Marraskuiset 2018

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mymlan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minua nyt vähän jännittää kun ollaan lähdössä lomalle Aasiaan. Periaatteessa ei ilmeisesti suurempia km-riskejä ole, kunhan ei syö mereneläviä ja kuorittuja epämääräisi vihanneksia. Silti esim. lento jännittää. Ja entä jos siellä alkaisikin vuodot. Voi apua. Enää ei kuitenkaan haluttaisi matkaa perua. :sad001 Oisko kellään kokemuksia lennoista tai matkailusta raskaana?

Minua nyt vähän jännittää kun ollaan lähdössä lomalle Aasiaan. Periaatteessa ei ilmeisesti suurempia km-riskejä ole, kunhan ei syö mereneläviä ja kuorittuja epämääräisi vihanneksia. Silti esim. lento jännittää. Ja entä jos siellä alkaisikin vuodot. Voi apua. Enää ei kuitenkaan haluttaisi matkaa perua. :sad001 Oisko kellään kokemuksia lennoista tai matkailusta raskaana?

Moikka!

Itsellä ei tästä asiasta tietoa ole, mutta pakko kommentoida kun tänään satuin törmäämään blogiin; vaikka pidänkin tuota Maria Nordinia vähän kyseenalaisena julkisuudenhenkilönä, niin sen blogissa oli itse asiassa tosi hyvin kirjotettu matkailusta raskaana! :)

Minä lensin edellisessä raskaudessa rv6 kreikkaan ja olin siellä viikon. :) söin oikeastaan kaikkea paitsi just mereneläviä ja maitoa sekä jogurttia en syönyt. Juustoakin taisin muistaakseni syödä. Oltiin koko viikko samassa paikassa ja sieltä löytyi aivan super hyvä ravintola millä oli iso lista pizzoja niin söin enimmäkseen sitten niitä, kun olivat niin julmetun hyviä. Ne ainakin kuumennettiin. :D toki kreikka on vähän eri asia kuin aasia. Siellä kun ei aina ihan varmaksi voi tietää mitä siinä lautasella on..
silloin en jotenkin osannut pelkää km, mutta kyllähän se ihan mahdollinen sielläkin on niinkuin täällä kotonakin. Lennon ei pitäisi vaikuttaa raskauteen näin aikaisessa vaiheessa.

Alli, millä viikoilla sä matkustat? Oisko ultra mahdollinen sitä ennen? Se rauhottais ainakin, kun tietäis, ettei oo kohdun ulkopuolinen tai tuulimuna. Mä kävin ekassa raskaudessa ultrassa ennen matkaa. Oli kyllä hirveet pahoinvoinnit sit just reissun aikana, et sen puoleen oon nyt onnellinen, että muutto Suomeen tapahtuu toisen kolmanneksen aikana... Eikä oo reissuja suunnitteilla sitä ennen.

Mehän siis asutaan nyt maassa, jonne moni tästäkin porukasta pelkäisi matkustaa raskaana. Mut kyllä täällä selviää.

Tartteeko sun käyttää malarianestolääkitystä siellä? Doxicyclin käy viikolle 15 asti. Mä en täällä käytä lääkkeitä eikä malaria ole yleinen meidän kaupungissa, mutta se ois kyllä se mun suurin pelko, että sen nappais raskaana ollessa.

Moikka,

Löytyykö täältä marraskuisista iäkkäämpiä odottajia? :happy: Olen 41v ja tämä on ensimmäinen. Vähän on ollut hakusessa tämä foorumin käyttö, yritän oppia käyttämään mutta välillä tuntuu että kirjautuminen ei tahdo onnistua ja koko marraskuiset2018 on hukaksissa:)

Alli, millä viikoilla sä matkustat? Oisko ultra mahdollinen sitä ennen? Se rauhottais ainakin, kun tietäis, ettei oo kohdun ulkopuolinen tai tuulimuna. Mä kävin ekassa raskaudessa ultrassa ennen matkaa. Oli kyllä hirveet pahoinvoinnit sit just reissun aikana, et sen puoleen oon nyt onnellinen, että muutto Suomeen tapahtuu toisen kolmanneksen aikana... Eikä oo reissuja suunnitteilla sitä ennen.

Mehän siis asutaan nyt maassa, jonne moni tästäkin porukasta pelkäisi matkustaa raskaana. Mut kyllä täällä selviää.

