Sairaalakassin sisältö

Tiuski

Kommentoinnin ninja
Kesämammat 2018
En nyt äkkiseltään löytänyt aihetta tähän liittyen, joten mitähän sitä näin ensikertalaisena kannattaa pakata sairaalakassiin? Lisäksi olen pohtinut, että minkähänlaista kotiinlähtövaatetta vauvalle täytyy kesäaikaan varata, ettei toinen ole kylmissään/kuumissaan? :) vinkkejä kellään?
 
Mulle on sanottu, et ainakin seuraavat asiat on syytä pakata laukkuun päivittäisten juttujen lisäks: itelle jotain pientä herkkua, esim. Karkkipussi. Itelle vaihtovaatteet, vauvalle pari pitkähihaista bodya ja varmuudeks joku lämpimämpi vaate. Lehtiä ja ajankulua :)
 
Ainakin liivisuojia ja imetysrintsikoita otan edellisten lisäksi sairaalakassiin.
Esikoisen aikaan oli mukana myös tuttipullo ja korvike, koska olin kuullut ettei synnärillä mielellään anneta lisämaitoa, jos imetys ei meinaa sujua (ei se onneksi ihan noin mennyt, tukea ja apua sai ja lisämaitoakin kun tarve tuli). Tuttikin oli steriloituna mukana ja annettiin "salaa" öisin :D
 
Mulla oli esikoisen sairaalakassi ihan älyttömän täynnä, nyt ajattelin pakata kevyemmin:grin

Neuvolakortti
Puhelin ja laturi
Eväät(suklaata, vesipullo)
Hygieniatarvikkeet(hammasharja ja-tahna, dödö ja pesuaineet)
Villasukat ja normisukat (ne sairaalan on kamalia)
Luumusosetta ja lakua (pehmittämään ekaa kakkahätäreissua:joyful:)
Vauvalle joku kiva pipo
(ehkä vielä oma rintapumppu ja imetysliivit)

Puoliso tuo kotiutumisvaatteet sit kaukalon kera, kun lähdetään. Ne pakkaan eri kassiin kotiin odottamaan:love017
 
Nuo vatsanpehmittäjät kuulostaa hyvältä, täytyykin heti lisätä omalle listalle :D ei ainakaan tarvitse sit hädän hetkellä niin kovin panikoida. :D
 
Mä ajattelin jättää ne vauvan vaatteet ottamatta mukaan, saa mies sitten hakea ne ja kaukalon myöhemmin, saa myös ihan valita itse mitä bodya ja vaatetta silloin tarvitaan.. sen verran hommaa helpotan että laitan valmiiksi vaihtoehtoja samaan paikkaan..
 
Mikä sairaalakassi :D Esikoisesta en pakannut mitään ja vaikka ois ollu aikaa synnärille lähtiessä niin otin mukaan vaan puhelimen :D No mies haki kyllä jälkeenpäin sitten laturin ja vaatteet vauvalle... Mutta ihan niinkin pärjäsin :D
 
Noo, mitäs mulla on täällä mukana.. :D
- laturi puhelimelle
- luettavaa (jos lähtisin vaan synnyttään ni en tarvis)
- omat hygieniavälineet (dödö, hammasharja ja -tahna, pesuaineet, hiusharja)
- evästä
-omat alusvaatteet (imetysliivit oli voimeks tarpeen jo sairaalassa kun maito nousi)
-kotiutumisvaatteet

Tein kans viimeksi niin että mies toi sitten kaukalon ja vauvan kotiutumisvaatteet sitten kun päästiin kotiin.
 
Nyt tulee vähän tyhmä kysymys, mut ollaanko sairaalassa jotkut sairaalavaatteet päällä? :D ja onko sairaalassa olon ajan vauvallakin jotkut sairaalavaatteet et ei tarvi hälle varata joka päivälle useampaa vaatekertaa? :D
 
Varmasti riippuu myös sairaalasta. Mutta täällä saa päättää että onko omilla vai sairaalan vaatteilla. Ja vauvalle on sairaalan vaatteita tarjolla myös, niitä me ainakin pidettiin esikoisella ne muutamat päivät mitä sairaalassa oltiin..
 
