Toukokuun turinat

M

marbles

Vieras
Laitanpa tällaisen ketjun, jonne voi tulla turinoimaan mitä tahansa :)

Miten pärjäätte helteiden kanssa? Täällä ihan hyvin. Aamupäivät aika jees, mutta iltapäivisin, kun kämppäkin lämpee, alkaa olla vähän tuskaisempaa. Vähän mietityttää, että jos nää helteet jatkuu, niin mitä sitä pukis päälleen.. Yks äitiyshame ei taida pitkälle riittää :hilarious:
 
Kiva kun kirjottelette tänne avoimellekin puolelle :) ei tuu muun arjen keskellä käytyä täällä niin aktiivisesti kirjottelemassa että salaiselle puolelle kriteerit täyttyis, vaikka viestejä tykkäänkin seurailla aika tiheästi. Pukeutumisvaikeuksia on täälläkin kun ei meinaa enää mihinkään mahtua. Kyllä sitä vaan on isompi kun esikoisesta ja pakko tyytyä ettei samat vaatteet meekkää kun silloin meni. Helteet on kiva! Ei tarvi nii paljon pukeutua eikä mahan kanssa pungertaa esikoiselle nii paljon vaatetta päälle :D
 
Toisaalta aurinko ja valo on jees, mutta tämä järkyttävä kuumuus on ihan haitarista kun on jo sisälläkin niin lämmin, että ei saa nukuttua. *hoah*
 
En tykkää yhtään. Pidän viileämmistä keleistä, kesällä on kiva joku +15 :D Ihan tuskaa, mitenkään päin ei oo hyvä olla, mitään ei jaksa tehdä.. Loppuis jo.
 
En tykkää yhtään. Pidän viileämmistä keleistä, kesällä on kiva joku +15 :D Ihan tuskaa, mitenkään päin ei oo hyvä olla, mitään ei jaksa tehdä.. Loppuis jo.

Mä niin komppaan tuota +15. Olis just hyvä :)
 
Mulle kans riittäis joku max 20 astetta ihan hyvin, en koskaan oo pitäny helteistä :wtf: Toisaalta ihan hyvin nää helteet jaksaa kun ei tarvii töissä enää käydä :p Nukkuminen vaan aika tuskaista, on kuuma ja kyljen kääntäminen on yks iso operaatio ku alapäätä vihloo pienikin liike..
 
Mä rakastan helteitä! :Heartred Mitä kuumempi sen parempi. Olispa aina tällasta. :D Edes tää loppuraskaus ei tee mun olosta helteillä yhtään tukalaa. Ihanaa kun on lämmin ja tarkenen kesävaatteilla jopa ulkona. Yleensä niitä ei Suomen kesässä hirveesti tarvii... :D
 
Mulla on kesäsin melkeen aina hame/mekko, sato tai paisto :D ja sandaalit tms kesäkengät.
Öisin meillä ei onneks oo kuuma, vanha kivitalo joka vetää joka paikasta, ja koska yöt on vielä aika viileitä ni hyvin viilenee huoneetki :) alakerrassaki jätän ikkunat yöks auki ni on ihanan kylmä sitte aamulla ja päivällä :D
 
Mä rakastan helteitä! :Heartred Mitä kuumempi sen parempi. Olispa aina tällasta. :D Edes tää loppuraskaus ei tee mun olosta helteillä yhtään tukalaa. Ihanaa kun on lämmin ja tarkenen kesävaatteilla jopa ulkona. Yleensä niitä ei Suomen kesässä hirveesti tarvii... :D

Mä niin komppaan! Oon nauttinut kun päässy ulkona touhuumaan puutarhan parissa helteellä :) Onneksi ei oo ollut tukalat olot vaikka viime viikon helteissä haloin kirveen kanssa puitakin parina päivänä :D
 
Mäkin rakastan helteitä, mut tällä mahalla tietty ehkä riittäis joku +23 :kin ( Tänään täällä +30). Aika tuskahiki meinaa tupata ulkona ja normaalisti makoilen aina auringossa, niin nyt kyllä pitää hakeutua varjoon.

Meillä onneks palju tossa pihalla niin lillun siellä nyt päivisin, sisällä ilmalämpöpumppu mikä viilentää. Se on kyl ihan pelastus, muuten varmaan hiki valuis koko ajan. :joyful:
 
Adiela, ooks uskaltanu kauanki lillua paljussa?
Mietin vaan ku esikoisen aikaan mulle ei sitä ja poreallasta suositeltu :eek: ainakaan sillee et sielä olis kovin pitkää aikaa.
 