Tartteeko sun käyttää malarianestolääkitystä siellä? Doxicyclin käy viikolle 15 asti. Mä en täällä käytä lääkkeitä eikä malaria ole yleinen meidän kaupungissa, mutta se ois kyllä se mun suurin pelko, että sen nappais raskaana ollessa.

Saako udella et mikä maa? :D

Mä laitoin just. :) Taitavat pari kertaa viikossa lisätä porukkaa salaisiin.

Mä kans laitoin tänään. Tai ainakin yritin laittaa :D

Saako udella et mikä maa? :D

Saa, mut kerron vasta salaisella puolella! :) Jos kerron ja joku tuttu lukee näitä, paljastun välittömästi. Ja oon jotenkin hirveen haluton yleensäkään kertomaan tästä raskaudesta kenellekään Suomessa. Tekis mieli vaan kesällä ilmestyä sinne maha pystyssä.

Voi, että tää salailu on vaikeaa! Maha pömpöttää sen minkä kerkeää, väsyttää ihan poikkeuksellisen paljon, itkettää ja herkistää kaikenlaiset jutut ja sitten vielä erilaiset hajut oikeesti tekee pahaa. Olin eilen mun äidin ja taaperon kanssa uimassa. Äiti selkeesti aavistaa, mutta ei kehdannut kysyä. En mä kyllä tiedä edes miksi häneltä salailen tätä, sillä jos tulis km niin kertoisin siitä kuitenkin...

Jotenkin ehkä kuitenkin haluan pitää tämän vielä mun ja miehen yhteisenä juttuna vielä hetken. Nautiskella tästä kahdenkesken ennen kuin minusta tulee ”julkinen arvostelun kohde”. Tai siltä ainakin välillä tuntu viime raskauden aikana. Ihan kuin kuka tahansa saa tulla kommentoimaan raskautta miten vaan!

Aster, toi mullakin varmaan kummittelee takaraivossa. Että joutuu taas julkisen arvostelun kohteeksi niin kokonaisvaltaisesti. Haluaa vaan lykätä sitä.

Moikka,

Löytyykö täältä marraskuisista iäkkäämpiä odottajia? :happy: Olen 41v ja tämä on ensimmäinen. Vähän on ollut hakusessa tämä foorumin käyttö, yritän oppia käyttämään mutta välillä tuntuu että kirjautuminen ei tahdo onnistua ja koko marraskuiset2018 on hukaksissa:)

Mä on kans tämmönen vähän iäkkäämpi odottaja. 38v Ja melkeinpä vois sanoa että melkein ensimmäistä odotan kun vanhin lapsi on 22v ja nuorin 18v :D tai ainakin tuntuu että kaikki on ihan uutta ja miten tässä tuleekaan toimia ja tehdä :)

Moikka,

Löytyykö täältä marraskuisista iäkkäämpiä odottajia? :happy: Olen 41v ja tämä on ensimmäinen. Vähän on ollut hakusessa tämä foorumin käyttö, yritän oppia käyttämä1än mutta välillä tuntuu että kirjautuminen ei tahdo onnistua ja koko marraskuiset2018 on hukaksissa:)

Täällä on yksi 40v tai kesällä 41 v

Toivoisitteko, että teille järjestettäisiin vauvakutsut ennen vauvan syntymää?
Järjestettinkö teille, kenellä on jo lapsia, vauvakutsuja edellisten kohdalla? Mitä piditte niistä? Mitä haluaisit toisin tehtävän tällä kertaa?

Mulle järjestettiin puoliyllätyksenä yhdet viime raskauden loppupuolella ja olin kyllä iloinen niistä. Ihanaa, kun sai ystävien kanssa iloita raskaudesta ja tulevasta vauvasta <3 Valitettavasti yli puolta en heistä ole viimeisen kahden vuoden aikana nähnyt/kuullut. :/

Nyt musta tuntuu, etten halua mulle järjestettävän vauvakutsuja, mutta voisin itse järjestää jotkut pienimuotoiset vauvan tervetulojuhlat raskauden loppupuolella, johon itse kutsun vain muutaman läheisen ystävän. Kutsuisin sellaisia läheisiä, joiden kanssa ollaan tekemisissä myös arjessa.

Takaisin