IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla oli tänään virallinen testauspäivä ja negatiivista näytti, niin kuin arvelinkin. Myös verikoe negatiivinen. Seuraavan hoidon aikataulusta ei ole ollut vielä puhetta, mutta se menee pakostakin kesän jälkeen. Se ei sinänsä oikeastaan edes haittaa, sillä tää toinen hoitokierros niin pian ensimmäisen jälkeen on tuntunut yllättävän raskaalta niin fyysisesti kuin henkisestikin. Kaipaan vähän hengähdystaukoa ja sitä että saan pollan ja kropan vähäksi aikaa ihan vaan itelleni. Luomuna tottakai yritetään silti. Siihen pitäis periaatteessa olla jopa ihan normaalit mahdollisuudet, mut mun iän ja hoitovasteen huomioiden oon aika pessimistinen...

Tsemppiä ja jaksamista jokaiselle omiin hoitovaiheisiin! :Heartred

ValkoinenOrkidea: oot ihan oikeassa. Melkeinpä noilla sanoilla hoitaja mulle äsken soitti. Tämä päivän pistos 10 ja huominen päivä 11 vielä. Keskiviikkona illalla ovitrelle ja pe aamulla punktio :) lääkäri sanoi, että muutama 10mm ja 9mm oli myös.. tässähän on mahdollisuuksia vaikka mihin :)

MindyH: no oli tosiaan ihan hyvin. Pelkäsin, ettei ole tullut mitään, kun oireetkin on ollut aika vähäisiä :) vitsit. Vähän kävi jännittämään :)

Mulla oli tänään virallinen testauspäivä ja negatiivista näytti, niin kuin arvelinkin. Myös verikoe negatiivinen. Seuraavan hoidon aikataulusta ei ole ollut vielä puhetta, mutta se menee pakostakin kesän jälkeen. Se ei sinänsä oikeastaan edes haittaa, sillä tää toinen hoitokierros niin pian ensimmäisen jälkeen on tuntunut yllättävän raskaalta niin fyysisesti kuin henkisestikin. Kaipaan vähän hengähdystaukoa ja sitä että saan pollan ja kropan vähäksi aikaa ihan vaan itelleni. Luomuna tottakai yritetään silti. Siihen pitäis periaatteessa olla jopa ihan normaalit mahdollisuudet, mut mun iän ja hoitovasteen huomioiden oon aika pessimistinen...

Tsemppiä ja jaksamista jokaiselle omiin hoitovaiheisiin! :Heartred

Voi kurjuus :( onko teillä kokeiltu pitkää kaavaa kertaakaan?

Herukalla kuulostaa hyvältä siellä!
Ja valkoisella orkidealla myös! :)

Kohtapa pääsette piinailemaan.

Soitin tänään naikkarille, ja yritin saada lähetettä hcg-arvo mittaukseen, ei herunut :|
Käski vaan tehdä virallisena testipäivänä (keskiviikkona) uuden digitalin, ja sitten mietitään onko sille tarvetta..
Olen kyllä nyt aika tyytymätön.
Mutta ei kai tässä auta kun odotella.
On tämä piinailu rankkaa.

Maurizio, mä oon ihan varma, että verikokeesta tulee oikeen hyvä ja korkee hcg -tulos! :)

Herukka: Ensimmäisellä kerralla oli pitkä kaava ja sen tulos oli yllättäen parempi kuin lyhyen kaavan, vaikka yleensä kait menee päinvastoin... Siitä oli saldona yksi tuoresiirto ja yksi PAS ja molemmat negoja. Oon miettinyt, että johtuiko tää tokan kierroksen huono tulos siitä, että keho ei tavallaan saanut välissä levätä tarpeeksi, kun oltiin jo uutta kierrosta aloittamassa, vai johtuuko se siitä, että mun nelikymppiset lähenee... Tai sit mun kehoni vaan yksinkertaisesti reagoi paremmin pitkään kaavaan. Kai sekin mahdollista on. :)

Täällä alkoi nyt viimeinkin lauantaina pistokset. Monta kuukautta tässä jouduttiin hoitoa siirtämäänkin aina erinäisistä syistä. Heti on kyllä pinkeä olo vatsassa. Toivotaan että on vaan alun oireita ja menee ohi tai ainakin olo helpottuisi edes hieman. Tulee muuten housuongelma töissä kun farkut tuntui jo ahdistavilta kahden piston jälkeen. Ke eka ultra.
Täällä ei kukaan taida nyt olla näin alussa hoitoa? Punktio on todnäk. jommalla kummalla puolella vappua.

Kiva kuulla Beisla myös susta. Ei ole kauaa kun mietin mitä teille kuuluu. Toivotaan ett toinen lapsi nyt saisi alkunsa. Onko mitää oireita vielä ollut? :happy:

Tsempit kaikille :flower

Täällä alkoi nyt viimeinkin lauantaina pistokset. Monta kuukautta tässä jouduttiin hoitoa siirtämäänkin aina erinäisistä syistä. Heti on kyllä pinkeä olo vatsassa. Toivotaan että on vaan alun oireita ja menee ohi tai ainakin olo helpottuisi edes hieman. Tulee muuten housuongelma töissä kun farkut tuntui jo ahdistavilta kahden piston jälkeen. Ke eka ultra.
Täällä ei kukaan taida nyt olla näin alussa hoitoa? Punktio on todnäk. jommalla kummalla puolella vappua.

