Raskaaksi 2018

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mymmeli olen pahoillani. Nää on tosiaan raskaita asioita ja itkeä saa!
Mulla itselläni on ollut 8 keskenmenoa, joten tiedän sun tunteet. Lääkkeitä ei valitettavasti anneta jos vuotoa tulee itsestään, ne voi alottaa sitten niin kovan vuodon että osastolle joutuu verenhukan takia. Lääkkeet annetaan vaan jos on todettu ultrassa, että on mennyt kesken eikä vuoto ala itsestään tai jos vuotoa on tullut ja se loppunut ja ultralla/verikokeilla/raskaustestillä todetaan, että materiaalia on vielä jäänyt. Eli jos vuoto on alkanut, niin todennäköisesti noilla sinun viikoillasi se hoituu luonnollisesti. Ikävä kyllä se vuoto on vain kestettävä :( Sulla on niin pienet viikot, että tuo raskaus ei näy vielä edes ultrassa muuta kun paksuuntuneena limakalvona.

Mutta muista, että monella tulee aovan normaalit menkatkin vaikka raskaana olisikin. Pystyisitkö tekemään vaikka vuodon loputtua raskaustestiä uudelleen ja arvoida olisiko viiva haalistunut tms.

Mulle on tehty kaavintaa, lääkkeellistä tyhjennystä ja hysteroskopiaa, koska kroppa ei vain tajua luonnollisesti poistaa menehtynyttä alkioo.

Tsemppiä ja voimahaleja <3
8 keskenmenoa, voi apua!!. Millä viikoilla keskenmenot on tapahtuneet? Onko niille löytynyt syytä vai onko vain todella huonoa tuuria ja sattumaa? Ei tarvi tietty vastata jos et halua puhua niistä. Toivon teille niin paljon vauvaonnea tulevaisuuteen! *Halaus

Mymmeli87, pahoittelut! Todella ikävä juttu, ja korostuneen ikävää kuulla toisten onnesta....
Minulla meni kesken kesällä 2015 rv 5+6 alkaen, ja silloin sain lääkkeet vasta 7+2. Kävin päivystyksessä 6+2, koska vuoto oli punaista ja mustaa. Aluksi en saanut lääkettä matkaan, kun sanoivat että on liian aikaista tietää mitä tulee. Minulla oli ar-ultra jo varattuna 7+2, mutta siihen mennessä itselle oli jo selvää, mitä käynyt. Jouduin hakemaan toisen erä cytoteciä. Vuoto loppui kuin seinään, kun alkio lopulta tuli pois kahden viikon kohdalla.
Mutta yrittämään pääsee kyllä heti, ellei mitään kummempaa mutkaa tule matkaan. Ovulaatio voi olla kateissa kierron pari, monilla tosin tärppää heti uudestaan.
Voimia ja tsemppiä sinne!!!

Kiitos! <3

Mistä mä tiedän että alkio on tullut ulos? Ei ole tullut (mielestäni ainakaan) mitään hyytymiä vielä, pelkkää verta ja just menkkojen verran, tänään ehkä vähän reilummin ja päivällä oli pari tuntia kipua alavatsalla. Otin Buranaa, eikä oikeastaan sen jälkeen ole ollut kipuja.

Eli eikö tarvitse odottaa tämän vuodon jälkeen vielä menkkoja ennen yritystä?

Mymmeli olen pahoillani. Nää on tosiaan raskaita asioita ja itkeä saa!
Mulla itselläni on ollut 8 keskenmenoa, joten tiedän sun tunteet. Lääkkeitä ei valitettavasti anneta jos vuotoa tulee itsestään, ne voi alottaa sitten niin kovan vuodon että osastolle joutuu verenhukan takia. Lääkkeet annetaan vaan jos on todettu ultrassa, että on mennyt kesken eikä vuoto ala itsestään tai jos vuotoa on tullut ja se loppunut ja ultralla/verikokeilla/raskaustestillä todetaan, että materiaalia on vielä jäänyt. Eli jos vuoto on alkanut, niin todennäköisesti noilla sinun viikoillasi se hoituu luonnollisesti. Ikävä kyllä se vuoto on vain kestettävä :( Sulla on niin pienet viikot, että tuo raskaus ei näy vielä edes ultrassa muuta kun paksuuntuneena limakalvona.

