Seksielämä

Eipä hirveesti tee mieli, kun on vielä jälkivuotoa ja sektiosta vasta 2vk. Katsotaan sitä sitten, kun vuoto on loppunut ja sektiosta on paremmin parannuttu.
 
Näin kolme päivää synnytyksestä, ni tuntuu kyl seksi aivan mahdottoman kaukaiselta ajatukselta. Alapää on mun reviiriä nyt ainaki siihen saakka ku on kipee:)
 
Kyllä se isäntä ehtii odottaa, että toinen palautuu synnytyksestä. Menkööt vaikka omin käsin onneen. :D

Itelläni on ainakin ollut alapää hellänä, pelkkä vessassa käynti tuottanut tuskaa kun alapää tuntuu tippuvan irti ja jälkivuoto kestänyt n. 6 vkoa.
En odota että tälläkään kertaa tulisi olemaan sen kummempaa sitten kun vauva on saatu pihalle.
 
Lauantaina olis 3vk synnytyksestä, kyllä vain petipuuhat onnistu vaikka vähä jännittikin. :D
 
Meillä haittaa seksi elämää eniten nukkumajärjestely kun nukun vauvan kaa eri kerroksessa ja jotenkin tuntuu mahdottomalta ajatukselta et hiippailisin yläkertaan seksiä saamaan sen jälkeen kun oon ensin ylös nukuttanu esikoisen ja sit alhaalla saanu vauvan nukkumaan et kai sitä seksiä saa sit ens vuoden puolella kun palaan miehen viereen nukkumaan :D
 
Oiskohan toisella viikolla synnytyksestä ruvennut jo mieli tekemään ja silloin vain mietti, et miten pitkään vielä pitää odotella paikkojen parantumista. :rolleyes:

Kaks viikkoa synnytyksestä pystyi vielä helposti tuntemaan tikit alapäässä. Istumaan käyminenkin oli vielä oma projektinsa, niin sitä sit himoissaan yritti kärsivällisesti odottaa paranemista.

Kolmen viikon jälkeen oli tikit jo sulaneet ja arjessa ei sattunut, niin kokeiltiin sitten yhdyntää. Piti pistää homma kesken, rupes sattumaan kesken kaiken. Vika tosin saattoi olla siinä, että ei tullut laitettua sitä liukkaria, vaikka on lukenut siitä aavikon kuivuudesta, joka iskee imetettäessä. Oli sellainen kuiva olo jälkikäteen. Eli uutta yritystä, kun sopiva hetki koittaa. :)
 
Ekoihin kahteen viikkoon ei sais ollenkaan harrastaa seksiä. Mulle viimeks kätilö piti ihan kunnon saarnan aiheesta :grin Eka viikko menee siinä että kohdunsuu kuroutuu normaaliksi ja se toinen viikko siinä että kaula kasvaa takaisin, sitä ennen kohtu on todella altis tulehduksille ja niitä ei mitkään kumit ehkäise. Kätilö sanoi että siksi kertoivat aiheesta kaikille kun oli useempi synnyttänyt tullut akaisin laitokselle pahan kohtutulehduksen kanssa, ja syyksi paljastunut liian varhainen seksi. Edellisien synnytysten yhteydessä ei kukaan ollu edes asiasta puhunut vaan vasta ton kolmannen kohdalla. Itellä on menny yleensä lähemmäs kuukausi ennen ekaa kertaa kun ei ole jälkivuotojen aikana hirveesti tehny mieli.
 
Eilen tuli vk. Sektiosta ja eiköhän sitä pian vois. Jälkivuotoakaan ei ole tullut pariin pv juuri mitään :D Täytyy vain tuo ehkäisypuoli miettiä. Imetin vielä edellistä kun rupesin tätä tyttöä odottaa eikä ollut kierto käynnistynyt
 
Onko kellään kokemusta hormonikierukasta? Oon miettiny josko semmosen laittais. Sivuvaikutukset vaan mietityttää vähän, ku pillerit ei oo mulle ainakaan sopinu.
 
Onko kellään kokemusta hormonikierukasta? Oon miettiny josko semmosen laittais. Sivuvaikutukset vaan mietityttää vähän, ku pillerit ei oo mulle ainakaan sopinu.

Oon saanu käsityksen ettei se välttämättä sovi jos ei pilleritkään. Mut mites kuparikierukka? Ainaki kaveril on joka ei saa käyttää hormoneja.
 
Oon saanu käsityksen ettei se välttämättä sovi jos ei pilleritkään. Mut mites kuparikierukka? Ainaki kaveril on joka ei saa käyttää hormoneja.

Hormoninierukoita on erilaisia. Kannattaa kysyä ihan suoraan gynegologilta. Mullekaan ei sovi esim e-pillerit, mutta sit minipillerit menee hyvin. Lääkeaineet ja hormoni-ym jutut kuitenki eri
 
Minä oon kans miettinyt tässä noita kierukoita kun en muista kuitenkaan pillereitä ottaa :) mutta hiukan mietityttää kun työkaverilla supisteli ja oli kipeä vaikka kuinka pitkään sen jälkeen. Ehkä olis helpoin laitattaa kapseli niinku siskolla..
 
Minä meinasin nyt kyllä kokeilla sitä kapselia!

