Oireet

Mulla oli kans viime viikolla hiiva. On yleensä kerran raskaudessa. Toivottavasti ei tule uudestaan. Täytyypä alkaa nukkua ilkosillaan jos auttaisi.

Mä en tiedä onko tää raskausoire, mutta uni on muuttunut. Aiemmin menin nukkumaan, heräsin kerran yöllä vessaan ja jatkoin unia tyytyväisenä aamuun asti. Uni tulee edelleen, unia on paljon, vessaan herään 1-3 kertaa yössä. Aamuyöstä olen huomannut kuitenkin pyöriväni, juuri siinä kolmen neljän aikaan tuntuu, ettei uni tulekaan takaisin. Kyllä mä lopulta nukahdan, mutta tätä ei ole aiemmin ollut.o_O

Mä en tiedä onko tää raskausoire, mutta uni on muuttunut. Aiemmin menin nukkumaan, heräsin kerran yöllä vessaan ja jatkoin unia tyytyväisenä aamuun asti. Uni tulee edelleen, unia on paljon, vessaan herään 1-3 kertaa yössä. Aamuyöstä olen huomannut kuitenkin pyöriväni, juuri siinä kolmen neljän aikaan tuntuu, ettei uni tulekaan takaisin. Kyllä mä lopulta nukahdan, mutta tätä ei ole aiemmin ollut.o_O

Täällä sama.. illlla kyllä nukahdan suht helposti. Aikasiin aamulla herään (tänään viideltä), pitää mennä vessaan, sitten oksentaa (tyhjää), sitten yleensä mennä syömään aamupuuro. Yleensä en enää sitten saa unta, tänään oli poikkeus. Ennätin torkahtaa ja sitten ei meinannut saada itseä sängystä ylös.

Mä kans nukahdan tosi nopeaa ku pääsen sänkyyn. Armoton väsy koko ajan ja veto pois. Tuntuu ettei jaksais tehdä mitään muuta ku istua tai maata. Flunssasta toipumassa joten sekin varmaan lisää väsyä.

Mä kans valvon melkein joka yö tossa 3 jälkeen. Välillä valvon tunnin toisinaan kaks. Ja aamulla sen kyllä huomaa.

Eräänä torstaiaamuna noustessani sängystä, melkein kiljuin, kun rinnat olivat niin järkyttävän kipeät. Tästä tiesin, että olen raskaana. Menkkoja odottelin viikonlopulle ja lopulta parin päivän odottamisen jälkeen tein positiivisen testin.
Samaisena päivänä alkoi ruskea tiputteluvuoto, joka jatkui viime viikolle saakka, ihan päivittäin. Kahtena erillisenä päivänä vuosin ihan kirkasta verta noin parin tunnin ajan. Siis paljon. Kun pääsin ultraan (8+1) niin sikiö näkyi samoin sydänmensyke. Mystistä.

Nyt olen rv12 ja olo on aika oireeton edelleen. Ruokailuaikojen kanssa pitää olla tarkkana, huono olo tulee helposti jos ruokailuvälit pitkittyy. Tästä syystä olen parina päivänä voinut koko päivän huonosti, kun ruokailut meni pieleen. Kaikki ruuat kelpaa. Kahvin olen jättänyt vähemmälle ja mitään makeaa (karkkia, suklaata) en pysty syömään ollenkaan, tulee huono olo.

Ulkoisesti raskautta ei huomaa mitenkään, ei pömpötä ja turvotustakin on vasta illalla ja sitäkin aika vähän. Painoa ei ole vielä tullut oikeastaan yhtään. Rinnat ovat edelleen (kivasti) turvonneet!

Aamuyöllä herään viiden aikoihin vessaan ja useimmiten saan vielä jatkettua unia muutaman tunnin, joskus taas nälkä pakottaa nousemaan varhain. Kärsin unettomuudesta, mutta onnekseni raskausaikana unta on riittänyt sen verran, että suoriutuu työpäivästä.

Tänä aamuna oksennettu ekan kerran koko raskauden aikana, kiitos yövuoron :/ tosi heikko olo tuli. Nyt 12+6

Täällä ollaan voitu koko raskausajan hyvin, hieman etovaa oloa ja huonoo oloo tulee jos ruokailusta on liikaa aikaa että ehtii kunnolla jo nälkä tulemaan. Väsynyt oon ollu koko ajan ja nyt uusimpina se että yölläkin täytyy nousta vessassa käymään kun niin pissattaa. Muuten on normaali olo, mitä nyt turvottaa mahottomasti :3some molemmista tytöistä oon voinu niin pahoin että käytin niitä rannekkeitakin, pojan raskausaika oli myös helppo ja suht oireeton joten vahva poikaolo on :thumleft

Tänään lurahti töissä ruskeaa vuotoa housuihin. Kääääk:nailbiting::nailbiting: edellisessä raskaudessa ei valunut mitään muuta kuin valkovuotoa. Tää oli ihan kuin valkovuotoa mut tosiaan ruskeaa/beigen väristä. Toivottavasti harmitonta:nailbiting::wideyed::sad001