Mutta muista, että monella tulee aovan normaalit menkatkin vaikka raskaana olisikin. Pystyisitkö tekemään vaikka vuodon loputtua raskaustestiä uudelleen ja arvoida olisiko viiva haalistunut tms.

Mulle on tehty kaavintaa, lääkkeellistä tyhjennystä ja hysteroskopiaa, koska kroppa ei vain tajua luonnollisesti poistaa menehtynyttä alkioo.

Tsemppiä ja voimahaleja <3

Kiitos! <3

Voimia sinullekin, olet uskomattoman sitkeä nainen kun jaksat vielä yrittää kaiken kokemasi jälkeen! <3 Esikoisemme menetyksestä toipuminen kesti pitkään ja surutyö jatkuu varmasti jollain asteella koko elämän... :'( surun kanssa vaan oppii aikanaan elämään. Tiiun syntymästä ja kuolemasta tulee tänä vuonna jo 9v. Jotenkin tämäkin menetys, vaikkakin näin alussa, tuntuu ihmeen raskaalta... Pakosti miettii, että miten helvetin huono ihminen mä oikein olen että ansaitsen tän, kun taas vedettiin matto alta ja pudotettiin korkeelta ja kovaa... :( me ei olla koskaan päästy tässä elämässä millään osa-alueella helpolla, niin kyllä pikkusen pistää taas katkeroitumaan että eikö perkele jo joskus riittäis... Mutta mummo vainaa joskus sanoi kun taas elämän epäreiluutta tuskailin, että ei niitä taakkoja heikoille anneta. No niin kai, mutta jos tämä on vahvan kohtalo, niin olisin mieluummin heikko...

Raskaustestejä ostin torstaina pari kpl ja teinkin heti toisen joka vielä tuolloin oli positiivinen. Mutta kaikki raskausoireet katosivat jo keskiviikkona kun torstaina alkoi vuoto...

Otan osaa Mymmeli!

Noin aikaisilla viikoilla vuodon ei pitäisi kauheasti poiketa kuukautisvuodosta, sanoisin että vähän tavallista runsaammat "kuukautiset". Oletko tuolla salaisessa keskenmenoryhmässä?

Toivon todella, että vuoto ei tästä runsastuisi! Mulla on todella alhainen raudan ferritiini arvo vaikka hemppa onkin 135. Ylipäätään ihme että raskauduin niillä arvoilla, mutta liekkö sitten syynä ollutkin keskenmenoon, en tiedä. Mutta tämän vuodon jälkeen arvot ovat varmaan vieläkin huonommat.... :(

En ole tuollaisessa ryhmässä. Miten sinne pääsee?

Kiitos! <3

Mistä mä tiedän että alkio on tullut ulos? Ei ole tullut (mielestäni ainakaan) mitään hyytymiä vielä, pelkkää verta ja just menkkojen verran, tänään ehkä vähän reilummin ja päivällä oli pari tuntia kipua alavatsalla. Otin Buranaa, eikä oikeastaan sen jälkeen ole ollut kipuja.

Eli eikö tarvitse odottaa tämän vuodon jälkeen vielä menkkoja ennen yritystä?

En nähnyt mitään kiinteää tulevan ja 7+2 ultrassa näkyi jo hajoamisvaiheessa ollut alkio. Liki viikon päästä siitä suihkussa ollessani löysin lattialta pienen ihontapaisen möykyn, jolla oli ”johto”. Vuotoa ei tullut enää seuraavana päivänä. Siihen mennessä olin ottanut kahdet lääkkeet, mutta ehkä olis ilmankin tullut. Ei voi tietää.
Menkat voit odottaa, jotta mahdollisen seuraavan raskauden viikot on helpompi laskea. Mutta välttämättä ei tarvitse odottaa väliin menkkoja.

