Rakenneultra

LOL:hilarious: tarkoitin Nuukiksen kuvassa nimenomaan sitä pientä kolmiomaista kohtaa, joka siis olisi ehkä terska.
Joo mekään ei haluttu tietää sukupuolta ekalle lapselle, mut jälkikäteen kun katsoo ihan peruskuvia ultrasta, siinä yhessä koko vartalokuvassa saattaa näkyä silti. Jännityksellä odotetaan, kumpi teille tulee!
 
Huhhuh, rakenne takana. Meinas paniikkikohtaus aamulla kyl iskeä. Terveen oloinen sikiö, kaks päivää pienempi ku nt:ssä, et saa kattoo onks jouluaattona tyksissä:) tyttöä hennosti veikkas, mut oli sellases kippuras ja vaan haukotteli ku yritettiin saada asentoa muuttamaan, et jäi vähän arvailujen varaan.
 
Noniin ultrassa käyty! Terve 390g tyttö siellä vilkutteli. :) Eli meni mun veikkaus väärin. :D Seuraava ultra 5.9 radin takia. Ultrat 4vko välein.

Oho, ei mulla vaan tule mitään ylimääräisiä ultria tms radin takia! Miksköhän? Toki mulla on sokeritkin pysyny tosi hyvinä ja ilmeisen lievä koko radi, mutta kuitenkin..
 
Oho, ei mulla vaan tule mitään ylimääräisiä ultria tms radin takia! Miksköhän? Toki mulla on sokeritkin pysyny tosi hyvinä ja ilmeisen lievä koko radi, mutta kuitenkin..

Ihmettelin samaa!! Esikoisesta en saanu kun kokoarvio ultran ns ylimääräsenä. Kävin tänää ylilääkärillä ja sille ihmettelin että miksi viimeksi ei ollu samalla tavalla. Tokas että kyllä olis pitäny olla ja onneksi kaikki meni hyvin. Ei munkaan sokereissa oo mitään huomautettavaa. :)
 
LOL:hilarious: tarkoitin Nuukiksen kuvassa nimenomaan sitä pientä kolmiomaista kohtaa, joka siis olisi ehkä terska.
Joo mekään ei haluttu tietää sukupuolta ekalle lapselle, mut jälkikäteen kun katsoo ihan peruskuvia ultrasta, siinä yhessä koko vartalokuvassa saattaa näkyä silti. Jännityksellä odotetaan, kumpi teille tulee!

Ainakin oman pojan vehkeet (saatiin ihan täsmä kuva niistä...) ei näytä yhtään kartiolta tms. Enemmän näkyy kivekset isona pallona ja siinä niiden ''kannassa'' on sitten toi pikkuinen pippeli. Kätilökin enemmän niitä säkkejä sieltä etsi kuin pippeliä, koska kivekset on niin paljon isommat vielä poikavauvalla kuin itse elin.

Olis myös jännittävää että ultraaja antaisi just sellasen kuvan kotiin missä näkyy värkit jos vanhemmat just ei ole halunnut tietää :p
 
Ei radin seuranta ultriin tarvii josei arvot heittele ja vaadi seurantaa :)
 
Meillä oli eilen rakenneultra. Kaikki kunnossa, paino 358 g ja edellisten ultrien tapaan näytti 4 pv isommalta kuin lasketun ajan mukaan. Ehkäpä siis jouluksi kotiin..?

Melko varmasti tulokas on tyttö, ei ollut killuttimia havaittavissa ja merkit viittasi tyttöön. Hienoinen aavistukseni osui siis oikeaan :)
 
Ei radin seuranta ultriin tarvii josei arvot heittele ja vaadi seurantaa :)

Mulle lääkäri tänään sano että normi käytäntö radissa. o_O Kysyin vielä että onko jotain häikkää kun on niin tarkka seuranta. Mun sokereissa on tasan 1 ylitys ja sen osaa sanoo mistä johtuu. Niin ei senkä puoleen hätää. No mut tässä nyt huomasi edellisessä raskaudessa että se on ihan kiinni siitä kuka siellä sattuu olemaa.
 
Muokattu viimeksi:
Mekin oltiin tänään rakenneultrassa :) Kaikki oli hienosti, meinasi olla vaan haasteellista ultrata, kun tyypillä oli niin kova meno siellä! Tyttöä meille aika satavarmasti kuitenkin loppupeleissä lupailtiin, hyvä haarovälikuvakin saatiin todisteeksi, mutta en osaa sitä tähän liittää :/ Toinen typy siis meille [emoji7]
 
Mulla ru vasta ens viikolla. Viime raskaudessa oli radi (on tässäkin) eikä ollu oikeestaan ollenkaan neuvolakäyntejä, vaan kaikki käynnit oli äitipolilla jossa ultrattiin joka kerta (radin etu :D) eli itse rakenneultria ei siis ole usempia, vaan radin käynnit on polilla diabeteshoitajalla ja siellä sit ultrataan (en muista kuka ultraa)
 
Täälläkin tänään ru takana ja kaikki ok. Vastasi viikkoja ja paino oli jotain päälle 400g. Noh, omakin paino alkanut nousta kohisten. :-/ Rv 28 tienoilla kontrolliultra koska istukka kohdunsuun vieressä.
Varovainen tyttöveikkaus kun ei nähnyt aivan kunnolla haaruksiin.
 
Meillä myös ru takana, viikkoja 20+2, pari päivää heitti isommaksi. Painoarvio n 400gr. Kontrolliultra parin viikon päähän koska herra (kromosomit tarkistettu) istui niin tiukasti omalla paikallaan ettei kaikkea pystynyt protokollan mukaan tarkistamaan päältä, eikä edes alta :D lisälyöntejä ollut sydämessä viikon verran mutta lääkäri (mulla siis todella oli lääkäri ultraamassa) ei ollut huolissaan. Poistuvat kuulemma yleensä rv 36 mennessä. Kaikki siis oli hyvin [emoji171]
 
Meillä oli tänään rakenneultra ja kaikki oli aika pitkälti niin kuin pitikin. Munuaisaltaat tai jotkin vastaavat oli hieman laajentuneet mutta kuulemma normaalin puolella. Sydämestä ei meinattu saada katottua kaikkea, ku vauva oli niin kasassa :D Painoksi arvioitiin 400g ja viikkoja on 21+3.
Ja mun alkuraskauden tunne tyttövauvasta osui oikeeseen!
 
Ultra ohi. Kaikki hyvin. 372g painoarvio. Vastasi viikkoja ja tyttö tulossa ♡ Muutamaa asiaa sai vähän etsiskellä (mm. pikkuaivojen takaa jotakin aluetta), mutta onneksi kaikki oli kuitenkin niin kuin pitääkin. Toinen havainto oli sydämessä joku kalkkikertymä, mikä kuulemma on tyypillinen löydös ja siitä ei tarvitse välittää. :) Jouduin vuodon takia käymään vielä gynellä ja siellä huomattiin kohdunsuulla pari vuotavaa suonta, mitä jollain aineella tyrehdytettiin. Kuulemma ei ole haittaa, mutta vuotaessaan aina infektioriskit on suuremmat, joten nyt lepoa. Myös ummetus pitää saada kuntoon, koska se painaa suonia saaden ne vuotamaan.
 
Takaisin
Top