Äitiyspakkaus

alppa

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Heinämammat 2018
Marraskuiset 2021
Mitä mieltä porukka on pakkauksesta? Plussia/miinuksia?
 
Hyvä. Ainoa mikä ketuttaa on ettei peitto ja pussilakana ole samaa kokoa. Mulla on useamman vuoden pussilakanoita ja ne on kaikki liian isoja peittoon.
 
2015 vuoden pakkauksessa peitto ja pussilakana oli saman kokoisia :eek:

2015 vuoden pakkaus oli vähän pettymys ko suurimmassa osassa vaatteista oli vihreetä ja en tykkää vihreestä, varsinkaan tytöllä :D ja se oli sellanen kirkkaan neonvihree, ei mikään hempee. Kortsut ja kestovaipat oli turhat meille. Kuumemittari oli hyvä, kunnes muutama kk sitte meni rikki. Ja se nännirasva oli tosi hyvää! Alkuun nännit oli niin kipeet, arat ja verillä mut se rasva tepsi mulle. Ehkä enemmän olisin toivonu puolipotkareita ja pieniä vaatteita, ne potkuhousut oli meillä ihan turhat.
Toppahaalari oli ihanan lämmin ja kävi hyvin vielä vuoden ikäisenä.
 
2015 vuoden pakkauksessa peitto ja pussilakana oli saman kokoisia :eek:

2015 vuoden pakkaus oli vähän pettymys ko suurimmassa osassa vaatteista oli vihreetä ja en tykkää vihreestä, varsinkaan tytöllä :D ja se oli sellanen kirkkaan neonvihree, ei mikään hempee. Kortsut ja kestovaipat oli turhat meille. Kuumemittari oli hyvä, kunnes muutama kk sitte meni rikki. Ja se nännirasva oli tosi hyvää! Alkuun nännit oli niin kipeet, arat ja verillä mut se rasva tepsi mulle. Ehkä enemmän olisin toivonu puolipotkareita ja pieniä vaatteita, ne potkuhousut oli meillä ihan turhat.
Toppahaalari oli ihanan lämmin ja kävi hyvin vielä vuoden ikäisenä.

Ei ollut mulla samankokoisia. :O mäkin oisin kaivannut pienempiä vaatteita, meni 3 km ennen kuin päästiin käyttämään mitään, ja meillä siis syntyessä ihan normaalin kokoinen vauva.
 
Näin esikoista odottavana en löydä ainakaan vielä mitään miinuksia! Tommonen pakkaus on kyllä kiva, että on olemassa :)
 
Esikoiselle oli ehdottomasti selvää, että otan pakkauksen. Tästä toisesta en vielä tiedä. Toisaalta haluaisin, mutta toisaalta siinä olis sit myös paljon turhaa. Teen joko niin, että otan pakkauksen ja myyn turhat tai sit en ota ja ostan fb-kirppikseltä ne mitä uudesta pakkauksesta haluan. :) Täytyy miettiä. Joka tapauksessa toi pakkaus on mun mielestä tosi hyvä etu!

Ja kyllä meillä oli 2015 pakkauksessa samankokoiset peitto ja pussilakana. Just tarkistin kun molemmat on nyt käytössä. Mä tykkäsin 2015 pakkauksesta, esikoinen on poika. :) Poika syntyi siis 07/2016 mut sain 2015 pakkauksen kun hain sitä heti kun oli mahdollisuus.
 
Kyllä mä ainakin aijon tämän esikoisen kohdalla pakkauksen ottaa.. ainakin toi v2017 pakkaus on musta ihan super hyvän näköinen, en ite ollut v2016 fani (oon aina ollu kiinnostunu minkä näkönen paketti on minäkin vuonna). Saa nähdä milloin ilmestyy uus paketti ja millon alkavat jakaa, mielenkiinnolla sitäkin odotan.. ja siis hyöty voittaa ulkonäön, enkä esim ikinä oo ymmärtänyt näitä liian poikamaiset/tyttömäiset värit nillitystä.
 
