Sairaalakassin sisältö

Mulla oli ristikkolehti, evästä, hygieniatarvikkeet, vaatteita itselle (vaikka käytinkin vaan sairaalavaatteita), kamera ja vauvalle oli kaukalo ja vaatteet autossa. Oikeesti ne muutamat päivät pärjää tosi vähällä eikä kannata hirveesti ottaa roinaa mukaan.
 
Mä ihan tykkäsin niistä sairaalan alushousuista. Vuotoa tuli niin kamalasti ettei omista pöksyistä olis ollut suojaamaan ekojen päivien aikana. Painoin tosiaan tenat pöksyissä ne viis sairaalapäivää, ja kotiinkin taisin lähteä ne sairaalan verkkopikkarit jalassa :hilarious:. Onneks sillon kotiinlähtöpäivänä oli jo vuoto vähän vähentynyt niin ei tullut kiusausta kähveltää niitä mukaan... Niin ja tarvittaessa niihin sairaalan pökiin sai helposti mahtumaan jäädytetyn vaipan/siteen. En itse viimeksi tarvinnut, mutta pari muuta synnyttänyttä suositteli jos kipuja tai turvotusta.
 
Mä kanssa viihdyin niissä verkkohousuissa. :) kotiin lähties toki omat laitoin mut oli ne ahistavat jalas.. mulla se isoin vuoto ollu vaan pari päivää ja sitten on normi sirrillään pärjänny. :)
 
Täällä kans sairaala-alkkareiden suosija. Ei tarvii sit omia pyykätä jos tuleekin yli jotain.
Mulla kans riitti muutaman päivän jälkeen ihan normi yöside.
 
Muokattu viimeksi:
Tekis kyllä mieli jo pakkailla laukku valmiiksi, mutta taidan vielä pari viikkoa malttaa mieleni :D salmiakkia pakkaan ehdottomasti mukaan! :)
 
Mä olen kassin pakannut aina vasta synnytyksen alettua. Harvoin siinä mitään hirveetä paniikkia oo :joyful:. Mulla on ollut mukana laturi, lakua ja suklaata, tissiliivin suojia, kotiinlähtövaatteet itselle ja vauvalle ja sit perus hygieniavärmeet eli hammasharja, dödö yms. Ne sairaalapikkarit on ihan parhaat ja myönnettäköön et oon tainnut niissä lähteä kotiinkin..:happy:
 
Mullekin kelpaa sairaalan pikkarit loistavasti, niin kuin ne kamalat vaatteetkin, sopivan löysiä päällä. En yleensä sairaalassa jaksa ulkosia seikkoja stressailla. Mutta ihana kyllä kotiin lähtiessä laittaa kaikki omat vaatteet. Oman aamutakin saatan pakata ja tossut, tai laitan viimeistään miehen tuomaan, jos näyttää että menee pidempään sairaalassa.
 
Mäkin kyl just aattelin et taidan varalle pakata omat alusvaatteet, mut muuten tyytyä sairaalan vaatteisiin. Onhan niissä tosiaan sit helppo ottaa vauva ihokontaktiin :)
 
Ne sairaalan pikkarit on kyllä aivan huiput :D mukavat päällä. Otin viimeksi kotiinkin....:D
 
Nyt on pillimehuja,pistaasipähkinöitä ja luumuja ostettu viel pikkusyötäviks synnärille! Oma vesipullo on muute itellä ainaki iha ehdoton synnytyssaliin. Viimeks sitä vettä kulu monta litraa ja mies aina kävi pulloo täyttämässä ku mie pukersin kersaa. hörppäsin aina välillä sillo ku tajuissani kävin :D ja jotai pikkusyötävää on hyvä olla saliinki, mie ku en ehtiny syyä ennen lähtöö ja laattasin mahanki tyhjäks siel salissa avautumisvaiheessa ni kiva oli sit ku oli iha poikki ja loppu sen takiiki jo.. kyl ne kätilöt toi jotn kuivaa leivän kannikkaa (yöllä) ku eriksee pyysin mut eipä ne hääville ollu :D :O
 
Kyllä mä oon taas lämmenny näille verkkopöksyille täällä ja viimekskin saatoin ottaa parit kotiinkin.. :D

Esikoisen aikaan multa kysyttiin salissa että haluanko jotain syötävää, kun tuli puhe etten oo hirveesti syöny. Ainakin mehukeittoo, mehua ja jogurttia oli tarjolla sillon.

Musta tuntuu nää sairaalan ruoka-annokset vaan vähän pienille..tai kun itse en syö esim sitä puolta lautasellista lämpimiä kasviksia mitä siinä aina on.. Vähän on omakin vika siis, mutta valitan kuitenkin :D
 
Oi, verkkopöksyt! Sairaalavaatteilla aion kyllä mennä :Heartred
Ei ollu kyllä mulla puhettakaan, että olisin salissa jotain ruokaa vetänyt, en ees muista että olisin juonu muuta kun jotain olemattomia hörppyjä vettä välillä. Ois toki ehkä kannattanut, koska vähän siinä tais hikoiluttaa :D Synnytyksen jälkeenkin kun toivat sitten sitä leipää teetä yms. niin en saanut edes niitä alas... Kunnolla söin vasta aamulla, yöllä kun esikoinen syntyi.
 
Vauvan kotiutumisvaatteet pakattu. Seuraavaksi luumusosetta hankkimaan. :D
 
Lista tavaroista kasattu, jospa joku päivä sais etittyä jonkun kassin minne pikkuhiljaa alkaisin pakkailee :D
 
Minä en ole kerennyt edes ajattelemaan koko asiaa o_O Pitäisi ehkä pikkuhiljalleen ruveta laittamaan tavaroita kasaan. Mulla on nuo vauvan kotia lähtövaatteet ehkä isoin ongelma, kaikki pienet ihanuudet haluaisin jo heti pukea päälle :woot: Nuo sairaalaakaavut on ihanan väljiä niin niillä mennään koko sairaala aika....
 
Jo synnyttäneet: Mitä kannatti ottaa ja mitä ei?

Mitä kassissa on olut matkassa? Tai suunnitelmissa ottaa mukaan?
 
Kirjat yms lukemiset oli itellä ainaki iha turhia, musa iha jees eli kuulokkeet lähtee tälläki kertaa puhelimen mukana laukkuun. Liivinsuojia pitää ottaa kans reilusti.
 
Minä aloitin jo hieman pakkaamaan kassia, mut ongelmaksi muodostui että minkälaista vaatetta pakkaan vauvalle... mitä vaatetta teillä on kassissa?
 
Minä aloitin jo hieman pakkaamaan kassia, mut ongelmaksi muodostui että minkälaista vaatetta pakkaan vauvalle... mitä vaatetta teillä on kassissa?
Mulla on vauvalle pari bodya (50 ja 56 kokoiset) yhdet housut, sukat, hanskat, pipo ja sellainen fleecehaalari jos on kylmä kotiutumispäivä. Niin ja sit itse virkatut tossut tietty :)
 
Takaisin
Top