Pikkusisaruksen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sandy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä esikoinen syntyi 36+3 kiireellisellä sektiolla kun käynnistetty synnytys ei enää edennyt. Syynä varhaiseen käynnistykseen oli sikiön nopea kasvu. Syntyi 55cm ja 4400g vaikka 1kk etuajassa.

Löytyikö nopealle kasvulle syytä? Olisiko raskaus voinutkin olla oikeasti pidemmällä?

Syy johtuu mun perussairaudesta (tyypin 1-diabetes) johon on tavanomaista varsinkin loppuvaiheessa sikiön nopea kasvu. Sairaus oli hyvässä hoitotasapainossa, mutta silti loppuvaiheessa kasvoi niin, ettei uskallettu enää pitää mahassa. Onneksi kaikki meni hyvin ja poika syntyi terveenä ja päästiin nopeasti kotiin sairaalasta. Toki nyt jännittää entisestään miten toinen kerta menee, yritän pitää itsestäni hyvää huolta ja seuranta on onneksi tarkkaa joten pysyy tilanteen tasalla:happy:

Heissan tännekin meillä odotellaan näemmä 6 vauvaa :)
Aiemmat tytöt ovat syntyneet
5/11, 2/13, 2/14,12/15,5/17 ja nyt 25.9.18:) ikä eroa olis tän pienimmän ja tulevan vauvan kanssa 1v3kk:o
Mutta eipä noilla muillakaan ikä eroa juurikaan olo joten samaa hulinaa tulee olemaan nytkin ;)

Heissan tännekin meillä odotellaan näemmä 6 vauvaa :)
Aiemmat tytöt ovat syntyneet
5/11, 2/13, 2/14,12/15,5/17 ja nyt 25.9.18:) ikä eroa olis tän pienimmän ja tulevan vauvan kanssa 1v3kk:eek:
Mutta eipä noilla muillakaan ikä eroa juurikaan olo joten samaa hulinaa tulee olemaan nytkin ;)

Äippä, me oltiinkin samassa ryhmässä edellisten kanssa 5/17! :D

Hih täällähän on ”tuttuja” useampi:) millä fiiliksillä siellä odotellaan uutta vauvaa kun edellinenkin on vielä vauva? Ei teilläkän kovin kummoinen ikä ero tuu;)
Itsellä on edelleen hyvin epäuskoinen olo, että voiko tässä taas raskaana olla? Vaikka siis etoo tällä hetkellä urakalla;)

Meillä esikoistyttö 6/16 on melkonen tapaus, vähän pelottaa et miten pärjään sen kanssa ku koko ajan pitäis olla sylissä tai kyhnyttää kainalossa :rolleyes: Esikoinen siirtyy nyt ens kuun alusta päiväkotiin perhepäivähoitajalta

Luruh, hauska yhteensattuma: meillä on molemmilla 6/16 esikoistytöt, nyt laskettu aika parin päivän sisällä ja molemmat menossa Jorviin synnyttää! :hello

(muoks: listassa lukee että synnyttäisin naikkarilla, mut siis Jorviin menos!)

Muokattu viimeksi:
Täälläkin tuleva isosisko 6/16 syntynyt. Ikäeroksi siis tulisi 2v3kk.

Alun perin en suunnitellut 2v ikäeroa (rehellisesti sanoen, kukaan ei sitä suositellut) vaan ennemmänkin 3v, mutta vauvakuume iski, ikää itsellä on jo 34 ja uranäkökulmastakin lasten tekoa ei kannattanut viivytellä. Ajattelin myös että tuskin raskaus nyt heti alkaisi, vaan ehkä kuitenkin vasta lähempänä kesää... No väärin luulin: ekasta tärppäsi.

1v8kk tyttö aloitti 12 lapsen ryhmiksessä 25h/vko n. 3kk sitten. Hoitoajat ovat epäsäännöllisiä miehen vuorotyön takia, eli viikonkin vapaita tulee usein ja hoitoajat myös vaihtelevat (usein hoidossa vain pari h, mutta myös 9h päiviä). Tästä huolimatta tyttö sopeutunut tosi hyvin. Ikinä ei ole jäänyt itkemää, menee mielellään ja hyvästellessä vilkuttaa ja juoksee jo leikkeihinsa.

Mä oon ollut aiemmin varsinkin alle 3-vuotiaiden virikehoitoa vastaan, mutta nyt mietityttää asia. Ryhmikseeen pääsy on ollut lottovoitto ja paikasta en halua ainakaan luopua. Joskin oon ymmärtänyt, että paikan voisi laittaa myös tauolle (jos paluu on elokuussa). Unelmahan olisi saada myös pikkusisarus samaan paikkaan sitten joskus. Vapaata kuitenkin tulee ainoastaan eskariin lähtijöiden myötä eli muutama paikka per vuosi. Sisarus samassa hoitopaikassa on kuitenkin ymmärtääkseni Espoossa vahvin peruste valituksi tulemiselle.

