Huhtikuun höpinät

Eilen illalla käyrälle piirtyi supistuksia tasaisesti ja sain estolääkettä niihin. Tänään lääkäri teki kuitenkin päätöksen ettei supistuksia enää estellä vaan annetaan synnytyksen käynnistyä jos niikseen tulee. Hän uskoi että supistukset ja veden mukana tuleva verinen vuoto ovat merkkejä jostain eikä kannata väkisin estellä jos synnytys käynnistyy. Nyt myös seurataan tuota vuotoa ja voi olla että sen puolesta päädytään leikkaamaan. Mutta sellainen fiilis mulle jäi, että tällä viikolla meidän pieni poika syntyy.

Edit. Tänään on siis 28+5
 
Muokattu viimeksi:
Hui vastavirrassa ompas teillä siellä jännät ajat.
Eikös sulla kuitenkin oo kohta 29 viikko täynnä. Tsemppiä sinne.
 
Ohhoh vastavirrassa, jännät paikat tosiaan. Hyvä ettei väkisin lähdetä synnytystä enää pidättämään jos kerta jo veristä vuotoakin... Ihanaahan se on saada nyytti syliin, vaikka vähän ajoissa tuo teidän pikkuinen tuleekin. Tsemppiä tulevaan viikkoon, taitaa olla teille huhtikuinen tulossa :)
 
Eilen illalla käyrälle piirtyi supistuksia tasaisesti ja sain estolääkettä niihin. Tänään lääkäri teki kuitenkin päätöksen ettei supistuksia enää estellä vaan annetaan synnytyksen käynnistyä jos niikseen tulee. Hän uskoi että supistukset ja veden mukana tuleva verinen vuoto ovat merkkejä jostain eikä kannata väkisin estellä jos synnytys käynnistyy. Nyt myös seurataan tuota vuotoa ja voi olla että sen puolesta päädytään leikkaamaan. Mutta sellainen fiilis mulle jäi, että tällä viikolla meidän pieni poika syntyy.

Edit. Tänään on siis 28+5
:Heartbigred voi miten jännää!!! Olen ottanut melkeinpä elämäntehtäväkseni selvittää ammattilaisilta (lääkäreiltä, erikoissairaanhoitajalta keskosten teholta...)kokemuksia näillä viikolla syntyneistä vauvoista, minullakin siis 28+5.

Mikä lohduttavinta, kaikki tarinat ovat hyviä, siis niinkun viikkojen puolesta. Meidän neuvolatätikin kertoi oman tarinansa, jossa poika syntyi rv29 ja painoakin oli vain reilu 400g. Silti kehitys ollut koko ajan normaalia ja nykyään normaali terävä, reipas koululainen. Rv 29 on kuulemma jo niin hyvä viikko, että ehkäpä juuri siksi myös teidän vauva saa tulla, kun on tullakseen. En tiedä. Maallikko ja kanssaeläjä täällä vaan pohtii.

Olette ajatuksissa. Jännää:love7
 
Eilen illalla käyrälle piirtyi supistuksia tasaisesti ja sain estolääkettä niihin. Tänään lääkäri teki kuitenkin päätöksen ettei supistuksia enää estellä vaan annetaan synnytyksen käynnistyä jos niikseen tulee. Hän uskoi että supistukset ja veden mukana tuleva verinen vuoto ovat merkkejä jostain eikä kannata väkisin estellä jos synnytys käynnistyy. Nyt myös seurataan tuota vuotoa ja voi olla että sen puolesta päädytään leikkaamaan. Mutta sellainen fiilis mulle jäi, että tällä viikolla meidän pieni poika syntyy.

Edit. Tänään on siis 28+5

Voimia. :) olet ollut kyllä paljon ajatuksissa. :Heartred onneksi olette hyvässä hoidossa sielä.
 
Jopas on jännittävää. Tosi aikaista, mutta eiköhän kaikki mene hyvin :) Meillä muilla on vielä odotettavaa.
 
Tsemppiä Vastavirrassa!

Saatiin tänään tietää, että ne asunnot johon laitettiin hakemusta oli tullut yli 800 muuta hakemusta. Nyt vaan peukut pysty että ilmoittavat meille ens/seuraavalla viikolla.
 
Onnistuin taas telomaan itteeni ja nyt äippäloman alkuun asti sairaslomaa. Onpahan aikaa miettiä vauvajuttuja ja ottaa rennosti...
 
Eilen illalla käyrälle piirtyi supistuksia tasaisesti ja sain estolääkettä niihin. Tänään lääkäri teki kuitenkin päätöksen ettei supistuksia enää estellä vaan annetaan synnytyksen käynnistyä jos niikseen tulee. Hän uskoi että supistukset ja veden mukana tuleva verinen vuoto ovat merkkejä jostain eikä kannata väkisin estellä jos synnytys käynnistyy. Nyt myös seurataan tuota vuotoa ja voi olla että sen puolesta päädytään leikkaamaan. Mutta sellainen fiilis mulle jäi, että tällä viikolla meidän pieni poika syntyy.