8 keskenmenoa, voi apua!!. Millä viikoilla keskenmenot on tapahtuneet? Onko niille löytynyt syytä vai onko vain todella huonoa tuuria ja sattumaa? Ei tarvi tietty vastata jos et halua puhua niistä. Toivon teille niin paljon vauvaonnea tulevaisuuteen! *Halaus

Ensimmäinen keskenmeno oli rv 11 mutta huomattiin vasta nt ultrassa viikolla 13. Kannoin pari viikkoa kuollutta ihmistä sisälläni, tämä sattui eniten! Toinen oli viikolla 6, kolmas viikolla 7, neljäs ja viides jotain rv 5, kuudes rv 8, seitsemäs ja kahdeksas rv 4+6. Varsinaista syytä ei koskaan ole löytynyt, mutta kolmannen keskenmenon kun sain tyhjennettiin lääkkeellisesti ja alkio tutkittiin. Löytyin trisomia 11 eli kromosomia numero 11 oli kolme kappaletta kun niitä on normaalisti kaksi ja vauva oli tyttö. Mulla kun on mennyt noin alussa kaikki kesken, niin epäilivät että noi muut johtuisivat keltarauhasen puutteesta eli raskauden alkaessa sen tuotanto ei pysy yllä jollon raskaus ei voi jatkua. Kaksi tervettä ja ihanaa lasta olen saanut neljännen keskenmenon jälkeen putkeen ja heistä minulla oli keltarauhaslääkitys ja menivät tosiaan loppuun asti. Näiden onnistuneiden raskauksien jälkeen olleisiin keskenmenoihin en ole kerennyt saamaan lääkitystä jollon menneet kesken. Tiedä sitten oliko sattumaa, että noissa kahdessa raskaudessa lääkityksen kanssa menivät loppuun vai oliko kyse vain tuurista.

Kiitos! <3

Voimia sinullekin, olet uskomattoman sitkeä nainen kun jaksat vielä yrittää kaiken kokemasi jälkeen! <3 Esikoisemme menetyksestä toipuminen kesti pitkään ja surutyö jatkuu varmasti jollain asteella koko elämän... :'( surun kanssa vaan oppii aikanaan elämään. Tiiun syntymästä ja kuolemasta tulee tänä vuonna jo 9v. Jotenkin tämäkin menetys, vaikkakin näin alussa, tuntuu ihmeen raskaalta... Pakosti miettii, että miten helvetin huono ihminen mä oikein olen että ansaitsen tän, kun taas vedettiin matto alta ja pudotettiin korkeelta ja kovaa... :( me ei olla koskaan päästy tässä elämässä millään osa-alueella helpolla, niin kyllä pikkusen pistää taas katkeroitumaan että eikö perkele jo joskus riittäis... Mutta mummo vainaa joskus sanoi kun taas elämän epäreiluutta tuskailin, että ei niitä taakkoja heikoille anneta. No niin kai, mutta jos tämä on vahvan kohtalo, niin olisin mieluummin heikko...

Raskaustestejä ostin torstaina pari kpl ja teinkin heti toisen joka vielä tuolloin oli positiivinen. Mutta kaikki raskausoireet katosivat jo keskiviikkona kun torstaina alkoi vuoto...
Pahoittelut kun olet kokenut myös esikoisen menetyksen.Meidän tyttären menetyksestä on 1v5kk kohtuunkuoli ja raskaus alkoi hoitojen kautta.Tiedän tuskas<3 paljon,paljon voimia toipumiseen <3

Toivon todella, että vuoto ei tästä runsastuisi! Mulla on todella alhainen raudan ferritiini arvo vaikka hemppa onkin 135. Ylipäätään ihme että raskauduin niillä arvoilla, mutta liekkö sitten syynä ollutkin keskenmenoon, en tiedä. Mutta tämän vuodon jälkeen arvot ovat varmaan vieläkin huonommat.... :(

http://forum.vau.fi/threads/suljettu-ryhmä-keskenmenon-kokeneille-näin-pääset-mukaan.1583205/

Niin rankkoja kokemuksia monilla, voimia teille ja toivottavasti syliin saakka lapsukaisia pian! <3

Minä en edes voi kuvitella miltä tuntuu kun menettää jo isomman vauvan. Varmasti sydäntä särkevää <3 Voimia.

