Alkuraskauden ultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Asiris
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Perhe-Artella Helsingissä käyty tänään, kätilö oli aivan ihana ja paikka viihtyisä ja tunnelma kiireetön.

Pientä sulattelua vaatii, sillä suureksi yllätykseksi sieltä löyty 2 sykkivää sydäntä.. molemmat vastasi viikkoja 6+4 mitä pitikin. Ei oo mulla eikä miehellä kaksosia suvussa, joten pääsi todella yllättämään [emoji50]

Onnea <3

Peepaa, onnea!! Mitkä fiilikset? Itse odottelen ar-ultraa juurikin selvittääkseni, että onko siellä enemmän kuin yksi tulossa. 5.2. asti pitää ootella..

No aika epätodellinen olo! Ja pikkasen shokki päällä kun ei tätä ollu osannu etukäteen ajatella yhtään vaihtoehtona, vaikka ainahan tämäkin on mahdollista :D isäntä totes täydestä sydämestään ultrassa "voi paska! Tarjotaako teillä terapiaakin?" :rolleyes:
Noh, uskon että kaikella on tarkotus ja me tullaan tästäkin selviimään!

Onnea kaikille iloisista ultrakuulumisista! Meillä ar-ultra ensi tiistaina :)

Peepaa, luulen, että meillä olisi mies reagoinut jotakuinkin samoin :grin

Meillä eilen ultra Lahden Perhe-Artella, ihana kätilö ultraamassa, selitti ja tutkiskeli tarkkaan. Ensimmäistä kertaa ikinä siellä näkyi tyyppi joka vastasi viikkojaan ja sydän sykki niin kovasti. <3 Vastasi kooltaan päivän vanhempaa, mutta mun kierrosta ei pysty tällä hetkellä täysin laskemaankaan. Eli nyt ois viikkoja 7+2.

Katsotaan kuinka käy tämän kaverin, kerran aiemminkin alkuun näkyi ultrassa mutta seuraavassa oli syke kadonnut. Silloin ei käyty varsinaisesti varhaisultrassa vaan muiden syiden takia ultrattiin. Aika näyttää miten käy.

Tännekin vielä!
Löytyi alkio ja syke, vastasi viikkoja 5+6, eli kuukautisten mukainen koko. Oon siis kai sitten vaan plussannut ihan tosi aikaisin, eli 3+1 ja sillonkin oli oireita ollut jo pari päivää! Voikohan olla mahdollista? No, eka neuvola 9.2. Meillä ultrataan joka kerta, joten sillon näkee sit tarkemmin :) Vähän hälveni kyllä huoli, mut jäi vielä kuitenkin mietityttämään.

Toki voi olla mahdollista! Mä plussasin 3+4 jolloin digi näytti raskaana 2-3, ekat tuntemukset ja oireet alkoi jo 2-3 päivää yhdynnästä eli rv 2+3 alkaen (alavatsatuntemukset, rinnat kasvoi ja aristi) - silloin jo epäilin "luuloraskautta" [emoji38] mutta täällä sitä vaan porskutetaan rv 8.

No aika epätodellinen olo! Ja pikkasen shokki päällä kun ei tätä ollu osannu etukäteen ajatella yhtään vaihtoehtona, vaikka ainahan tämäkin on mahdollista :D isäntä totes täydestä sydämestään ultrassa "voi paska! Tarjotaako teillä terapiaakin?" :rolleyes:
Onk teidän esikoinen minkä ikänen? Ihan varmasti selviitte. :)

Itse aloin tänään harkitsemaan tuota ar-ultra, ei ole koskaan aiemmissa raskauksissa käynyt mielessä, että olisi tarve käydä kun onhan tuo nt-ultra vasta se ”varma”, että kaikki on hyvin.

Nyt kuitenkin sain neuvola-ajan vasta ensi kuun loppuun, sillon viikkoja 10+ joten mitään vahvistusta koko raskauden olemassaolosta ei ole tulossa ennen sitä.
Lisäksi mies huomautti eilen, että miten vatsani näkyy jo rv (5+0), eli vähän myös mietityttää, että olisiko useampi kuin yksi kyydissä.

Sisita, joillakin maha pullahtaa aiemmin esiin, jos raskauksia on jo takana.

Sen tiedänkin, mutta edellisestä raskaudesta on aikaa 6,5 vuotta ja kohtu on kallistuneena edelleen aavistuksen taaksepäin, viimeeksi kierukkaa irrottaessa viime kesänä lääkäri tästä taas mainitsi. Esikoisen raskaudesta ei ollut edes mahaa! :grin Ja toisesta vasta rv 20 oli pieni masu.

Meillä tuo ar-ultra maksaa ~200€ Kela-korvauksen jälkeen, eli voi olla että jätetään välistä. Katsotaan kestääkö hermot odotella neuvolaan..

Myös kyllä pelko siitä, ettei kaikki ole hyvin, juuri tuon mahan kasvamisen ja lähes täydellisen oireettomuuden takia.

Kiva kuitenkin lukea teidän kokemuksia ja ihania nuo yllätys-uutiset useammasta pienestä!

Onk teidän esikoinen minkä ikänen? Ihan varmasti selviitte. :)

Poika on syntyny 8/12 elikkä jos nää kaverit pysyy loppuu asti kyydissä, ehtii poika just alottaa eskarin ja täyttää 6v. Toivon todella et saan näille äkkiä rytmin semmoseks et nukkus päikkäreitä eskarin aikana - sais joskus itekki nukuttua :eek:

[emoji23] paljon onnea ja kyllä se mies siitä varmasti ilman terapiaa selviää[emoji16]

Sen tiedänkin, mutta edellisestä raskaudesta on aikaa 6,5 vuotta ja kohtu on kallistuneena edelleen aavistuksen taaksepäin, viimeeksi kierukkaa irrottaessa viime kesänä lääkäri tästä taas mainitsi. Esikoisen raskaudesta ei ollut edes mahaa! :grin Ja toisesta vasta rv 20 oli pieni masu.

Meillä tuo ar-ultra maksaa ~200€ Kela-korvauksen jälkeen, eli voi olla että jätetään välistä. Katsotaan kestääkö hermot odotella neuvolaan..

Myös kyllä pelko siitä, ettei kaikki ole hyvin, juuri tuon mahan kasvamisen ja lähes täydellisen oireettomuuden takia.

Kiva kuitenkin lukea teidän kokemuksia ja ihania nuo yllätys-uutiset useammasta pienestä!

Siis kuinka ton kela korvauksen saa? Mulle yksityinen sano et ultrasta ei saa kelakorvausta ellei ole jotain syytä minkä vuoksi terveyden kannalta pitäisi ultrata aikasemmin. Oon kuitenki kuullu et joku on saanu ar ultrasta kela korvauksen.

Siis kuinka ton kela korvauksen saa? Mulle yksityinen sano et ultrasta ei saa kelakorvausta ellei ole jotain syytä minkä vuoksi terveyden kannalta pitäisi ultrata aikasemmin. Oon kuitenki kuullu et joku on saanu ar ultrasta kela korvauksen.

Miulla ei ole aavistustakaan, miten tuo toimii. Sanoivat noin puhelimessa kun sinne soitin, että reilut 200€ ja Kela-korvausta saa n. 30€. Yhtään kysymystä ultrauksen syystä jne. ei kysytty vaan sain suoraan tuon hinnan ja tiedon että aikoja kyllä löytyy.

Kertokaa viisaammat mitkä siinä on perusteina?

Takaisin