Mieliteot ja inhot

Ei kahvia, naudanlihaa, paprikaa, valkosipulia, sipulia, jäätelöä, suklaata, kaurapuuroa, maitoa, piimää, näkkileipää ja monia yksittäisiä juttuja. Osa jäi heti raskauden alussa pahoinvoinnin vuoksi ja osan oon oksentanut hyperemeesin vuoksi niin monasti. Saa nähdä mitkä palaa takaisin raskauden jälkeen ja mitkä ei..
 
Tässäkin raskaudessa parhaiten kokoajan mulle maistuu jogurtti ja leipä. Molempia voisin syödä miten paljon vaan.. muut on sitten vaihtelevia mielitekoja. Kahvia olen juonut koko raskausajan sen vähän, mitä yleensäkin juon eli yleensä vain aamukahvin.

Alkupahoinvoinnin aikaan oli rajatumpaa, mikä maistui, mutta nyt todellakin taas lähes kaikki maistuu. Ehkä välillä vähän liikaakin..
 
Mie tajusin tänään että himoitsen maa-artisokan sydämiä :D
Tai siis sillai että jos niitä jossain on niin on pakko ottaa. Kotiin en ole (vielä) ostanut.
 
Mulla nyt viimeaikona menee mehujäätä paljon, tuntuu vaan vähän kuuma asunnossa ja kun ostan niitä 10 kerralla pakkauksia sit menee joskus 4-5 jäätelöä päivässä. Yritän sit kävellä kaupassa ohi että ei olis kiusausta kotona sitten :D
 
Mulla ei oo koko raskausaikana ollu oikeestaan muita himoja kuin satsumat ja suklaa. Siis iham järkyttävä suklaan himo!!!!!!! Tää radi vaan hankaloittaa tota himoa :sad001 :sad001
 
Täällä kans satsumia kuluu aikamoinen määrä. Suklaatakin kuluis ihan yhtä lailla, mutta en ole uskaltanut ostaa kotiin sitä, koska suklaatakin saattais alkaa mennä kilotolkulla :brb:
 
Sama satsuma ja suklaa. Jopa yhtäaikaa :) ja joulutortut on niiiin hyviä. Voisin syödä vaikka jokapäivä. Onneksi noin kerta viikkoon oon riittänyt :D

Lisäksi maksalaatikkoa tekee usein mieli. Se on aika outoa, varsinkaan kun mistään noista teollisista jutuista en niin välitä.
 
Minäkin olen muuten himoinnut maksalaatikkoa! :D Normaalisti en sitä syö kuin jouluna, jos sillonkaan. Mistä lie tämäkin himo tullut.

Lisäksi satsumia menisi varmaan useampi kilo päivässä, mutta pakko rajoittaa hieman. Ja glögi on myös aika hyvää :P
 
Mun tekee myös mieli satsumia tosi paljon :P mutta ei onneksi mitään muita ihmeellisiä himoja ole ollut. Toki kurkkua on tullut syötyä myös normaalia enemmän. Alkuraskaudessa teki mieli raikasta ja tuoretta ruokaa, salaatteja ym.
 
Ah, maksaruokien välttely on kyllä ollut tuskaa! Ehjä jouluna malttaa maistaa.. Riisipuuroa oli taas pakko saada vaikka ei olekaan oikein radiruokaa... :D
 
Mmmm, jouluruoat :Heartred Maksalaatikkoa tehny kans välillä mieli, mutta oon päättäny, että jos jotain ei saa syödä kuin vähän, ni mielummin en sit syö ollenkaan.
Äsken totesin että salaatti on pahuksen kova juttu.
 
Mulla oli aluks pitkä luettelo mitä kaikkee en pysty syömään, mut nyt taitaa keitetty peruna olla ainut mikä ei mee alas Kaakaoon oli jossain kohtaa kauhee himo. Täl hetkel vaa ihan älytön makeen himo ja ihan mikä vaan kelpaa kuhan on makeeta
 
Onks teillä muuten jotain himoja mitä ette nyt raskaana saa syödä/juoda ja aijotte niitä ostaa jo kaappiin valmiiksi? :p

