IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sain tänään tilattua lääkkeet ja Orgalutran tilattiin.Tehtaassa ei ole rinnakkaisvalmistetta niin sitten Orgalutran tilaus lähti menemään.Huomenna pitäisi sen olla omassakoti apteekkissa :) Täällä Primolutin oireetkin hieman laskeutunut sekin plussaa täällä.

Seesam ja Maurizio: Toivotaan että pikkuset tarraa tiukasti kiinni ja pysyy kyydissä seuraavat yheksän kuukautta:)
Jero: harmi kun ei tärpännyt:sad001 onneksi on vielä alkioita pakkasessa. Tsempit kaikille omiin vaiheisiin.

Masentaa, olen niin varma, että tulevassa kierrossa ei päästä taaskaan Passiin nyt vapun takia. Onko olemassa mitään konstia millä kiertoa voisi ns. Pitkittää.. Ovulaatiota jarrutella? Jarrupiikki? Mutta kai siinäkin on rajansa... :( kuukautisten pitäisi alkaa pe tai la. Soittelen lääkärille kyllä, kun menkat alkavat, mutta haluaisin saada vastauksia jo... Itkettää. Miksi meitä koetellaan....miksi.

Unique: Ittee jännittää toi vappu kans, mut ei se auta ku kattoa, mitä tapahtuu.. Kunhan toi kierto nyt alkais ees joskus..
Tänään kp 45, viimeeks veny 46-päiväiseksi. Jos ei kp 50 oo tapahtunu mitään ni sit kyllä soitan Tayssiin ja kysäsen, että mitähän hitsiä teen.

Muumuu_ Aijaa sulla menee kierto jo noinki pitkälle! Olikos sulla aikasemmin ollut vastaavaa? Voi paska!! Pitäis osata nauttia pääsiäisestä ja vapusta, mutta vitut. Ne pilaa lapsenteon.

Muumuu_ Aijaa sulla menee kierto jo noinki pitkälle! Olikos sulla aikasemmin ollut vastaavaa? Voi paska!! Pitäis osata nauttia pääsiäisestä ja vapusta, mutta vitut. Ne pilaa lapsenteon.

Joo edellinen lääkkeetön kierto oli tosiaan 46-päivää. En siis lääkkeettömästi ovuloi (no kerran viiteen vuoteen satunnaisesti), todettiin tossa se PCOS, joka selittää paljon.. No katsotaan, mitä tapahtuu.

Ajattelin tulla kertomaan hoidostani näin jälkikäteen, kun ei silloin voimat riittäneet. Ivf tehtiin pitkällä kaavalla, synarellat aiheutti kaiken mahdollisen oireen. Kasvatusvaiheessa maha turposi ja loppuvaiheessa oli niin pinkeä ja väsynyt olo. Alustavasti näytti, että saamme 10 tai jopa 12 munasolua.
Punktio jännitti, toinen puoli meni kivuttomasti. Toinen puoli olikin lääkärin mukaan erittäin hankala(endo kääntänyt ja liimannut munasarjaa) ja sattui perkeleesti! Onneksi olin lomalla, sillä kipuja oli sen jälkeen vielä 3 päivää aika voimakkaina. Sitten odottelimme tulosta. Ja saimme 1 munasolun!!! Muut olivat tyhjiä, huonoja ja raakoja. Täysi pettymys. Vieressä verhon takana nainen itki kun sai vain 17 kypsää....hoitaja lohdutti että vain yksi riittää...

Kolme päivää kului hitaasti, odotin viimeseen asti, soittoa, että ei siirtoa tapahdu. Sitä soittoa ei tullut. Siirtopäivänä puin päälle kaikki vaatteet, jotka olin pessyt tuoksuttomilla pesuaineilla. En edes dödöä laittanut kun alkiot eivät tykkää hajusteista. Ajattelin onnellisia asioita.

Alkuraskauden uässä näin pienen pavun sydämmen <3 vaikka hoidot ei mennyt putkeen ja pakkanen on tyhjä, tämä taistelija voi riittää. En pysty onnitteluja ottamaan vastaan, mutta liimasukkia ja kasvuvoimaa voi toivottaa :) varovasti olen onnellinen edellisen keskenmenon jälkeen :)

Jos yli 3 vuoden odotus nyt palkittaisiin...

Perhonen, vau! Sun kokemus tuo kyllä myös toivoa muille! Sydämestäni toivon että kaikki menee hyvin loppuun asti! Paljon tsemppiä sulle!

Maurizio tsemppiä näihin piinapäiviin. Minä pidän vatsan juilintaa hyvänä merkkinä. Mullakin tehnyt niin kun plussa tullut. :)

Perhosen ihana tarina on juuri se mitä täällä tarvitaan. Kiitos että jaoit sen. <3

Takana huonosti nukuttu yö, kun on jännittänyt että selviääkö se viimeinen alkio siirtoon asti!
Nyt vaan täytyy toivoa että ei tule puhelua!
Eli aika varmaan kuluu tooosu hitaasti tässä odottaessa...

Ihana tuo perhosen tarina <3 toivotaan että kaikki menee hienosti loppuun asti :)

Uniquelle tulin vinkkaan että oon saanu ite pidennettyä kiertoo 2-3pv zumenonilla ja/tai lugeilla (jos niitä on ylimääräsinä kaapissa). Zumenonit (3/pv) tosin ois hyvä alottaa jo joskus kp20, tai ei ehkä muuten ehdi tehoon.
Jos noi ei auta tai niitä ei oo, niin seuravaa ovista voi yrittää nopeuttaa ns. puolilääkkeellisellä jollonka se saadaan melko tarkalleen ajotettua haluttuun aikaan, eli letrozolia alkukierrossa muutama pv ja tarvittaessa pikku annosta jotain piikkiä, esim. menopuria, ja sit pregnyl (voi tarvittaessa irrottaa jo kun folli 15mm). Kannattaa kysyä oisko tää kaava mahdollinen, jos nykysen kierron pidennys ei onnistu!

Muokattu viimeksi:
Takaisin