Oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirppu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heinis86 Mikä viikko sulla menos? Mulla tuli vk 6 kans sitä tuhruvuotoa 3 viikkoa ja lakkasi yhtäkkiä. Kaikki silti ok. Gyne epäili että oli vain kiinnittymisvuotoa.

Tää unettomuus on raskasta.... Heräsin viim yönä klo 4 ja IHAN pirteänä... enkä saanut enää unta.:schoked025
Ylös uskalsin nousta vasta klo 9.. kyökkimään vessaan.:sick009

Mulla oli ihan alussa rv 4-6 tota unettomuutta.. ja oli kamalaa ! Tiitu90 ymmärrän tuskasi!

Nyt silti tää väsymyskään ei oo mukavaa, vaikka kuinka ja paljon nukkuisi niin ei riitä, ei sitten millään.... !!!

Apua.. mua alkoi nipistelemään alapäästä, emättimestä tai kohdunsuulta..nyt kyllä alko pelottamaan. Tänään ollut aika paljon menkkamaisia kipuja kohdussa.:smiley-angry017:smiley-angry016
Ja nyt vasta rv6+2

Mulla ollu tänää taas tosi paljon niitä viiltokipuja. Ihan järkkyä kun yhtäkkiä viiltää ni meinaa jalat lähtee alta. Nää kivut muistan kyllä kahdesta aikasemmasta raskaudesta! :)

Eihän sulla Viima oo mitään tulehdusta siellä? Mulla tulee tosi siis TOSI paljon keltaista/maitomaista valkovuotoa. Mietin, onko jo joku tulehdus päällä..
Ja toinen oire, mulle pullahti tissit!:o pari päivää ollut tissikipu pahempana, niin kuin maito kohisis sinne ja kuumottaa. Niin nyt kunnon boobsit:D en valita.
Pahasta olosta tekis mieli valittaa, mutta pitää töissä muistaa pitää suu kiinni niinku joku muukin sano (sori en muista nimeä kuka teistä:)), ettei ala ihmettelyt. Ja kaikki haisee nii pahalle töissä! Tänäänkin ku asiakas oksensi niin teki itselläkin mieli oksentaa samaan pussiin.

Ei oo mitään tulehdusta. Toivon että nää tuikkeet ja nippailut emättimessä tai kohdunsuulla (?) johtuu kivusta kohdussa joka vaan säteilee.. kasvaahan alkio radikaalisti näillä viikoilla?:sorry:

Rauhassa Viima... Mulla oli paljon "menkkaoireiluja" tuohon samoihin aikoihin:happy: Kohtu kasvaa. Jatkuvaa housuihin vilkuilua:grin

Mä käyn pissalla niin pyyhin vimmatusti ja kyttään paperia koko ajan:hilarious:
Ei oo tullu verta kertaakaan, eikä mitään punertavaa edes. Kipuja on sillon tällöin. Nyt kun oon istunu autossa 8h, niin mun alaselkä ja kyljet huutaa hoosiannaa:mad:
Vielä 60km jäljellä Helsinkiin, sit onneks pääsee maate ja nukkumaan:rolleyes::Heartpink

Mulla on tänään tullu ekaa kertaa välillä punertavaa mutta enimmäkseen ruskeeta vuotoa. Säikäyttää kyllä ja pistää epävarmaks mutta nää saattaa olla vaan valemenkat. Osuis ainakin kiertoon sopivasti. Ei onneks kipuile.