Täällä menossa kp 19 eikä mitään tietoa ole onko ovulaatio jo ollut vai onko tulossa. Mitään tikkuja en ole käyttänyt. Kanamunalimoja on ollut tässä nyt reilun viikon, mutta en muista yhtään miten niitä mulla tulee kun en ole ihmeemmin ylöskään jaksanut kirjottaa edellisissä kierroissa. Sen verran vain tiedän, että ovulaation aikaan mulla irtoo se limaklöntti, sitä ei oo vielä näkyny enkä tiiä tuleeko. Nyt siis eka kierto ilman pillereitä eli on pillerit voinu sekottaa kiertoo. Pillerit meillä oli käytössä pari kuukautta kun helmikuun keskenmeno otti niin koville, etten jaksanut hetkeen yrittää. Nyt on olo taas, että jaksaa henkisesti jatkaa.
Eilen illalla meni maha sekaisin ja on tässä ollut kaikennäköstä nipistelyä ja kuplintaa ja täyden tuntusta alamassua, mut ei kait noista voi mitään päätellä.. Testiä ajattelin tehdä sitten vasta 8.6 kun itselleni tyypillisesti menkat alkais. Mulla kierrot voi olls mitä tahansa 30-40 välillä. Katsellaan! :)

Plussa tuulia kaikille puhallan. *puuuuuuuuuhhhh* :)

Voimia mymmeli!

Meilä meni helmikuussa kesken rv6+2. 3 vuotopäivänä tuli ihan selkee möykky, jonka jälkeen kivut helpotti ja vuoto kesti yhteensä 10 päivää. Me odotettiin yhdet menkat väliin kun ei oma pää kestäny, lääkäreiden mukaan ei ois tarvinnu odottaa..

Mymmeli, otan osaa! Itse koin keskenmenon lokakuussa. Todettiin rv 11, mutta sikiö oli kuollut jo kaksi tai jopa kolme viikkoa aikaisemmin. Voi luoja, että se sattui ja sattuu vieläkin:sad001 Meillä ei ole tärpännyt vieläkään uudestaan ja syykin taisi selvitä tässä kuussa. Mulla oli siis myös alhainen ferritiiniarvo (16), vaikka hb olikin just jotain 135. Saako kysyä, mikä sun ferritiini oli, kun tulit raskaaksi? Alhainen ferritiinihän voi aiheuttaa myös keskenmenoja. Sun kannattaisi varmaan vielä tarkastuttaa se ferritiini ja todennäköisesti aloittaa myös rautakuuri. Mä syön nyt 200 mg rautaa/päivä ja toiveena olis saada raudat kohdilleen nyt kesän aikana ja sit onnistunut raskaus.

Keskenmenon jälkeen suositellaan kai välttämään yhdyntöjä vuodon ajan, mutta uutta raskautta voi periaatteessa yrittää heti. Raskaustestin pitäisi olla nega viimeistään noin 3 viikkoa vuodon alun tai tyhjennyksen jälkeen. Jos ei ole, kohtuun on voinut jäädä jotain, joten sitten yhteys naistentautien puolelle.

Mymmeli, olen niin pahoillani. Voimia sinne ja muille keskenmenon kokeneille. Keskenmenossa tippuu korkealta. Toivottavasti pian tulisi uusi plussa ja pysyisi mukana matkassa.

Onko kukaan muuten juonut punaviiniä luteaalivaiheessa? Jossainhan sitä on vinkattu, mutta viime aikoina taas on ollut suosituksena nollalinja raskautta yrittäessä. Onkohan siis punaviinilasillisest enemmän haittaa vai hyötyä? Vai yhtä tyhjän kanssa..

"Alkoholinkäytöllä on vaikutuksia sikiöön jo aivan raskauden alkumetreillä, jolloin nainen ei välttämättä vielä tiedä olevansa raskaana.

