis.

Ja siis tuo alko heti km jälkeen vuodin niin paljon et joudun lanssill lähtemään sairaalaan ja kaavintaa vielä vaikka tavaraa tuli jo paljon pihalle muutenkin. Mul oli hb hyvä niin ne oli jo siellä sitä mieltä et mus ei ole mitään vikaa. Sit kun pyysin jatkoa saikulle kun huimauksesta ei tullu mitään loppua lääkäri oli et kirjottaa lisää saikkua mut ihmetteli et miten voin vielki olla niin huonossa kunnossa. Saikun jälkeen lähdin töihin vaikka edelleen oli huimausta ja sen jälkeen iski semmonen väsymys et jouduin lyömää itseeni naamaa kun nukahdin muuten seisaalteen. Uni ei auttanu väsymykseen ollenkaa. Olin et ei tää voi olla normaalia sain tk sit ferritiini mittauksen kun oikein väänsin vaik oli sitä mieltä et ei oo mitään et ihan normaalia on. Sit tuli tuo 11 tulos ja oli sitä mieltä et en tarvii rautaa vaikka nukahdan pystyyn ja meinaan pyörtyä joka kerta kun nousin ylös. Sit kun vedin yhen rautakuurin niin kaikki loppu. Nyt alko tulee takas päin otin nyt toisen kuurin. Siks hiukan ihmettelen edelleen miten kaikki lääkärit taas vaihteeksi (ei ole eka kerta) sanoo et on täysin normaalia tuollanen? En pystyny edes poikaa hoitaa kun vaihdoin sille vaipan musta tuntu et mul loppuu happi. Makasin oikeestaan koko ajan kun en pystyny muuta ja sillonkin pyörrytti. Hengästyin puhuessa ja puhuin tosi sekavia kun puhe puuroutu koko ajan.Yli 16-vuotiaan naisen viitearvo ferritiinin suhteen on 10-150 mikrogrammaa litrassa verta. Jokainen meistä on kuitenkin yksilö ja reagoi eri tavalla kaikkeen. Joillekin tuo 11 voi riittää, joillekin ei.
Oma ferritiiniarvoni oli siis 14 toukokuussa -17. Söin puolisen vuotta Obsidania säännöllisen epäsäännöllisesti. Marraskuussa -17 se oli 69, nyt en ole sen jälkeen käynyt kokeissa. Tammikuussa söin ennen keskenmenoa rautaa verenluovutuksen takia, lopetin muutamaksi kuukaudeksi ja nyt aloitin uudelleen.
Silloin huhti-toukokuussa -17 pyysin työterveyden kautta verikokeet määrittämättömän väsymyksen ja hiustenlähdön vuoksi.

Siks hiukan ihmettelen edelleen miten kaikki lääkärit taas vaihteeksi (ei ole eka kerta) sanoo et on täysin normaalia tuollanen?