Siska, mä tykkäsin kans enemmän 2015 kuin 2016 pakkauksesta ja hain siks sillon heti kun oli mahdollisuus. Mulla oli sillon la 13.7. ja Kela-neuvola oli heti rv22+0 maaliskuussa. Uutta pakkausta alettiin muistaakseni sillon jakaa toukokuussa. Eli tässä raskaudessa käy varmaan samoin, että voin ite päättää kumman pakkauksen haluan, jos siihen päädyn. :) Tykkään kans tosi paljon viime vuoden pakkauksesta ja mielenkiinnolla odotan millanen uusi olis. Päätän sit otanko ja kumpaa yritän hakea. :)
 
Muokattu viimeksi:
Mä todennäköisesti otan pakkauksen nyt, jos vaan se uus pakkaus miellyttää. 2017 pakkaus on ihana mut koska saan pakkauksen niin myöhään ni en taija just sitä saada.
 
Ehkä mulla on ollut joku sekundapeitto. Se on tosi pieni verrattuna pussilakanoihin. Vaikka toka tulee, otan pakkauksen koska olen antanut kaiken pois. Luulin ettei toista koskaan tule. Jos vaikka uudessa pakkauksessa olisi hyvä peitto :p se 2017 pakkaus on todella ihana. Muistaako kukaan kuinka kauan ennen laskettua aikaa saa sen pakkauksen?
 
Olikohan et pitää olla raskaana jotain 150pv ja käytynä se kela-lääkäri josta saat todistuksen kelaan ja työnantajalle.ja kaks kuukautta ennen pitää hakea
 
Me otetaan pakkaus ja jännitetään millainen olisi 2018 vuoden pakkaus, vaikka sitä tuskin saadaan :sad001
 
Olispa mahtavaa jos sais itse valita kumman ottaa (2017/2018) pakkauksen. Toi 17 on musta tosi kiva myöskin, mutta toki kiva nähdä se uusin. Nii ja mun käsityksen mukaan 2018 pakkauksessa on enemmän tavaraakin kun se summa nousi 170 euroon.

Me siis ehdottomasti otetaan pakkaus, ellei jo käynyt selväksi tästä hehkutuksesta. :grin
 
Olispa mahtavaa jos sais itse valita kumman ottaa (2017/2018) pakkauksen. Toi 17 on musta tosi kiva myöskin, mutta toki kiva nähdä se uusin. Nii ja mun käsityksen mukaan 2018 pakkauksessa on enemmän tavaraakin kun se summa nousi 170 euroon.

Me siis ehdottomasti otetaan pakkaus, ellei jo käynyt selväksi tästä hehkutuksesta. :grin

Tuohon 2017 pakkaukseen lisätään se 30€ tavarana nyt kun pakkaus on noussut arvoltaa:)
 
Madmasel, rv22+0 eteenpäin saa neuvolasta sen Kelan todistuksen. Riippuu sit vähän miten sun neuvola sattuu olemaan, mut jos haluat 2017 pakkauksen niin sit kantsii hakea heti kun todistuksen saat. Sit ne ilmottaa Kelasta kun uutta aletaan jakamaan. Tai ainakin esikoisen aikaan ilmoittivat. :) Jos heti maaliskuussa hakee, niin todennäköisimmin saa sen vanhemman. :)
 
Mie oon ihan äitiyspakkaushullu ja otan tälle toisellekin pakkauksen, onpahan sit molemmille sellaset omat vauvamuistolaatikot :Heartred ja ite tykkäsin 2016 vuoden pakkauksesta jonka sain esikoiselle, vaatteet oli kovassa käytössä ja oikeestaan ainoo mitä en käyttänyt, oli terveyssiteet, kun ei iho kestä libressejä... muuten koko pakkaus tuli tehokäyttöön. Innolla ootan vuoden 2018 pakkausta, sit päätän kumpaa yritän hakea, 2017 vai 2018. Haluaisin lapsen syntymävuoden pakkauksen jos mahdollista, mut jos 2017 on ylivoimaisesti kivempi ni ehkä sit joustan :D
 
Kahden ensimmäisen lapsen kohdalla otin äitiyspakkauksen. Nyt odotan kolmatta ja ajattelin ottaa rahana. Pakkaus on varsin hyödyllinen etenkin ensimmäisen lapsen kohdalla. Kaikki vaatteet ei todellakaan ole miellyttänyt, kun meinaavat olla aika poikamaisia ja kaksi ensimmäistä lasta on tyttöjä.
 
Eikös se oo aikaisemmin ollut joskus maaliskuun hujakoilla?
 
Takaisin
Top