Meillä raskaudesta kerrottiin varhain tytön perhepvhoitajalle kun hän niin meiltä oli jo toivonut että saisi uuden hoitolapsen, ei tarvinnut edes loppuun kertoa kun tiesi mitä olen sanomassa.. :D ja ensi kesänä juuri sopivasti meidän pienokaiselle paikka vapautuisi kun yksi hoitolapsi lähtee eskariin. Ihan vahingossa tuli loistava ajoitus raskaudelle jos vain menee hyvin loppuun asti. :P

Mun kahdella ekalla muksulla ikäeroa vain reilu vuosi.
Hyvin menivät yhdessä. Oli iso helpotus kun ei ollut ehtinyt välissä oppinut nukkumaan öitä heräämättä. Keho oli valmiiksi tottunut heräämisiin.
Ei mustasukkaisuutta kun esikko ei muista aikaa ennen kuopusta. Ovat kuin kaksoset. Ihan koko ajan yhdessä.
Harmittaa jo valmiiksi kun vanhempi joutuu lähtemään eskariin ensi syksynä. Tulee olemaan kuopukselle kova paikka.

Meillä tulee ikäeroks 1v10kk esikon ja uuden tulokkaan. Jos syksyllä ei olis tullu keskenmeno olis ollu ikäero 1v6kk. Pientä ikäeroa toivoin. En tahdo yhtä uhmista ja vauvaa ihan hirveen rankkaa olis.

Luruh, hauska yhteensattuma: meillä on molemmilla 6/16 esikoistytöt, nyt laskettu aika parin päivän sisällä ja molemmat menossa Jorviin synnyttää! :hello

(muoks: listassa lukee että synnyttäisin naikkarilla, mut siis Jorviin menos!)

Aika hauska yhteensattuma :grin Meil piti esikoisen olla heinäkuinen mut päättikin sit syntyä pari viikkoa ennen laskettua aikaa ni tuliki sit kesäkuinen :)

Mä mietin tota et pitäiskö mennä kuitenki naikkarille ku ois lähempänä mut esikoinen synty jorvissa ja siel oli niin mahtava henkilökunta viimeks ni ajattelin tälläkin kertaa mennä sinne :happy:

Aika hauska yhteensattuma :grin Meil piti esikoisen olla heinäkuinen mut päättikin sit syntyä pari viikkoa ennen laskettua aikaa ni tuliki sit kesäkuinen :)

Mä mietin tota et pitäiskö mennä kuitenki naikkarille ku ois lähempänä mut esikoinen synty jorvissa ja siel oli niin mahtava henkilökunta viimeks ni ajattelin tälläkin kertaa mennä sinne :happy:

Mä meen riemusta kiljuen Jorviin tän jälkeen: https://www.lansivayla.fi/artikkeli...in-tiloihin-helmikuussa#.WmC8mL9YPtY.facebook

Siis siellä on 1hh:t synnyttäjille, ja huoneessa nojatuoli jonka saa muutettua sängyksi. Mul jäi viimeks traumat kun en saanut perhehuonetta ja nyt en varmaan ees ottais, kun mies varmaan hoitais esikoista. Niin vähänkö huippua päästä 1hh:een.

Kakku kiitti linkistä:) toi on kyl ihan paras uutinen! Mä oon aina inhonnut noita monen hengen huoneita, niissä ei saa levättyä yhtään jos oma vauva erehtyy nukkumaan hyvin niin tietysti naapurin muksu huutaa hallelujaa :/ viimeksi kun kävin lapsen jorvissa pyöräyttämässä (5/17) niin pääsin omaan huoneeseen ja pois pääsin koko laitoksesta 12 h sisällä synnytyksestä:) haluisin kyllä nytkin polikliinisen synnytyksen jos se vaan on mahdollista mun ja vauvan voinnin puolesta;) mul on parempaakin tekemistä kun maata sairaalassa:p

Vähänkö hyvä toi uudistus! Me ei saatu viimeks perhehuonetta hätäsektion takia ja vuodepaikkaakin jouduttiin odottelemaan melkein 12h ku oli vähän täyttä :rolleyes: Se 4hh oli ihan järkyttävää ja itkien pyysin et ne päästää mut kotiin ku ei pää kestäny olla siellä.

Nyt toivon et kaikki menis hyvin ja sais oman huoneen et sais olla omissa oloissaan siellä :grin

Me saatiin perhehuone. Toivoisin et sais seuraaval kerral kans. Oli toinen perhe jolla oli isä ja esikoinen mukana kans ja saivat perhehuoneen.

Me saatiin perhehuone. Toivoisin et sais seuraaval kerral kans. Oli toinen perhe jolla oli isä ja esikoinen mukana kans ja saivat perhehuoneen.

Missä sairaalassa on saanu toisen lapsen kanssa perhehuoneen? Me saatiin esikoisen kohdalla perhehuone yhden yön odottelun jälkeen. Osasto oli ihan täynnä, ja ekan yön olin tytön kanssa 4 hengen huoneessa. Oma lapsi nukku hyvin, enkä mäkään suuremmin valvonu, mutta aamuyöllä heräsin ihan hirveeseen nälkään :D onneks oli evästä soittokellon napin päässä :)

Missä sairaalassa on saanu toisen lapsen kanssa perhehuoneen? Me saatiin esikoisen kohdalla perhehuone yhden yön odottelun jälkeen. Osasto oli ihan täynnä, ja ekan yön olin tytön kanssa 4 hengen huoneessa. Oma lapsi nukku hyvin, enkä mäkään suuremmin valvonu, mutta aamuyöllä heräsin ihan hirveeseen nälkään :D onneks oli evästä soittokellon napin päässä :)
Jorvissa. Ensisijasesti ensisynnyttäjille mut jossain tapauksessa muutkin saa.

Takaisin