Tammikuiset 2019

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja sehä menee sillee (vissii kaikilla) et jos ekan rasituksen läpäsee puhtaasti ni sit joutuu uudelleen..

Ja sehä menee sillee (vissii kaikilla) et jos ekan rasituksen läpäsee puhtaasti ni sit joutuu uudelleen..

Joo siis jos ekasta kärähtää niin ei sitä tartte uudelleen enää tehdä :D
Mut jos ekan läpäisee niin myöhemmillä viikoilla tehdään uudelleen.

Toivottavasti jää ekasta kiinni, ettei toiste joudu. On se vaan niin kamalaa. Kun tiedän jo melkein varmaksi sen diagnoosin kuitenkin saavani.

Tiukennettu mistä lähtien? Oon 23 ja en ole vielä kertaakaan joutunut. Muistelin että oliko se just 24v se ikäraja, jolloin joutuu automaattisesti, vai onko se sitten nykyään muka jo muuttunut siitäkin? :oops:

^ kiitos! Eli säästyn tälläkin kertaa, mikäli paino ei yhtäkkiä pomppaa pilviin :D

Mä ainakin itse luulen joutuvani siksi 2 kertaa sokerirasitukseen, kun on syntyny reippaasti yli 4 kiloinen lapsi ja sit tietty ylipainoakin on.

Minäkin ilmeisesti sitte joudun siihen rasitukseen ku ikää "jo" 29. Oon kuullut vaan kauhutarinoita siitä..... :nailbiting:

Joku kysyi tuolla toisessa ketjussa sydänäänien kuuntelusta ekassa neuvolassa. Minulta on joka raskaudessa kuunneltu ja aina ne on kuulunut. Mutta kaikki ei kuuntele just sen takia jos ei kuulukaan. Mulla eka neuvola on aina ollut vasta 9+ jotaki viikoilla. Niin tälläkin kertaa ihan siinä toivossa otettiin että sydänäänet kuuluis jo silloin. :happy: eli saan vielä melko pitkään odotella ku tänään vasta 5+6.

Ps. Nyt vasta löysin nämä hymiöt täällä. :grin

Hmm, no toisaalta edellinen oli sen 4,5kg että ehkä ne laittaakin tällä kertaa varmuuden vuoksi. Kuopus tosin oli 50g vajaa, eli ei luokiteltu sokerivauvaksi. Toisaalta ei mua haittaa, mielummin sitten tiedän niin voin siihen vaikuttaa itse. Litkusta oon kuullut sekä hyvää että huonoa. :D

Toivottavasti jää ekasta kiinni, ettei toiste joudu. On se vaan niin kamalaa. Kun tiedän jo melkein varmaksi sen diagnoosin kuitenkin saavani.

Mullakin oli ekassa radi ja ihan varmasti tässäkin. Mitä aikaisemmin todetaan, sen parempi

Tänään just neuvolassa sanoi, etteivät mielellään kuuntele kun vasta viikoilla 11-12 kun jos ne kuulukaan sillon viikolla 10, niinkuin ei yleensä kuulu, tulee kuulemma helposti itku ja ahdistus.

Ahdistaa.. tänään taas tullut vaaleanruskeaa (pientä) vuotoa, pari päivää pysyi poissa mutta nyt tuli taas.. ei ole mitään kipuja tms. Mistäköhän voisi johtua? Ens to vasta ensimmäinen ultra.. huomenna kyllä soitan neuvolaan mutta viime raskaudessa kun soitin samasta asiasta (joka päättyi km) niin neuvolatäti vaan pahensi mun paniikkia hokemalla pelkkää keskenmenoa.. vaikka siinä kohtaa siis ei vielä tiedetty mitään muutakuin että tuli ruskeaa vuotoa..:sad001

Ahdistaa.. tänään taas tullut vaaleanruskeaa (pientä) vuotoa, pari päivää pysyi poissa mutta nyt tuli taas.. ei ole mitään kipuja tms. Mistäköhän voisi johtua? Ens to vasta ensimmäinen ultra.. huomenna kyllä soitan neuvolaan mutta viime raskaudessa kun soitin samasta asiasta (joka päättyi km) niin neuvolatäti vaan pahensi mun paniikkia hokemalla pelkkää keskenmenoa.. vaikka siinä kohtaa siis ei vielä tiedetty mitään muutakuin että tuli ruskeaa vuotoa..:sad001

Mulla tuli esikoisesta ihan hirveästi verta rv 8-10, mutta tuossa se lattialla leikkii vuodoista huolimatta. Toivottavasti sun vuoto on myös harmitonta.

Minulla tihuutti ruskeaa, harmitonta vuotoa toisen raskauden alkuvaiheessa. Toivottavasti sinulla sitä samaa.

Mä täytän 34,eikä mulle kuulemma tehdä sokerirasitusta. Kahdessa ekassa raskaudessa tehtiin,vaikka olin molemmissa alle 30. Kai käytännöt sitten vaihtelee.

Mulle napsahti sokerirasitus, diabetestä lähisuvussa. Oon ollut aiemminkin siinä eikä se niin kamalaa ollut kuin kaikki pelotteli :)

Takaisin