Raskaaksi 2018

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ou mai gaaad!!! Tein ihan piruuttani raskaustestin ja joku haamun esiaste näkyy... Kuvaa kun yritän ottaa niin ei näy mitään, mutta valolla läpivalaisussa näkyy ihan selkee punanen viiva!! Saa nähä kehittyykö minne suuntaan. Paljon keskemenoja kokeneena, ei ole odotukset vielä korkealla.

Nokun en tiedä mikä dpo on menossa, kun kierto on sekasin. Siks tykittelen nyt sekaisin ovistestejä ja raskaustestejä.
Muutta jos otetaan kipujen perusteella, niin ehkä jotain dpo 8 vois olla menossa..
Oireita on toi alamahan nipistely ja noi repäsykivut kun nousee seisoo. Kahvi on alkanut myös maistuu todella hyvin. Sekä mies sano mun muuttuneen "ärtyneemmäks" (oon sitä aina raskaana ollessa ollu) :)

Ja en oo kyl koskaan saanu viivanpaikkoja harmaana mihinkään testiin näkyviin. Ne on aina olleet täysin valkosia.

Pitää nyt oottaa, että jos toi alkaa tummuu.. (toivottavasti) niin pitää soittaa heti ensitilassa neuvolaan tukilääkitys.

Pitää nyt oottaa, että jos toi alkaa tummuu.. (toivottavasti) niin pitää soittaa heti ensitilassa neuvolaan tukilääkitys.

Onko sinulla jo valmiina jokin hoitosuunnitelma, että raskauden alkaessa aloitetaan jokin tukilääkitys?

Eikö olisi varminta soittaa heti kun tässä on viikonloppukin edessä? Ettei tarvitse odottaa maanantaihin? Lääkettähän ei ole pakko heti hakea apteekista.

Joo on minulla. Tosiaan raskauden alkaessa saan soittamalla lääkkeet, koska aiemminkin ollut.
En tiedä kun ei oikein tosiaan näy toi viiva vielä niin selkeästi, että ilman valoa sitä erottaisi. En tosiaan voi olla varma vielä jos toi onkin nyt sitten viivanpaikka kun niitä on nyt ollut liikenteessä. Olen itselleni luvannut soittaa neuvolaan kunhan viiva on kunnolla nähtävissä.
Ja tottahan laitan tännekin kuvaa jos toi viiva alkaa näkyy niin että kuvissa näkyy.
Kuitenkin ne minun keskenmenot ovat tapahtuneet pääsääntöisesti vasta rv 5 jälkeen.

Tarkoitinkin ettet aloita vielä, mutta jos vaikka huomenna tai ylihuomenna onkin jo selkeä viiva niin voit sitten aloittaa jo ennen maanantaita :-)

Tarkoitinkin ettet aloita vielä, mutta jos vaikka huomenna tai ylihuomenna onkin jo selkeä viiva niin voit sitten aloittaa jo ennen maanantaita :-)

Ainii no totta toikin. Voisin kyllä reseptin valmiiksi pyytää :) Eipä tullutkaan mieleen.

Tuun röyhkeästi omanapailee :oops:

Äsken tein ovistestin ja oon vähän kahen vaiheilla et onko tää nyt plussa vai ei... keskenmenneessä oli muistaakseni selkeämpi plussa ja km jälkeen en oo plussaa testiin saanu ni yhtään en osaa vertailla :shy:

Liitteet

• C8A98B09-B008-4175-82B7-EAA1BF744A57.jpeg
    C8A98B09-B008-4175-82B7-EAA1BF744A57.jpeg
    395.7 KB · Katsottu: 232
Luruh, aika hyvällä mallillahan tuo on, ainakin pikkusta vaille plussa!! Talletteluonnea!!
Blackwood, haamulaiselle vahvistumista :)!!

Anteeksi kun kirjoittelen niin omanapaisesti vielä, mutta kun noista rauta-arvoista puhutte niin tuli mieleen jos jakaisin oman kokemuksen. Vaikka mulla onkin nyt lapsia, niin aina se ei ole ollut itsestäänselvää, että yhtäkään tulen saamaan. Mulla kesti 5v raskautua ensimmäisen kerran. Moni olisi varmasti siinä ajassa käynyt jo kaikki hoidot läpi:rolleyes:.

Tutkimuksissa käytiin ja kävi ilmi, että itsellä ilmeisesti toinen munatorvi tukossa + exällä hedelmällisyys merkittävästi heikentynyt (siemennestenäytteen tuloksissa luki noin). Hän kävi sitten hoitona siihen leikkauksessa kiveskohjuista. Itse kävin rutiininomaisesti työterveystarkastuksessa siinä pari kuukautta ennen ensimmäistä varattua aikaa varsinaisiin lapsettomuushoitojen aloitukseen ja sain rautakuurin matalaan hemoglobiiniin. Olen jälkeen päin miettinyt, että siitä raudastako se olikin kiinni, koska n. kuukauden sisällä siitä raskauduin luomuna.:) Tai sitten se oli se ns. luovuttaminen. Lopetin yrittämisen aivan täysin, hermot lepäsivät. Toinen ja kolmas lapsi saivatkin sitten alkunsa melko nopeasti. Jotenkin keho pääsi jyvälle kai. Luulin, että seuraavaakin pitää tehdä monta vuotta, enkä ottanut kuuleviin korviini neuvolatädin kyselyitä ehkäisystä ja olipas melko yllätys, kun aloin toista odottaa esikoisen ollessa 5kk.:wideyed:

Nyt mulla on sitten tosiaan eri mies jonka kanssa yritetään ensimmäistä yhteistä ja hänellä ei ole ollut ongelmia saada lapsia, joten se vähän tuo toivoa.
Tämä menneisyys seuraa kuitenkin aina jollain tavalla mun sisässä. Erityissympatiaa koen teitä kohtaan joilla on pitempään jo yritystä. :smiley-angelic003:Heartbigred

Muokattu viimeksi:
Ultrassa käyty, kohdun limakalvon paksuus oli 7-8mm. Vasemmalla oli yksi johtofolli kokoa 12,5mm. Sitä nyt kasvatetaan vielä maanantaihin asti pistoksilla. Ja tiistaina irrotuspiikkiä sitten kehiin! Hitsi miten iloinen mä oon! Mä naiset ovuloin ensi viikolla pitkään aikaan! ;):)

Alinah kp10

Mahtavaa Alinah! Pidetään peukut ja varpaat pystyssä että kaikki sujuisi hyvin! :happy:

Täällä kp 1, eipä tullut yllätyksenä mutta kyllä se aina ärsyttää. Positiivista on että kierto on tasaantunut taas 28-29 päivään raskauden ja imetyksen lopettamisen jälkeen.

Tuun röyhkeästi omanapailee :oops:

Äsken tein ovistestin ja oon vähän kahen vaiheilla et onko tää nyt plussa vai ei... keskenmenneessä oli muistaakseni selkeämpi plussa ja km jälkeen en oo plussaa testiin saanu ni yhtään en osaa vertailla :shy:

No nyt on ainaki mun silmään plussa :wideyed:

Liitteet

• 6E3A4CAF-B895-459A-9AED-89D0DFE02DBF.jpeg
    6E3A4CAF-B895-459A-9AED-89D0DFE02DBF.jpeg
    298.6 KB · Katsottu: 224
Takaisin