Esikoista odottavat

Tuo Pregnancy + on englanninkielinen ja nähtävästi se on raskausviikosta 15 lähtien maksullinen. Maksaa noin neljä ja puoli euroa. Mietin nyt aionko maksaa tuon, koska ilmaisversiona se on mulle ihan riittävä.

Harmi tosiaan kun tuolla ei alkuraskausviikkojen jälkeisiä tekstejä vauvan kehityksestä ja raskausviikoista näy ilmaisversiossa, mutta kyllähän niistä muualtakin pystyy lukemaan..
 
Mulla ei tunnu edes liikkeet vielä (17+1) :joyful: Tosin siskokin sanoi että hän ei tuntenut esikoisesta niitä hipaisuja tai kuplintaa vaan ihan mojovan potkun jossain rv19 tienoilla :p ehkä tässä lähiviikkoina.

Onko teillä muuten jotain sovelluksia tms joista seuraatte miten vauva kehittyy viikko viikolta? Mulle tulee tuo Vau'n viikkokirje ja sitä lueskelen aina ääneen myös miehelle, mutta siinäkään ei kerrota esimerkiksi vauvan kokoa. Oonkin lisäksi tallentanut puhelimeen sellaisen baby is size of -kuvan jossa on jokaiselle raskausviikolle oma hedelmänsä. Tällä hetkellä Kirppu on avokadon kokoinen :happy:
Mulla on sama, mitään en ole vielä tuntenut ja huomenna 19+0... :sad001 En voi käsittää, että jotkut on tuntenut jo tyyliin viikolla 14.... :grin Mutta ei voi mitään, täytyy odotella vain...
 
Täällä yksi uusi kirjoittelija :) Laskettu aika on 6.3.

Olen 25-vuotias ja mieheni 27. Olemme olleet yhdessä yhdeksän vuotta, eli teini-iästä asti. Lapsi on meille molemmille ensimmäinen ja todella toivottu.

Olemme jo pitkään halunneet perheen lisäystä, mutta aina syystä tai toisesta ajoitus on ollut väärä. Toisaalta ei se ehkä nytkään ole paras mahdollinen, kun miehellä on vielä opinnot kesken, mutta onko se ajoitus koskaan täydellinen :) Kuitenkin, keväällä todettiin että nyt tämä täydellisen ajoituksen odottelu saa riittää ja päätimme jättää ehkäisyn pois. Raskauduinkin aika nopeasti, kolmannesta kierrosta.

Tähän mennessä raskaus on sujunut hyvin, alkuun oli pahoinvointia ja olin todella väsynyt. Nyt on välillä sellainen olo että onko tässä raskaana ollenkaan kun ei oikein tunnu miltään. Tosin luulen että olen täällä viikolla parina iltana tuntenut vauvan liikkeet mutta en ole ihan varma..

Kolmen viikon päästä on rakenneultra jossa selviää sukupuoli, en malttaisi millään odottaa :happy: Onneksi nämä viikot tuntuu menevän aika nopeasti.
 
Tuo Pregnancy + on englanninkielinen ja nähtävästi se on raskausviikosta 15 lähtien maksullinen. Maksaa noin neljä ja puoli euroa. Mietin nyt aionko maksaa tuon, koska ilmaisversiona se on mulle ihan riittävä.

Okei. No ehkä pärjään tällä vau:n omalla. :wink
 
Tilasin ihan jenkeistä viime syksynä, se on tosi nätti, menee ihan rannekorusta (saa myös ketjulla kaulaan) ja mainostaa itseään just naisille suunnattuna, eli saa myös kuukautiskierron seurantaan (plussaaminen oli helppoa tän avulla) ja siinä on viel muutama joku meditaatioharjotuskin mukana.. :D Makso muistaakseni 100 euron luokkaa posteineen eli ei paha. Ei varmaan mikään himoliikkujan ykkösvaruste mutta mun käyttöön just hyvä :)

