Tammikuiset 2019

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullakaan ei ollut mitään puhetta sokerirasituksesta ekassa neuvolassa. Ikää on 32. Olisiko siitä pitänyt tulla puhe tuolla neuvolassa automaattisesti vai oletteko ottaneet itse asian puheeksi?

HeippppaHei!

Täällä 35v rouvas henkilö, kotiäippänä myös tunnetaan. Plussasin odottavin mielin 1,5 viikkoa sitten. Meidän kaksosvauvelit täytti viime kuussa vuoden ja koska niin monen mielestä 2 menee siinä missä 1, niin päätettiin kattoa mites ne 3 sitten. Tai eihän sitä vielä tiiä montako tällä kertaa on tuloillaan.. Ja tää asia jännittää eniten tällä hetkellä. Varhaisultraakin jo mietin, vaan en tullut vielä päätökseen.

La näyttäis osuvan 29.1.19
Viikot nyt 5+0

Me päädyttiin yksityiseen neuvolaan et saadaan joka käynnillä ultra,et tiedetään pikkuisten olevan kunnossa,jotenkin pääni takia,ettei käy niin,et "kaikki hyvin"ja öö...eihän nää ookkaan kasvanu enää viikkoihin :wideyed: vika raskaus ja yritän henkisen olonikin vuoksi pelata "varovaisen varman päälle"ja jos jokin menee vikaan niin ainakin tiedän kuka mulle kertoo,ettei tuu enää satunnaista kylmäkiskoista ylirutinoitunutta lekuria:shifty:

Mä en jaksa nyt ettiä sun ekaa viestiä tuplista mut ihanasti onnea lottovoitosta!!! Monikkomammoille on paljon kaikkea "vertaistukea" ja paljon yhteiskivaa, samoin monikkoperheille ihan omat edut sunmuut. Tsemppiä odotukseen.

Mulla on painoa nyt paljon enemmän kun aiemmissa raskauksissa alussa. Juteltiin että voisin mennä sen kertaa varmuuden vuoksi siitä syystä. Eka joskus vk 15 ja toinen oisko 24 tjtn

Mulle napsahti sokerirasitus, diabetestä lähisuvussa. Oon ollut aiemminkin siinä eikä se niin kamalaa ollut kuin kaikki pelotteli :)

Huh, reipas oot! Mä jouduin toisen kerran, ihan vaan varuiks, viime raskaudessa rasitukseen ja pyörryin sinne. En kyllä litkujen takia, vaan kun nälässä pidettiin. :hungover:

Hauska kuulla teidän lemmikkien reaktioista, meidän koira kun ei oo mitenkään erikoisesti käyttäytynyt :D

Kuulostaa kamalalta toi sokerirasitustesti. Onko sinne pakko mennä jonain arkiaamuna ja ottaa töistä vapaata moneksi tunniksi? Ja millä viikoilla se tehdään jos ei oo muita syitä kun toi ikä?

Mäkään en oo vielä tonne laskettujen aikojen listalle uskaltanut itseäni lisätä, kun raskaus on vielä niin alussa. Varmaan sen varhaisultran jälkeen sitten.

Mä en jaksa nyt ettiä sun ekaa viestiä tuplista mut ihanasti onnea lottovoitosta!!! Monikkomammoille on paljon kaikkea "vertaistukea" ja paljon yhteiskivaa, samoin monikkoperheille ihan omat edut sunmuut. Tsemppiä odotukseen.
Kiitos,5jo valmiina,ni hiukan sulattelua.. kävin varhaisultran,koska oli vahva kaksostunne,(ja halusin tietää,et jos siellä jotain on,se on oikeessa paikassa..:rolleyes:) mut olihan se pommi silti. Huomenna varmistus ultra (hirvittää:sour:) ja sit aletaan selvitellä,et mitä kaikkea tää todella tarkottaao_O

Hauska kuulla teidän lemmikkien reaktioista, meidän koira kun ei oo mitenkään erikoisesti käyttäytynyt :D

Kuulostaa kamalalta toi sokerirasitustesti. Onko sinne pakko mennä jonain arkiaamuna ja ottaa töistä vapaata moneksi tunniksi? Ja millä viikoilla se tehdään jos ei oo muita syitä kun toi ikä?

