Vaunut/rattaat/yhdistelmävaunut

Britaxeissahan on ne pienet etupyörät, jotka ei hirveen hyvin kulje jos on paljon lunta, mutta niihin saa talvipyörät jotka on isorenkaset. Mutta niitä ei saa kasaan niien talvipyörien kans, tai saa mutta ei pieneen tilaan koska etu ja takarenkaat vastaa toisiaan. Meillä ei oo kyllä haitannu käyttöä, ne on helppo ottaa pois ja laittaa takas.
 
Esikoinen siirtyi seisomalaudalle 1v 9kk ja satunnaisesti oli yhdistelmärattaissa silloin, kun vauva oli kantorepussa. Käytännössä vain muutamia kertoja istui rattaissa pikkusiskon synnyttyä. Nyt on tulossa ikäeroa toisen ja kolmannen noin 2 vuotta ja 3 kuukautta ja mietin millaisia kärryjä tällä kokoonpanolla tarvitsemme. Eli esikoinen olisi 4v, kakkonen reilu 2v ja vauva. Lisäksi harkitsemme muuttoa kaupunkiin, jolloin sisarusrattaat olisi kyllä keskimmäisen turvallisuuden vuoksi ihan hyvä asia. Ei tarvisi juosta monen perässä, säästää äitiä. Mutta kuitenkin ajatus siitä, että yli 2v istuisi rattaissa on itselleni vähän outo, kun esikoinen antoi paikkansa pikkusiskolle vieläkin pienempänä. Olen kyllä ajatellut emmaljunga sv. Niin ja mietityttää sisarusrattaista se, että vierekkäiset vai peräkkäiset, miten niillä mahtuu ovista, hissiin, bussiin... Uutta kotia tässä etsiessä olen yhdeksi kriteeriksi laittanut iso hissi, jos edes kerrostaloon päädymme.
 
Meille tulee Britaxin Smile II ratasosalla + vaunukopalla ja siihen kylkeen ostetaan Britaxin Primo turvakaukalo isofixillä. Kaikki sopii suoraa ilman adaptereita yhteen ja sen mitä siskon vauvaa oon niiden tollasissa työnnelly niin ovat kyllä hyvät ja näppärät. Runko menee läjään ja sen saa kasattua auki helposti eikä vie paljoa takakontissa tilaa. Kaupungilla helppo napata vaan kaukalo runkoon kiinni ja kaupoissa kulkiessa kääntyvät ahtaissakin väleissä kääntyvien etupyörien takia, tavarakori on todella suuri, mahtuu kaksi reppua ja ostoksiakin vielä kyytiin. Kääntyvistä pyöristä huolimatta kulkevat hyvin myös hiekkatiellä ja vaikka pikku sohjossakin. Turvakaukalo on kevyt ja näppärä tällaisen pienikokoisenkin kannella.

Meillä ei ennen ole ollut vaunuilla niin väliä, kun on asuttu maalla huonojen teiden varrella niin että vaunuilta ei ole vaadittu juuri muuta, kun että niissä on voinut nukuttaa ulkona ja tietysti sen verran että ovat olleet näppärät reissussa ja kaupoilla. Nyt kun asutaan keskellä kaupunkia ja kuljetaan paljon jalkaisinkin ja lenkillä niin vaunuilta vaaditaan vähän enemmän ja siskon alta vuosikkaalla nuo Britaxit nähneenä ja itsekin käyttäneenä haluan sellaiset.
 
Noihin smilen II mäki alan olla jo kallistunu! Haluun nimenomaan semmoset joihin saa helposti kiinni myös kaukalon. Liikutaan niin paljon autolla kauppohin yms, joten tuommoiset suht nopeahkot pysähdykset on helpompi tehä ku lapsi pysyy kaukalossa kokoajan :)
 
Britax smile 2 on nyt ollut myös meidän ykkös suosikkina. Osaatko vielä sanoa kulkeeko ne hyvin hiekkatiellä? Me asutaan aika puistomaisissa maisemissa ja paljon hiekkateitä ympärillä, mutta niitä tulee kuljettua vaan lähinnä koiraa ulkoiluttaessa.
 