Itellä ainut siideri mistä oikeesti tykkään on toi golden cup joulusiideri! Niitä oli pakko ostaa pari pulloa kaappin odottamaan kun kohta niitä ei enään saa ostettua :D ja sit kaikki joulusuklaat kun en voi nyt radin takia syödä. Ja niitäkään ei maaliskuuussa enään saa! :D Ja muutenkin ihan kaikki herkut :D synnärille lakua,salmiakkia,suklaata ja sokerilimua :'D
 
Joo mulla kans se fasun karpalo-manteli joulusuklaa, aion hamstrata kaapit täyteen, eihän sitä välttämättä ens jouluna edes saa!! :sad010mun synnytyskassin pakkauslista alkaa kans täyttyä lähinnä eväistä, tälleen 3kk etuajassa on jo hyvä valmistautua et on just oikeeta karkkia sitten mukana, ettei vaan unohdu....:angelic: graavilohi on kans yks sellanen ja maksa, mut maksaahan ei saa myöskään imetysaikaan syödä niin sitäkin joutuu vielä odottelemaan...
 
Enpä tiennytkään ettei maksaa saisi syödä imetyksen aikanakaan... Onko jotain muita "kieltoja" tiedossa? Esim. Lakua ja salmiakkia mietin et onko niitä turvallista syödä imetyksen aikana?
Mä en oo vielä tehnyt herkkulistaa mut foorumilta on kyllä saanu hyviä vinkkejä :)
 
Enpä tiennytkään ettei maksaa saisi syödä imetyksen aikanakaan... Onko jotain muita "kieltoja" tiedossa? Esim. Lakua ja salmiakkia mietin et onko niitä turvallista syödä imetyksen aikana?
Mä en oo vielä tehnyt herkkulistaa mut foorumilta on kyllä saanu hyviä vinkkejä :)

Minäkään en tiennyt maksasta. o_O Ei oo todellista, olen niin kaivannut maksalaatikkoa! En ehkä kestä. :,(
 
Mun mielestä siinä ei sen ihmeempää kun että kaikesta mitä syöt menee kuitenkin maitoon osa, niin maksassa just niin paljon a-vitamiinia ja kaikkea kuonaa että on vauvalle liikaa maidon läpikin :) en kyllä edes muista mitä muitakin vältettäviä juttuja imetysaikana oli, pitää taas tarkistaa...

Laku ja salmiakki musta ok koska ne on kiellossa sen takia että vaikuttaa istukan toimintaan niin tuskinpa maidon kautta mitään ongelmia enää tulee..
 
Mun mielestä siinä ei sen ihmeempää kun että kaikesta mitä syöt menee kuitenkin maitoon osa, niin maksassa just niin paljon a-vitamiinia ja kaikkea kuonaa että on vauvalle liikaa maidon läpikin :) en kyllä edes muista mitä muitakin vältettäviä juttuja imetysaikana oli, pitää taas tarkistaa...

Laku ja salmiakki musta ok koska ne on kiellossa sen takia että vaikuttaa istukan toimintaan niin tuskinpa maidon kautta mitään ongelmia enää tulee..

Oletko ihan varma tuosta maksasta? Olen googlettanut aika paljon enkä löytänyt mitään virallista ohjetta jonka mukaan maksan tai A-vitamiinin yli päätänsä pitäisi rajoittaa imetyksen aikana. Hauki, yrttiteet ja pellavansiemenet mainittiin kyllä. :)
 
Oletko ihan varma tuosta maksasta? Olen googlettanut aika paljon enkä löytänyt mitään virallista ohjetta jonka mukaan maksan tai A-vitamiinin yli päätänsä pitäisi rajoittaa imetyksen aikana. Hauki, yrttiteet ja pellavansiemenet mainittiin kyllä. :)

Näin oli neuvolan ohjeissa viimeksi. Toki siitä on 2,5 vuotta aikaa että on tietysti voinut muuttua. Itse kyllä pitäydyn syömästä, pahin ei siinä ole se A-vitamiini vaan se että maksaan kertyy metalleja yms kuona-aineita niin ei se varmasti aikuisellekaan isoissa määrin terveellistä ole.
 
Joulua ja kraavikalaa kyllä oottanu, taitaa tuo kala jäädä tänä vuonna vain väliin. Täytyy varmaan tehdä porkkalaa... tein kerran palsternakasta ja siitäkin tuli tosihyvää, lähes parempaa kuin porkkanasta...
 
Takaisin
Top