Kiva kuulla Beisla myös susta. Ei ole kauaa kun mietin mitä teille kuuluu. Toivotaan ett toinen lapsi nyt saisi alkunsa. Onko mitää oireita vielä ollut? :happy:

Tsempit kaikille :flower

Minä olen :) tai toki pistot huomisen jälkeen pistelty mutta punktio sattuu samoihin aikoihin kun sulla, perjantaina :)

Herukka ihan hyvä tulos, ja saattaa sieltä joku folli vielä kiriä mukaan. :)

Seesam pahoittelut negasta. Harmi kun seuraava hoito on niin kaukana, mutta toivottavasti saat vähän päätä nollattua sinä aikana.

Ninouk harmi kun et päässyt verikokeeseen. Varmaan silläkin yritetään säästää, ja/tai heillä on luotto tuohon digiin. CB on kyllä luotettava merkki. Tsemppiä piinailuun ja seuraavaan testiin! Onko sulla kuitenkin ar-ultra?

Maurizio tsemppiä, uskon että tulee hyvä tulos! :)

Pisama muistan kyllä sut, toivottavasti sun olo helpottaa tai ei ainakaan pahene, ja follit kovasti kasvaa!
Ei ole ollut oireita, tai no vaimo saa Lutinuksesta niin voimakkaat sivuoireet että on saanut inssienkin aikaan pari kertaa käydä yökkäilemässä mutta silti menkat tulleet ajallaan ja testit puhdasta negaa. Paha sanoa tukilääkkeen kanssa, mikä on oikea oire. Menkkakipuja vaan valitteli, sekin tavallista tässä vaiheessa kiertoa.

Kumma kyllä nuo verikokeet kun jotkut paikat vaatii ne, ja joissakin ei anneta vaikka pyytää. Mun kohdalla lääkäri ei puhunut mitään verikokeesta, ei koettu tarpeelliseksi niin ei sitten menty. Nyt sama klinikka mutta eri lääkäri, hän sanoi meille että jos testi on plussa niin varatkaa aika verikokeeseen kun he on tykänneet varmistaa asian niin. Ihme juttu. Ajateltiin kyllä että kun tuo on yksityinen, perivät tietenkin kaikesta maksun niin skipataan se verikoe ja mennään mieluummin ar-ultraan. Yksi verikoearvo ei kerro niin paljon, mutta ultrassa voivat mitata alkion koon ja ei siinä monta viikkoa joudu odottamaan.

Beisla; nimenomaan uskon että kysymys on noista säästö syistä... :|
Keskiviikkona soittavat mulle, ja sitten katsotaan mitä tehdään. Mutta luulis että tuolla ar-ultraan pääsee.. jos ei pääsis niin sitten kyllä ehdottomasti vaikka yksityiselle..

Maurizio,Tsemppiä ja hyviä tuloksia sulle verikokeisiin.
Herukka,Tsemppiä pe olevaan punktioon.Jännittääkö jo?
Seesam,Pahoitteluni ettei tullut plussaa <3

Seesam oon pahoillani negasta :( Tavoitan hyvin nuo tunteet, joista puhuit ja jos meilläkään ei tärppää tästä toisen hoidon vikasta alkiosta, niin seuraava hoito meneekin sit varmaan kesän jälkeiseen aikaan. Mikä sinänsä voi olla ihan hyväkin pään ja kropan kannalta nimenomaan, niin kuin itsekin sanoit. Jaksamista ja hyvää kevään jatkoa sulle!

Kiva, että Pisamallakin etenee hoito :) Mulla on kans maha tosi turvonnut pistelyistä, eikä loppuviikosta alkavat Lutinukset oo yleensä asiaa auttaneet...

Seesam: pahoittelut negasta:sorry: Pieni tauko voi tosiaan tehdä ihan hyvääkin :) itse oon kokenut tauot hyväksi, silloin kun on tullut epäonnistumisia.

Sain nyt tiedon, että jatkoa kuulemma mietitään lääkäreiden yhteispalaverissa. Nyt alkoi pelottaa, että mitä jos ne päättää, ettei kolmatta kertaa kannata yrittää ollenkaan. Eikö julkisella puolella kuitenkin pitäisi se kolme hoitokierrosta pystyä saamaan? :sad001

Seesam, pahoittelut negatiivisesta tuloksesta :( no kyllä se kolmas hoito mun mielestä pitäis antaa ihan vaan oman pääkopankin takia!! Toivottavasti lääkärien päätös on mieluinen. Tsemppiä!!

Hei mulla tuli sellanen mieleen, että jos ovulaatio tuleekin nyt niin, että vappu pilaa siirron niin onko mahdollista että ne sulattais kuitenki alkion ja kokeilis antaa vielä kasvaa ja sit onnistuis siirto vai tehdäänkö semmosta ollenkaan passeissa? Jatko viljelyä siis

Unique, mulle tehtiin eka PAS niin, että alkiot sulatettiin ja jatkoviljeltiin. Niistä neljästä ei tosin selvinnyt kuin yksi. Mut siis ainakin täällä Turun seudulla voidaan noin tehdä.

Seesam: pahoittelut negasta! En nyt muista mikä teidän tausta on. Montako hoitoa takana ja mikä on lapsettomuuden syy? Voivathan he keskustella lääkityksestä yms. Tiedätkö milloin tuo palaveri on? Toivottavasti et joudu pitkään odottamaan tietoa.

Unique: minkä ikäisiä alkioita teillä on pakkasessa? Omalla kohdallani kaikki alkiot ovat olleet 2- tai 3-päiväisiä ja ennen siirtoa ne on otettu sulamaan edeltävänä päivänä. Eli siis viljelty yhden päivän. Kannattaa kysyä omasta hoitopaikasta mikä heidän tapa on toimia tämmöisessä tilanteessa.

Takaisin