Kuulostaa hyvältä. Miksiköhän niin vähän mainostetaan Suomessa tämmösiä? Moni muukin varmaan haluaisi. :smug:
 
Kuulostaa hyvältä. Miksiköhän niin vähän mainostetaan Suomessa tämmösiä? Moni muukin varmaan haluaisi. :smug:

Bongasin mun Arizonalaiselta kaverilta tän että ei varmaan ole siellä edes tajuttu et Suomessakin olis kohderyhmää :D Mutta tosiaan toimittivat ihan kiltisti tännekin eikä maksanut mansikoita. Sai kyllä odottaa aika kauan kun se vissiin oli just vasta lanseerattu ja olivat myyneet varastot tyhjiksi heti niin piti odottaa että saivat lisää. Nyt vissiin kyllä jo parempi tilanne :)
 
Täällä yksi uusi kirjoittelija :) Laskettu aika on 6.3.

Olen 25-vuotias ja mieheni 27. Olemme olleet yhdessä yhdeksän vuotta, eli teini-iästä asti. Lapsi on meille molemmille ensimmäinen ja todella toivottu.

Olemme jo pitkään halunneet perheen lisäystä, mutta aina syystä tai toisesta ajoitus on ollut väärä. Toisaalta ei se ehkä nytkään ole paras mahdollinen, kun miehellä on vielä opinnot kesken, mutta onko se ajoitus koskaan täydellinen :) Kuitenkin, keväällä todettiin että nyt tämä täydellisen ajoituksen odottelu saa riittää ja päätimme jättää ehkäisyn pois. Raskauduinkin aika nopeasti, kolmannesta kierrosta.

Tähän mennessä raskaus on sujunut hyvin, alkuun oli pahoinvointia ja olin todella väsynyt. Nyt on välillä sellainen olo että onko tässä raskaana ollenkaan kun ei oikein tunnu miltään. Tosin luulen että olen täällä viikolla parina iltana tuntenut vauvan liikkeet mutta en ole ihan varma..

Kolmen viikon päästä on rakenneultra jossa selviää sukupuoli, en malttaisi millään odottaa :happy: Onneksi nämä viikot tuntuu menevän aika nopeasti.
Meillä oli sama, kolme kuukautta meni yrittäessä.. Tuntui uskomattoman helpolta, kun seurannut sivusta aika vaikeita prosesseja.. :nailbiting: Olin varautunut, että kolme vuotta voi mennä helposti :)
 
Joo mäkin olin varautunut mielessäni että saattaa vuosikin mennä ennen plussaa mutta onneksi näin :) Kuitenkin ton kolmen kuukaudenkin aikana se pettymys oli valtava kun kierron lopussa kuukautiset alkoikin, niin en kyllä rehellisesti tiedä miten olisin kestänyt tosi pitkän yritysajan.
 
Meillä oli yritystä 9kk ja asiakkaat töissä "ai meillä tarttui aina heti" tai "meilläkin kesti jopa sen 4kk, mietittiin jo hoitoja!" Itestä tuntui kuin olis puukkoa väännetty veitsessä kun näitä kuuli... Oon vaan tyytyväinen että saatiin aikseks ilman apuja, ja voin vain arvailla miltä tuntuu useampi vuosi ja hoidot. Tsemppiä ja voimia toivon sellaisille "tapauksille"
 
Meillä oli yritystä 9kk ja asiakkaat töissä "ai meillä tarttui aina heti" tai "meilläkin kesti jopa sen 4kk, mietittiin jo hoitoja!" Itestä tuntui kuin olis puukkoa väännetty veitsessä kun näitä kuuli... Oon vaan tyytyväinen että saatiin aikseks ilman apuja, ja voin vain arvailla miltä tuntuu useampi vuosi ja hoidot. Tsemppiä ja voimia toivon sellaisille "tapauksille"

Ja kun ei se onni aina tule silläkään et heti tärppää, ite oon helposti raskautuvaa tyyppiä mut vastaavasti keskenmenoja sitten saanut kokea useamman. Tosi mautonta ja ajattelematonta kommentoida yhtään mitään kun ollaan kaikki erilaisia ja jokaisella omat haasteensa.
 
