Kela

Minullekin oli eilen kirjattu päätös äitiysavustuksesta :)
 
Suututtaa Kela! Ensiksi niillä menee 3viikkoa (!!!) myöntää äitiysavustus mulle, jonka jälkeen voin joutus odottamaan sitä tyhmää pakkausta vielä toiset kaksi viikkoa.
 
Suututtaa Kela! Ensiksi niillä menee 3viikkoa (!!!) myöntää äitiysavustus mulle, jonka jälkeen voin joutus odottamaan sitä tyhmää pakkausta vielä toiset kaksi viikkoa.


Ne laittaa päätöksen postiin samaan aikaan kun paketin matkahuoltoon! Minä sain edellisenä päivänä kirjeen ja seuraavana tuli tieto että pakkaus on noudettavissa. Siinä kirjeessä nyt varalta lukee 2 viikkoa, koska posti ja matkahuolto nyt on eri puulaaki....
 
Suututtaa Kela! Ensiksi niillä menee 3viikkoa (!!!) myöntää äitiysavustus mulle, jonka jälkeen voin joutus odottamaan sitä tyhmää pakkausta vielä toiset kaksi viikkoa.

I feel u! Mäki odotin päätöstä yli 2vk:grin
Nyt se on myönnetty viime viikolla, mut ei vieläkään oo mitää saapumisilmoituksia tullu. Eipä sillä niin kiire ole:joyful:
 
Mä sain tänään tekstarin, että pakkaus haettavissa. Mun mielestä oli ihan nopsaa toimintaa, en valita :smug: sit innolla iltasella laatikkoa pöyhiin.
 
I feel u! Mäki odotin päätöstä yli 2vk:grin
Nyt se on myönnetty viime viikolla, mut ei vieläkään oo mitää saapumisilmoituksia tullu. Eipä sillä niin kiire ole:joyful:
Juu ei ole kiire, mutta ärsyttää kun Kelalla aina kestää. Ne on ihan kakkiaisia xD
 
Miä löysin kelan sivulta ihan jonku listan minkä mukaan ne pyrkii hoitamaan hakemukset. Joku työttömyysraha esim 1viikossa niinku äitiyspakkauskin mut sitten vanhempainrahalla tais olla peräti 3viikkoa. Tietty voi olla nopeampaakin että kai tuo on vaan se minkä sisällä pitäis olla käsitelty :)
 
Mullaki tuli suht. nopsaa toi äitiyspakkaus. Ehkä olin odottanut että voi mennä kuukausikin niin siksi tuntu että tulipas nopeaa[emoji16]
 
Mä sain vihdoinkin tehtyä hakemukset kelalle, vielä pitäis raskaustodistus saada liitteenä skannattua.
 
Onko se valokuva helppo lisätä sinne? Meillä noita kelan aukioloaikoja on vähennetty ja nykyää kuulemma ihan jäätävät ruuhkat siellä niin ei huvittais mennä sinne istumaan useemmaks tunniks yhen paperin takia.
 
Ja kuinka tarkka sen kuvan pitää olla?
 
Mä oon ihan puhelimella ottanu kuvat ja laittanu kelan asiointipalvelussa liitteet-osion kautta.
Hyvin on kelvannut kelalle :) saahan ne sitten niitä suurennettua yms.
Kunhan ite saat selkeesti selvän kuvasta ni eiköhän kelan virkailijakin:grin
 
Just niin. Kunhan ite näät, että zoomaamalla tekstistä saa hyvin selvää niin riittää. :) Minäkin puhelimella napannu.
 
Meillä onnex neukku lähettää ne kelaan . Mut ihan perus valokuva kännykällä riittää liitteiksi :)
 
Miä otin valokuvan puhelimella ja lähetin omaan sähköpostiin kun tietokoneella tein hakemuksen. Normisti työpöydälle tallensin ja liitin sieltä liitteeksi. Helpoin olis varmaan ollut että olis tehny hakemukset ja käynyt suoraan puhelimesta liittämässä jälkikäteen mut halusin yhellä kertaa kaikki :) helppo kuitenkii :)
 
Mä oon niin iloinen, että jaksoin Kelan kanssa vääntää näistä vanhempainpäivärahoista! :) sain päätöksen, jossa 6kk tuloina oli hyväksytty mun kesän tulot + edelliseltä vuodelta tuloja myös.
Eli mun tapauksessa ei ole viimeisimmät 6kk, koska olen ollut lakisääteisellä opintovapaalla, ni voidaan hyväksyä pidemmältä ajalta noita tuloja :)

Rahallisesti aika iso ero näissä ja 2015 verotuksen tuloissa, joten oon ihan helpottunut, huh:grin

Toki vähän hirvittää, että veroa tosta lähtee 25%?! Mut en tiiä uskaltaako hakea muutosverokorttiakaan...
meinaako muut hakea muutosverokortin etuutta varten vai suosiolla maksaa ton 25%?
 
Kyllä minä ainakin tiputan sitä prosenttia, kun töissä käydessäni mulla on se 22% ollu tänä vuonna ja ens vuonna tammikuun alussa lähtee vanhempainraha pyörimään ja töissä oon koko ens vuotena sen kesä- ja heinäkuun. Eli väkisin maksaisin liikaa veroja. Jotenkin kuitenkin otan ennemmin sen vähänkin sillä hetkellä enemmän ku pompsina sitte palautuksena seuraavana vuonna. Tulee ehkä viisaammin käytettyä se raha. :D
 
Takaisin
Top