Oireita

Toki jos tulee joku paha haju tms ni oksu lentää edellee ja kakomista on. Mut ei niin pahaa enää että 24/7 pöntöllä oisin
 
Mä koen, että pahoinvointi on helpottanut vaikka pari kertaa viikossa tulee oksennettuakin vielä ja etomista on päivittäin. Nyt pystyy tekemään muutakin kuin makaamaan sohvalla :D
13+6
 
Eli seuraava etappi taitaa olla si se rv 16, nyt on menos rv 14. Oli kiva kun oli se joku päivän teksti että monilla alkaa helppaa ekan raskauskolmanneksen jälkeen ja olin sillai jee koska ja nyt oon jo tyytyny kohtalooni ettei tää ainakaan vielä helppaa. Mä luen näitä tein kertomia juttuja ja toivon että se helppaaminen tarttuis muhunkin. :p
 
Supistelut ovat nyt aiheuttaneet pieniä muutoksia kohdunkaulalla joten taas sairaslomalla. Pientä tiputteluaki on ollut viime perjantaista (mikä johtui todennäköisesti emätinnäytteen otosta). Vauva siellä masussa ja pyöri ja hyöri ahkerasti ja kaikki hänellä hyvin. Tuntuu että aika vaan matelee ja toivoo vaan että raskaus olisi jo pidemmällä. Rv 17+4
 
Onko teillä muilla tullut sellaisia repäisy kipuja?jos nopeasti vaikka kääntyy tai kurkottaa johki tms? Ihanku nahka tai nahkan alla joku ottaisi vastaan. Söikähdän joka kerta.en muista että esikoisest olis tälläst ollu..
 
Kuulostaa hyvin tutulta, Jemina-87. Kyllä, nopeet liikkeen vaihdot ja kurkotukset tuottaa just tollasta kipua.
 
Ärsyttävän tuntuista :D mistäköhä johtuu? Onko sulla millä vkoilla alkanut tuntua nämä?
 
On kyllä repäisykipuja! Jos nousee sängystä liian rivakasti tai jopa aivastaessa.. :oops:
Jonkun aikaa on jo ollut. Tarkempaa ajankohtaa en kyllä millään muista.

Muita oireita ei nyt toistaiseksi ole. Vain noita kohdun kasvuun yms liittyviä.

18+0
 
Huh, tässä muiden pahoinvoinneista lukiessa tulee ihan hyvä olo omista oireosta. Täällä mennään yhdeksännellä viikolla ja pahimmat oireet on etovaolo kellon ympäro ja jäätävä väsymys. Oon kyllä huomannut jo ruokarytmillä saavani pahaan oloon paljon apuja. Ja raitisilma ois yks kanssa. Mä oon tsempannut työpäivät, mutta välillä täytyy oikein hengitellä, että selviää. Väsymys on se enemmän työhönkin vaikuttava, jonka kanssa on kyllä jotenkin selvinnyt.

Ja noista hajuista ja etovista ruoista. Mä todella uskon, että raskausvaiheessa meidän kehot kertoo mahollisilla mieliteoilla tai ällötyksen kohteilla, et mitä tarvitsee. Ite oon ennen raskautta syönyt muutaman kuukauden tosi huonosti ja nyt tuntuu, että keho hylkii kaiken rasvaisen ja sokerisen. :D elämäntaparemontti käynnistyi ihan huomaamatta.
 
Huh, tässä muiden pahoinvoinneista lukiessa tulee ihan hyvä olo omista oireosta. Täällä mennään yhdeksännellä viikolla ja pahimmat oireet on etovaolo kellon ympäro ja jäätävä väsymys. Oon kyllä huomannut jo ruokarytmillä saavani pahaan oloon paljon apuja. Ja raitisilma ois yks kanssa. Mä oon tsempannut työpäivät, mutta välillä täytyy oikein hengitellä, että selviää. Väsymys on se enemmän työhönkin vaikuttava, jonka kanssa on kyllä jotenkin selvinnyt.

