IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Uniquelle tulin vinkkaan että oon saanu ite pidennettyä kiertoo 2-3pv zumenonilla ja/tai lugeilla (jos niitä on ylimääräsinä kaapissa). Zumenonit (3/pv) tosin ois tosin hyvä alottaa jo joskus kp20, tai ei ehkä muuten ehdi tehoon.
Jos noi ei auta tai niitä ei oo, niin seuravaa ovista voi yrittää nopeuttaa ns. puolilääkkeellisellä jollonka se saadaan melko tarkalleen ajotettua haluttuun aikaan, eli letrozolia alkukierrossa muutama pv ja tarvittaessa pikku annosta jotain piikkiä, esim. menopuria, ja sit pregnyl (voi tarvittaessa irrottaa jo kun folli 15mm). Kannattaa kysyä oisko tää kaava mahdollinen, jos nykysen kierron pidennys ei onnistu!

Hmm!! Kiitti vinkistä!! Noita lugeja olis, mutta uskaltaako kuinka ominpäin ruveta lykkimään :D oisko niistä haittaa??? Mulla lugesteronien aikana menkat tuli viimeksikin ihan normaalisti, että kuinkahan ny sitten

Hmm!! Kiitti vinkistä!! Noita lugeja olis, mutta uskaltaako kuinka ominpäin ruveta lykkimään :D oisko niistä haittaa??? Mulla lugesteronien aikana menkat tuli viimeksikin ihan normaalisti, että kuinkahan ny sitten

Mulla tuli lugejen aikaan suht normaalisti, mut Zumenonit puolestaan lyhensi kiertoa 2-4 päivää. :D

Juu, eihän ne välttämättä auta ollenkaan, mutta noi nyt oli anoot mitä tuli mieleen jolla vois yrittää edes sen pari pv viivyttää.. luget on sitä samaa progesteronia mitä muutenkin on luonnostaan loppukierrossa ja myös mm. luomukiertojen pas:eissa (2x100 tai 1x200 mg), eli ei kai niistä ainakaan luulis haittaakaan olevan.. Mulla on joskus käytetty zumenonia kierron pidennykseen ennen ivf-hoitoo jotta punktio saatiin ajottuun paremmin.
Toivottavasti ajotus osuis kohdilleen tavalla tai toisella! :)

Pahoittenut pelkästä omanapailusta:

Soitin tänään taysiin, kun on jo kp 47, eikä tietoakaan menkoista.. Ohjeistivat 10 pv primolut-kuurin syömään, tai ainakin siihen asti, kun kuukautiset alkavat. Josko ne tässä parin viikon sisään tulisivat? Eli pas näillä näkymin vasta Toukokuussa, ääääähhh. :confused:

Täällä KP1. Blaah... Huomenna pitäis taas aamulla päästä töistä soittelemaan jossain välissä lapsettomuus polille mitä nyt tehdään. Laskin, että nyt pitäis saada kiertoa lyhennettyä nii sais ovulaation kp 12 tai kp13 niin onnistuis Pas. Tiiä nyt sitte.. Mitä lääkäri tuumaa.

Mites muilla töitten kans onnistuu kaikki soitot yms käynnit?

Unique, eihän se aina helppoa ole. Mun työnkuvaan kuuluu myös soittelu, ettei sikäli ihmetellä, jos meen johonkin rauhaan puhumaan. Julkisella ne poissaolot oli vaikeammat, kun se aika vaan oli otettava mikä annettiin. Yksityisellä on mennyt paremmin. Toki, hinta on sitte ihan eri. Tähän mennessä on tainnut mennä jotain 1.000€ tähän PASiin - eikä olla konkreettisesti vielä ”missään”. Se on sellasta, kun ei aina mene niinku toivois.

Unique, meidän polilla on takaisinsoittopalvelu eli kun soittaa, äänite sanoo noin ajan, milloin soittavat takaisin. Niin ei tarvi koko aikaa kytätä puhelinta. Tosin meillä töissö voi pitää puhelinta taskussa, jos odottaa puhelua, vaikka muulloin ei sitä suositella. Että ihan hyvin ne sujuivat.

Täällä Turun suunnalla käytetään enimmäkseen sähköistä järjestelmää, mikä on aika näppärä ja helppo tapa pitää yhteyttä.

Sain just tietää, et kakkosalkio ei sitten selvinnyt jatkoviljelystä. :sad001

Täällä menossa nyt 54kp ja nyt syöty 9pvää primoluteja.Nyt vähän aikaa sitten huomasin että minulla on vain tämä 9tablettia primoluteja eikä ole sitä 10kpl.Riittäköhän tuo 9pvän syönti kierron katkaisemiseen vai pitäisikö huomenna Naikkarille ottaa yhteyttä ja sanoa että jää yhdestä päivästä vajaaksi.Luin Googlen kautta niin joillekkin oli määrätty 9pvän kuuri 10pvän sijaan.Mitä mieltä kanssa sisaret olette?

