painon nousu ja mahan kasvu

Mun tiedoilla on tällä hetkellä tullut ihan vähän alle sen tän hetkisen minimin. LA:na oli mullakin lukemat 12.75-17.05kg.
 
Heh itsehän oon kyllä ylittäny tuon max. Painon mitä pitäis tulla niin aika makeasti .. yyh en kestä. Mut onpa vaan tätä painoa sit kertynykki joku 25kg. Huoh
 
Mäkin olen järkyttävä lihapulla. Täysiaikaisenkin raskauden maksimi paukkuu ihan kohta. Hyi. Oikein oksettaa miten hyllyvä itsestä on tullut.
 
Oon menny rytinällä ohi kauan sitten jo tosta maximi painostakin :D valaaksi itsensä tuntee. Kunhan vauva syntyy, alkaa armoton kilojen tiputus. :D nyt ei enää tot painoa tuu sillee niinku tohon rv28 tuli. Ei tarvi syyä niin paljoa enkä oo makeitakaa syöny niin paljon enää mitä alussa. :)
 
Mulla on tullu painoa nyt rv33+5 mennessä 8.1kg, 60kg just ylitetty :p
Maha on tosi iso ja kasvaa suoraa eteen, takaa ei huomaa mitään. Tää pötsi tosiaan on jo iiiiso niin yllätyin kyllä kun mittasin ja ympärysmitta olikin "vain" 92cm, kun esikoisesta muistan mitan olleen suunnilleen samoilla viikoilla 113cm :wideyed: Painoakin oli kyllä silloin tullu paljon enemmän ja turvotukset oli ihan jäätävät.

Mielenkiintoinen toi laskuri, mulle näyttää kokonais painonnousuksi 12.75-17.05kg. Tähän mennessä ois pitäny tulla 10.59-13.99kg. Toivon ettei ihan noin korkeisiin lukemiin mennä, mut sellanen kymppikilo kaikkineen ois ihan ok eli pari kg vielä varaa. Mulla ei tosin loppuajasta aiemmissa raskauksissa tai kolmessa viimesimmässä oo tullu enää painoa, ennemminki laskenu vähän, Neljässä ekassa turvotuksen kertyminen kyllä nosti painoa lopussakin.
 
Mulla on tullu painoa nyt rv33+5 mennessä 8.1kg, 60kg just ylitetty :p
Maha on tosi iso ja kasvaa suoraa eteen, takaa ei huomaa mitään. Tää pötsi tosiaan on jo iiiiso niin yllätyin kyllä kun mittasin ja ympärysmitta olikin "vain" 92cm, kun esikoisesta muistan mitan olleen suunnilleen samoilla viikoilla 113cm :wideyed: Painoakin oli kyllä silloin tullu paljon enemmän ja turvotukset oli ihan jäätävät.

Mielenkiintoinen toi laskuri, mulle näyttää kokonais painonnousuksi 12.75-17.05kg. Tähän mennessä ois pitäny tulla 10.59-13.99kg. Toivon ettei ihan noin korkeisiin lukemiin mennä, mut sellanen kymppikilo kaikkineen ois ihan ok eli pari kg vielä varaa. Mulla ei tosin loppuajasta aiemmissa raskauksissa tai kolmessa viimesimmässä oo tullu enää painoa, ennemminki laskenu vähän, Neljässä ekassa turvotuksen kertyminen kyllä nosti painoa lopussakin.

Täälläkin 60kg juuri ylitetty :D.
 
Painoa tullu yhteensä 5,7kg. Sf-mitta kuitenkin jo 33cm ja nyt siis rv 32+5. :angelic: Kontrollimittaus parin viikon päästä.. Mut tänään äitiyspolilla kuitenkin ultrattiin ja ihan viikkoja vastaava vauva on.
 
Sf-mitan takiako sulle tehtiin ultra ja uusi kontrolli kahen vkok päästä?
Ei, vaan vauvan sykkeet nousi välillä liian korkeiks, niin sen takia ultrattiin. Vauvalla kaikki hyvin, oli vaan vähän vilkkaammalla tuulella silloin sydänääniä kuunnellessa :grin Mut joo sf-mittauskontrolli on parin viikon päästä ton tän päiväisen "liian ison" mitan takia. Mulla kyllä on jo ennestään ylipainoa että ite kyllä laittaisin ton sf-mitan sen piikkiin..
 
Okei, no hyvö et vauvalla kaikki kunnossa! :)
Mietin vaan ko mulla oli viime neuvolassa sf 32cm ja viikkoja 31+6 eikä sanottu mitään et onko ok. Minusta se on vähä "liian" paljon mutta ei terkkari mitään sanonu.. en muista paljonko esikoisesta oli näillä viikoilla
 
Mun mielestä neuvolath vähän ehkä ylireagoi.. Kun pitäis mun mielestä ottaa huomioon just se että on tota läskiäkin tossa mahassa :angelic: No, hyvähän se on että seurataan kunnolla. Mulla tais esikoisesta olla näillä viikoilla jotain 31cm.
 