Mäkään en oo vielä tonne laskettujen aikojen listalle uskaltanut itseäni lisätä, kun raskaus on vielä niin alussa. Varmaan sen varhaisultran jälkeen sitten.
Ai aamupäivän?:eek:jos kuulut meihin "huonoon kuntoon testistä"tyyppeihin,koko päivä on ihan pois pelistä:yuck:
Mä oon isokokonen ja suvussa diabetesta,aina se on käyty ja koskaan (taivaan kiitos:smiley-angelic001)ei ole ollu mitään,nyt tuplista se on selvä,et siellä ollaan. Mä tuun hirveen kipeeks siitä,pötköttelen ja mies auttaa autoon ja loppu päivä ihan taputeltu:meh:

Ahdistaa.. tänään taas tullut vaaleanruskeaa (pientä) vuotoa, pari päivää pysyi poissa mutta nyt tuli taas.. ei ole mitään kipuja tms. Mistäköhän voisi johtua? Ens to vasta ensimmäinen ultra.. huomenna kyllä soitan neuvolaan mutta viime raskaudessa kun soitin samasta asiasta (joka päättyi km) niin neuvolatäti vaan pahensi mun paniikkia hokemalla pelkkää keskenmenoa.. vaikka siinä kohtaa siis ei vielä tiedetty mitään muutakuin että tuli ruskeaa vuotoa..:sad001
Täällä sama juttu! Toivotaan että molemmilla ihan vaaratonta ja kaikki olisi hyvin. Mullakin meni ensimmäinen kesken niin että alkoi tulla ruskeaa vuotoa, mutta sitä tuli paljon enemmän kuin nyt ja silloin oli kyllä kovat kivutkin. Onko sulla oireet pysyneet vai onko ne kadonneet?

Minusta siinä sokerirasituksessa ärsytti vaan oottelu ja nälkä. Nyt mullaki 2 eessä ku oon vähä päässy lihoon. [emoji36]

Täällä sama juttu! Toivotaan että molemmilla ihan vaaratonta ja kaikki olisi hyvin. Mullakin meni ensimmäinen kesken niin että alkoi tulla ruskeaa vuotoa, mutta sitä tuli paljon enemmän kuin nyt ja silloin oli kyllä kovat kivutkin. Onko sulla oireet pysyneet vai onko ne kadonneet?

Mulla ollut muutenkin tosi vähäiset oireet, mutta kyllä rinnat on vieläkin tosi arat ainakin. Nyt aamulla tuli vähän enemmän sitä ruskeaa, kyllä nyt pelottaa ja tuntuu siltä ettei tää taaskaan onnistu..

Täällä kans radi-diagnoosi todennäköinen ja alkuraskaudessa jo rasitus. Molemmissa aikasemmissa raskauksissa oli ja toisessa jouduin käyttämään ihan insuliinia. Painoa on myös reippaasti, joten ei ainakaan auta asiaa.

Ikäviä nuo vuodot, toivottaan että loppuu ja on ihan vaaratonta :Heartblue

Mulla todettiin radi siinä ekassa raskaudessa ja ahkerasti mittailin sokereita kotona, kertaakaan ne ei olleet koholla :) Tiedä sitten miksi diagnoosin kuitenkin sain... Ainoa karmea asia siinä rasituksessa mun mielestä oli se litkun juominen, yökkäytti ja yökkäytti ja vaivoin pysy sisällä :/

Mulla todettiin radi siinä ekassa raskaudessa ja ahkerasti mittailin sokereita kotona, kertaakaan ne ei olleet koholla :) Tiedä sitten miksi diagnoosin kuitenkin sain... Ainoa karmea asia siinä rasituksessa mun mielestä oli se litkun juominen, yökkäytti ja yökkäytti ja vaivoin pysy sisällä :/
Just toi:hungover:

Mä kans joudun siihen sikerirasitustestiin. Luulin että kaikki joutuu.