Mä hengasin semmosessa sairaalan mekossa koko sairaala-ajan, siinä oli hyvä imettää ja vauvaakin oli helppo pitää iholla. Nyt joudutaan eri sairaalaan, saa nähä miten siellä.
Toivon kotiutuvani nopeasti:smiley-angelic001
 
Neuvolakortti, puhelin, laturi ja hygieniatarvikkeet(shampoo, hoitoaine, dödö ym) . Vauvalle pipo ja oma viltti.
Kotiutumis vaatteet itsellä oli viimeksi imetystoppi, huppari ja collegehousut. Mies toi sitten vauvan vaatteet ja kaukalon mukana kotiutumispäivänä.

Viimeksi laukussa oli mukana myös erilaisia karkkeja mutta eipä niitä tehnyt sitten mieli yhtään syödä kun sairaalaruoka täytti vatsan ihan tarpeeksi hyvin. Sielä tarjoiltiin se 5x päivässä ruoka kuitenkin. Ja sairaalavaatteissa olin itse ja vauva ihokontaktissa tai vilttiin käärittynä, en halunnut pukea sitä minään 5päivänä kun oltiin.

Miehelle kannattaa myös ottaa evästä ja mukavat vaatteet miehelle päälle :wink jos synnytys tuppaa venymään pitkälle yöhön
 
Mä oon miettinyt sitä että muistan laukkuun ne jota muutenkin tarvii joka päivä :)
 
Kiitos kaikille vinkeistä, näistä saakin hyvän listan tehtyä :) sit kun vaan vielä muistas kotoa lähtiessään kassin napata mukaan :D
 
Eikös miehelle kannattais ottaa mukaan joku väljä paita kun jossain sairaaloissa annetaan vauva isälle kenguruhoitoon jos äiti ei voi/jaksa pitää heti synnytyksen jälkeen.
 
Hyvä huomio Mamma84. Meidän esikoinen oli ekat tuntinsa isän hupparin alla, kun itse heräilin heräämössä sektiosta.
 
Varavirtalähde oli itsellä hyödyllinen, kun PHKS ei saanut ladata puhelinta huoneissa. :)

Ihan hirveästi ei kannata pakata jos sairaala ei ole kaukana. Täällä ainakin tilat on tosi pienet ja kaikki "ylimääräinen" tuntui olevan vaan tiellä.

Mä ajattelin pakata tällä kertaa ihan vaan neuvolakortin, hammasharjan & tahnan, deodorantin ja varavirtalähteen & laturin puhelimelle. :)
 
Varavirtalähde oli itsellä hyödyllinen, kun PHKS ei saanut ladata puhelinta huoneissa. :)

Kuulostaapa hassulta ettei ole saanut ladata puhelinta huoneessa, mutta täytyykin varalta itekin ottaa varavirtaa mukaan. Vaikka onhan siellä toki muutakin tärkeää tekemistä kun puhelimella roikkuminen :D
 
Meillä esikoisen syntymän jälkee tuoreelle isälle annettii sairaalan nappipaita lainaan hetkeks et sai pojan kenguruhoitoon melko heti synnytyksen jälkeen ja ite pääsin suihkuun :) viimeks olin ma-ke osastolla synnytyksen jälkee ni et ke iltana pääsin pois ku poika synty ma puolenpäivän jälkeen. Tekemistä/lukemista on kyl hyvä olla jos ei osaa päivällä nukkuu sillo ku vauvaki, ettei käy pitkäks aika :) mul oli tarpeen nappikuulokkeet puhelimee ni sai kuunnella musiikkia.. ja tosiaa omat hyvät alusvaatteet on tarpee ettei joudu sairaalan pikkupökiä lainaamaa(musta ne oli hirveet).. ite otan vauvalle pitkähih.bodyn,housut,myssyn,sukat ja ohkaset trikootumput ja sit peitteen varuiks kaukaloon ulkona olo ajaks ku kotii päästään. Itselle imetysliivit toki ja liivinsuojat pitää muistaa. Sit imetystoppi+huppari+collarit. Niillä aattelin mennä :)
Ekan wc-reissun avuks sain osastolta laxoberon kuulia ja ne kyl autto! Nännivoidettakaa en ota nyt mukaa ku osastolta saa ku pyytää.
Taian ottaa iha normi kameranki mukaa tällä kertaa :) (kuvakoko fiksumpi ku puhelimel, sit kuviks teetettäessä )
 
Takaisin
Top