IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
ValkoinenOrkidea: pahoittelut vielä negasta :/
Unique: niin aika samoissa mennään mulla kp:26 tänään.
Regent: toivottavasti plussaat! Mä testasin viimeksi 12 dpo ja silloin tuli haamu testiin.

Kiitos paljon mindyH.Uskon että menee kaikki hyvin.Tottakai pelkään aina kun menen verikoe ja nyt punktio,mutta olemme vahvoja naisia.Nyt tyhmä kysymys,mutta pitäisikö otan alhalta hiukset.Aina minä teen,mutta ennen laparoskopi muistan lääkäri sanoi ,että ei tarvi ja hän tekii, siksi nyt kysyn punktiolle tarviko tai he tekevät?Kiitos vielä kerran

ValkoinenOrkidea, pahoittelut negasta :sad001

Herukka, tsemppiä verikokeeseen!

Unique, Mä oon käyttänyt Zumenonia kahdessa siirrossa ja siirrot olleet kp14 ja kp16. :)

Mulla on huomenna tämän toisen IVF/ICSI kierroksen punktio. Jännittää paljon saadaan kypsiä munasoluja :nailbiting:

Tsempiä Ronya.Miksi olet jännitävä?Kaikki menee hyvin.Minä olen 11.5.Missä olet sinä hoitossa?

Muokattu viimeksi:
Ronya Okei kiitos tiedosta!! Odotan niin kovasti, että pääsisin myös pian siirtoon!! :) :)

Kiki ei sen sheivauksen kanssa oo niin tarkkaa, teet niinku ite tykkäät :)

Regent, tervetuloa! Toivottavasti kyytiläinen nappaa kiinni!

Valkoinenorkidea, pahoittelut ne vasta:(

Mulla oli tänään uä, limis oli 6mm ja folli vasemmalla 14 mm, lääkäri oli sitä mieltä että viimeistään lauantaina pitäs tulla o-plussa. Joten toivottavasti ens viikolla pas. Sit jos menee su tai mä plussa niin sit taas siirtyy, mut sain zumeron reseptin varuiksi et jos tämä kierto ei onnistu niin ens kierto lääkkeellinen niin saa yhden viel ennen kesäsulkua

Hei miten teillä noi PAS:t on olleet? Kun osa joutuu tikutteleen oviksia? Täällä taas joudun käyttämään estradot-laastareita, jotka kasvattaa limakalvoja, ja saa "ovariot inaktiivisiksi" eli ei minkäänlaista follia kummallakaan puolella. Limakalvo tosin oli 7,4mm maanantaina, eli käsittääkseni ihan hyvä.

Minä siis en ovuloi ilman lääkkeitä (pcos), eli onko tarkoituksella sammutettu koko toiminta, vai mitähän ihmettä? Oli ihan uusi lääkäri viimeksi (ihan uusi sekä lääkärinä, että taysissa), mutta lääkkeet ja annostukset on kokeneempi lääkäri aiemmin määrännyt. Mikä kp teillä on n. PAS ollut? Ja vielä: jos raskautuu, kuinka rv lasketaan? Tulipas paljon kysymyksiä.

MuuMuu, mulla menee estrogeeni tabletteina ja eka limakalvoultra kp 14. Jos limis yli 8,5 mm lähden ottamaan keltarauhashormonia niin, että otan niitä alkion iän verran siirron alla. Eli sopivasta siirtopäivästä taaksepäin lasketaan, minä päivänä on leikisti ovulaatio (mitä ei siis tule, vaan aloitetaan progesteronilääkitys).

MuuMuu, mulla menee estrogeeni tabletteina ja eka limakalvoultra kp 14. Jos limis yli 8,5 mm lähden ottamaan keltarauhashormonia niin, että otan niitä alkion iän verran siirron alla. Eli sopivasta siirtopäivästä taaksepäin lasketaan, minä päivänä on leikisti ovulaatio (mitä ei siis tule, vaan aloitetaan progesteronilääkitys).

Kiitos selvennyksestä!

