Pääkaupunkiseutulaiset huhtikuiset

naukumaija

Silmät suurina ihmettelijä
Onkos muita pääkaupunkiseudulla majaa pitäviä? Mä oon vantaalainen tokaluokkalaisen ja 4/16 syntyneen pojan äitee. Olisi kiva jutustella esimerkiksi synnytyssairaalan valinnasta ja muista alueellisista jutskuista. Ja olisi ihanaa tutustua muihin odottaviin pk-seutulaisiin :)

Mulla siis esikoinen syntynyt kättärillä mutta tuttavien kertoman perusteella päädyimme Porvooseen kuopuksen kanssa. Noh, Porvoohan on nyt suljettu. Siellä oli niin upea ilmapiiri ja mahtava henkilökunta, että ilman muuta olisin sinne mennyt nytkin. Haluaisin ehkä Hyvinkäälle, me ollaan aika puolivälissä, 5 km lyhyempi matka Naikkarille. Mutta entäs ruuhkat ja parkkipaikat ja ja ja :D

Täällä myös Vantaalainen! Meilläkin esikoinen syntyi kättärillä ja nyt olin ihan hämmentynyt kun heti ekaa neuvolaa varatessa kysyttiinkin jo synnytyssairaala :D sanoin sitten vaan että naikkari kai..

Mä asun helsingissä kumpikin lapsosista syntynyt kättärillä ja nytkin mieluisti kättärin ottaisin, muttamutta eikös kättäri oo nyt remontissa home vaurioiden takia ? mä en oo koskaan saanut valita synnäriä :oo

Joo tai siis kättäri suljetaan nyt syksyllä kokonaan. Esikoisen kanssa terkka sanoi että sairaala olis sit kättäri, sopiiko? Eli oisin saanut vaihtaa ja nyt tosiaan kysyttiin jo puhelimessa että mikä sairaala. Sen saa kyllä vielä sitten muuttaa kun en ole varma muutetaanko tässä raskauden aikana jolloin Lohja olis lähin. Esikoisen serkku syntyi Lohjalla ja kehuivat synnäriä joten ei sekään kai huono vaihtoehto ole. Täältä asti en kyllä varmaan Lohjalle kestä kun teki toi 20min kättärillekin tiukkaa supistusten kanssa kun olin niin kipeä.

Joo mä aloin kyllä kans nyt miettimään onkohan mulla nopeempi porvooseen... täytyypä ottaa asiasta selvää, koska niin kun tuolla jossain oon maininnutkin niin mulla siis nopeat synnytykset esikoinen 8h ja pikku neiti 1h :D eli tosiaan mun täytyy se lähin ottaa ja varautua kotisynnytykseen ja tilaamaan ambulanssi :D

Ja huh, onpa ollut nopeaa toimintaa. Mulla ei kyllä ajan puolesta tehnyt tiukkaa mutta kun sattu niin pirusti niin ei huvita hirveen pitkälle ajella :D

Anteeksi että tunkeilen maaliskuisista mutta kyllä Porvoo on suljettu. Siellä tehdään ultria mutta ei synnytetä.

Joo niihän se tais ollakkin, eli naikkari kutsuu :D oon vaan kuullut kyseisetä paikasta kaikkea kauhutarinoita kätilöistä, mm siitä kuinka törkeitä ovat ja eivät ajattele potilaitaan. Mutta kaipa kaikista synnäreistä löytyy jotain "valittamisya" jonkun mielestä :D

Mua ei ees sinäänsä sattunut, esikoisen kanssa kun soitin kättärille kysyivät supistaako en tienny :D soitin mummille ja kysyin miltä supistus tuntuu :D no mulla supistukset tuntu selässä menkka kivuilta ja vatsassa siltä kun olisi ummetusta :D ponnistus vaihe sattui ainoastaan, ei ollut mitään puudutuksia ilokaasua kokeilin, mutta en site tykännyt, niin en käyttänyt, neidin kanssa en edes ilokaasua halunnut ja siinäkin supparit oli selässä ja kyllä mun menkka kivut on pahempia kun supparit :D neidin kanssa jälkisupistukset oli kyl jotain hirveetä :D

Mä taas vinguin kun pikkunen possu supistuskivuista jo kotona. Kättärille kun päöstiin niin vasta 3cm olin auki ja vinguin sitten koko yön. Ponnistamisen en muista sattuneen vaikka puudutteet siinä vaiheessa lakkasikin mutta ne supistuskivut oli aivan järkyttävät.

Mä olin kummitytön synnytyksessä mukana just naikkarilla kolme vuotta sitten ja sali oli musta kiva ja kätilö aivan ihana joten sen kokemuksen puolesta meen sinne synnyttämään ihan hyvillä mielin. Niillä on kai nyt myös joku uusi potilashotelli synnyttäneille, jos vaikka sellaseen pääsisi.

