Nt-ultra!

Mä kävin tossa seula-verikokeessa kymppiviikolla ja mun tuloksista tuo hcg-arvo alkoi kyllä nyt pelottaa. Oli siis vain 30.43 ja papp-a arvo 204,82. Aapuva! :/ Ja nt-ultra olis vasta 19.1...
 
Mä kävin tossa seula-verikokeessa kymppiviikolla ja mun tuloksista tuo hcg-arvo alkoi kyllä nyt pelottaa. Oli siis vain 30.43 ja papp-a arvo 204,82. Aapuva! :/ Ja nt-ultra olis vasta 19.1...
En pysty sanomaan mitään muuta tähän hätään, kuin että yksittäistä tulosta ei kannata tuijottaa. Nuo arvot vaihtelevat todella paljon ja kokonaisuus ratkaisee.
 
Näin mäki oin ymmärtäny et yksistään noi luvut ei välttämättä tarkota yhtään mitään. Ja niihin tuloksiin vaikuttaa niin moni asia jonka takia netistä tms ei löydy selvää vastausta mitä mikäki luku tarkottaa.
 
Vihdoin oli tullut munkin seula-arvot Kantaan. Kysyin tästä perjantaina neuvolasta ja sain vastauksen, että nykyään ne tulee Kantaan vasta 5 viikkoa verikokeen jälkeen, jotta mahdollisissa ongelmatapauksissa ehditään varmasti ottamaan yhteyttä ennenkö ite pääsee arvoja tutkimaan. Näköjään moni muu (myös HUSin alueella) on kyllä saanut arvot jo heti, joten tiedä tuosta sit.

Loistavat oli riskilukemat, samat kuin esikoisesta. Eli Down- ja Tri18-riskit 1:100 000. :) Kokeet otettiin viikolla 10+0, joka olikin nt-ultran mukaan vasta 9+0. S-PAPPA oli 866 ja S-hCG 41.4.
 
Mä kävin tossa seula-verikokeessa kymppiviikolla ja mun tuloksista tuo hcg-arvo alkoi kyllä nyt pelottaa. Oli siis vain 30.43 ja papp-a arvo 204,82. Aapuva! :/ Ja nt-ultra olis vasta 19.1...

No minä sain nyt S-HCG 29ug/l (9+4 rvk, arvio neuvolan epätarkan ultran mukaan). Viime raskaudessa oli tulos S-HCG 87ug/l, viikoilla 10+0 (nt-ultrassa määritetty) ja tuloksena oli normaalikromosominen tyttö. Minun arvot ovat pienet, ja linjassa keskenään jos arvo tosiaan tuplaantuu joka toinen tai kolmas päivä. Viimeksi päästiin NIPT:iin, sillä hcg-arvo oli niin pieni, että kun se yhdistettiin silloineen ikääni 35v, niin ei edes oppikirjamaiset nt-ultratulokset auttaneet vaan jäätiin seulaan. Uskon että tällä kertaa on ihan sama edessä, ikää kun on tullut lisää pari vuotta ja jos ultratulokset eivät vaikuta näillä arvoilla. Jos jotain pieni hcg-arvo voisi ennustaa, niin se voisi kertoa alttiudesta raskausmyrkytykselle. Mutta se nyt on loppuraskauden murhe, ei sitä kannata ajatella vielä.

Edelleekin korostan että pieni arvo ei tarkoita että jokin olisi pielessä. Siitä todisteena pyörii nytkin ihana ja terve taapero jaloissani. :Heartpink
 
Muokattu viimeksi:
Noni, NT-ultrassa käyty, tuollainen siellä möllötti. Niskaturvotusta reilusti alle 1, maksimissaan näytti 0,98, eli pitäisi kai olla ihan ok. Nyt voinee jo vähän alkaa rauhoittumaan. Ultran mukaan nyt olisi jo 12+0, mutta ilmeisesti niin pieni ero neuvolan 11+6:een, että sillä mennään. Mielenkiinnolla odottelen seulontatuloksia.
 

Liitteet

  • otus1.jpg
    otus1.jpg
    71.7 KB · Katsottu: 77
Maanantaina ultra, mutta tsekkasin nuo verikoevastaukset. Pappa oli ok, joku 400-500. HCGB oli sen sijaan 16 :wideyed:
 
Mulla ei oo tullu noita tuloksia vaik huomena on ultra. tosin eipä se niin haittaa kun ei niistä kuitenkaan mitään ymmärrä. :)
 
Jos Star muistan oikein synnytyssairaalasi, niin näkyvät varmaan vasta 30 päivää myöhemmin. Samalla käynnillä on ollut sellaisia tutkimuksia joille on asetettu tuo aikaraja; sen takia mikään saman käynnin tulos ei näy.
 
Okei, Kiitos lulu-- infosta, meillä onkin tosiaan sama synnytys sairaala :)
 
Maanantaina ultra, mutta tsekkasin nuo verikoevastaukset. Pappa oli ok, joku 400-500. HCGB oli sen sijaan 16 :wideyed:
Millä raskausviikolla verikoe otettiin, ja kuinka varma raskausviikkojen arvio on? (kuukautisista laskettu vs. varhaisultra)
 
Verikokeet otettiin 10+3 ja ultran perusteella otettu, reilu viikko aikaisemmin ultrassa saatiin mitaksi 8+6. Kävin myös aikaisemmin ultrassa ja ultrat antavat saman tuloksen raskauden kestosta.
 
PAPP-A on tosiaan hyvä, huolimatta HCGB:sta joka tosiaan vaikuttaa pieneltä verrattuna viikkoihin. Kaitpa siihen sitten vaikuttaa ikä niin paljon.
 
Näinpä juuri :happy: Ei tässä auta muu kuin odottaa, maanantaina tosiaan lääkärin tekemä nt-ultra. Harmi ettei mies pääse mukaan. Olen toisaalta harvinaisen rauhallinen tän asian suhteen, ehkä liiankin.

Vernerin sivuilta löytyi vastaavanlainen tapaus; http://verneri.net/yleis/matala-hcg-b-v-arvo Eipä siinäkään lääkäri osannut sanoa muuta kuin että jatkotutkimusia ja odotusta.
 
Mulla ei näy vieläkään omakannassa muuta kuin nuo verikokeen tulokset.. Saakohan sen riskiluvun jne kuulla sitten neuvolassa ensi viikolla?
 
Täällähän nuo vastaukset "eivät toistaiseksi siirry omakantaan".. Ja eksoten asiointipalvelun kautta mulla ei näy yhtään mitään aiemminkaan otettuja verikokeita tai pyyntöjä yhtään mistään.
 
Takaisin
Top