Ite "joudun" alottamaan lugesteronin perjantaiaamuna, ja otan niitä 2 aamulla, 2 illalla. Tällä annostuksella jatkuu sitten ainakin raskaustestiin asti ( 29.5). Jos testi on positiivinen, jatkuu estradot ja lugesteron rv 11 asti.(Hullua ajatella, että joskus pääsisi niin pitkälle..) Jos negatiivinen, lopetetaan lääkkeet ja vuodon alkaessa taas kp 1 -> estradot käyttöön.

Eli tiistaina siirto, maanantaina otetaan sulamaan 3-päiväinen alkio. Ja kuulemma nuo alle blastokystit otetaan aina edellisenä päivänä sulamaan, siksi vasta tiistaina siirto, eikä esim maanantaina. Jos siis oikein ymmärsin. Voiko 4D alkio olla blastokysti? :O

MuuMuu, luulisin, että blastokysti voi muodostua 5 tai 6 päivässä. Että 4D olisi silloin jo hyvä monisoluinen morula (?)

Juu no, ajattelinkin näin. Mutta tämä uusi lääkäri sanoi, että meillä tosiaan on 3 x 3D ja loput on blastokystia.. Vaikka siellä on 7 x 4D ja 4 x 5D. No ehkä sekoili sanoissaan.

Kiki25, Olen Helsingissä yksityisellä klinikalla hoidoissa. Minua ei jännittänyt se toimenpide vaan se paljon munasoluja saadaan :) Tsemppiä sinulle punktioon!

Ilpuri, toivottavasti PAS onnistuu!

Tänään käyty punktiossa. Meni tosi hyvin ja ei ollut oikeestaan yhtään kivulias. Nyt jälkikäteen tietty turvotusta ja munasarjoja aristaa. Punktiossa saatiin kerättyä 17 munasolua. En odottanut noin montaa kun ultrassa oli puhetta noin kymmenestä. Huomiseen asti joutuu jännittämään kuinka moni on kypsiä ja hedelmöittyy :nailbiting:

Hei, olen uusi täällä hoitoketjussa. Aiemmin olen kyllä silloin tällöin tätä lukenut ja syyhyttänyt kirjoittaa jotain, mutta en sitten vaan ole saanut aikaiseksi.

Meillä siis ennestään 2v. poika, joka saatu icsi-hoidolla aikaan.
Nyt sitten hakeuduttiin uudestaan hoitoihin, kun haluttais toinen lapsi ja ikää mulla on 37v. niin ei haluais venyttää liian pitkälle, kun mahikset todennäköisesti huononee jatkuvasti.
Mulla oli punktio jo kaksi viikkoa sitten ja nyt menossa pp9. Veritesti olis maanantaina. VIikonloppuna varmaan vasta testailen kotona ja näkeehän sen muutenkin tässä alkaako vuoto vai ei. AIka hyvät fiilikset kyllä tällä kertaa onnistumisen suhteen, mutta katsotaan... Tää on tosiaan nyt vasta eka hoito tätä uutta kierrosta, kun ekan kanssa tahkottiin 4 icsi-kierrosta.

Tuosta Muumuu_:n kysymyksestä, että voiko 4D alkio olla blastokysti, niin mä vastaisin, että voi. Mulle siirrettiin 4 päiväinen alkio, jota sanottiin varhaisblastokystiksi. Se oli ollut jotenkin erityisnopea kehityksessään ja oli vähän niinkuin edellä. Se on kuulemma hyvä asia. Vapun takia mulle siirrettiin jo 4 päiväisenä alkio. Muuten olis varmaan vasta 5. päivänä siirretty.

Valkoinen Orkidea, pahoittelut negasta!

Ronjalla hieno saalis soluja. Toivottavasti tulee myös paljon hyviä alkioita.

Ja mitäs muuta täällä olikaan tapahtunut... Joka tapauksessa tsemppiä kaikille vaiheisiinne!

On: Tais se haamu ovistestissä johtua siitä gonapeptylistä, koska tänään ei piirry mitään viivaan viittaavaakaan. Noh ens viikon torstain viralliseen testipäivään on vielä matkaa. Olot ei kyllä paljasta suuntaan eikä toiseen.

Maikulle tervetuloa ja plussapuhallus!
Ihanan nopeita alkioita teillä, ne on kyllä tehokkaita :) Jospa tää kyytiläinen pysyy sen 9 kk matkassa ja sit syliin!

Takaisin