Mulla menossa 34. raskausviikko ja painoa on tällä hetkellä yks kilo _vähemmän_ kuin ekalla neuvolakäynnillä raskausviikolla 8 :joyful: Olen siis laihtunut tässä pitkin raskautta. Silleen kivaa kun ei oo tarvinut hankkii yhtään uusia vaatteitakaan vaan kaikki samat menee aivan tavalliseen tapaan :hilarious:
 
Mulla menossa 34. raskausviikko ja painoa on tällä hetkellä yks kilo _vähemmän_ kuin ekalla neuvolakäynnillä raskausviikolla 8 :joyful: Olen siis laihtunut tässä pitkin raskautta. Silleen kivaa kun ei oo tarvinut hankkii yhtään uusia vaatteitakaan vaan kaikki samat menee aivan tavalliseen tapaan :hilarious:
 
^ Käytäksä normaalisti niin venyviä vaatteita et ne on joustanut mahan kohdalta? Mä en halunnu senkään takia käyttää vanhoja vaatteita ettei ne veny mahan kohdalta hirveesti. :wideyed:
 
Mää taisin päästä seuraavalle painokymmenelle ku 70 kg pamahti tauluun. (alkupaino 59 kg) Nousu ollu nopeaa, kyllähän se sikiöki kasvaa, mutta ehkä vähän muutakin leveyttä tullu ku vaatteet kiristää ja pitäis ostaa jo kolmas erä pikkuhousuja! Aluksi oli xs/s, sitte piti ostaa m:n housuja ja nyt neki näyttää stringeiltä :smiley-bounce022
 
Mulla menossa 34. raskausviikko ja painoa on tällä hetkellä yks kilo _vähemmän_ kuin ekalla neuvolakäynnillä raskausviikolla 8 :joyful: Olen siis laihtunut tässä pitkin raskautta. Silleen kivaa kun ei oo tarvinut hankkii yhtään uusia vaatteitakaan vaan kaikki samat menee aivan tavalliseen tapaan :hilarious:

Mä kans salaa laihdutan täällä valtavan vatsan takana :) Painoa tullut 600g sitten ekan neuvolan.

Samat housut ei todellakaan mene, kun vyötärönympärys on kasvanut reippaat 30cm...
Paidat ny just ja just.
Tosin muutenkin hillun täällä +90kg osastolla. Mittaakin tosin on tarpeeksi, että mun ihannepaino olis joku 80kg.
Jos sitä sais vaikka tän raskauden jälkeen ittiään senverran liikkeelle, että sais painon tuonne 80kg kieppeille.
 
Täällä rv 34 ja viime viikon neuvolassa oli mennyt 10kg raja rikki. Ilmeisesti normaalia tämä painon nousemisen hiipuminen näin loppuajalla, minä en tosin ole viitsinyt hirveästi stressata painosta muutenkaan. Painon nousu raskausaikana ihan normaalia ja synnytyksen jälkeen voi sitten järkevillä elintavoilla vaikuttaa mihin suuntaan homma alkaa menemään. Erikseen teitty erityistilanteet, ei ole siis tarkoitus provoilla :). Vähän ärsyttää tämä painon kyttäys -kulttuuri kun tuntuu että joillakin koko elämä pyörii sen ympärillä. Nautitaan raskausajasta hyvät naiset!! :Heartred
 
^ Mä oon kyllä ihan samaa mieltä! Inhottava kulttuuri jossa jossain raskaudessakin ihannoidaan sitä ettei paino nouse ollenkaan. Hienoa jos joku uskaltaa sanoa että joo 25 kiloa tuli. Mä oon tosi onnellinen kun mun th ei oo sanonut siitä painonnooususta mitään. Oisin muuten varmaan kivahtanut et oon aikoinani laihduttanut 30 kiloa, joten tiedän kyllä miten ne kilot saa pois. :grin Nyt haluan vaan nauttia raskaudesta, syöden kuitenkin terveellisesti. Kyllä niitä kiloja ehtii sitten raskauden jälkeen ihmetellä.
 
^ Mä oon kyllä ihan samaa mieltä! Inhottava kulttuuri jossa jossain raskaudessakin ihannoidaan sitä ettei paino nouse ollenkaan. Hienoa jos joku uskaltaa sanoa että joo 25 kiloa tuli. Mä oon tosi onnellinen kun mun th ei oo sanonut siitä painonnooususta mitään. Oisin muuten varmaan kivahtanut et oon aikoinani laihduttanut 30 kiloa, joten tiedän kyllä miten ne kilot saa pois. :grin Nyt haluan vaan nauttia raskaudesta, syöden kuitenkin terveellisesti. Kyllä niitä kiloja ehtii sitten raskauden jälkeen ihmetellä.

Eipä se painon nouseminen mikään kriisi itsellekään olisi, mutta luonnollisesti näkyy paino pysyvän itsellä aika vakiona, vaikka makeaa tuleekin raskausaikana syötyä normaalia enemmän. Rasvaista (pizzaa, ranskiksia tms.) taas ei pysty ollenkaan syömään, kun tulee ulos samantien. Ja muutenkin annoskoko on ehkä viidesosa normaalista.

Tosi fyysinen työ pitää sit huolen lopuista, kun tän pallon kanssa jumppaaminen kuluttaa vähän enemmän. :D

Onneks me ihmiset ollaan kaikki erilaisia ja eri mallisia:)

Itse kun normitilassa on BMI +30 ryhmässä ja kolminumeroiseen vaakalukemaan matkaa pari kiloa, niin selkä ja polvet varmaan ottais lopputilin jos paino tästä kovasti nousis. Tavoite on pysyä alle 100kg lukemissa loppuun saakka :)
 
Takaisin
Top