Pillereitä söin ennen muksuja, en jokseenkaan siitä pitänyt.
No esikoisen jälkeen laitettiin hormonikierukka, siitä en ainakaan pitänyt! Välillä se tuntui, etenkin yhdynnän aikana. Sitten kerran tuntui kunnolla, syyksi paljastui seuraavana päivänä kysta joka oli puhjennut. Hormonikierukka kuulemma altistaa kystille. No siinä tarkastuksessa otettiin kierukkakin pois. Oltiin miehen kanssa sovittu, että nyt kun siellä suunnalla sörritään niin se lähtee ja toisen yrittäminen alkakoon.

Jos ihan varma olis ettei enää muksuja hanki, niin piuhat menis poikki. Sitä pitää tässä nyt vielä reknailla.
 
Onko kellään kokemusta hormonikierukasta? Oon miettiny josko semmosen laittais. Sivuvaikutukset vaan mietityttää vähän, ku pillerit ei oo mulle ainakaan sopinu.

Lähipiirissä niin monille ollu sopimaton ja vuotanu monta kk /kokoaja laiton jälkeen et jouduttu poistaa lopuksi joten en suosittele
 
Mun teki kyllä mieli jo heti laitoksella, mutta ootellaan rauhassa tässä ny ainakin se pari viikkoa.

Mulle kuparikierukka aiheutti tosi kovia kuukautiskipuja sekä epäsäännöllisiä ja runsaita vuotoja. Lisäksi se lähti itekseen pois paikaltaan. Mitään hormonaalistakaan en kyllä haluaisi... :confused:
 
Minäkään en kyllä välttis hormonaalisia haluaisi mutta kapseli vaikuttaa luotettavimmasta päästä olevalta itselle tällä hetkellä vaikka olen toki harkinnut sitäkin vaihtoehtoa että piuhat poikki. Se tuntuu kuitenkin ehkä liian radikaalilta ratkaisulta vaikka en kyllä ajatellu enää kolmatta haluta :D
 
Mulla oli pari vuotta sitten puolentoista vuoden ajan kapseli. En tykännyt. Helppohan se oli joo, mutta alkuun oli monta kuukautta tiputteluvuotoa, iho ja tukka rasvottu aivan älyttömästi, selkään ja rintaan ilmesty kauheesti senmosia hikinäppylöitä, eikä noihin auttanut mikään. Lisäks ekat 2kk oli ihan hirvee tunnemyrsky. Tätä ennen olin kuitenkin 13-vuotiaasta 21-vuotiaaks syöny e-pillereitä ja sen jälkeen oli 5-vuotta e-rengas. Rengas oli must paras, mutta sitä ei enää suostuttu uusimaan täällä pikkukaupungissa sen takia että mulla on MAX 2kertaa vuodessa migreeni. Ainoot vaihtoehdot oli siis kierukka, kapseli tai kondomi. En kyllä mitään hormonaalista halua enää ikinä, 13-vuotta kun kaikenkaikkiaan oli joku hormonaalinen ehkäsy käytössä niin ton kapselin pois ottamisen jälkeen oli ku olis silmät auennut ja sumupilvi kadonnut.
Nykyisen miehen kanssa ei oo siis tän 2,5vuoden aikana ollut käytössä muuta kuin kuukautiskierron seuraaminen ja keskeytetty. Hyvin toimi, kunnes kokeiltiin ”kepillä jäätä” siinä keväällä :grin
Nyt onkin sitten tietty oma lukunsa kun ei tiedä milloin kuukautiset alkaa ja kun ovulaatio saattaa tulla silti vaikkei menkkoja näy:shifty:
 
En kyllä mitään hormonaalista halua enää ikinä, 13-vuotta kun kaikenkaikkiaan oli joku hormonaalinen ehkäsy käytössä niin ton kapselin pois ottamisen jälkeen oli ku olis silmät auennut ja sumupilvi kadonnut.
Nykyisen miehen kanssa ei oo siis tän 2,5vuoden aikana ollut käytössä muuta kuin kuukautiskierron seuraaminen ja keskeytetty. Hyvin toimi, kunnes kokeiltiin ”kepillä jäätä” siinä keväällä :grin
Nyt onkin sitten tietty oma lukunsa kun ei tiedä milloin kuukautiset alkaa ja kun ovulaatio saattaa tulla silti vaikkei menkkoja näy:shifty:

Just toi sumupilvi. Oli aika mahtavaa kun sitten alkoi huomaamaan luomukierroissa ovikset ym kun jätti hormonit pois. Alkuun me mennään varmaan kumeilla. Sit täytyy miettiä, että halutaanko lisää lapsia. Jos halutaan niin päivien laskeminen ja keskeytetty/kumit tulee varmaan oleen se meidän ratkaisu...
 
Itellä ollu vaan minipillerit, ne toimi mulla. Siskolla oli kapseli, toimi tosi hyvin, vuoto oli aika vähäistä ja hän tykkäs tosi paljo. Mutta siskon kaverilla kapseli teki sen että vuoto tuli tyyliin pari kertaa kuussa ja todella voimakkaana.
Eli jokainen meistä on yksilö ja kokeilemalla vaan selviää mikä toimii..
 
Meille on selvää että nää kaks lasta on meille tarpeeksi, ja tosiaan mahdollisimman varma ehkäisymuoto olisi etsinnässä. Pitää kysellä neuvolassa vielä eri vaihtoehdoista. Vasektomiasta ollaan puhuttu, mut ikä ei riitä vielä kun meillä molemmilla tulee 28v ens vuonna, että pariksi vuodeksi ainakin nyt jotain muuta vielä!
 
Takaisin
Top