Kela

Mä ainaki pienensin prosenttia, nyt 18,5.. seki tuntuu tosi isolta, mut ei voi mitään. En tiä miksi näistä äitien vähäisistä tuista pitää maksaa ni järkyt verot..
 
Mä oon niin iloinen, että jaksoin Kelan kanssa vääntää näistä vanhempainpäivärahoista! :) sain päätöksen, jossa 6kk tuloina oli hyväksytty mun kesän tulot + edelliseltä vuodelta tuloja myös.
Eli mun tapauksessa ei ole viimeisimmät 6kk, koska olen ollut lakisääteisellä opintovapaalla, ni voidaan hyväksyä pidemmältä ajalta noita tuloja :)

Rahallisesti aika iso ero näissä ja 2015 verotuksen tuloissa, joten oon ihan helpottunut, huh:grin

Toki vähän hirvittää, että veroa tosta lähtee 25%?! Mut en tiiä uskaltaako hakea muutosverokorttiakaan...
meinaako muut hakea muutosverokortin etuutta varten vai suosiolla maksaa ton 25%?

Haen muutosverokortin. Oon maksanu veroa niistä 10.5% ja sain 800€ takaisin :) ikinä en oo kelaan maksanu 14% enempää ja aina palautuksia muutama satku. Kannattaa soittaa verotoimistoon kun tietää mitä vuodessa tienaa ja tienannut.
 
Todellakin haen muutosverokortin heti vuoden alusta kun itse palkanmaksu päättyy! Sen verran kuitenkin tippuu tulot meikäläisellä :D tällä hetkellä siis veroprosentti 23...

Toissa sunnuntaina tein sen kelan hakemuksen niin äitiysavustus-päätös oli jo torstaina näköjään tullut :) vielä kun paketti saapuu niin näperrys alkaa! :joyful:
 
Mä oon ollu kotihoidontuella tän vuoden ja maksanut sen verot Kelan mukaan. Nyt työnantajalle tilasin uutta verokorttia kun saan loppuvuoden palkkaa. Nolla prosentilla mennään kun sillä palkkatuloa saa vuodessa tienata 10 000€. Kelpaa mulle:) ei tuo peruspalkka ilman lisiä oo kuitenkaan päätähuimaava. Kaikki mikä tulee nyt enemmän menee säästöön kotihoidontuki aikaa ajatellen, jos en ens syksynä mee keikkahommaa tekemään.
 
Jee! Sain eilen tehtyä hakemukset Kelaan. Eihän siihen mennyt kuin melkein kuukausi. :D
 
Mä oon tehny yli kuukausi sit esikoisesta sen tukihakemuksen kelaan, siis sanotaan et 3 vkoa ois about käsittelyaika, mut nyt alkaa olla menny jo 5 vkoa.. huoh. Tulis jo. Vaikkei sillä ny sillee merkitystä oo mut ois kiva tietää tulos..
 
Viime äippärahoista en laittanu muutosverokorttia kelaan ja sainki sit yli 1300e palautuksia nyt ens vuodelle kuitenki aion tiputtaa prosenttia :) Mietin et pitääkö viedä uus verokortti töihin kun mulla ekat 72 päivää maksaa työpaikka?
 
Mulle tuli päätös äitiysavustuksesta :) Pian pääsee hypistelemään niitä ihania juttuja!
 
Viime äippärahoista en laittanu muutosverokorttia kelaan ja sainki sit yli 1300e palautuksia nyt ens vuodelle kuitenki aion tiputtaa prosenttia :) Mietin et pitääkö viedä uus verokortti töihin kun mulla ekat 72 päivää maksaa työpaikka?

Juu, jos et oo tälle vuodelle verokorttia vienyt. Helpoiten menee perille ku laittaa vaan palkanlaskijan osoitteen vero.fi siinä muutos kortti kohdassa.
 
No ehkä vien työpaikalle kun siellä käyn pojan kanssa aina välillä työkavereita moikkaamassa :)
 
Äitiyspakkaus haettu! :) Mies ei vaan anna vielä avata sitä, kun pelkää, että levitän kaiken ympäri tupaa :hilarious: Pian pitäis varmaan hankkia lipastollinen hoitopöytä, että sais vaatteet jonnekin fiksusti.
 
Niin se vaan kuulkaa meni kuten laskinkin: ekat 56 äitiyspäivärahapäivää on isommat ku mun palkka! :D:D mun työsopimus päättyy 31.11, jään varhennetulle lomalle jo 30.10. Ekan äitiysrahan maksaa työnantaja palkkana, ja sen lisäksi saan vielä kelalta lokakuun äprahoja n 250e.. ei huono!
 
Takaisin
Top