Tää unettomuus on raskasta.... Heräsin viim yönä klo 4 ja IHAN pirteänä... enkä saanut enää unta.:schoked025
Ylös uskalsin nousta vasta klo 9.. kyökkimään vessaan.:sick009

Täälläki unettomuutta, ja on tosi rasittavaa!! Viime raskaudessa ei alussa ollu tämmöstä, sillon unettomuus tuli vasta loppu raskaudesta.
Esikoinenki jouduttiin siirtään omasta huoneesta takas meidän huoneeseen nukkuun, ja taas herään joka ikiseen pieneen ininään ja ääntelyyn mitä se päästelee :(

Mulla on tosi raivostuttava oire aina iltaisin on ihan järkyttävä paineen tunne. En tiiä mistä se oikeen tulee mut haluaisin kyllä eroon siitä. Viime raskaudessa ihan sama. Mietin et voiko tulla ku mun lantion pohja lihakset on niin huonot

Ihan karmee huimaus ollut 2 päivää. Mitä sille asialle voi/pitää tehdä? Milloin tarttee huolestua? (raskausmyrkytys kummittelee päässä) Syöminen ei auta kovin paljoa.

Huimaus taitaa johtua ku verivolyymi äidillä kasvaa ja verisuonet laajenee, verenpaine laskee ja varmasti hormoonitki vaikuttaa asiaan. Raskausmyrkytys alkuraskaudessa taitaa olla todella harvinaista, luulisin et se on enemmän loppuraskauden ongelma (taitaa alkaa joskus 20.viikolta se). Ja raskausmyrkytyksessä on usein päänsärkyä ja turvotusta.
En tiiä voiko alkuraskauden huimaukselle mitään. Yks neuvo mitä neuvolassa sanovat matalaan verenpaineeseen on salmiakki/lakritsi..

Huimaus taitaa johtua ku verivolyymi äidillä kasvaa ja verisuonet laajenee, verenpaine laskee ja varmasti hormoonitki vaikuttaa asiaan. Raskausmyrkytys alkuraskaudessa taitaa olla todella harvinaista, luulisin et se on enemmän loppuraskauden ongelma (taitaa alkaa joskus 20.viikolta se). Ja raskausmyrkytyksessä on usein päänsärkyä ja turvotusta.
En tiiä voiko alkuraskauden huimaukselle mitään. Yks neuvo mitä neuvolassa sanovat matalaan verenpaineeseen on salmiakki/lakritsi..
Gluteenittomia hankala löytää vaik onhan niitä, pitää kattoo joku ei niin makea, kun se makea ällöttää. Olen koiralenkillä ja piti pysähtyä sellaseen kuppilaan syömään hedelmiä (kallista prkl, 1€/kpl) ku en ois selvinnyt kotio muuten... Saa nähä kuin tästä hoipun kotiin. Pää kans kipee aamusta, panadol auttoi eikä onneksi yltynyt migreeniksi. Nyt on ehkä karsein päivä tähän mennessä, 6+1.

Siis voi tätä väsymystä... Kevyesti voisin nukkua 13h yössä, ja silti väsyttää. Aamulla ei tunnu pääsevän ylös ihmisten aikoihin vaikka mitä tekisi. Vaikka silmät saisi auki, niin huimaus ja oksetus torppaa aika nopeasti varsinaiset ylösnousuajatukset. Kaukainen haave, että olisi yhdeksältä skarppina luennolla. Mikäköhän tähän nyt auttais :sorry:

Täällä myös huimausta, salmiakki auttoi ainakin viimeksi. :)
Nyt tullut järkky turvotus vatsaan. alavatsa on ihan turvonnut ja kova. Mietin että voiskohan noita viikkoja ollakkin enemmän mitä kuukautisten mukaan oon laskenut?! (Nyt ois 6+1) Tiedän suunnilleen millon hedelmöittyminen on tapahtunut, koska rinnat tuli heti kipeiksi ja kiinnitymisvuodonkin pongasin ja nää oli reilu viikko ennen ku menkkojen ois pitänyt alkaa. :D

Rana, voi vitsit, meilläpäin ois paljon gluteenitonta lakeria ko yhen liikkeen omistaja ei siedä gluteenia. Harmi ku asut niin kaukana :D mut netistäki vois löytyä. En ny toki muista missä asut, mut jos on riittävän iso kaupunki, ni ehkäpä löytyy kaupastaki :)

Takaisin