Adiela, ooks uskaltanu kauanki lillua paljussa?
Mietin vaan ku esikoisen aikaan mulle ei sitä ja poreallasta suositeltu :eek: ainakaan sillee et sielä olis kovin pitkää aikaa.

Kyllä mä ainakin oon uskaltanu ihan huoletta paljussa lillua iltasin kun mökillä ollaan käyty saunomassa. Ite meen sillä periaatteella, että niin kauan kun itsellä olo ei mee tukalaksi niin antaa lillua vaan paljussa. Samaa sano neuvolassakin kun viimeksi asiaa kysyin :)
 
Jos paikat on kiinni eikä ole lähteny pehmeneen nii ei siitä oman voinin mukaan mitään haittaa.
 
Mulle vaan sanottiin syyksi se et vesi esim porealtaassa on likasempaa ko normi altaassa ni ei suositella otettavan riskiä et tulee joku pöpö. Ja paikat mulla oli kiinni ku tää sanottiin.
 
Oon ajatellut et uskallan lillua jonnekin 35 viikolla saakka, jonka jälkeen saattaa just paikat alkaa aukeilemaan. Mut mitä oon lukenut niin viimisen kuukauden aikana ei uintia suositella. Meillä paljussa vielä vesi on samaa jota juodaan, eli ei ees meri tai järvivettä, toki pöpöjä nyt voi tulla mistä vaan mut ei jaksa olla liian hysteerinen. :)
Kovin kuumassa paljussa varmaan ahdistaisi, mut tänäänkin vesi oli +23 asteista mikä oli just passeli.
 
Mekin vuokrattiin mökille palju ja ihan onnessani siellä lilluin, en ees ajatellut että ei sais :D
 
Mä oon koko elämäni ajan voinut huonosti helteillä. Siis fyysisesti, pahoinvointia ja päänsärkyä. Vaan nyt onkin ihan toisin. Kunnon helteet ja mä voin mitä mainioimmin! Pihalla siivoilen ja kuokin rikkaruohoja ja millon mitäkin. Ja tietysti nyt just ihmiset kysyy että onko mulla tukala olo olla raskaana helteellä:hilarious::joyful:
 
Mulla ei esikoisen kohdalla ollut mitään helteitä vastaan! Mutta nyt ahdistaa kun ei pääse minnekään viilentymään, syytän kämppää jossa ei tunnu saavan ilmaa vaihtumaan :shifty:

Jokos teillä on sairaalakassit pakattuina?Mulle vähän jo vihjailtiin, että laitas valmiiksi..En kyllä usko, että syntyy yhtään laskettua aikaa aiemmin, mutta pitäiskö sitä silti varautua ja pakata se kassi ajoissa. Ei meillä kyllä mitään muutakaan (sänkyä ei pedattuna, vaunut ostamatta, vaatteet sentään pesty!) oo silleen valmiiksi laitettuna vielä..
 
Mulla ei esikoisen kohdalla ollut mitään helteitä vastaan! Mutta nyt ahdistaa kun ei pääse minnekään viilentymään, syytän kämppää jossa ei tunnu saavan ilmaa vaihtumaan :shifty:

Jokos teillä on sairaalakassit pakattuina?Mulle vähän jo vihjailtiin, että laitas valmiiksi..En kyllä usko, että syntyy yhtään laskettua aikaa aiemmin, mutta pitäiskö sitä silti varautua ja pakata se kassi ajoissa. Ei meillä kyllä mitään muutakaan (sänkyä ei pedattuna, vaunut ostamatta, vaatteet sentään pesty!) oo silleen valmiiksi laitettuna vielä..
Meillä ei oo vielä mitään valmiina :grin Siis toki melkein kaikki hankinnat on tehty, mutta esim pinnasängyn aion laittaa vasta heinäkuun alkupuolella ja vaatteetkin pestä silloin. Tosi jännä miten on nyt ihan eri meininki kuin esikoista odottaessa, sillon kaikki oli valmiina jo tyyliin kahta kuukautta ennen laskettua :D Sairaalakassinkin pakkaan vasta joskus heinäkuun alussa. Meillä laskettu siis 20.7. :)
 
Ei täälläkään sairaalakassia pakattuna tai hirveesti muutenkaan mitään valmisteluja tehty. Aattelin että kyllä sitten äippälomalla kerkiää. Laskettuun aikaan on kuitenkin nyt vielä yli kuukausi aikaa.
 
Takaisin
Top