Epigenetiikan dosentin Nina Kaminen-Aholantuoreet tutkimustulokset viittaavat siihen, että raskauden alussa tapahtuva alkoholialtistus muuttaa geenien toimintaa ja tämä muutos kopioituu solunjakautumisien myötä laajalle kehittyvän yksilön eri kudoksiin.

Aiemmin on yleisesti ajateltu, että aivan varhaisilla viikoilla nautittu alkoholi ei vaikuttaisi sikiöön, koska alkio ei ole silloin vielä edes kiinnittynyt kohtuun.

-On näyttöä siitä, että alkoholi menee myös solukalvojen läpi, eli sikiön ei tarvitse olla kiinnittynyt kohtuun, Kaminen-Ahola sanoo MTV Uutisille.

Nina Kaminen-Ahola tutkimusryhmineen on osoittanut hiirikokeiden avulla, että emon raskauden alussa juoma alkoholi todellakin muuttaa pysyvästi hiirenpoikasen geenien toimintaa eri kudoksissa. Lisäksi aikuisiksi kasvaneilla poikasilla havaittiin muutoksia aivojen rakenteissa.

Näiden tulosten valossa hän toivookin, että asia huomioitaisiin myös neuvoloissa.

-Toivoisin, että yleinen suositus olisi, että jos aletaan suunnittelemaan lapsen tekoa, niin lopetettaisiin alkoholin käyttö kokonaan"

En saanut tähän linkkiä laitettua, niin kopsasin, mut tämmöseen törmäsin.

Eikös se ajatus ole, että lasi punaviiniä oviksen jälkeen auttaisi kiinnittymisessä vilkastuttamalla kohdun verenkiertoa, mutta tiedäpä sitten! Itselläni oli esikoisen plussakierrossa heti oviksen ja tallettelujen jälkeen viikonloppuna kaverin pyöreät, joilla join muutaman lasin viiniä. Mutta en kyllä sitten tiedä että oliko sillä raskautumisen kannalta mitään merkitystä. Yleisesti kai suositellaan välttämään alkoa jo yritysvaiheessa, mutta itse olen aatellut ettei ole järkeä laittaa koko elämää pysäkille yrityksen ajaksi, toki elämäntapoihin ei muutenkaan kuulu jatkuvasti kohtuuttomat määrät alkoholipitoisia juomia. :happy:

Tuo olikin ihan uutta tietoa Blackwood! Oliko tuossa puhuttu mitään määristä? Eli minkälaiselle määrälle alkoholia nuo hiiret oli altistettu ja kuinka usein?

Tietysti nollatoleranssi on aina hyvä vaihtoehto jos haluaa pelata täysin varman päälle.

Mymmelille sympatiahalit ja voimia tilanteeseesi. <3
Itsellä kokemusta keskenmenoista joita on ollut 5 kertaa. On spontaania ja keskeytynyttä sekä kohdunulkoista. Ihan kamalaa.
Tuosta punaviinistä. Itse kokeilin tässä raskaudessa heti alkionsiirron jälkeen (meillä ivf-hoidot taustalla) viikon verran joka ilta pienen lääkemitallisen konjakkia. Luin jostain että vilkastuttaisi verenkiertoa. Punaviiniä olin joskus aiemmin koittanut tuloksetta. Mutta oli Renaultissa taikaa tai ei, tästä kerrasta raskauduin ja nyt mennään 31 viikolla. :)

Kiitos Blackwood, tuohon tutkimustulokseen olen kait itsekin jossain törmännyt. Pitänee jättää nuo epäviralliset vinkit omaan arvoonsa.

Olenkin nyt ekan yrityskierron aikana ollut nollalinjalla eikä mitään tarvetta ole punaviiniä lipittää, jos siitä ei kiinnittymisen kannalta ole hyötyä. Tutkimustuloksia ei taida olla? Punaviinistä kyllä tykkään kovin.

Toisaalta tuntuu kohtuuttomalta jatkaa nollalinjaa plussaukseen saakka ja elää kuin olisi raskaana.. Voihan olla, että tässä menee vuosia, näin alussa vielä optimistinen fiilis. Varmaan siirryn sille linjalle, että kierron alussa sallin satunnaisen viinilasillisen,

Takaisin