Ja kun ei se onni aina tule silläkään et heti tärppää, ite oon helposti raskautuvaa tyyppiä mut vastaavasti keskenmenoja sitten saanut kokea useamman. Tosi mautonta ja ajattelematonta kommentoida yhtään mitään kun ollaan kaikki erilaisia ja jokaisella omat haasteensa.

Kyl näin.
Toki saa iloita ja hehkuttaa, mutta jos toinen just äsken sanonut, että on hankalaa, ni en välttämättä lähtis kehumaan omaa aikasempaa, jopa vuosien takaista kokemusta. :D
 
Muokattu viimeksi:
Täällä odotellaan esikoista. Juuri kerkeän täyttämään 40 v ja odotusta, yritystä ja hoitoja takana aika tarkalleen 5,5 vuotta. Siihen mahtuu monta kyyneltä. Kiitollinen olo nyt kun alkionsiirto onnistui ja takana 20+3. Pikkuisia muljahduksia tuntuu ja vointi on valtavan hyvä. Rakenneultra ensiviikolla ja onnea sydän täynnä❤
 
Ihanaa Terttuli ja tervetuloa joukkoon :happy:

Mua välillä jopa vähän hävettää jos joku kysyy että menikö kauan ennen kuin tärppäsi :sorry:lähipiirissäkin on useamman kuukauden yrityksiä, peräkkäisiä keskenmenoja ja muita huolia, niin en oma-alotteisesti mainosta että juu laakista lähti ja enkä ole tietääkseni koskaan kokenut keskenmenoa. Tästä syystä myös sekä miehelle että neuvolapsykalle puhunut niistä "syyllisyydentunnoista" että millä oikeudella juuri meidän lapsi sai alkunsa niin helposti... Onneksi osaan myös jokaikinen päivä olla kiitollinen asiasta :Heartred

Niin tai näin, nyt me kaikki täällä maaliskuisissa odotetaan perheeseen uusia ihmeitä ja haljetaan onnesta :love7
 
Mua välillä jopa vähän hävettää jos joku kysyy että menikö kauan ennen kuin tärppäsi :sorry:lähipiirissäkin on useamman kuukauden yrityksiä, peräkkäisiä keskenmenoja ja muita huolia, niin en oma-alotteisesti mainosta että juu laakista lähti ja enkä ole tietääkseni koskaan kokenut keskenmenoa. Tästä syystä myös sekä miehelle että neuvolapsykalle puhunut niistä "syyllisyydentunnoista" että millä oikeudella juuri meidän lapsi sai alkunsa niin helposti... Onneksi osaan myös jokaikinen päivä olla kiitollinen asiasta :Heartred
Ei sitä missään nimessä tarvitse hävetä, jos helposti tarttui kaveri mukaan; selkeästi kuitenkin pystyt myötäelämään myös pidempään yrittäneiden kokemuksia :) Eri asia, jos tulee saman tien itse raskaaksi ja möläyttelee että "helppoahan se raskaaksi tuleminen" on tai "tehkää tekin lapsi". Itsellä alkoi aina savu nousemaan korvista kun on tuollaisia kommentteja joutunut kuuntelemaan yritysaikana.... :grin
 
Itekin hieman häpeillen vastannut kyselyihin, joissa tiedustellaan miten nopeasti tärppäsi. Meilläkin toinen kierto natsasi emmekä todellakaan osanneet odottaa niin nopeaa toimintaa. Alussa jopa olin jotenkin tyhmästi sitä mieltä, että kävi liian helposti ollakseen totta (ja pelkäsin, että menee varmasti kesken tms.). Nyt olen opetellut ajattelemaan positiivisemmin ja vähemmän syyllisyyttä tuntien. Hassua edes ajatella noin! Tuntuu vaan nykyään kuulevan enemmän ja enemmän tarinoita vuosikausien yrittämisestä, niin ei missään tapauksessa haluaisi kuulostaa ylpeilevältä ja raskautta itsestään selvänä pitävältä tyypiltä, joka kehuu nopeasta tärpistä. Niin monen ystävän kohdalla olen myötäelänyt lapsettomuutta ja pitkään yrittämistä, että en todellakaan pidä mitään itsestään selvänä.
 