Täällä pk-seutulainen :hello
Varmaan neuvolassa muutaman viikon päästä pitää kysellä että mikä olis mahdollisesti se synnytyssairaala, koska ei oo kyl mitään hajua :think005

Mun käsittääkseni se potilashotelli tulee vasta lokakuussa 2018 käyttöön, mut se ois kyllä ihan parasta ! :)

Heh, siellä lukikin vaan että aukeaa lokakuussa.... mistähän olin.saanut käsityksen että 2018 :o noh se ois kiva sinne päästä ja vissiin aika hyvät mahdollisuudetkin :happy: onks teillä vielä tullu semmosia haluja ostaa jo kaikkea :D meil on kummallakin lapsosella sellaset diinglisarin soittorasia unilelut ja ne on älyttömän tärkeet näille, niiin ajattelin pikkuselle hommata kans, vielä en oo ostanut ainoastaan katellut mitä kaikkia vaihtoehtoja niitä olikaan ja eikös siitä lähtenyt käyntiin tää haluun ostaa jo :D 3 v poika sanoi että hän haluaa ostaa vauvalle lahjan ja sitte hän saa myös lahjan niin ajattelin väsätä tossa lähempänä huhtikuuta semmosen sisaruspaketin esikoiselle ja pikkuneidille+ tietenki sit vauvallekkin mut lähinnä näille kahelle ilopillerille :D

Moi tuun vielä varovaisesti tänne, mutta Espoossa asustellaan miehen ja 11/16 pojan kanssa. Jorviin mennään taas tämän tulevan kanssa myös. Siellä oli kiva synnyttää.☺️

Juu, kyllä se hotelli jo tänä syksynä aukeaa. Toivoisin niin että sinne päästään jos naikkarilla synnytän. Esikoisen kanssa toivottiin kovasti perhehuonetta mutta eivät päästäneet kun meni litra verta. Osasto oli kuitenkin niin täysi että hoitajia näin vaan kun kävin itse heidän huoneessa kerjäämässä lisää lääkkeitä. Ei siellä kukaan mitään vointia seurannut. Ihan hyvin oltas voitu perhehuoneessa olla, paremminkin oltas siellä pärjätty kun mies ois saanut olla yötkin siellä.

Ei oikeestaan ole vielä tehnyt mieli ostella mitään ja kaikki on esikoiselta tallessa. Sit jos tämä on tyttö niin aion villiintyä mekkokaupoilla :D

Juu, kyllä se hotelli jo tänä syksynä aukeaa. Toivoisin niin että sinne päästään jos naikkarilla synnytän. Esikoisen kanssa toivottiin kovasti perhehuonetta mutta eivät päästäneet kun meni litra verta. Osasto oli kuitenkin niin täysi että hoitajia näin vaan kun kävin itse heidän huoneessa kerjäämässä lisää lääkkeitä. Ei siellä kukaan mitään vointia seurannut. Ihan hyvin oltas voitu perhehuoneessa olla, paremminkin oltas siellä pärjätty kun mies ois saanut olla yötkin siellä.

Ei oikeestaan ole vielä tehnyt mieli ostella mitään ja kaikki on esikoiselta tallessa. Sit jos tämä on tyttö niin aion villiintyä mekkokaupoilla :D

Me onneks saatiin perhehuone kun poika synty kuukauden etuajassa, mutta oli onneks sen verran hyvä kuntonen vauva, et saatiin hoito niin et oli vierihoidossa eikä tarvinnu keskolaan mennä. Me ei kyl hirveesti apuja saatu. Muutama kätilö pysähty oikeesti siihen auttamaan ja kuuntelemaan. Olin alkuu aika hysteerinen kun tuli sinivalopäätös ja vaik lääkärit kerto et tulee aikasemmin niin oli se silti shokki. Mut parempi et tuli vaan vajaa kuukaus etuajassa kun meinas tosiaan 2kk aikasemmin alkaa syntymään.

Mä en kans ollut perhehuoneessa kummankaan kanssa ja pojan kanssa oli jaettu huone neidinkanssa mulla oli oma kolmen hengen huone oli ihanan iso ja ihan mahtavaa kun sai olla rauhassa ei siit ees hoitajat käyny kun kerran yöllä kattomassa tytöltä jotain arvoja kun oli se streptokokki ja eiän ehtinyt olla tarpeeksi kauaa antibiootti tipassa kun neiti jo synty eikä sekään herättäny odotti viereisellä sängyllä että herätään itse :D nyt täytyy neuvolassa jo pyytää kos vois aikasemmin saada sen streptokokin testattua että ehtis antibiootit saamaan, ei tarttis sen takia olla lahta yötä sairaalassa, mä en siis oo ollu lapsisaa erossa kun yhden yön ja sillonkin hakenut viimestään 10aamulla :D pojasta olin sillon kun neiti synty just sen streptokokin takia kun piti olla tarkkailussa vaikka mitään ei oikeastaan tarkkailtu :D joo mä haluun kans sinne potilashotelliin, muutenkin kun ahdistaa sairaalat paljon eikä siellä saa nukuttua yhtään hyvin...

Hempuliini tervetuloa munkin puolesta ! :)

Takaisin