Unique, mulla on oma yritys, joten soittelut on erittäin helppo järjestää, mut sit nuo lääkärikäynnit on hankalammat, koska mulla on asiakkaita koko ajan 4 vk eteenpäin varattuna ja lääkärikäynnit on niin kaukana et menee aina koko päivä. Joten tässä on kyllä järjestelemistä. Aina kun sovitun ajan siirtää se pitää saada sit varattua uudestaan, joten oon joutunu välillä pidentää päiviä ja välillä oon ollu vapaa päivinä töissä. Nyt maanantaina just kun mulla oli ultra niin mun yks yrittäjä joutu tulee vapaalta tekee mun yhden asiakkaan, mutta onneksi teki sen ihan mielellään koska mä oon monesti paikannu sitä. Mutta tää kyllä mulle ainakin tuottaa aika paljon stressiä

Vitsi mua ärsyttää kun ultrassa maanantaina limis oli 15mm ja gyne sano että varmasti saan ovisplussan nyt ke tai to. No oon tehny cb riviä ja Sofia sillä oon saanu ihan aina plussan. Mut siin Sofin testeissä ei vien mitään ja eilen digi oli tyhjä ja tänää vihdoin vilkkui. Toivottavasti ois plussa huomenna et sais varattua sen pas päivän. En tiiä mitä sit tapahtuu jos plussa ois vasta la. Sit pas menis perjantaille mutta en tiiä että jos ei sit samana päivänä soita. Kattoopa sitä sit.

Heitsu, en oo asiantuntija mutta vaikea kuvitella, että olis päivästä kiinni. Tosin mulle taitaa olla määrätty tulevalta viikolta 16.-25.4. kun pitäis ottaa. Ja sinä aikana aloittaa sumuttelut.
Seesam, pahoittelut alkion kuukahtamisesta :/

On tuo kyllä ärsyttävää kun kierrot heittää häränpyllyä! Kärsivällisyyttä Muumuulle ja Heitsulle. <3

Ilpuri ja Unique, voi menispä teillä aikataulut hyvin ja pääsisitte siirtoon!

Seesam oon pahoillani, että toinen kuukahti... Me saatiin kans viime hoidossa vain kaksi alkiota ja nyt jännään, että selviääkö se toinen sulatuksesta. Kävin tänään limakalvon raapaisussa ja oli kyllä ikävä toimenpide. Tuntui yhtä inhottavalta, tai itseasissa vielä pahemmalta kuin kierukanlaitto aikanaan. No, nyt se on takana ja toivotaan, että siitä on jotain hyötyä.

Otin ekan Menopur-pistoksen kans tänään ja huomenna kortisonia. Nyt on kikkakolmosia kokeilussa! :D

Unigue:Meillä töissä saa pitää puhelinta taskussa, on helppo hoitaa soitot lapsettomuuspolille ja jos töissä on kovin kiireistä niin oon sanonut suoraan muille että tärkee puhelu tulee kohta. Kerroin pomolle viime viikolla näistä hoidoista ja se sanoi että järjestetään sun työt niin että pääset ultriin:) oon lähihoitajana palvelutalossa.
Seesam: harmi kun toinen kuukahti.:sad001

Muokattu viimeksi:
Seesam; harmi kun toinen alkio ei jaksanut.. :(

Toi on niin ärsyttävää kyllä kun kierto heittää! Mulla aina välikiertoina "täydellinen" 28.päivän kierto, ja ovulaatio ajallaan.
Mutta sitten näissä kierroissa kun pitäis tapahtua, niin on milloin mitäkin ongelmaa...

Pp2! Vasta! On kyllä tosi positiivinen olo, ja eilen huomasin sellaista "kutittelua" vatsassa, joka tuntuu myös tänä aamuna... muistaakseni viime kierrossa oli samanmoista, ja siinä tuli se kemiallinen.
Toivottavasti tämä tietää hyvää :)
Mitenhän tässä taas jaksaa odotella vielä monta päivää, testailun aloittamiseen :D

Seesam: harmin paikka että toiselle kävi katalasti. Milloin sulla on testipäivä? :)

Unique ja ilpuri tsemppiä ja sormet ristissä että siirto olisi pian :)

Ninuok: jännää :) toivottavasti kutittelu on merkki super plussasta :)

Täällä just käyty lääkärillä 0 ultrassa. Multa löydettiin silloin viikko sitten kysta (ei oo ennen ollut koskaan) joka oli 4,5cm kokoinen. Nyt ultrasi ja kertoi sen olevan 3,5cm. Onko kokemuksia siitä, onko piikit aloitettu silti vaikka olisi kysta? Muuten tilanne on ok ja toivon että piikit voi alkaa huomenna. Hitsi jos vielä tulee muutoksia hoitoon :(

Herukka: maanantaina 23.4. on testipäivä. Laskeskelin, et pitäis kyl jotain näkyä jo edeltävänä perjantaina, jos on plussa tullakseen. Toivotaan, et pääset huomenna piikittämään! :)

Takaisin