Jos niissä on samanlaiset renkaat ku britax b-motioneissa, eli ilmakumirenkaat, ni kulkee hyvin hiekkatiellä. Me asutaan hiekkatien varrella ja ehdoton asia mitä rattailta vaadin oli ilmakumirenkaat.
Oli kokeilussa myös rattaat puhkeamattomattomilla renkailla, mutta ne ei ollu niin hyvät ku noi toiset.
Edti, tosin jos siinä on ne uuen mallin puhkeamattomat renkaat ni niienki kuulemma pitäs kulkee hyvin myös hiekkatiellä..
 
Britax smile 2 on nyt ollut myös meidän ykkös suosikkina. Osaatko vielä sanoa kulkeeko ne hyvin hiekkatiellä? Me asutaan aika puistomaisissa maisemissa ja paljon hiekkateitä ympärillä, mutta niitä tulee kuljettua vaan lähinnä koiraa ulkoiluttaessa.
Sisko asuu kans hiekkateiden keskellä ja käy joka päivä n.5km lenkin vaunujen ja koirien kanssa niin hyvin kuulemma kulkee hiekkatielläkin. Noissa rattaissa on jousitetut ilmakumirenkaat ja kääntyvät eturenkaat saa halutessaan lukittua.
 
Kiva kuulla positiivisia kokemuksia tuosta Britaxista. Meille ensimmäinen vauva tulossa ja ollaan ihan pihalla vaunuista ja muista. Britax Smile 2-settejä olen katsellut ja eniten siihen alkanut kallistua. Tekisi mieli hankkia kerralla siis koko setti, jossa yhdistelmävaunut ja turvakaukalo.
 
Olen miettinyt meille Emmaljungan nxt90f vaunuja. Ovat kovin hintavat vain, joten täytyy harkita vielä kerran jos toisenkin ja tiirailla käytettyjä. Onko kellään niistä omakohtaisia tai kuultuja kokemuksia?
Asumme maalla, joten lumessa ja hiekkateillä pitää päästä hyvin kulkemaan. Näissä nxt90f vaunuissa saisi kuitenkin etupyörät lukittua, ei tarvitse erillistä "talvipyörä"pakettia ja istuimen saa täysin vaakatasoon (verrattuna esim. aikaisemmin ilmestyneeseen nxt90 -malliin). Vaikka pääasissa täällä sorateillä mennään, ja vaunut olisivat asfaltilla käytössä ainoastaan kun käymme kaupassa tai kaupungilla ja julkisia liikennevälineitä käytämme hyvin hyvin harvoin, niin arvostaisin sitä, että vaunut olisivat melko pienet ja näppärät. Jos on vinkkejä muista vaunuista, mitkä sopisivat meille niin mielellään otetaan vastaan (tai muuta, mitä ensikertalaisten tulisi miettiä vaunuja ostaessa). :) Tässä ketjussa aikaisemmin mainittuja bumblerideja vilkaisin myös, ja vaikuttivat ihan näpsäköiltä, mutta mites tuo kolmipyöräisyys maasto-olosuhteissa? Onko kovin raskas työntää?
 
Meillä olo hetken aikaa käytössä britax b-smart 3, enkä henk koht tykänny kolmipyöräsestä. Ne vaikutti tukevilta, mutta en esim uskaltanu jättää esikoista niihin nukkumaan päikkäreitä.
En tiiä kyllä oliko ne sen raskaammat ko nelipyöräsetkään, jos on ilmakumirenkaat.
 
Verkkokaupassa näkyy olevan aika hyvässä tarjouksessa britax go next -yhdistelmävaunut. (Joku erän loppu, vain tietty väri.) Ei kellään sattuisi olemaan kokemusta noista yhdistelmistä? :D
 
Meil oli esikoisen kaa hartanin topline x -vaunut. Ostettiin silloin uutena. Runko ja renkaat on edellee iha pränikät, mutta kangasosat otti osumaa runsaiden pesujen kanssa. (Saatoin ehkä liian antaumuksella pestä valkoisia keinonahkaisia), mutta enivei 4v niillä rällättiin ees ja taas. Pehmee kantokoppa ullakolla loistaa valkosena. Meinasin tehdä/teettää uudet kankaat kuomuun ja istuinosaan. :)
 