Tänään lurahti töissä ruskeaa vuotoa housuihin. Kääääk:nailbiting::nailbiting: edellisessä raskaudessa ei valunut mitään muuta kuin valkovuotoa. Tää oli ihan kuin valkovuotoa mut tosiaan ruskeaa/beigen väristä. Toivottavasti harmitonta:nailbiting::wideyed::sad001

Mulla tuli myös, jossain 5-6 vkon paikkeilla josta hermostuin hirveesti, ja sit uudelleen 7+0 - 7+6 aikana suunnilleen monena päivänä. Oli normaalia, koska sikiö oli ok! Ja gyne vielä näytti varhaisultrassa mulle ne verisuonet, ja 'ennusti' tuon jälkimmäisen vuodon. Sanoi, että kun pussi kiinnittyy kohdunseinään, niin 'tuosta ja tuosta' vuotoa tulee, ja sit se alkoikin seuraavana päivänä. Silti se ahdisti.
Tiedän, et on vaikea olla vuotojen kaa rauhallinen, mutta mulla ainakin oli normaalia. Jännää oli se, että kättärillä ultrannut (kätilö?) sen koommin kun nyt tuo vikakaan hoitaja (myös kätilö) ei osanneet sanoa vuodoille syytä... kysyin ihan testatakseni heidän tietämystä. Luulis kätilöidenkin tietävän noin yleisen syyn! Kerta gyne oikeen otti asian puheeksi ja selitti juurta jaksain, miksi sitä tulee.

Aivan jäätävä väsymys. Ajattelin jo että pääsisin pikkuisen vähemmällä kuin esikoisen aikaan mutta ei. Mitään ei jaksa tehdä, väsyttää vaan. Päivällä en uskalla nukkua ettei yöllä sitten valvo vaikka välillä valvon siitä huolimatta.

Väsymystä myös täällä, ollut jo monta viikkoa. Alkuun nukuin päikkärit samalla kun esikoinen. Pari viikkoa sitten alkoi käymään niin, että jos nukuin päikkärit, ei uni tullutkaan illasta. Nyt en nuku päivällä, mutta meinaan ihan väkisin urvahtaa viiden-kuuden välillä illalla. Nyt menossa 9+6.

Täällä vaivaa kovasti myös väsymys.
Sitten on ruokahaluttomuus. Mitään ei tee mieli syödä ja aina kun pitäis jotain syödä niin se ällöttää ja saa just jonkun kaksi lusikallista/haarukallista syötyä ja on pakko lopettaa. Tätä on jatkuu jo useampi viikko, mutta tuskin haittaa kun vararavintoa on ennestään :hilarious:

Täällä alkaa vähän tämä oksentelu helpottaa mutta närästys ja huono olo ovat edelleen seurana. Välillä saattaa olla parikin päivää ilman oksentelua. Väsymystä mulla ei juuri oo ollu, toki sairaslomalla ollessa on helpompi ottaa nokoset tarvittaessa.
13+1

Oireet on viime päivinä jotenkin helpottaneet, ihan niin usein ei ole kamala olo vaikka nälkä ehtiikin yllättää. Tosin olen ollut flunssassa jo monta päivää niin ehkä se ei ole tämän huonon olon alta niin herättänyt huomiota. 12+2

Mulla turvotus on kasvaa koko ajan, toki ylimääräsiä kilojakin tullut.. Selkä on alkanu kipeytyy jostain syystä.. Mutta pahoinvointi on historiaa, ollu puolen toista viikon ajan

10+4

En ole oksentanut enkä kärsinyt ihan kamalasta pahoinvoinnista nyt kolmeen päivään. Ehkä se hiljalleen alkaa helpottamaan. Tähän mennessä paino on vain tippunut, mutta nyt alkaa varmaan suunta muuttumaan, kun pystyn taas syömään. Vaihdoin kuitenkin jo pari viikkoa sitten äitiyshousuihin, kun vanhoista ei vetskari mennyt kiinni.

9+5

Mä olen alkanut syömään leipää huomattavasti enemmän kuin normaalisti, myös muut hiilarihötöt uppoaisi tosi hyvin. Nyt kyllä pyrin lihoamaan vähemmän kuin viime raskaudessa, silloin tuli painoa ihan liikaa, melkein 25kg :eek: Tosin puolet jäi laitokselle kun olin niin turvoksissa..

Mä yritän myös ettei tulis niin kauheasti raskausaikana painoa lisää. Mut pakko melkein syödä sitä mikä menee alas, joka ei välttämättä ole se terveellisen vaihtoehto. Meillä normaalisti syödään ruisleipää ja muutaman kerran vuodessa ostetaan vaaleaa leipää. Mut oon syöny joka päivä yhden tai kaksi palaa vaaleaa leipää kun se menee helpoiten alas. Tumma leipä ei taas mene alas millään. Tämä ruokahaluttomuus menee koko ajan pahemmaksi.

Leipää mutustelen myös. Yleensä väli- ja iltapalana rahkaa tai puuroa, nyt ei voi kuvitellakaan. Leipä on tosin ruista tai täysjyvää niin ei sekään nyt niin paha ole.

Takaisin