Ja noista hajuista ja etovista ruoista. Mä todella uskon, että raskausvaiheessa meidän kehot kertoo mahollisilla mieliteoilla tai ällötyksen kohteilla, et mitä tarvitsee. Ite oon ennen raskautta syönyt muutaman kuukauden tosi huonosti ja nyt tuntuu, että keho hylkii kaiken rasvaisen ja sokerisen. :D elämäntaparemontti käynnistyi ihan huomaamatta.
Moi, jos oot 9. viikolla vasta, niin oikea lasketun ajan ryhmä lienee joko elokuiset tai syyskuiset. Tsemppiä kuitenkin elämäntapremonttiin ja oireisiin!
 
Täällä tullu kaikenlaiset repäisykivut ja vihlomiset. Tätä muuttoa tehdessä varsinkin huomaa miten eri liikkeet tekee niitä kipuja. Eilen oli pakko ääneen huutaa kun vihlo niin kovaa! Mutta onneksi ne on vaan nopeita vihlomisia tai repäisyjä, ettei pidempään satu. Tosi ilkeitä silti!
Mulla issias vaivaa edelleen ja nyt kun pakkailee tavaroita ja liikkuu vielä enemmän niin käy kyllä tosi kovasti selkään. Tää vaiva mulla on muutenkin ja aina raskauksissa se pahenee.
 
Mä voisin taas päivittää miten meillä menee, taas semmonen päivä ettei tie miten tästä kykenee jatkamaan. Kromosomitutkimukset oli ok:t, mutta saatiin kuulla mitä tää käytännössä tarkoittaa kun jalkaa ei ole. Eli vauvasta ei tule luultavasti koskaan kävelevää ja kehitysvammaisuuden todennäköisyys on silti yli puolet, vaikka kromosomitutkimukset oli ok:t. Sitten vaikka isommat poikkeavuudet on suljettu pois niin silti vakavia pieniä poikkeavuuksia ei voida poissulkea. Esim. Kitalakihalkiot, silmä- ja sydänongelmat on yleisiä kokoraajapuutoksissa. Nyt vielä harkitaan asiaa, mutta nyt näyttää pahalta.
 
Mä voisin taas päivittää miten meillä menee, taas semmonen päivä ettei tie miten tästä kykenee jatkamaan. Kromosomitutkimukset oli ok:t, mutta saatiin kuulla mitä tää käytännössä tarkoittaa kun jalkaa ei ole. Eli vauvasta ei tule luultavasti koskaan kävelevää ja kehitysvammaisuuden todennäköisyys on silti yli puolet, vaikka kromosomitutkimukset oli ok:t. Sitten vaikka isommat poikkeavuudet on suljettu pois niin silti vakavia pieniä poikkeavuuksia ei voida poissulkea. Esim. Kitalakihalkiot, silmä- ja sydänongelmat on yleisiä kokoraajapuutoksissa. Nyt vielä harkitaan asiaa, mutta nyt näyttää pahalta.

Voimia päätöksien tekoon! Ei varmasti ole helppo, vaikka miten sitä pohtisi monelta kantilta! Mukavaa kun käyt kertomassa tilanteesta, sitä osaa arvostaa elämää taas omalla tavalla enemmän, pienet krempat ei meinaa mitään suurien päätösten edessä !!! :Heartred
 
Voimia päätöksen tekoon! Mikään vaihtoehto kun ei ole helppo. Just tänään ajattelin teitä että mitä teille kuuluu. Mä niin toivoin et ois paarempia uutisia:Heartred
 
Voimia Mindie! Olette tosi isojen päätösten edessä! Voimia niiden tekemiseen. Todella surullista, että tarkemmissa tutkimuksissa(?) on noussut esiin noin monta lisäriskiä vauvan terveyden kannalta, ja osaltaan myös kaikki tuo epävarmuus on varmasti todella raskasta ja kuluttavaa.
 
Takaisin
Top