Hei kuinka aikaiselle ootte saaneet sen nt-ultran? Mulle tarjotaan ekaa mahdollista aikaa vasta 18.6. Silloin on virallisesti 12+6. Kauheen pitkä aika odottaa kun luulin että pääsisin jo noin viikon päästä. Ja onks joka sairaanhoitopiirillä samanlaiset systeemit että pitää rekisteröityä vaikka mihin polkuun ja terveyskylään ja siellä sitten digitaalisesti ohjaillaan mitä pitää tehdä. Kohta voi varmaan jo synnyttääkin netissä [emoji23]
Musta tuli äkkiä ihan fossiili kun ei voi vaan varata aikaa puhelimitse [emoji24]

Noh mulla meni nt ultra vasta jussin jälkeen :( panin toivomuksen että ennen jussia mutta ei vissiin ollut aikoja.

Mä kans joudun siihen sikerirasitustestiin. Luulin että kaikki joutuu.

Hei kuinka aikaiselle ootte saaneet sen nt-ultran? Mulle tarjotaan ekaa mahdollista aikaa vasta 18.6. Silloin on virallisesti 12+6. Kauheen pitkä aika odottaa kun luulin että pääsisin jo noin viikon päästä. Ja onks joka sairaanhoitopiirillä samanlaiset systeemit että pitää rekisteröityä vaikka mihin polkuun ja terveyskylään ja siellä sitten digitaalisesti ohjaillaan mitä pitää tehdä. Kohta voi varmaan jo synnyttääkin netissä [emoji23]
Musta tuli äkkiä ihan fossiili kun ei voi vaan varata aikaa puhelimitse [emoji24]
Mul ainaki nt juhannuksen jälkeen. Ei ainakaan mun neuvolassa Turussa ole tuommoista polkua ja terveyskylää. Mulla ihan varasi neuvolasta kaikki ajat täti. Ainut mitä oon tehnyt että oon sähköinen asiakas, mutta eipä sielläkään paljoa mitään tehdä. Onko Hesassa tommosta?
Rv 8+3.

Meillä ei ollut neuvolassa puhetta tosta sokerirasitustestistä. Millä raskausviikolla se siis yleensä tehdään? :)

Ja meillä nt-ultraan tulee kutsu postitse, mutta ei oo vielä kuulunut mitään. Toivottavasti pian tulis kutsu. Ens viikolla on se labra siihen ja siitä 2vk on ultra. Se on sit 13. raskausviikko.

Ai aamupäivän?:eek:jos kuulut meihin "huonoon kuntoon testistä"tyyppeihin,koko päivä on ihan pois pelistä:yuck:
Mä oon isokokonen ja suvussa diabetesta,aina se on käyty ja koskaan (taivaan kiitos:smiley-angelic001)ei ole ollu mitään,nyt tuplista se on selvä,et siellä ollaan. Mä tuun hirveen kipeeks siitä,pötköttelen ja mies auttaa autoon ja loppu päivä ihan taputeltu:meh:
Ääh apua :grin no mutta hyvä tietää niin osaa valmistautua et sinä päivänä ei sitten mitään muuta tehdä!

Mul ainaki nt juhannuksen jälkeen. Ei ainakaan mun neuvolassa Turussa ole tuommoista polkua ja terveyskylää. Mulla ihan varasi neuvolasta kaikki ajat täti. Ainut mitä oon tehnyt että oon sähköinen asiakas, mutta eipä sielläkään paljoa mitään tehdä. Onko Hesassa tommosta?
Rv 8+3.

Helsingissä tuli ainakin marraskuussa vielä valmiit ajat kirjeitse kotiin. Toki niitä pystyi siirtämään tai perumaan jos halusi Esitin neuvolassa reissuista tms johtuvia toiveita ajoille ja ne kaikki oli kyllä huomioitu ajoissa. Nyt oon eri kunnan alueella enkä tiedä, miten nuo täällä menee

Takaisin