Heipä hei kaikille :)

Meillä ollut kovasti mietinnässä rattaat.. Ensimmäisellä oli ensin emmaljungat, joista en itse tykännyt, kun oli tällaiselle pienelle ihmiselle kauhean isot ja vaikea esim nostaa auton kyytiin. Hankittiin sitten Britaxin b-agilet, joista tykkäsin kovasti.
Nytkin mietittiin Britaxin smile 2 tai b-readyt. Näin jossain nettikaupassa abc design condor 4 -yhdistelmät ja ne näytti kyllä kivalta, mut liekkö millaiset? Kellään kokemusta?
 
Mulla ei oo itellä kokemusta abc-merkistä, mutta kaverilla oli niiltä jotkut muutama vuosi sitten ja hän oli tyytymätön. Ovat kuulemma hetkulat ja joku muukin juttu oli (en enää muista). Toki tuotekehitystäkin varmaan tapahtunut tuossa ajassa.
 
Täällä myös mietinnässä yhdistelmien ostaminen ja voi tätä vaunujen viidakkoa kun nettiä selailee! Oon yrittänyt lukea kokemuksia ja kommentteja ja niiden perusteella kallistunut Emmaljungan yhdistelmiin tai vaihtoehtoisesti kotimaisella Orallakin näyttää olevan passeleita pelejä. Meillä tarve kunnon vankkureille joilla pääsee maaseudulla keräilemään kelillä kuin kelillä ja nukuttamaan ulkona. Mut sitten oon miettinyt että kantsisko hommata jotkut keposemmatkin matkahäkkyrät ihan kauppa- ym reissuja varten...?
 
En oo ihan varma, mut muistelisin et mun kaverilla oli abc desing-vaunut/rattaat ja se tykkäs niistä paljon. En muista tarkempaa merkkiä/mallia sen enempää, muistan vaan et siinä oli heittoaisa :D
 
Täällä myös mietinnässä yhdistelmien ostaminen ja voi tätä vaunujen viidakkoa kun nettiä selailee! Oon yrittänyt lukea kokemuksia ja kommentteja ja niiden perusteella kallistunut Emmaljungan yhdistelmiin tai vaihtoehtoisesti kotimaisella Orallakin näyttää olevan passeleita pelejä. Meillä tarve kunnon vankkureille joilla pääsee maaseudulla keräilemään kelillä kuin kelillä ja nukuttamaan ulkona. Mut sitten oon miettinyt että kantsisko hommata jotkut keposemmatkin matkahäkkyrät ihan kauppa- ym reissuja varten...?

Huutelu syyskuisista.
Meillä on ollut Oran yhdistelmät, oisko ollu Ora-Jet. Sopivan vankat meidän metsiin ja hiekkateille, kunnon renkaat myös lumi- ja loskakeleihin, mutta aika hienosti ja nopeasti saa pakattua autoonkin. Meillä oli myös adapterit joilla turvakaukalon (Kiddy) sai runkoon kiinni ja niin sai kepeät kapeat kärryt kauppareissuja varten. Matkarattaat ostettiin vasta kun siirryttiin kaukalosta eteenpäin ja vaunukopasta ratasosaan, taisi olla yli vuoden ikäinen esikoinen silloin.
 
Mä haluan kans uuet, paremmat vaunut/rattaat. En vaan tiiä et mitkä. Pitää kuitenki olla sopivan pienet ja kevyet et mahtuu säilyttään pienessä eteisessä ja et sais näppärästi nostettua auton perälle. Eli emmaljunga-tyyppiset on aivan liian isot mun makuun. Nyt meillon britax b-motionit mut haluisin kokeilla jotain muuta.
 
Htisi, kun ei pääse missään kaupassa livenä kokeilee niitä abc designin vaunuja.. Mä en uskalla ostaa sikaa säkissä niin sanotusti laughing7 Täytyypä vielä mietiskellä.. Britaxeista kyllä tykkäsin ekan lapsen kohdalla, joten niihinkö sitä sitten päätyy, kun kokemusta niistä jo löytyy..
 
Takaisin
Top