Edit. Tänään on siis 28+5
Millä mielellä sinä ja perheesi olette? Oletteko mielestäsi saaneet valmistautua (siinä määrin kun se on mahdollista) vauvan syntymään ja tulevaan aikaan?

Oletko saanut vertaistukea sairaalassa ollessa? Onko osastolla muita samassa tilanteessa olevia?

Muutama kysymys oli mielessä. :D vastaat, jos jaksat ja haluat. :)
 
Tsemppiä Vastavirrassa täältäkin :Heartred Monta kertaa päivässä on pitänyt käydä kyttäämässä, että onko uutta tietoa teidän tilanteesta :)
Juuri sain kelan laput täytettyä :smiley-ashamed004
Pidetään Ketterä peukut pystyssä!
Meillä on ollut pitkään asunto myynnissä, mutta nyt välittäjän kanssa sovittiin hinnan pudotuksesta ja extrakovasta markkinoinnista jos vaikka saataisiin tämä alta pois ja saataisiin ostettua isompi asunto.
Oon koittanut vältellä tulevaa sokerirasitustestiä kaikin voimin, mutta tänään sain varattua sinnekkin ajan. Puhelimessa ihana nainen antoi minulle "myöhäisen" ajan kun melkein itkua väänsin puhelimessa että en vain kykene olemaan labrassa jo klo 07.15, kiitos esikoisen ja vuorotyön.

11 työpäivää olisi vielä jäljellä niin alkaisi kesäloma :smiley-bounce015
 
Tsemppiä Vastavirrassa täältäkin :Heartred Monta kertaa päivässä on pitänyt käydä kyttäämässä, että onko uutta tietoa teidän tilanteesta :)
Juuri sain kelan laput täytettyä :smiley-ashamed004
Pidetään Ketterä peukut pystyssä!
Meillä on ollut pitkään asunto myynnissä, mutta nyt välittäjän kanssa sovittiin hinnan pudotuksesta ja extrakovasta markkinoinnista jos vaikka saataisiin tämä alta pois ja saataisiin ostettua isompi asunto.
Oon koittanut vältellä tulevaa sokerirasitustestiä kaikin voimin, mutta tänään sain varattua sinnekkin ajan. Puhelimessa ihana nainen antoi minulle "myöhäisen" ajan kun melkein itkua väänsin puhelimessa että en vain kykene olemaan labrassa jo klo 07.15, kiitos esikoisen ja vuorotyön.

11 työpäivää olisi vielä jäljellä niin alkaisi kesäloma :smiley-bounce015
Oho, 7.15 on kyl tosi aikainen aika olla labrassa :wideyed:. Ei mikään ihme jos vähän tuottaa ongelmia. Eikö teillä sit tehdä noita rasituksia myöhemmin normaalisti? En enää itse muista mihin aikaan mun rasitus oli viime raskaudessa, mut sen verran muistan ettei TODELLAKAAN ollut seitsemältä aamulla...

Mulla kaks työpäivää :cool05
 
7.30 on myöhäisin aika jonka saa, nyt minua käsitellään kuulemma erikoistapauksena ja sain ajan 8.30 joka tuntuu kyllä kidutukselta sekin
 
Mulla oli myös aikaisin tuo sokerirasitus.. klo 7.30.. mutta toisaalta hyvä niin on sitten ohi :joyful: ja mulla ei tuohon aikaan ollut vielä edes nälkäkään mikä helpotti selviytymistäni.
 
Mua ei laitettu sokerirasitukseen ollenkaan vaikka olenkin jo hieman ”iäkkäämpi” synnyttäjä. Ei ole ollut ongelmia kahdessa ekassa raskaudessa niin ei sit laiteta. Mites teillä neuvolassa, katotaanko itse verenpaine ja pissanäyte? Täällä Tampereella ainakin mun neuvolassa pitää tehdä ne itse ja katsoa tulokset. Vielä ihan liikaa työpäiviä jäljellä ja töitä. Onneksi sijainen on nyt aloittanut 1.4, joten voin alkaa häntä perehdyttää ja lykätä työt pikkuhiljaa hänelle. :happy: Pitäis vaunut kaivaa jossain vaiheessa varastosta ja vähä tsekkailla niiden kuntoa. Äitiyspakkauskin olisi kiva jossain vaiheessa saada..huhtikuun puolessa välissä varmaan tulee. :wink
 
Meillä ei omassa neuvolassa katsota itse paineita tai pissanäytettä. Eilen kävin naistenpolilta kontrollissa ja siellä käskettiin odotustilassa mitata verenpaine itse.
Mun mammaloma sijaisuus oli viime viikolla laitettu hakuun. Ihan en taida itse ehtiä kokonaan perehdyttää. Montaa kokonaista viikkoa ei ole töitä jäljellä, kun on lomapäiviä ja pyhiä :)
 
Takaisin
Top