No juu, nykyään on niitä "rankempia" tarinoita enemmän on the table (mikä tämä on suomeksi? :wideyed:)... ehkä voi vain ajatella niin että meitä kohtasi suuri onni kun lapsi sai alkunsa helposti :happy: itsekin todella yllätyin asiasta, varauduin siihen että ainakin muutama kuukausi menee...
 
Täällä odotellaan esikoista. Juuri kerkeän täyttämään 40 v ja odotusta, yritystä ja hoitoja takana aika tarkalleen 5,5 vuotta. Siihen mahtuu monta kyyneltä. Kiitollinen olo nyt kun alkionsiirto onnistui ja takana 20+3. Pikkuisia muljahduksia tuntuu ja vointi on valtavan hyvä. Rakenneultra ensiviikolla ja onnea sydän täynnä[emoji173]

Onnea :D ihana saada lisää porukkaa mukaan. Ja tosi huippua että saitte nyt toiveelle vastauksen. Onnellista odotusta myös toiselle puolikkaalle! Täällä kanssa tulee n kk ennen laskettua tuo maaginen 40 täyteen.
 
Täällä odotellaan esikoista. Juuri kerkeän täyttämään 40 v ja odotusta, yritystä ja hoitoja takana aika tarkalleen 5,5 vuotta. Siihen mahtuu monta kyyneltä. Kiitollinen olo nyt kun alkionsiirto onnistui ja takana 20+3. Pikkuisia muljahduksia tuntuu ja vointi on valtavan hyvä. Rakenneultra ensiviikolla ja onnea sydän täynnä❤

Melkein itku tuli. Ihanaa ja onnea odotukseen! :Heartbigred
 
Ja kun ei se onni aina tule silläkään et heti tärppää, ite oon helposti raskautuvaa tyyppiä mut vastaavasti keskenmenoja sitten saanut kokea useamman. Tosi mautonta ja ajattelematonta kommentoida yhtään mitään kun ollaan kaikki erilaisia ja jokaisella omat haasteensa.[/QUOTE
Ihanaa Terttuli ja tervetuloa joukkoon :happy:

Mua välillä jopa vähän hävettää jos joku kysyy että menikö kauan ennen kuin tärppäsi :sorry:lähipiirissäkin on useamman kuukauden yrityksiä, peräkkäisiä keskenmenoja ja muita huolia, niin en oma-alotteisesti mainosta että juu laakista lähti ja enkä ole tietääkseni koskaan kokenut keskenmenoa. Tästä syystä myös sekä miehelle että neuvolapsykalle puhunut niistä "syyllisyydentunnoista" että millä oikeudella juuri meidän lapsi sai alkunsa niin helposti... Onneksi osaan myös jokaikinen päivä olla kiitollinen asiasta :Heartred

Niin tai näin, nyt me kaikki täällä maaliskuisissa odotetaan perheeseen uusia ihmeitä ja haljetaan onnesta :love7
jep, mulla kanssa siskolla vuosien kipeä prosessi ja sitä sivusta seurannut itsekin tosi paljon surreena.. :sad001Onneksi hän sai lopulta toivomansa ja osaa iloita minunkin puolesta, vaikka aluksi tuntui jopa pahalta sanoa, että itse pääsi niin helpolla. Hävetä ei tarvitse, mutta ei myöskään mainostaa asiaa :happy:
 
Takaisin
Top